SharePoint
לימודי מדעים במכללת אורנים ובאונ' חיפה
אורנים היא המכללה הגדולה ביותר בצפון הארץ להכשרת מורים המעניקה תואר בוגר, תואר מוסמך ותעודות הוראה. בהיותה מוקד משיכה לאנשי אקדמיה, אמנים, מדענים ומחנכים, הסטודנטים זוכים באורנים להכשרה הטובה ביותר בארץ. התנועה הקיבוצית ייסדה את ״סמינר אורנים״ בשנת 1951 במטרה להכשיר מורים ומטפלים.
מאז התחלתה הצנועה כסמינר, מכללת אורנים הוכרה כמובילה בתחום החינוך. ההסמכה המלאה התקבלה בהמשך וכיום לומדים בה כ- 5,500 סטודנטים בתכניות תעודה ובתכניות להכשרת מורים. הסטודנטים הם בני גילאים שונים ובעלי אורח חיים שונה, יהודים וערבים, מייצגים טווח רחב מבחינת רקע סוציו-כלכלי, אתני ודתי, ומגיעים מסביבה עירונית וכפרית.

מכללת אורנים מעניקה תארי הסמכה
הפקולטה לחינוך - מעניקה תואר B.Ed. בגיל הרך, הוראה בביה״ס היסודי והעל-יסודי, חינוך מיוחד, חינוך מתמטי וחינוך מדעי וסביבתי.

הפקולטה למדעי הטבע של אוניברסיטת חיפה מעניקה תואר . B.Sc בהוראת המדעים בתחום הביולוגיה, ו- B.A. ו- B.Sc. בתחומי המתמטיקה, הפיזיקה ומדעי המחשב. הסטודנטים יכולים ללמוד גם לקראת תעודת הוראה לבית הספר העל-יסודי.

מכללת אורנים מציעה גם תכניות לימודים בפקולטה ללימודים מתקדמים ומעניקה תואר מוסמך בחינוך . M.Ed. בהוראת המדעים בבית הספר העל-יסודי ותואר מוסמך בהוראה..M. Teach
מוצע גם מבחר רחב של קורסים להתפתחות מקצועית של מורים בפועל ביחידה ללימודי תעודה והתמחות

מכללת אורנים מעודדת למידה פעילה במדעים ומהווה חלק מפרויקט SALiS הממומן על-ידי תכנית TEMPUS של האיחוד האירופי.
חלק מהתכניות להכשרת פרחי ההוראה כוללות דרכי הוראה פעילה המעניקות מיומנויות כגון חשיבה ביקורתית, העמדת שאלות וקיום דיונים, כתיבה וקריאה. כמו כן, מיומנויות ספציפיות הקשורות לפעילויות מדעיות כגון הדגמות וניסויים מדעיים (השערת השערות, ניבויים, הסקת מסקנות, צפייה בהליך הניסוי הממשי, רישום וניתוח נתונים). הכשרתם של פרחי ההוראה והמורים בפועל מכסה נושאים בפיזיקה ובביולוגיה, וגם נושאים אינטגרטיביים בהוראת המדעים כגון ניסויים בפיזיקה המסבירים תופעות ביולוגיות.

לדוגמה
למידה יצירתית של חקר במדעים באמצעות פרויקטים במסגרת לימודי התואר השני להוראת המדעים בבית הספר העל-יסודי: בקורס זה, הסטודנטים (מורים בפועל למתמטיקה ולמדעים) מתכננים פרויקטים אינטגרטיביים אישיים ובונים מודלים המתארים תופעות או עקרונות מדעיים. הסטודנטים מגבשים את דרכי החקר שלהם בעקבות שאלה מנחה, דבר המאפשר להם לפתח מיומנויות חקר משמעותיות בעקבות התעסקותם בפעילויות של עיצוב, פתרון בעיות, קבלת החלטות ומחקר.
בקורסי דידקטיקה של הפיזיקה במסגרת הלימודים לתעודת ההוראה, מושם דגש על פעילויות מעשיות הכוללות מרכיבים קוגניטיביים וחווייתיים. הסטודנטים נדרשים לפתח מערכי שיעור הכוללים הדגמות וניסויים מדעיים.
לראש העמודהוספה למועדפיםהדפסהשליחה לחבר