טופס נייח

הילה- פיתוח מקצועי בספרות היל"ה על פי תכנית הלימודים החדשה

קוד תכנית: 92733

אופי המפגשים: מקוון זום
היקף ההשתלמות: 16 שעות – גמול ללא ציון
מרצה: מאיה בן אמוץ, M.A
אוכלוסיית יעד: מורי היל"ה

רציונל
פיתוח דרכי הוראה מיטביות להוראת תכנית הלימודים בספרות בתכנית היל"ה,   תכני ההשתלמות יעסקו הן במסלול 12 שנות לימוד אשר הורחב ונערכו בו התאמות לתקופה והן במסלול הבגרות הכולל שינויים במיקוד החומר לבגרות תשפ"א

מטרות
  • היכרות עם מאגרי תוכן ויחידות לימוד מובנות לשימוש מיידי ויצירת מערכי שיעור איכותיים.
  • טכניקה לכתיבת תשובות מלאות וארוכות גם לתלמידים שמתקשים, תוך העמקה ביצירות מתכנית הלימודים.
  • שימוש בכלים דיגיטליים פדגוגיים המעודדים אקטיביות בשיעור ומותאמים ללמידה לתלקיט, למבחן 12 שנ"ל ולבגרות.

נושאים מרכזיים
  • יצירת מערכי שיעור מהירים ועשירים לכל סוגי השיעורים.
  • הקניית טכניקות לתלמידים לכתיבת תשובות מלאות בכל סוגי המבחנים בספרות.
  • שימוש בכלים דיגיטליים המתאימים להוראת ספרות.

דרישות מיוחדות
נוכחות ב 80% מהמפגשים, הכנת המשימות.

תכנית ההשתלמות
תאריךשעותש"אנושא המפגששם המרצה

סוג המפגש

15.03

יום ב'

16:00-18:303
  • שיח וחשיבה בעקבות תובנות קהילת ספרות היל"ה מהמחצית הראשונה.
  • היכרות עם מאגרי מידע וחומרי לימוד המותאמים לתכנית הלימודים.
  • יצירת מערך שיעור לדוגמא בפרק השירה 12 שנ"ל.
מאיה בן אמוץמקוון

05.04

יום ב'

 

 

 

 

16:00-18:303
  • דגשים וטיפים בתוכנית הלימודים החדשה (12 שנ"ל+בגרות).
  • אסטרטגיה לכתיבת תשובה מלאה למבחן 12 שנ"ל בנושא ספר הקריאה או המחזה המודרני.
מאיה בן אמוץמקוון

26.04

יום ב'

16:00-18:303
  • כתיבת תשובה מלאה בתלקיט.
  • הנחיות להערכת  תשובות יצירתיות בתלקיט ועידוד תלמידים למשימות חקר.
  • דוגמאות לחידונים מקוונים וסירטונים שניתן לשלב בשיעורים.
מאיה בן אמוץמקוון

10.05

יום ב'

16:00-18:303
  • שילוב לוח שיתופי בהוראה מרחוק.
  • דוגמא לכתיבת תשובה מלאה לבגרות בנושא הסיפור הקצר "צלליות" מאת אמיר גוטפרוינד.
מאיה בן אמוץמקוון

24.05

 יום ב'

16:00-19:004
  • הרצאת אורח – גיא ברסלר, מנהל צווות פיתוח מקצועי און ליין במט"ח על שילוב משחקים בשיעורי ספרות 😊
מאיה בן אמוץ גיא ברסלר מקוון

Footer Mobile