סיפורי הנחיה

​לפניכם קטעי יומן שכתבו מנחים בתכנית, או מנחים-שבדרך. את היומנים הרפלקטיביים כתבו משתלמות בקורס המנחים; הסרנו מן המסמכים פרטים מזהים שלהן, אך הותרנו את הערות המנחה בקורס. היומן וההערות שופכים אור על הגישה הנלמדת בעבודת שוו"ה כמנחי מורים בבתי-הספר.

יומן רפלקטיבי - מנחת צוות גן
יומן רפלקטיבי קורס מנחים
יומן רפלקטיבי קורס מנחים - 2

לתהליך אין משמעות
הדוגמה הזו מציגה את העובדה הכואבת כי צוות בית הספר אינו "סופר" את תהליך העבודה, והמדד היחידי שלו להצלחה הוא "מבחן התוצאה המִיָדית". אילו מבחן התוצאה היה נערך לאורך זמן וכולל מדדים רבים, ייתכן שחוויית ההצלחה הייתה שונה לחלוטין. תחושת הכישלון נובעת בעיקר מהסתמכות מעוותת ומוגזמת על מבחן התוצאה        
להמשך קריאה

גם האב מקלל
דיון צוות בתחילת ההתערבות (בית ספר יסודי). תהליך והכרעה...         
להמשך קריאה

הכול או לא כלום
הדוגמה הזו ממחישה את מתן הבולטוּת ל'אין' בִּמקום ל'יש' בהגדרה של הצלחה וכישלון. גם הפעם מתוארים שני חלקים של ההתרחשות. החלק הראשון התרחש במיניבוס בתום יום הלימודים, "רגע לפני" היציאה מבית הספר והנסיעה לבתי התלמידים. החלק השני התרחש בישיבת צוות אשר נערכה בעקבות ההתרחשות במיניבוס      
להמשך קריאה

אירוע לדיון- נטישה
חנה: (בהתרגשות רבה) אני רוצה לספר לכם מה היה היום בחדר מורים. תלמיד אחד נכנס בצעקות ואמר לי : " איזה חרא הבית ספר הזה, הלוואי ויהיה כאן פיגוע". אני ממש מזועזעת מזה, איך זה יתכן שכה מדבר תלמיד שלנו? מורה : האם קרה משהו קודם? או שסתם ככה הוא נכנס והתחיל לצעוק? חנה: לא. זה ילד שהודעתי לו הבוקר שהוא מורחק מבית הספר לארבע ימים, הוא כעס עלי ואז התפרץ לחדר מורים. אבל מה זה משנה מה היה קודם?          
להמשך קריאה
Footer Mobile