Personal Site

Goldshmidt Gilad


Gilad Goldshmidt – Personal Background

 

 

Personal Background:  In 1962 Gilad Goldschmnidt was born and raised in the middle of the Negev Desert at Kibbutz Revivim, Israel.  After he finish school, as an officer in the army for 3 ½ years, he was in charge of rehabilitating soldiers at risk for drug abuse and behavioral problems.  In 1982 in the Galilee he co-founded Kibbutz Harduf, the first anthroposophical community in Israel.  In 1985 – 1989 Gilad study in Dornach, Switzerland: Anthroposophy and Waldorf education. He still live at Kibbutz Harduf with his wife, Mor, a music teacher, and their two children.

 

Educational Background:  Gilad got his doctorate in education at Haifa University.  He study Waldorf education in Dornach and began university level studies in philosophy and education at Basel University in Switzerland and completed his Bachelors in Oranim college and Masters in those topics at Haifa University.

 

Professional Background:  Gilad established the first elementary Waldorf school in Israel. After teaching for 8 years as class teacher, he then moved on to start the first Waldorf high school in Israel.  He was principal of the Harduf Waldorf School for 15 years and is still teaching history and bible studies in the high school. Gilad is teaching in David Jalin academic college in Jerusalem, Tel-Hai academic colleg and Oranim academic college Waldorf education, alternative education and spirituality in education.

 

Gilad is the founder and Chairman of the Association for Waldorf Education in Israel and started two teacher training schools.  One is located at Kibbutz Harduf and the other is located in Tel Aviv.  He also is working with the Israeli Ministry of Education through the Executive Committee for the Forum for Alternative Schools.

 

קורות חיים

השכלה אקדמית

השכלה גבוהה:

2013 – תואר שלישי, החוג לחינוך אוניברסיטת חיפה, מגמה למנהיגות חינוכית. נושא: מחקר בוגרים בבתי ספר ולדורף.

2002 – 2004 – השלמת תואר שני בהצטיינות. אוניברסיטת חיפה, המגמה לחקר היבטים פסיכולוגיים וחברתיים.

1998 – 1999 – השלמה לתואר B.Ed. באורנים, התמחות כוללת: היסטוריה.

1988 – 1989 – השלמה לתעודת הוראה במסלול בית ספר יסודי, אורנים.

1985 – 1988 – לימודי חינוך ולדורף בדורנך – שוויץ וקבלת דיפלומה להוראה ברוח חינוך ולדורף במסלול בית הספר היסודי.

1985 – 1988 – לימודי פילוסופיה בבאזל.

מומחיות אקדמית

הוראה בהשראה אומנותית, חינוך, חינוך אלטרנטיבי על סגיו השונים, חינוך ולדורף (אנתרופוסופי), יצירתיות


, Pedagogy, , , Creativity

הוראה

במכללת אורנים

חינוך ולדורף
חינוך בהשראה רוחנית

מחוץ למכללה

חינוך ולדורף

חינוך בהשראה רוחנית

חינוך אלטרנטיבי

פילוסופיה של החינוך

מיתוסים ואגדות כמסע פנימי והתפתחותי

רשימת פרסומים

נושאי תיזה

עבודת הדוקטורט ( .Ph.D. / D.Sc) - בעברית ובאנגלית

בוגרי בית ספר ולדורף בחברה הישראלית – מבט של עשור

 

A Decade of Waldorf Alumni in Israel

ספרים - כתיבה או עריכה

ספרים:

גולדשמידט, ג. (2008). עולמה של הילדות - חינוך וליווי הילד מנקודת הראות של חינוך ולדורף. הוצאת הרדוף. הרדוף.

גולדשמידט, ג. (2003). בתי ספר ולדורף בארץ. הוצאת דליה, דליה.

גולדשמידט, ג. (2013). אני מביט אל העולם – מחקר בוגרים של בתי ספר ולדורף. הוצאת הרדוף. הרדוף.

גולדשמידט, ג. (2013). יונתן והעץ. הוצאת הרדוף. הרדוף (ספר לילדים)

גולדשמידט, ג. (2014). לאן הלך מוקי? הרדוף. הרדוף (ספר ילדים)

מאמרים

כתבי עת מדעיים ומקצועיים או פרקים בספרים

גולדשמידט, ג. (1994). אבדן הילדות – אבדן החינוך; החינוך כיום: השתקפות או הכנה למציאות המודרנית? עיונים בחינוך, 59/60, אוגוסט 1994.

גולדשמידט, ג. (2003). אפשרויות החינוך במצב הפוסמודרני האם ניתן למצוא במצב הפוסטמודרני דרך חינוכית-התפתחותית שניצבת בין החזרה לחינוך ברוח המודרניזם לבין ניהליזם חינוכי-ערכי ? עבודת תזה, אוניברסיטת חיפה, החוג לחינוך.

גולדשמידט, ג. (2010). חינוך בתנועה. הד החינוך, 84 (5), 84 – 86.

גולדשמידט, ג. (2011). על ילדים ומספרים – כיצד הורסת מדיניות ההישגים והמבחנים הסטנדרטים את בתי הספר שלנו. עיונים בחינוך, 4, 42 – 58.

גולדשמידט, ג. (2012). בוגרי בית ספר ולדורף בחברה הישראלית – מבט של עשור. דיסרטציה, אוניברסיטת חיפה, החוג לחינוך.

גולדשמידט, ג. (2013). חידת החינוך האנתרופוסופי. הד החינוך, 87 (4), 124 – 127.

גולדשמידט, ג. (2013). על ילדים, בית ספר ובעיות קשב וריכוז. פנים, 62, 20 – 27.

גולדשמידט, ג. (2014). כיצד מתמודדים בוגרי חינוך ולדורף עם האתגרים העומדים לפניהם בשירות הצבאי – מבט של עשור. החינוך וסביבו, שנתון מכללת סמינר הקיבוצים, ל"ו, 81 - 98.

גולדשמידט, ג. (2014). הם עמדו לפני השערים הגדולים. עיונים בחינוך, 9-10, יולי 2014.

גולדשמידט, ג. (2015). שיטת ולדורף – מבני חינוך אנתרופוסופיים. אדריכלות ישראלית. מאי 2015, 101, עמ' 68  -82.

Goldshmidt, G. (2013). How Waldorf School graduates cope with the challenges they face during military service: a ten-year overview. ROSE: Research of Steiner Education. Vol 3, No 2 (2013).  

מאמרים רבים על נושאים הקשורים לחינוך ולדורף בעיתונות בחו"ל ובארץ. ראה אתר האינטרנט: http://www.waldorf-harduf.org/waldorf_papers.htm

מרחב אישי

תחומי העניין והמחקר העיקריים שלי הם:
  • חינוך ולדורף / חינוך אנתרופוסופי
  • חינוך אלטרנטיבי על אופניו השונים
  • חינוך בהשראה רוחנית
  • פילוסופיה של החינוך
  • היחס והקשר בין חינוך לטכנולוגיה