טופס נייח

המורה כמאמן למידה

קוד השתלמות: 92790

אופי המפגשים: פנים אל פנים
מיקום המפגשים:  סמינר שיין
היקף ההשתלמות: 30 שעות לגמול עם ציון - אופק חדש
מרצים: עדי לבנקו  M.A
אוכלוסיית יעד: מורי היל"ה

רציונל
אסטרטגיות למידה אפקטיביות הן המפתח להישגים לימודיים גבוהים, עצמאות ותחושת מסוגלות. העולם שבו אנו חיים משתנה בקצב מסחרר. אנו נדרשים ללמוד כל הזמן ולאורך כל החיים (Life Long Learning). על כן אסטרטגיות למידה חשובות לא רק להצלחה בלימודים, אלא לכל דבר שאנו רוצים ונדרשים להשיג או ללמוד. מטרת ההשתלמות היא לתת למורות ולמורים בתכנית היל"ה כלים ישימים מעולמות החינוך, הלמידה והאימון כדי לסייע לתלמידים ללמוד בצורה יעילה, לקחת אחריות על הלמידה, ללמוד באופן עצמאי ואף ליהנות מהדרך. הנחת היסוד העומדות בבסיס השתלמות זו הן שלכל תלמיד מאפיינים ייחודיים וסגנון למידה המתאים לו. על המורה להכיר את התלמיד ולבנות עבורו תכנית לימודים אישית (תל"א) בהתאם למאפיינים אלו (בדומה למאמן כושר, דיאטיקן או רופא – כולם מתבססים על אותם העקרונות אך לא יתכן שכולם יקבלו אות אותה הדיאטה, אותו סט תרגילים או אותו טיפול רפואי). התלמידים איתם אנו באים במגע מסוגלים להגיע רחוק, יש בידיהם את כל המשאבים לעשות זאת. השתלמות זו הינה הזמנה פתוחה ללמוד כיצד למצוא את הכוחות הטמונים בהם, להתניע את המוטיבציה הפנימית שלהם וללמד אותם איך ללמוד.

מטרות
  • המורה יכיר דרכים שונות להשגת שיתוף פעולה של התלמיד והבניה של מוטיבציה ללמידה ותחושת מסוגלות.
  • המורה יכיר סגנונות למידה שונים ויבנה דרכי הוראה למידה מותאמות לסגנון הלמידה האישי.
  • המורה יכיר אסטרטגיות למידה שונות (ארגון מידע, זיכרון, קריאה, כתיבה ועוד) ויבנה / יפעיל אסטרטגיות למידה מותאמות לתלמידיו.
נושאים מרכזיים:
  • מוטיבציה ללמידה, מוח לומד והקשר בין השניים.
  • סגנון למידה אישי ובנית משימה מותאמת.
  • אסטרטגיות למידה (התמקדות באסטרטגיות לארגון מידע).

דרישות
נוכחות והשתתפות פעילה ב80% מהמפגשים, הגשת מטלה מסכמת.

יישום ביחידות
תכנון מערכי שיעור מבוססים על הלמידה בהשתלמות.

תכנית ההשתלמות
תאריךשעותש"אנושא המפגששם המרצה

סוג המפגש

‏03/11/202015:00 עד 19:005אני והמוח שלי. פיתוח מוטיבציה ותחושת מסוגלות באמצעות היכרות עם דפוסי חשיבה ואופני פעולה של המוח האנושי + מדוע אסטרטגיות למידה עובדות מבחינה מדעית + דרכים להשגת שיתוף פעולה וטיפול בהתנגדויות + מיפוי סגנון מוטיבציוני עפ"י ריצ'ארד לאבויעדי לבנקופא"פ + א-סינכרוני
‏17/11/202015:30 עד 17:302.5שיחות אישיות בנושא אופי היישום של התכנים שנלמדו במפגש הקודםעדי לבנקווירטואלי סינכרוני (זום)
‏22/12/202015:00 עד 19:005היכרות התלמיד והמורה עם סגנון הלמידה המותאם. מיפוי סגנון הלמידה והתאמת תהליכי הוראה למידה לסגנון הלמידה האישי. שיח של חוזקות לעומת שיח של קשיים ובעיות (ADHD מתנה עטופה בבוץ) + כיצד בונים תל"א ומשימה מותאמת לתלמידעדי לבנקופא"פ
‏01/12/202015:30 עד 17:302.5שיחות אישיות בנושא אופי היישום של התכנים שנלמדו במפגשים הקודמיםעדי לבנקווירטואלי סינכרוני (זום)
‏05/01/202115:30 עד 17:302.5שיחות אישיות בנושא אופי היישום של התכנים שנלמדו במפגשים הקודמיםעדי לבנקווירטואלי סינכרוני (זום)
‏19/01/202115:00 עד 19:005אסטרטגיות למידה לניהול הזיכרון + תהליכים של פירוט והכללה כבסיס ללמידה ולארגון של ידע + ארגון מידע ולמידה באמצעות מארגנים גראפייםעדי לבנקופא"פ + א-סינכרוני
‏26/01/202115:30 עד 17:302.5שיחות אישיות בנושא אופי היישום של התכנים שנלמדו במפגשים הקודמיםעדי לבנקווירטואלי סינכרוני (זום)
‏09/02/202115:30 עד 17:302.5שיחות אישיות בנושא אופי היישום של התכנים שנלמדו במפגשים הקודמיםעדי לבנקווירטואלי סינכרוני (זום)
‏23/02/202115:30 עד 17:30  2.5שיחות אישיות בנושא אופי היישום של התכנים שנלמדו במפגשים הקודמיםעדי לבנקווירטואלי סינכרוני (זום)


Footer Mobile