הערכה חלופית

​אנו מציעים מגוון אפשרויות המבוססות על טכנולוגיות למידה אשר מאפשרות חלופות לבחינות ונותנות גיוון בתהליך הלמידה השוטפת.
ניתן לשלב פדגוגיה דיגיטלית בתהליך הלימוד ולעודד למידה משמעותית בשימוש בכלים דיגיטליים רלוונטיים ומהנים המתאימים ללמידה במאה ה- 21. ניתן לשלב גישות למידה שונות המאפשרות שילוב דיונים בכיתה ומחוצה לה, יומני מסע, מודל כיתה הפוכה ושיח בקהילות למידה מבוסס טקסטים או מדיה דיגיטלית כגון סרטונים או אודיו. בנוסף, ניתן לשלב מודלים של הוראה ולמידה באמצעות כלים שיתופיים ברשתות חברתיות ו/או כלים דיגיטליים שונים.
אנו מזמינים אתכם, המרצים, לפנות אלינו לצורך ליווי בכל שלב בתהליך תכנון הלמידה שלכם על מנת ליצור הטמעה נכונה ויעילה של התהליכים בכיתה.
נשמח לעמוד לרשותם לפגישה חד פעמית או בתהליך ליווי של מספר פגישות לפי הצורך.
פנייה אלינו
לפניכם מס' דוגמאות לשילוב טכנולוגיות למידה בהערכה חלופית:

שיטת למידה מבוססת פרויקטים (Project Based Learning) מאפשרת להקנות ללומדים ידע ויכולת בפתרון בעיות, יכולת שיתוף פעולה והנעה עצמית.
הלמידה הינה למידה פעילה וניתן לעבוד בתוך קבוצות למידה. המרצה ישמש בלמידה כמדריך ויסייע, יכווין ויפקח על תהליך הלמידה על מנת לעזור לסטודנטים להתמודד עם הבעיות, ליצור אתגר ולהרחיב את הידע שלהם.
באמצעות מגוון כלים טכנולוגיים ניתן לאפשר וליצור מרחב למידה תומך המכיל אפשרויות של שיח בקבוצות מותאמות אישית, פעילות בפורומים, קבוצות דיון, יומני מסע (בלוגים), תהליכי רפלקציה, הצגת תוצרים של התלמידים מול קהל, שיתוף חומרי למידה, מפות חשיבה ומטלות שונות המאפשרות למרצה להעריך את תוצרי הלומדים.

כיום הטכנולוגיה מאפשרת למידת עמיתים בקבוצות עבודה בכל זמן ובכל מקום
(Any Time Any Where). קבוצות הלמידה יכולות להתקיים בזמן השיעור בתוך הכיתה או במרחבים וירטואליים מחוץ לכיתה. הלומדים יכולים לשתף בין חברי הקבוצה את התוצרים שלהם, ליצור דיונים בזמן אמת, ולצרף מומחים בתחום הנלמד. ניתן להשתמש בכלים שונים המאפשרים למידה סינכרונית כגון: חדרי למידה מקוונים (Unicko), עבודה במסמכים משותפים וכד'.

שימוש במטלות מקוונות כדרך להערכת עבודות הסטודנטים בדרכים שונות. המטלות יכולות להיות מבוססות טקסט, באמצעות שימוש בשאלות סגורות במכילות מסיחים שונים או באמצעות שילוב אמצעים המאפשרים הקלטה של קול או וידאו של הסטודנט.
המרצה יכול להעריך את עבודת הסטודנט בכל זמן ומכל מקום, להגיש בקשה לתיקונים ולבצע שיח עם הסטודנט.
אנו מעודדים שימוש במטלות בעיקר דרך מערכת המוודל המאפשרת מעקב, גיבוי הנתונים ואפשרויות רבות המקלות ומייעלות את תהליך בדיקת העבודות.

באמצעות כלים דיגיטליים ניתן לאפשר כתיבת יומנים אישיים של הסטודנטים במהלך כל שלבי הקורס. שימוש ביומנים אישיים מאפשר לתלמיד לבצע רפלקציה על שלבי הלמידה שלו והוא יכול להיות מוערך על-יד המרצה ו/או על-ידי תלמידים אחרים בכיתה. בסיום הקורס ניתן לבצע תהליך רפלקציה על כל הקורס.
השימוש בכלים טכנולוגיים מאפשר מבט על כל תהליך הלמידה מתחילת הקורס ועד סופו ויוצר מאין יומן מסע דיגיטלי. ניתן להשתמש לצורך כך ברכיבים כמו כתיבה בבלוג, יצירת ספר אלקטרוני, הקלטות של אודיו ווידאו ועוד.

ניתן להשתמש בכלים דיגיטליים (לדוגמת Annoto) לצורך יצירת דיון על גבי סרטונים והתמודדות עם דילמה בנושא מסוים. התלמידים יכולים לבצע חקר רשת ולהעלות שאלות תוך כדי פתיחת דיון בכל נקודה בסרט. על גבי שאלות התלמידים יכולים תלמידים אחרים לבצע תגובה ולנהל בין חברי הכיתה דיון לגבי אותה נקודת זמן. שימוש בשיטה זו דורש מהצופה להיות אקטיבי ולהביע את עמדותיו.

דיבייט היא סוג פעילות המאפשרת ויכוח פורמלי ככלי לפיתוח יכולת הרטוריקה בין התלמידים בעד ונגד נושא הנלמד בכיתה דרך משחק תפקידים.
באמצעות כלים טכנולוגיים ניתן לאפשר את הפעילות בתוך הכיתה וגם מחוצה לה על-ידי פעילויות מוגדרות המאפשרות שיח בו המרצה משתמש כצופה ומדריך.
ניתן להשתמש בכלים כמו: פורום, מפות חשיבה, שיח על גבי סרטון, עבודה בקבוצות, ויקי, קירות וירטואליים, למידה במרחבים משותפים, דיון במסמכים משותפים ועוד.

שימוש בתיק עבודות לצורך איסוף תוצרי התלמידים לאורך הקורס. לדוגמה עבודת פרויקט יכולה להיות מחולקת למס' חלקים אותם יגיש הסטודנט במהלך הקורס, בהתחלה יגיש הסטודנט את הבקשה לפרויקט, את הצעת המחקר, שאלוני המחקר ובסיום יגיש את העבודה הסופית.
בסוף התהליך יתגבש תיק אלקטרוני המכיל את כל עבודת הסטודנט לפי החלקים אשר נקבעו מראש על-ידי המרצה. המרצה גם יכול לשלוט בתהליך ולהגדיר את זמני הגשת התוצרים.

ניתן להשתמש במבחן מתוקשב כמבחן במכללה או כמטלת בית. המבחן יכול להכיל מרכיבים דיגיטליים שונים, כגון: שאלות סגורות, שאלות השלמה, שאלות פתוחות, שאלות גרירה, שימוש במדיה (סרטונים ואודיו), הקלטות אונליין ועוד.
שימוש במבחן מתוקשב מאפשר לעבד את הנתונים בצורה ממוחשבת, ניתוחים סטטיסטיים ומעקב השלמה.

כחלק מאפשרויות הערכה חלופית אנו מציעים שימוש באולפן הרדיוTV כיחיד וכקבוצה.

פודקאסטים על מה כולם מדברים?

פודקאסט היא המילה החמה היום בעולם התקשורת, וגם באורנים יודעים את זה. סטודנטים מתוכנית משעו"לים הפיקו סדרת פודקאסטים ליום זכויות האדם, כאשר כל פודקאסט עסק בהיבט אחר של זכויות אדם, וכלל ראיון עם דמות מהמכללה הפעילה בנושא.

למה לכתוב מטלה כשאפשר להקליט משדר?

מסתבר שסטודנטים יכולים ליהנות ממטלות! בסמסטר האחרון יותר ויותר מרצים אפשרו לסטודנטים להקליט משדר רדיו במקום לכתוב עבודה מסכמת. אז אמנם היה לנו קצת עמוס ברדיו, אבל הסטודנטים והמרצים נהנו מחוויה אחרת וחדשה.


רשימת כלים קיימים במכללה, אשר ניתן לשלב בהערכה חלופית.

פנו אלינו לייעוץ אישי:

  • שיח בפורומים עם אפשרות של חלוקה לקבוצות
  • מטלות
  • עבודה בקבוצות
  • שיח על גבי סרטון (Annoto)
  • התמודדות עם דילמה באמצעות סרטונים
  • הערכת עמיתים
  • Poodle  – שאלות הגשת של שמע, וידאו וצייר
  • דיון במסמכים משותפים
  • ויקי
  • ספר אלקטרוני
  • הישגים
  • אלבום תמונות
  • חדרים מקוונים (Unicko) כולל הקלטות
  • סטודנט מעביר שיעור
  • H5P
  •  Google sites
  • Google Classroom
  • Kahoot
  • פתרונות למודל כיתה הפוכה
  • שאלונים וטפסים מקוונים
  • מפות חשיבה
  • קירות וירטואליים
  • למידה במרחבים מקוונים
  • רשתות חברתיות
  • פורטפוליו דיגיטלי
  • למידה מבוססת פרויקטים (PBL)
  • מעבדות
  • משחקי למידה
  • חקר רשת
  • רדיו TV
Footer Mobile