טופס נייח

הסטודנטים שלנו

זוהר פורשיאן - תואר בהיסטוריה  
"החלטתי ללמוד היסטוריה בגלל הסקרנות שלי והתאבון הגדול ללמוד על העולם האנושי"


שקד פרנק - בוגרת החוגים להיסטוריה כללית וגיאוגרפיה



מהו החוג להיסטוריה עבורי?
"מה את יכולה בכלל לעשות עם היסטוריה?!"  היא שאלה המלווה אותי בשנים האחרונות, מהרגע בו החלטתי ללכת וללמוד בחוג להיסטוריה.
יכולתי באותה מידה לבחור ללמוד אנגלית ולהפוך בקלות למורה לאנגלית ולהניח את דעתם של כל החוששים לעתיד התעסוקתי שלי.
אך החלטתי ללמוד היסטוריה בגלל הסקרנות שלי והתאבון הגדול ללמוד על העולם האנושי.

אז מה אני יכולה לעשות עם היסטוריה? אתם שואלים.
אני יכולה ללמוד על תופעות אנושיות המלוות אותנו משחר ההיסטוריה האנושית.
אני יכולה להבין תהליכים שונים בחברה שלנו-מה המניעים, התוצאות וההשלכות.
אני יכולה לפגוש דעות, גישות ותפיסות עולם שונות.
אני יכולה לחבר את תחומי החיים השונים- חברה, פוליטיקה, כלכלה, טכנולוגיה, חינוך ועוד אחד לשני ולהבין שהם אינם נפרדים זה מזה.
ומתוך כך אני יכולה להרכיב תמונה מושכלת של המציאות המורכבת שלנו ולהמשיך ולעצב את זהותי האישית.
אני יכולה להיות אדם משכיל יותר, צנוע יותר, וטוב יותר.

ממליצה בחום על הלימודים החוג להיסטוריה- זוהי מתנה של התרחבות וצמיחה אישית

זוהר פורשיאן - תואר בהיסטוריה  
"השנה התחלתי לעבוד בפקולטה לחינוך באורנים, כמדריך פדגוגי ומרצה בקורס להכשרת מורים"


זוהר פורשיאן - בוגר החוגים להיסטוריה כללית וגיאוגרפיה


לאחר סיום הלימודים יצאתי לשנת שליחות התנדבותית בארה"ב מטעם הסוכנות היהודית - שליח הילל בסאן חוזה, קליפורניה.
עם חזרתי לארץ התחלתי ללמד היסטוריה וגיאוגרפיה במקיף 'העמק המערבי' שבקיבוץ יפעת, ובמקביל עשיתי את התואר השני  באונ' חיפה - סיום התזה בהצטיינות יתרה.
עם הזמן, ביצעתי תפקידים נוספים בבית הספר - מחנך כיתה, רכז שכבה בחטיבת הביניים ורכז איכות הסביבה ופרויקטים קהילתיים.
בשנים האחרונות אני גם מאמן אישי, מנחה קבוצות ומעביר השתלמויות מורים וסדנאות לפיתוח מקצועי במגזרים שונים ברחבי הארץ, וגם מרצה על נופים, מסעות ותרבויות עתיקות של מקומות שונים על פני הגלובוס.
לצד אלו, עוסק בעיקר בכתיבת עבודת הדוקטורט שלי באונ' חיפה - תחום העיסוק שלי הינו אתנו-היסטוריה והיסטוריה של אינטראקציות בין-תרבויות באמריקה התיכונה במהלך המאות ה-15-16.
השנה התחלתי לעבוד בפקולטה לחינוך במכללה, כמדריך פדגוגי ומרצה בקורס להכשרת מורים.

אלמוג אלוני - תואר בהיסטוריה  
"עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל"

(יגאל אלון מתוך הספר "מסך של חול")

אלמוג אלוני - בוגר תואר ראשון, דו חוגי בחינוך והיסטוריה


היסטוריה, מדוע, למה ועל שום מה?
מגיל צעיר מצאתי את עצמי קורא, מתעניין ומעמיק בספרים, סרטים וסדרות ההיסטוריה בכלל וההיסטוריה של מדינת ישראל בפרט. בתוך שלב ההתלבטויות לגבי מה אני רוצה ללמוד היה לי ברור שעל דבר אחד לא אתפשר וזה על הזכות ללמוד משהו מעניין,  שיעשיר את הידע שלי ושאוכל לעסוק בו גם לאחר סיום הלימודים.

מה פגשתי בחוג להיסטוריה באורנים?
בראש ובראשונה פגשתי בחוג להיסטוריה בני אדם. סטודנטים וסגל אקדמי כאחד. הכרתי חברים ושותפים לדרך אשר עזרו לי בתהליך הצמיחה ברמה האישית והמקצועית. פגשתי אנשים שרוצים ללמוד וללמד, לשאול, לחקור, להתפתח, להטיל ספקות ולנהל דיון מפרה. פגשתי אנשים, שמאוד מאמינים ואוהבים את התחום בו הם עוסקים. מרצים ברמה אינטלקטואלית הגבוה ביותר המצליחים להקנות ידע בצורה מדויקת ומרתקת תוך מתן אפשרות לחילוקי דעות, התפלמסויות, הרהורים ותהיות.

ומה לאחר התואר?
כיום אני בתחילת שנתי הרביעית בעבודה בכפר הנוער ימין אורד, לצד היותי מחנך אני עוסק כמורה מקצועי בהוראת ההיסטוריה, אני מגיש תלמידים בכיתות י"א ו-י"ב לבגרות ונהנה מחוויות ההוראה והלימוד המשותף אותו אני עובר כל יום מחדש יחד עם תלמידיי אשר מלמדים אותי לא פחות משאני מלמד אותם.

חוויות הצלחה?
נקודת המוצא שלי היא שכל מורה הוא קודם כל מחנך ובעבודה החינוכית יש חוויות הצלחה כמעט על בסיס יומי כמו גם כישלונות, אך אבחר להתייחס לשתי נקודות הצלחה עיקריות דווקא מעולמו של המורה המקצועי העוסק בהוראה:
חוויית הצלחה ראשונה היא הצלחות של תלמידים במבחנים בכלל ובמבחן הבגרות בפרט, תלמידים אותם לימדת והכנת כל השנה, ראית עם אלו קשיים הם מתמודדים, כיצד הם נשברים ושוב אוספים את עצמם על מנת להצליח, ועד הגעה לרגע המיוחל בו הם אכן מצליחים לעמוד במה שנדרש מהם.
חוויית הצלחה שניה היא בכל פעם שניגש אליי תלמיד/ה בסיום שיעור היסטוריה ומציין בפניי ש"היום היה לו מעניין בשיעור".

עמית ססבון - תואר בהיסטוריה  
"הדואג לימים זורע חיטים, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים"

(יאנוש קורצ’אק)

עמית ססבון - סטודנט בחוג להיסטוריה כללית


כשאני לומד באורנים, אני זוכה ליחס אישי, חם ומכבד המוענק לנו על ידי סגל ההנהלה והמרצים. אני מוקיר תודה למרצים על כך שהם מגלים לי בכל פעם מחדש את היופי הגלום במקצוע המיוחד בו בחרתי.
דלתם הפתוחה תמיד מאפשרת לי להתייעץ, לשתף ולשאול.
בזכותכם, הקורסים באורנים משמעותיים, מרתקים ומעוררים בי השראה וסקרנות. בקורסים אני זוכה ללימוד חווייתי ומעניין הכולל דיונים רבים המאפשרים להביע ולשמוע דעות שונות מתוך שיח מכבד.
בחוג להיסטוריה למדתי לקרוא במקורות בביקורתיות ולחקור את ההיסטוריה מתוך השאיפה לאמת המייצרת משמעות בחיינו ובחיי אחרים.

Footer Mobile