external studies Contact

"בשבילי היצירתיות" – גיוון דרכי הוראה באמצעות פדגוגיה חדשנית

רכזת התכנית: קמליה סגל, מירב גורן

סמל התכנית: 39617
תכנית דו-שנתית
120 שעות לימוד אקדמיות

"מרחב יצירה  משותף" מאפשר לקבוצת אנשים לפתח רעיון, הבא לחולל שינוי מהותי בעשייה החינוכית בשדה  תוך מתן כלים ליישום בדרך של מחקר פעולה .  המהלך יאפשר התנסות  הלכה למעשה  בפדגוגיה יצירתית  (הוראה אחרת ולמידה מחוץ לקופסא ). הקבוצה בקורס תגדיר משימה משותפת "במרחב פתוח " ומשם תפעל . 
הנחת היסוד בבסיס תפיסה זו מאמינה כי, שילוב יסודות מתהליכי  יצירה של אמנים , עשויה לסייע בגיוסם של הכוחות הפוריים ביותר של הפרט לתהליך למידה משמעותי. 

הנחת יסוד נוספת באה לטעון כי, שיתוף פעולה יצירתי בין קבוצת אנשים בעלי מכנה משותף , עשוי לפתח תהליך רב עוצמה , השראה חילופי רעיונות , סינרגיה, חיזוק תחושת השייכות, אמון ופתיחות .  
התהליך  בקורס יזמן  הכרות עם מתודולוגיה ליישום חדשנות בחינוך (ווינשטיין&גל &גורן 2010) בשילוב "יצירה בפעולה" . "יצירה בפעולה" הנה  מתודולוגיה הבאה לעודד אנשי חינוך לפתח תהליך  למידה משמעותי  בסביבה לימודית רב מימדית.  התהליך מזמן חוויה לימודית  תוך שילוב תיכנון לימודים , גיוון בדרכי ההוראה  והתבוננות בדרכי פעולה של אמנים , יוצרים ממצאים  וגיבורי תרבות. התמורה בתהליך מקנה למורה אסטרטגיות הוראה  לפיתוח  תהליך למידה משמעותי ,לומד יצירתיות, חושב ורפלקטיבי .

מטרות הלימודים
  • יצירת קבוצה הפועלת כרשת חינוכית  בעלת מכנה ערכי משותף לשינוי והשבחת  תהליכי הוראה למידה  
  • לחנך ליצירתיות דרך התבוננות בדרכי פעולה של אמנים ו"גיבורי תרבות " : מוסיקאים, יזמים ,סטנדאפיסטים ועוד..
  • רכישת  אסטרטגיות הוראה למידה, פיתוח  כושר המצאה ,חשיבה  יצירתית, ביקורתית ורפלקטיבית, דרך למידה מתהליכי יצירה של אמנים .  
  • להיחשף לדרכי למידה קונסטרוקטיביזם  בקבוצות גדולות : מרחב פתוח , קפה עולמי , חקר מוקיר ועוד..
  • לפתח תהליכי למידה  בגישות לידע שונות : רב-תחומיים, בין תחומיים ועל תחומיים 

קהל היעד
התכנית מיועדת למורים ובעלי תפקידים בדרגות 6-9

היקף ומועד הלימודים
ימי שלישי משעה 19.00-16.00
10 מפגשים, שלושה מתוכם מפגשים ווירטואליים
במהלך כל שנת לימודים:
40 שעות לימוד במפגשים פנים אל פנים
10 שעות הנחייה וליווי במפגשים פנים אל פנים ו/או וירטואליים
10 שעות תכנון, ביצוע וכתיבה של תהליך הנחייה/חונכות.

דרכי הוראה
המפגש של מורים מדיסציפלינות שונות מאפשר הרחבת נקודת המבט והתנסות בדרכי הוראה ולמידה שונות. 
הלמידה מתבססת על דיאלוג מתמיד המכיל צדדים פרקטיים ואקדמיים, הרצאות, שיח עמיתים, עבודה סדנאית, עבודה אישית, דיונים רפלקטיביים והנחייה. 

שכר לימוד
במימון משרד החינוך

חובות
נוכחות פעילה, כתיבה רפלקטיבית, הגשת תרגילים ועבודת גמר

גמול השתלמות לעו"ה
60 שעות לצורך קידום מקצועי במסגרת "אופק חדש" בכל שנת לימודים. סה"כ 120 שעות

הרשמה מקוונת תשפ"א
Footer Mobile