טופס פנייה - דסקטופ

צוות המרצים

גל חכים אשר
פסיכולוגית חינוכית מומחית ומטפלת הנעזרת בבעלי חיים. מרצה, מדריכה מטפלים ומרכזת את תכנית הלימודים לטיפול רגשי הנעזר בבעלי חיים במכללת אורנים. בתחילת דרכי בלימודי הפסיכולוגיה, ידעתי שאהבתי לבעלי חיים ונסיוני הפרטי בעוצמות המרפאות של הקשר עימם, יקבלו ביטוי בעבודתי הטיפולית. אני פעילה למען רווחת בעלי חיים, מאמינה בייחודיות של קשר טיפולי המתבסס בנוכחות בעלי חיים בעלי נטייה ורצון להתקשרות אנושית ובמרחב הייחודי של שיקום וטיפול הדדי בין בני אדם לבין בעלי חיים. כיום, אני מטפלת בילדים ומלווה הורים בגישה דינמית, התפתחותית ומערכתית. עובדת בשירות הפסיכולוגי חינוכי בתל – אביב, בקליניקה פרטית בת"א ובקליניקה פרטית הבנויה בתוך חווה טיפולית באזור עמק חפר.

ענבר בראל
פסיכולוגית, מומחית לטיפול הנעזר בבעלי חיים ומטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת. את התואר השני בפסיכולוגיה עשיתי במסלול אישי המתמקד בקשר אדם - חיה ובטיפול הנעזר בבעלי חיים בפרט. מתוך הכשרתי האקדמאית ונסיון קליני שצברתי במהלך השנים, יצרנו במכללת אורנים את תכנית הלימודים לטיפול רגשי הנעזר בבעלי - חיים אותה אני מרכזת כיום. לאורך השנים אני עדה לעוצמות הטיפוליות הגלומות בשילוב בעלי החיים עם עבודת המטפל .חשוב לי להעביר את הניסיון הקליני והידע התאורטי שצברתי, ל"גדל" את הסטודנטים שלנו ולהפוך אותם למטפלים מקצועיים ואחראיים השואפים ללמידה והתפתחות מקצועית מתמדת. מעבר להוראה, אני מדריכה מטפלים, מרצה בפורומים שונים, מטפלת כבר 14 שנה בתחנה הטיפולית ת.ל.ם בטבעון ובקליניקה פרטית באיזור הגלבוע.

ד"ר שרית לב-בן דב
פסיכולוגית ומטפלת הנעזרת בבעלי חיים מזה כ-20 שנה. אני מאמינה גדולה בכוחות הריפוי הטמונים בקשר אדם-חיה ובתחום הטיפול הרגשי הנעזר בבעלי חיים. חשוב לי מאוד לבסס את ההמשגות הפסיכולוגיות והתאורטיות בתחום שלנו, ולהעמיק את התובנות הדינמיות של המטפלים לעתיד. את תפיסת העולם הזו, אני משתדלת להעביר בקורסים אותם אני מלמדת בתוכנית, ובמסגרת ההדרכה הקבוצתית המלווה את הסטודנטים לאורך התנסות המעשית. מחוץ לתוכנית, אני מרצה במסגרות שונות ומטפלת בקליניקה פרטית באזור השרון.

צופיה מילר
 מ.א. בעבודה סוציאלית קלינית, בוגרת תכנית לפסיכותרפיה אינטגרטיבית, מנחת קבוצות, פסיכותרפיסטית וותיקה ויועצת ארגונית. מרכזת תכנית הכשרת מנחי קבוצות "הורות משפחה וקהילה" במכללת אורנים, מנחת קורס מנהלים, מנחה קורס דינמיקה קבוצתית במסלול לטיפול הנעזר בבעלי חיים ומנחת קורס שנתי של אסרטיביות ,מימוש עצמי והתמודדות עם לחץ. בעצם מכשירה קורסים באווירה של "עיין ערך אהבה" על כל המשתמע מכך...
שולחת אהבה. צופיה

עובד גור
הנני בעל תארים ראשון בביולוגיה, ושני בזואולוגיה מאוניברסיטת תל אביב. כעת מתמקד בלימודי התואר השלישי באוניברסיטת חיפה ומכון וולקני. מאחורי שנים רבות של הוראה פורמלית במכללת אורנים בעיקר בחוג להוראת מדעי הטבע והסביבה, וכן במסלול חינוך וסיוע לרווחת האדם בעזרת בעלי חיים. כמו כן עסקתי שנים רבות בהדרכה והוראה במסגרת החינוך הלא פורמלי – בעיקר בחברה להגנת הטבע ובקורסי מדריכים ומורי דרך.  בקורסי מדריכים ומורי דרך אני מעביר את פרק הזואולוגיה והאקולוגיה. מבחינתי העיקר בהוראה הוא ללמוד להתבונן ולהבין בעלי חיים שונים, תוך התמקדות ביצירת עניין ופליאה מיופיו ומורכבותו של עולם החי.

ירון בנימיני
אני בעל תואר שני בפסיכולוגיה מחקרית ותואר שני נוסף בעבודה סוציאלית (עבודה סוציאלית קלינית). במשך כ 13 שנים עבדתי בתחום השיקום הפסיכיאטרי בקהילה (בעמותת "אנוש- העמותה הישראלית לבריאות הנפש").
מזה כ- 20 שנה אני מלמד קורסי פסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה ומזה 15 שנה אני מלמד קורסי פסיכולוגיה ומנחה קבוצת תהליכים קבוצתיים במכללת אורנים לחינוך. ההתעניינות המחקרית שלי היא בהתפתחות מקצועית לאורך מעגל החיים בכלל, ובהתפתחות מקצועית של מורי השכלה גבוהה בפרט. במהלך שלושת השנים האחרונות ביצעתי מחקר במסגרת מכון מופת (מכון מחקר והכשרה מקצועית לסגל האקדמי של המכללות להוראה) לגבי דרכם המקצועית של אקדמאים שעוסקים בהוראה ובהנחיה באוניברסיטה הפתוחה.    

איריס אוסטפלד
דרמה תרפיסטית ומנחת קבוצות (MA) מזה כחמש עשרה שנים. מנחה קבוצות של תוכן (טקסטים מארון הספרים היהודי) ושל תהליך דינאמי, ובשנים האחרונות גם קבוצות נשים סביב נושאים מגדריים. מרצה, מדריכה סטודנטים לטיפול ומטפלים וכן מורים מנטורים למורים צעירים. חברה בצוות ההכשרה של הנחיית קבוצות באורנים. מטפלת פרטנית וקבוצתית בילדים, בנוער ובמבוגרים (בעיקר בנשים) בקליניקה בקרית טבעון. מאמינה בכוחה של קבוצה להוות מקום מלמד ומצמיח עבור הפרטים בתוכה, ובכוחו של הפרט לתת מעצמו לקבוצה ובכך להפוך את השלם לגדול מסכום חלקיו.
אוהבת מאד בעלי חיים ותמיד מגדלת לפחות אחד שכזה (כיום שני חתולים).

ד"ר אריאל צבל
חוקר יחסי חיה-אדם. בוחן במונחים חברתיים וביקורתיים שמקורם במדעי הרוח והחברה את ההתייחסות המקובלת אל חיות בתחומים שונים: כתופעות טבעיות במחשבה הביולוגית; ככלים הנתונים לשימושם של בני-אדם במחשבה החקלאית ובתחומים טכנולוגיים אחרים; וכמושאים זואולוגיים וטכנולוגיים גרידא במחשבה החברתית המקובלת. גישה זו הנחתה את עבודתי, החל בלימודים לתואר שני ושלישי במכון להיסטוריה ולפילוסופיה של המדעים והרעיונות באוני' ת"א, וכלה במאמרים, בהרצאות, בקורסים ובספר שיראה אור בקרוב. עבדתי בעמותת אנונימוס לזכויות בעלי-חיים כמחבר מאמרים פופולריים וכמפתח תוכניות חינוך והסברה עבור בתי-ספר ומסגרות אחרות. עוסק גם בצפרות, בציור ובהוראת ציור.

שרית הר-זהב
מטפלת הנעזרת בבעלי-חיים באוריינטציה פסיכודינאמית. לימודי פסיכותרפיה פסיכואנליטית (אוניברסיטת חיפה), בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית קלינית (אוניברסיטת חיפה) וטיפול בעזרת בע"ח (מכללת דוד ילין). מטפלת בילדים ונוער ממגוון אוכלוסיות במסגרות שונות, במרחב פינת חי ובחדרי טיפול. דוגלת בתפיסה מערכתית הרואה את המטופל כפרט בתוך הקשר מסויים ולפיכך נותנת חשיבות לעבודה עם סביבתו הקרובה: הדרכה וטיפול בהורות, נסיון רב בטיפול הדיאדי והדרכת צוותים חינוכיים. חברת האיגוד המקצועי מ.ר.ח.ב ופעילה בוועדות בו. מדריכת סטודנטים ומטפלים בתחום.

אפרת נופך כנרי
כלבנית מזה עשרים שנה. מוסמכת כמאמנת כלבי נחייה לעיוורים מטעם הפדרציה הבינלאומית לכלבי נחייה (IGDF). מוסמכת לעבודה טיפולית בילדים עם אוטיזם ומשפחותיהם מטעם בית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בר-אילן ומרכז 'מפנה' לטיפול באוטיזם. מאמנת כלבי שרות יעודיים לילדים עם אוטיזם. עוסקת בהדרכה ובליווי אנשים שעברו משברים נפשיים בתהליך של שיקום תעסוקתי דרך עבודה עם כלבים נטושים ושילובם בשוק העבודה כמוליכי-כלבים (דוגווקרים) במיזם 'כלב טוב' מקבוצת 'שכולו טוב'. מדריכה משפחות וקבוצות באימון כלבים המושתת על כבוד ואמון בין אדם לכלב בגישה חיובית המבוססת על הנאה וחיזוקים.
מאמינה ביכולות המדהימות של הכלבים ושל הקשר עימם בשיקום, שיפור איכות החיים והנעת תהליכים בנפש האדם.

רפי לוי
עו"ס קליני ופסיכותרפיסט, מטפל בגישה הדינמית בשיחות. מטפל במבוגרים נוער וילדים, ונעזר בכלבים, לצד עבודה בבניה או בישול.
עוד בתואר הראשון במדעי הרפואה ובפסיכולוגיה הבנתי שיש דמיון רב בין נפש האדם לנפשן של החיות. כמטפל שמתי לב שאפשר ללמוד המון על נפש האדם מתוך הבנת נפשן של החיות. מסקנה זו הביאה אותי לרצות ללמוד כל מה שאני יכול על שני העולמות, ואני ממשיך לחקור את הדמיון הנ"ל באוניברסיטת בר אילן וללמד עליו פה בתכנית ובמסגרות נוספות. את חלק מרשמיי במסע הזה אני משתף בבלוג שנקרא 'חיות אדם' באתר זמן ישראל: https://www.zman.co.il/writer/2867/

שחר בסטקר
עובדת סוציאלית, תואר שני ביישוב סכסוכים, מגשרת, מאמנת זוגית ומורה לתקשורת מקרבת. בעלת העסק "שפה אחת", במסגרתו מלווה זוגות בצמתי חיים ומשברים; ומנחה קבוצות מגוונות בסדנאות לאומנות מערכות היחסים. מלמדת כיצד לבנות ולחזק קשרים המאופיינים בחוסן, פתיחות, אינטימיות, שותפות ואחריות.
אני מאמינה בכל לבי כי אושרו של אדם טמון בטיב מערכות היחסים בחייו. בנוסף, מאמינה כי ניתן לתרגם כל משבר וקונפליקט להזדמנות לצמיחה אישית ומשותפת.
אומנות מערכות היחסים היא כמו כל אומנות. אם רק נבחר לקחת אחריות, נוכל ללמוד ולתרגל אותה, ובכך נכניס לחיינו עוד רכות, חמלה, שקט וחיבור. זה בהחלט בידינו, וזה מה שאני באה ללמד.

יעל קרפ
בוגרת לימודי טיפול רגשי בעזרת בעלי חיים במכללת אורנים, לומדת לתואר שני בלימודי משפחה. מטפלת רגשית בעזרת בעלי חיים,  עבדתי עשר שנים עם נוער קצה,  ושבע שנים בתחום הנכויות. כרגע עובדת בשיתוף עם עמותת ג'וינט ישראל, מלווה פרטנית ומנחה קבוצות של בוגרים עם נכויות ביציאה לחיים עצמאיים ומלווה הורים לילדים עם נכויות. כמו כן, רכזת פרקטיקום של התכנית לטיפול רגשי בעזרת בעלי חיים. מרגע שאני זוכרת את עצמי אהבתי בעלי חיים, וידעתי להעריך את חשיבותם בחיי, דבר שהוביל אותי ללמוד את התחום באורנים, וכיום גם ללוות סטודנטים שעוברים את המסע המשמעותי הזה בעצמם. מרגישה שליחות ללוות תהליכי שינוי במרחבים החיים איתם אנו עובדים, בהתאם למודל הטיפול ההדדי.

גילה ברוקס
מטפלת בעזרת בעלי חיים, מאלפת וכלבנית טיפולית. בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד ושני בניהול וארגון מערכות חינוך. אני מטפלת בילדים במסגרות החינוך המיוחד והרגיל ובאופן פרטי עם חמשת כלבי ובאמצעות טבע מזדמן. במשך שנים הייתי מדריכה ארצית במשרד החינוך לפינות חי. מילדות  פעילה למען בעלי החיים, שיקומם ושיקום סביבת מחייתם. אני  מאמינה גדולה בכוחם לרפא ולהעניק רווחה נפשית לאדם בעצם נוכחותם בחיינו ובעזרת הטיפול למען רווחתם. כמו כן, רואה בחשיבות הטיפול הראוי בהם  מודל הדדי ישיר לטיפול המסור במטופלים. כיום מובילה שינוי  תפיסתי באופן החזקת בעלי החיים, בחשיבה על המינים המתאימים לגידול, הפסקת רבייתם, עידוד אימוץ בעלי חיים הזקוקים לשיקום, וחיזוק המסר כי בעלי החיים הם סובייקט. עלינו לנתב את משאבינו הרגשיים, הפיזיים והכלכליים בפינת חי יציבה לאורך שנים, מתוך הבנה כי עלינו לכבד את בעלי החיים המשתתפים בתהליך הטיפולי.

ד"ר רונה דולב
בעלת תואר שלישי בפסיכולוגיה מחקרית ותעודת מטפלת מוסמכת בעזרת בעלי חיים. במהלך התמחות בפסיכולוגיה חינוכית בשירות הפסיכולוגי בחדרה. במשך 7 שנים עבדתי כמטפלת הנעזרת בבע"ח בפנימייה לילדים ונוער בסיכון, כמו כן עבדתי ביחידה הקהילתית להתפתחות הילד ביקנעם וכיום מטפלת בקליניקה פרטית בילדים, בני נוער והורים. לימדתי קורסי פסיכולוגיה במחלקה לפסיכולוגיה וחינוך באוניברסיטה הפתוחה ובתוכנית ללימודי רפואה באוניברסיטת סנט אנדרוס בבריטניה. כמו כן הייתי מעורבת בפרויקטים מחקריים בתחומי חברה ובריאות הנפש – התמכרויות, אובדנות ואלימות במשפחה. אני מאמינה בנוכחות המיטיבה והמאפשרת של בעלי החיים במרחב הטיפולי ובחשיבות ההסתכלות על הילד המטופל בקונטקסט מערכתי רחב.

מיה הוד רן
אני מיה הוד רן, כותבת עוד מלפני שאני זוכרת את עצמי, שבויה בעולמות סיפוריים ועומדת משתאה מול גיבורי מיתולוגיות.
לקח לי שנים לפרק את התחושות ולהבין את תפקיד הכתיבה בחיי ואת ההשפעה של יצירות ספרותיות על האופן בו אני תופסת את החיים.
יצאתי לדרך של בירור וחיפוש, הקשבה והשראה, עוד לא יכולה להגיד שמצאתי, אך אני בהחלט נהנית מהמשעולים ולא מפסיקה ליצור תוך כדי.
גם בהוראה אני רואה יצירה, של קשר, אמון, שיתוף במחשבות וברעיונות, הדבקת אנשים בשיגעון הקסם הסיפורי
והנגשת ההזדהות והחמלה למפגשים עם אנשים שעושים גלים ומעבירים ניצוצות הלאה.
בהוראת אנשי מקצוע אני רואה חלון הזדמנות להכיר כלים לאופן בו אנו בוראים את סיפורי החיים שלנו,
כדי להעמיק ולהבין, לשמר ולשנות, על פי צורך ורצון, ולהדהד את האפשרויות הללו לאנשים איתם אנו עובדים.
כיום אני מטפלת בהבעה ויצירה, בעלת קליניקה לטיפול באמצעות כתיבה וסיפור בנוער ובמבוגרים,
וגם - סופרת ויוצרת רב תחומית, מנחת סדנאות כתיבה וביבליותרפיה ומרצה על יצירה, טיפול והורות.

מעיין בורשטיין
בין היתר אני עובדת סוציאלית מומחית בתחומי ילדים, נוער ומשפחותיהם. עבודה קבוצתית, הדרכה מקצועית וטראומה מורכבת.
 תיכף מסיימת את התואר השלישי באוניברסיטת תל אביב העוסק בתחומים של שפה והגירה. מלמדת מגוון קורסים במספר מוסדות להשכלה גבוהה ומרכזת את התוכנית לטיפול באמצעות גינון. חלק גדול מהעניין שלי וגם האויר שלי בתחומים המקצועיים ובחיים בכלל קשור לטיפול והכשרת מטפלים במגוון כלים ונקודות מגע- אדם לאדם, אדם וטבע, אדם והעולם הסובב אותו על שלל החיים בו.

ד"ר יפעת שמש
בגיל 12 גיליתי את בעלי החיים ומאז אני מכורה.  מאמינה ביכולתם של בעלי החיים לחולל שינויים נפשיים ופיזים.
סיימתי תואר ראשון במדעי בעלי החיים באוניברסיטה העברית. את לימודי הוטרינריה סיימתי בישראל בשנת 1998 ומאז אני וטרינרית במרפאות פרטיות, כולל מרפאה אחת שלי. אני פועלת לרווחת בעלי החיים,
ומרגישה שנפלה בחלקי זכות גדולה לעבוד במקצוע שאני אוהבת ונהנת ממנו. במשך השנים, הדרכתי קבוצות של ילדים ונוער, חנכתי וטרינרים מתחילים ועוזרי וטרינר, ואני שמחה לתרום מהידע שלי לכל המתעניין.
חשוב לי שכל מי שמגדל בעל חיים, או מטפל בעזרת בעלי חיים, יהיה בעל ידע מספיק כדי למנוע מצוקה ומחלות, ידע לזהות בעל חיים חולה, ויתן לבעל החיים את התנאים הנכונים לגדול בבריאות ובסביבה נאותה.

ד"ר מירי אילת
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת. בעלת ניסיון רב שנים בטיפול במתבגרים בסיכון במסגרת קבוצתית ופרטנית וכן בטיפול במבוגרים ובכלל זה טיפול זוגי והדרכת הורים. התנסיתי בעבודה עם אוכלוסיות מגוונות מאוד, כולל: משפחות, זוגות, זוגות פרודים ויחידים, אסירות בכלא, עולים חדשים, חרדים, דתיים וחילונים. כיום עוסקת בעיקר בטיפול זוגי.
מרצה בשלוחת "המבחר" של אוניברסיטת חיפה ובמכללת אורנים. במסגרת הקליניקה הפרטית מעבירה קורס שנתי למטפלות בתחילת דרכן ומדריכה סטודנטים.
"האמת היא דבר יפה ונורא, ולפיכך יש לטפל בה במירב הזהירות" - אלבוס דמבלדור.
בשנים האחרונות, בעבודה האינטנסיבית שלי עם זוגות מכל גווני הקשת הישראלית, אני מוצאת שאנשים מחפשים את הצדק והאמת. למדתי דרך זוגות ההורים שאותם אני פוגשת, שלכל אחד יש את האמת שלו, המשקפת את זווית הראייה המיוחדת שלו. את האמיתות הללו, גם כאשר הן נראות מנוגדות, ניתן לחבר לכדי מרחב שלם אחד.

אופיר בן זאב
אני עובד סוציאלי קליני , מומחה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי , מנחה קבוצות טיפוליות למבוגרים וילדים . ברוב זמני אני עובד בקליניקהפרטית בחיפה ובמרכז הארץ . אני מאמין כי עלינו להתאים את הטיפול לאדם ולא ההפך ומכאן שאני עובד במספר גישות טיפוליות עם מטופליי ועם תלמידי. אני עובד בקליניקה כ-11 שנים ומקווה לעוד שנים רבות . מבחינתי ללמד "טיפול" זה ללמד תיאוריה אך גם ללמד לעבוד בלעדיה, מתוך אמונה ומתוך ידיעה . מקווה שאצליח להעביר "ידע" זה . בקורס שאלמד נלמד מושגים בסיסיים מעולם הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי cbt אך גם נלמד לשלבו בתוך שיח והמשגה דינאמיים . ללמוד להיות מטפל זה ללמוד להיות בשינוי מתמיד. פנחס שדה כתב פעם כי כדי להישאר אנו עצמינו עלינו להיות בשינוי מתמיד. נתראה בקורס אופיר בן זאב
Footer Mobile