טופס נייח

כשירות תרבותית

קוד השתלמות: 92998

אופי המפגשים: פנים אל פנים
מיקום המפגשים:  מרכז הדרכה ירושלים
היקף ההשתלמות: 30 שעות ללא גמול - כל מפגש מיועד לקבוצת עובדים שונה
מרצים: המרכז הבין תרבותי ירושלים - ד"ר רחלי אשוואל

אוכלוסיית יעד
עובדי חינוך טיפול, סגל א', מנהלי יחידות נוער

רציונל
כשירות תרבותית מתארת את יכולתן של מערכות להעניק שירות לצוותים מקצועיים העוסקים בבני נוער השונים זה מזה בערכיהם, באמונותיהם ובהתנהגותם, בכלל זאת הנגשת המענה למגוון אוכלוסיות בהתאמה לצרכיהן החברתיים, התרבותיים והלשוניים. היעד הינו קיומה של פעילות כשירה תרבותית, לרבות בקרב אנשי המקצוע הפועלים בה, המסוגלת להעניק את מגוון שירותיה באופן האיכותי והמותאם ביותר לכל נער/ה ללא קשר לגזע, מוצא, רקע תרבותי ושפה.

מטרות
  • יצירת שיח העוסק בגיוון וכשירות תרבותית.
  • הקניית כלים ומיומנויות להתמודד עם דילמות וכשלים בתקשורת הבין-תרבותית ובחוויית בני הנוער מהזהויות השונות.

נושאים מרכזיים
  • בירור עמדות, ניפוץ מיתוסים שכיחים
  • גיוון והכללה Diversity and Inclusion
  • סוגיות של גזענות והדרה

תכנית ההשתלמות

תאריךשעותש"אנושא המפגשמרצה

סוג המפגש

23/11/20

יום עיון עובדי ח"ט

9:00-14:006עבודה עם הכללות, סטראוטיפים ותפיסות על שונות וגיוון. דילמות מקצועיות וערכיות בעבודה כשירה-תרבותיתד"ר רחלי אשוולפא"פ

10/12/20

עובדים בשפה הערבית

9:00-14:006

התמודדות עם מתחים פוליטיים וחברתיים, ריבוד חברתי ותחושות קיפוח, אפליה, גזענות והדרה.

 

ד"ר רחלי אשוולפא"פ

5/1/21

עובדים חטיבה לקידום נוער ירושלים

9:00-14:006

עבודה עם הכללות, סטראוטיפים ותפיסות על שונות וגיוון. דילמות מקצועיות וערכיות בעבודה כשירה-תרבותית.

 

ד"ר רחלי אשוולפא"פ

19/5/21

מנהלים

9:00-14:006

התמודדות עם הטיות טבעיות וקבלת החלטות על סמך שיקול דעת מקצועי בלבד בשלבי הפעילות השונים (הכנה כשירה תרבותית, שילוביות בצוות, אירועי שגרה וחירום ועוד).

התמודדות עם הכללות, תפיסות חברתיות תלויות-תרבות והנגשה כשירה תרבותית של פעילות המרכז.

 

  

טרם נקבע סופית

צוות מחוז ירושלים

9:00-14:006 ד"ר רחלי אשוולפא"פ

Footer Mobile