Personal Site

Zion Noa

רכזת ההתנסות המעשית בתכנית המוסמך בהוראה

קורות חיים

השכלה אקדמית

התואר

חוגים

מוסד אקדמי

קבלת תואר

BA

הסטוריה של עם ישראל ומחשבת ישראל האוניברסיטה העברית, ירושלים

1980

MA

 יהדות זמננו

האוניברסיטה העברית, ירושלים

1997

Ph.D

יהדות זמננו האוניברסיטה העברית, ירושלים

2008

תעודת הוראה   מכון כרם ירושלים 1980

 

מומחיות אקדמית

הכשרת מורים, חדשנות פדגוגית בהכשרת מורים


Teacher Education, Pedagogical Novelty in teacher education

הוראה

במכללת אורנים

  • קורסי מבוא בהכשרת מורים לבית הספר התיכון במסגרת תוכנית המוסמך בהוראה M.teach:   קורס צעדים ראשונים בהוראה. 
  • כלים להנחיית עבודות חקר - קורס מקוון המקנה למורים בבית הספר התיכון כלי הנחייה עדכניים.

מחוץ למכללה

מנהלת בית הספר התיכון ויצו נהלל 2001- 2009

הוראה (הנחייה)  באוניברסיטה הפתוחה בקורסים: "מיתוסים בתרבות הישראלית", "מבית לאומי למדינה בדרך". 2001

רכזת הוראה (מנהלת פדגוגית) בבית הספר המקיף ויצו נהלל.  1997- 2001

מנחה מחוזית במדעי החברה מטעם מפמ"ר מדעי החברה.  1997- 1999

רשימת פרסומים

נושאי תיזה

עבודת הדוקטורט ( .Ph.D. / D.Sc) - בעברית ובאנגלית

המפעל ההתישבותי בצפון עמק החולה 1934- 1947 

 

עבודת תיזה למאסטר (.M.Sc. / M.A) - בעברית ובאנגלית

תהליך רכישת קרקעות חסס וסנבריה בצפון מזרח עמק החולה 1935 -  1947 כדוגמא לאופי תהליך רכישת הקרקעות בארץ ישראל וקשייו

מאמרים

כתבי עת מדעיים ומקצועיים או פרקים בספרים

עברית

ציון, נ (2017). כפר גלעדי כמוביל ומנחה של המפעל ההתיישבותי בצפון עמק החוּלָה 1939 – 1947. אופקים בגיאוגרפיה 91-92. עמ' 33-55. קישור למאמר.

ציון, נ (2017). הוראה קונסטרוקטיביסטית בכפר גלעדי בשנות ה-30 וה-40, סיפורי תלמידים על מורתם בת עמי גבעוני-מלמוד לבית אליוביץ'. אופקים בגיאוגרפיה 91-92. עמ' 158- 185. קישור למאמר

פורמן שהרבני, י' וציון, נ'. (2016). הוראה ביצועית לשם הבנה. בתוך: הרפז, י (עורך). להבין הבנה ללמוד להבין מושגים ומעשים. עמ'151-161. תל אביב: מופת.  קישור למאמר.

 ציון, נ (2014). ח"י ביצועי הבנה.  הד החינוך.  אוקטובר. עמ' 82- 83. קישור למאמר

 ציון, נ (2012) משנים את בית הספר כשהאדם במרכזו, פנים 59, עמודים 62-70. קישור למאמר

 ציון, נ (2012) ניסיון ליצירת יחסי גומליןהמבוססים על דו קיום: הזווית היהודית ביחסי יהודים-ערבים במהלך המפעל ההתיישבותיבצפון עמק החולה 1939- 1947. בתוך: ספר המאמרים של כנס "הגליל כמרחב מרובה תרבויות", בית הספר ללימודי מוסמך, אורנים המכללה האקדמית לחינוך. קישור למאמר

 
אנגלית

Leshem,s. Zion, N. Friedman, A. (2015).  A Dreamof a School: Student Teachers Envision Their Ideal School. Sage Open, October-December, 1-8 . קישור למאמר

 

 

 

הצגה בכנסים מדעיים

    פעילות מקצועית/חינוכית/אקדמית, פיתוח וייזום

    יזמות חינוכית ועיסקית
    בלוגים המתמחים בהוראה עדכנית: 
    • בלוג אתגרים בכיתה לסטודנטים ומורים השואפים לשנות את תרבות הכיתה מהוראה ממוקדת מורה לכוון של הוראה עקיפה יותר המעודדת למידה שיתופית. 

    תפקידים אקדמיים במכללה/אוניברסיטה

    במכללת אורנים

    עד 1.9.2020 רכזת הכשרה מעשית בתוכנית המוסמך בהוראה MTEACH

    תפקידים ציבוריים