SharePoint

רכזת התכנית: קמליה סגל

0523479303

cameliasegal@gmail.com

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

סמל התכנית:39900

תכנית דו-שנתית

150 שעות לימוד אקדמיות

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .


בשנים האחרונות נדרשים המורים לשלב מיומניות הנחייה גבוהות בהוראה, על מנת להדריך וללמד תלמידים בכיתות הטרוגניות. זאת ועוד, הדרישה להוראה לא פרונטלית, משמעותית, בקבוצות קטנות ובאמצעות עבודת חקר ו PBL יוצרת מצב שבו המורה צריך להיות מנחה מאד מיומן בעל כושר רטורי מפותח ויכולת הדרכה מותאמת לקבוצות קטנות. במסגרת הקורס המורים ירכשו ידע אקדמי ופרקטי בנושא הנחייה בכלל והנחייה בקבוצות קטנות בפרט, רטוריקה (אמנות הדיבור) ויכולת לנהל דיבייטים במסגרת הכיתתית.

 

מטרות הלימודים

  • העמקה בידע אקדמי הקשור לתחום הנחיית קבוצות

  • העמקה בידע האקדמי הקשור לתחום היזמות והחדשנות

  • פיתוח ראיה ארגונית ומערכתית ככלי מרכזי בפתוח ראייה יזמית של המורה

  • הבנה של מהי תורת הדיבור (רטוריקה) וכיצד מנחים דיבייט ופנליים קבוצתיים.

  • קבלת כלים לחשיבה חדשנית, יזמית ויצירתית 

  • הכרה  והתנסות במתודות מגוונות לתכנון, הובלה וניהול שינוי ויוזמה תוך תיעוד ורפלקציה אישית (יזמה הקשורה לנושא הרטרוקיה/דיבייט/הנחיית קבוצות קטנות וקבוצות חקר).

  • קבלת כלים בתחום השכנוע, השיווק והפצתה של היוזמה

 

קהל היעד

התכנית מיועדת למורים בדרגות 6 ומעלה

 

מועד הלימודים

יום ג', בשעות 19:15-16:00 אחת לשבועיים החל מחודש ינואר 2017,  13 מפגשים, שלושה מתוכם מפגשים ווירטואליים.המפגשים מתקיימים בפסג"ה נצרת עלית.

במהלך כל שנת לימודים:

45 שעות לימוד במפגשים פנים אל פנים

15 שעות הנחייה וליווי במפגשים פנים אל פנים ו/או וירטואליים

15 שעות תכנון, ביצוע וכתיבה של יוזמה חינוכית המביאה לידי ביטוי את המתודה-דיבייט ו/או PBL

 

נושאי הלימוד

  • מיומנויות הנחייה גבוהות

  • הובלת שינוי בבית הספר

  • יזמות חינוכית: מטרות עקרונות וניתוח דוגמאות

  • תורת הדיבור והנחיית דיבייטים

  • רכישת כלים באבחון ארגוני וזיהוי צרכים מערכתיים

  • למידה מבוססת פרויקטים-מהלכה למעשה

  • כלים לתיעוד וסיוע בתכנון ועשיה של היוזמה

  • תהליכי רפלקציה ותרומתם ללמידה ולפיתוח העשיה החינוכית

דרכי הוראה

המפגש של מורים מדיסציפלינות שונות מאפשר הרחבת נקודת המבט והראיה של המורה כחלק מהחשיבה היזמית והבקורתית.

הלמידה מתבססת על דיאלוג מתמיד המכיל צדדים פרקטיים ואקדמיים, הרצאות, שיח עמיתים, עבודה סדנאית, עבודה אישית, דיונים רפלקטיביים והנחייה.

 

חובות

נוכחות פעילה, כתיבת יומן למידה מלווה קורס, הגשת שלושה תרגילים מקוונים (מוגשים באתר הקורס של אורנים דרך המודל) ועבודת גמר (בסיום השנה השנייה).


שכר לימוד

במימון משרד החינוך

 

גמול השתלמות לעו"ה

75 שעות לצורך קידום מקצועי במסגרת "אופק חדש" בכל שנת לימודים. סה"כ 150 שעות.


*הכרה בקידום מקצועי במסגרת "אופק חדש" ו"עוז לתמורה" משתנה מעת לעת וכפופה לשינויים של משרד החינוך.

לראש העמודהוספה למועדפיםהדפסהשליחה לחבר