טופס נייח

הסגל האקדמי

תואר שני במתמטיקה - תואר שני במדעים  
פרופ' יורם גרשמן

ראש התכנית לתואר שני בהוראת המתמטיקה/הוראת המדעים לבית הספר העל-היסודי

ביוכימאי ומיקרוביולוג בעל תחומי עניין רחבים, בעל דוקטורט מהאוניברסיטה העברית. מחקרי עוסקים במדע טהור וישומי, החל בהבנת מעורבות כימיקלים שונים באינטראקציה בין יצורים חיים וכלה בשיפור תהליכי טיפול במים והפקת דלקים מפסולות חקלאיות


יהודה רוט  
ד"ר יהודה רוט

מרצה בכיר

ראש התוכנית להוראת המדעים בחטיבה העליונה.
פיזיקאי, בעל דוקטורט מהטכניון. מתמחה בתורת קוונטים ומחקרי עוסקים במחשבים קוונטיים, מידע קוונטי, מערכות לא ליניאריות ויישומים פיזקליים בביולוגיה.


תואר שני במתמטיקה - תואר שני במדעים  
פרופ' יאיר קארו


פרופ' למתמטיקה אוניברסיטת חיפה – אורנים . תחומי מחקר  עיקריים:
תורת הגרפים, בעיות סכום אפס.
תחומי הוראה כיום -  בתכניות התואר השני להוראת  המתמטיקה והמדעים:
הוראה מאתגרת והוראת חקר של מתמטיקה  – פיתוח חשיבה  - רעיונות מתמטיים לא שגרתיים – הנגשת שאלות פתוחות במתמטיקה למורים בבתי הספר.   
נשיא אורנים 1997 – 2013. 


תואר שני במתמטיקה - תואר שני במדעים  
ד"ר אילה צור


מרצה בכירה, תחומי ההוראה מתמקדים במתודולוגיה, עקרונות ההוראה ופסיכולוגיה חברתי-והתפתחותית של גיל ההתבגרות. מרצה בתכנית המוסמך בהוראה, בתכנית הייעוץ החינוכי ובתכנית לחינוך והוראה לתלמידים בהדרה, בפקולטה ללימודים מתקדמים במכללת אורנים.
מחקריה מתמקדים במרחב הפיזי של בית ספר, ובזיקה שלו לסביבה החינוכית. במסגרת מחקריה היא מיישמת שיטות מחקר המבוססות על נתונים חזותיים אשר באמצעותם היא בוחנת את החוויה הבית ספרית של אנשים.
בעבר היא עמדה בראש תכנית המוסמך בהוראה במכללת אורנים. בנוסף, היא לימדה מדעי-החברה בבתי ספר על-יסודיים במחוז הצפון.


איריס וגנר גרשגורן  
ד"ר איריס וגנר גרשגורן


בעלת תואר ראשון שני ושלישי מהמחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים  – הטכניון  בחיפה. מרצה במכללת אורנים בתכנית להכשרת מורים, בתכניות התואר השני של הוראת המדעים לבית הספר היסודי והעל יסודי, מנהיגות בחינוך ובתכנית להכשרת רכזי הערכה. מנחה סדנאות והשתלמויות בנושא של הערכה.  תחומי העיסוק כוללים דידקטיקה, פיתוח אוריינות ככלל ואוריינות מדעית בפרט, פיתוח תכניות לימודים וחומרי למידה, תכנון לימודים ותוכנית לימודים ככלי לארגון הוראה /למידה/ הערכה, תרבות הערכה ומדידה, הערכת תכניות ופרויקטים חינוכיים, הערכה בית ספרית, הערכת ההוראה, בנייה ופיתוח כלי הערכה, פדגוגיה עדכנית במציאות משתנה ועוד.
בעברי הייתי מורה לביולוגיה וכימיה בבית הספר העל יסודי ולמדעים בבית הספר היסודי. שימשתי כמרכזת מדעים ורכזת פדגוגית. שימשתי גם כראש תחום הערכה במרכז לקידום ההוראה באורנים.

Ronit Herscu-Kluska  
Dr. Ronit Herscu-Kluska

ronit_k@oranim.ac.il

Ronit Herscu-Kluska is a lecturer in chemistry and science education at Oranim Academic College of Education.
She received her Ph.D. in inorganic chemistry from Ben-Gurion University. Dr. Herscu-Kluska's research interests focus on teaching and learning chemistry and science across life from early childhood to the third age and older adults' education. She teaches in Oranim courses related to STEM and research, in graduate, undergraduate and in-service programs.  Dr. Herscu-Kluska is a member of the Israel Chemical Society, EARLI and EAPRIL.

Her recent publications:
Peer-Reviewed Journals:
Simha, P., Barton, M. A., Perez-Mercado, L. F., McConville, J. R., Lalander, C., Magri, M. E., Dutta, S., Kabir, H., Selvakumar, A., Zhou, X ., Martin, T., Kizos, T., Kataki, R., Gerchman, Y.,  Herscu-Kluska, R., Alrousan, D., Goh, G., Elenciuc, D., Głowacka, A., Korculanin, L., Tzeng, R.V., Ray, S.S., Niwagaba, C., Prouty, C.,  Mihelcic, J. R., & Vinnerås, B. (2021). Willingness among food consumers to recycle human urine as crop fertiliser: Evidence from a multinational survey. Science of the Total Environment, 765, 144438.
https://doi.org/10.1016/j.scitotenv.2020.144438.
Herscu-Kluska, R., Pe'er, S., & Shafir, S. (2019). The study of science courses among third age learners. Proceedings of the 9th Conference of the ESREA network Research on Education and Learning of Older Adults (ELOA). University of the Algarve, Faro, Portugal [11-13 October 2018 (pp. 157-170)].


תואר ראשון בהוראת מתמטיקה  
ד"ר רותי סגל

ראשת התכנית לתואר ראשון בהוראת המתמטיקה

כיהנה כמורה למתמטיקה בחטיבה העליונה במשך 26 שנה, ובתפקיד ציבורי כמדריכה ארצית למתמטיקה בחטיבה העליונה מטעם משרד החינוך. בוגרת תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת חיפה, תואר שני בהוראת מדעים בתחום המתמטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שלישי בפקולטה לחינוך מדע וטכנולוגיה בטכניון. לימודי פוסט דוקטורט במוסד נאמן לחקר מדיניות. תחומי מחקר מרכזיים: התפתחות מקצועית של מורים למתמטיקה, ושל מורי מורים למתמטיקה, שילוב טכנולוגיה בהוראת מתמטיקה, התפתחותן של קהיליות מורים למתמטיקה.
חברת צוות מחקר בפרויקטים המתקיימים בטכניון: "רמזור למורה" ו- "שילוב הבזקי חדשות מתמטיות בהוראה",  ובמכון וייצמן: "וידקטיקה" – התפתחות מקצועית של מנחי מורים למתמטיקה על בסיס קטע וידאו מתוך שיעור.

תקווה עובדיה  
ד"ר תקווה עובדיה


בעלת תואר דוקטור מהטכניון.
חוקרת בתחום החינוך המתמטי בנושאים- קידום פתרון בעיות במתמטיקה, התפתחות מקצועית של מורים תוך כדי ביצוע מחקר, הוראת מתמטיקה לתלמידים בעלי לקויות למידה וקשיי למידה, היבטים בהוראת החדו"א במכללה, והוראה באמצעות כלים טכנולוגיים.
בעבר מורה למתמטיקה בבית הספר העל יסודי ומנהלת קריית חינוך.
מלמדת קורסים הקרובים לתחומי המחקר ומנחת עבודות גמר בתואר השני.

הלל וורמן  
ד"ר הלל וורמן


ד"ר הלל וורמן, ראשת החוג לחינוך,  מרצה במכללת אורנים בתחומי הפילוסופיה והסוציולוגיה של החינוך, חינוך אזרחי וחינוך בלתי פורמלי.
בהוראתו ובפעילותו באורנים הוא מבקש לקדם הכשרת מחנכים משמעותית וחדשנית שאינה מסתפקת בהקניית תיאוריות על חינוך אלא מבקשת לפתח זהות חינוכית ערכית ומחויבות לשיפור ממושך על פני שנים רבות של מערכת החינוך הציבורית בישראל.
לשם כך מקדם במכללת אורנים הכשרה המעודדת סטודנטים לחרוג מזהות המורה של תחום דעת, לחשוב יצירתית על חינוך, לערער על הנחות יסוד והרגלים, ליזום פרויקטים חינוכיים מקוריים המשנים את פני המכללה, היישוב ובתי הספר. אחד מיוזמותיו של הלל הנו החוג לחינוך. ספרו האחרון יצא לאור בהוצאת רסלינג בשנת 2013: "אזרחות בין השורות – מבט ביקורתי על לימודי האזרחות בישראל". כמה מהרצאותיו ניתנים לצפייה באתר יוטיוב.

אסנת אלדר  
ד״ר אסנת אלדר


בעלת תואר שני באסטרופיזיקה מהטכניון, ודוקטורט בהוראת מדעים ממכון וייצמן. חברת סגל בחוג להוראת מדעי הטבע והסביבה, בתוכנית התואר השני בהוראת מדעים לבית הספר העל יסודי, בתוכנית להכשרת מורי פיזיקה לתיכון, ובמרכז STEM  באורנים
הייתה מורה לפיזיקה ומרכזת מקצוע בתיכון העמק המערבי ביפעת. עוסקת בהכשרת מורי מדעים,  מהגיל הרך עד סוף התיכון. אסנת עבדה במרכז הארצי של מורי הפיזיקה במכון ויצמן, ועובדת עם המרכז בשיתוף פעולה לקידום הוראת הפיזיקה בארץ.
אסנת פועלת ברמה בין לאומית לקידום מספר הסטודנטים שעושים תעודת הוראה בפיזיקה, כחלק ממיזם PHYSTEC .  אסנת מעורבת במספר פרויקטים בין לאומים העוסקים בקידום הוראת המדעים, ובתמיכה במחקרי פעולה של מורים.


שירלי מידז'נסקי  
ד"ר שירלי מידז'נסקי

מרצה בכירה, חוקרת ומרצה בתכניות התואר השני ובתואר הראשון.
מנחה סטודנטים בעבודות גמר לתארים מתקדמים.
מומחית בתחום הוראת המדעים והמתמטיקה, חינוך מחוננים ובפיתוח תכניות לימודים יצירתיות וחדשניות. פיתחה מודל ייחודי המשלב למידה מבוססת פרויקטים והערכה לשם למידה. המודל יושם במרכזי מחוננים ברחבי הארץ. בוגרת הטכניון (תואר ראשון בביולוגיה, מסלול ישיר לדוקטורט ופוסט דוקטורט בהוראת המדעים והטכנולוגיה, הטכניון).
זוכת פרס קפלן לחוקרים מצטיינים בתחום החינוך המדעי.
תחומי העניין והמומחיות שלה כוללים: מרחבי הוראה חדשניים, חינוך מדעי, חינוך מחוננים, יצירתיות, מטה-קוגניציה, הערכה לשם למידה השזורה בהוראה ובלמידה, למידת מבוססת חקר ופרויקטים, עיצוב הוראה ולמידה בקורסים מקוונים, מחקר פעולה שיתופי והתפתחות מקצועית של מורים.
פרסמה מאמרים ופרקים בספרים ושותפה בפרויקט בינלאומי ARTIST במסגרת תכנית +ERASMUS של האיחוד האירופי. הפרויקט מתמקד בשיפור ההוראה בקרב מורים למדעים על ידי ביצוע מחקרי פעולה.

Footer Mobile