טופס נייח

מובילי הוראה ולמידה – מנהלי השכלה

קוד השתלמות: 92811

אופי המפגשים: פנים אל פנים + מקוון 
מיקום המפגשים:  באר שבע - יתעדכן בהמשך
היקף ההשתלמות: 30 שעות לגמול עם ציון - אופק חדש
מרצים: עדי לבנקו M.A
אוכלוסיית יעד: מנהלי השכלה

רציונל
אסטרטגיות למידה אפקטיביות הן המפתח להישגים לימודיים גבוהים, עצמאות ותחושת מסוגלות. העולם שבו אנו חיים משתנה בקצב מסחרר. אנו נדרשים ללמוד כל הזמן ולאורך כל החיים (Life Long Learning). על כן אסטרטגיות למידה חשובות לא רק להצלחה בלימודים, אלא לכל דבר שאנו רוצים ונדרשים להשיג או ללמוד. מטרת ההשתלמות היא לתת למנהלות ומנהלי ההשכלה בתכנית היל"ה כלים ישימים מעולמות החינוך, הלמידה והאימון כדי לסייע למורים לבנות תהליכי הוראה אפקטיביים ומותאמים אישית, וכך להוביל את התלמידים ללמוד בצורה יעילה, לקחת אחריות על הלמידה, ללמוד באופן עצמאי ואף ליהנות מהדרך. הנחת היסוד העומדות בבסיס השתלמות זו הן שלכל תלמיד מאפיינים ייחודיים וסגנון למידה המתאים לו. על מנהל ההשכלה והמורה להכיר את התלמיד ולבנות עבורו יחד תכנית לימודים אישית (תל"א) בהתאם למאפיינים אלו (בדומה למאמן כושר, דיאטיקן או רופא – כולם מתבססים על עקרונות מקצועיים מסויימים, אך לא יתכן שכולם יקבלו את אותה הדיאטה, אותו סט תרגילים או אותו טיפול רפואי). התלמידים איתם אנו באים במגע מסוגלים להגיע רחוק, יש בידיהם את כל המשאבים לעשות זאת. השתלמות זו הינה הזמנה פתוחה ללמוד כיצד למצוא את הכוחות הטמונים בהם, להתניע את המוטיבציה הפנימית שלהם וללמד אותם איך ללמוד. עבור המנהלים זוהי גם הזדמנות לבצע חשיבה מחודשת לגבי האופן בו הם מובילים את הצוותים החינוכיים בכל הנוגע לתהליכי הלמידה וההוראה.

מטרות
  • 1המנהל יכיר דרכים שונות להשגת שיתוף פעולה של התלמיד, הבניה של מוטיבציה ללמידה ותחושת מסוגלות.
  • המנהל יכיר עקרונות ללמידה מותאמת: סגנונות למידה ואסטרטגיות למידה מגוונות.
  • המנהל יבחן דרכים שונות להובלת הצוות החינוכי אל עבר פיתוח תהליכי הוראה-למידה מותאמים ללומד.

נושאים מרכזיים
  • מוטיבציה ללמידה, מוח לומד והקשר בין השניים.
  • 2סגנון למידה אישי.
  • אסטרטגיות למידה (התמקדות באסטרטגיות לארגון מידע).

תכנית ההשתלמות
מועדי ההשתלמות יעודכנו בהמשך בהתאם לימי הלמידה של סגל א' המחוזי.


תאריךשעותש"אנושא המפגששם המרצה

סוג המפגש

‏18/11/202009:30-14:005אני והמוח שלי. פיתוח מוטיבציה ותחושת מסוגלות באמצעות היכרות היא דפוסי חשיבה ואופני פעולה של המוח האנושי + מדוע אסטרטגיות למידה עובדות מבחינה מדעית + דרכים להשגת שיתוף פעולה וטיפול בהתנגדויות של מורים ותלמידים עדי לבנקומקוון
‏09/12/202009:30-14:005שיחות אישיות בנושא אופי היישום של התכנים שנלמדו במפגש הקודםעדי לבנקווירטואלי סינכרוני (זום)
‏16/12/202009:30-11:302.5הובלת תהליך שינוי ביחידת הלימוד. פיתוח של ארגון לומד ושפה אחידה בתוך היחידה ובין היחידות + סגנונות למידה של לומדים ותפיסת עולם  של תהליכי הוראה-למידה מותאמים אישית (פרסונליזציה בלמידה).עדי לבנקומקוון
‏23/12/202009:30-11:302.5שיחות אישיות בנושא אופי היישום של התכנים שנלמדו במפגשים הקודמיםעדי לבנקווירטואלי סינכרוני (זום)
‏13/01/202109:30-14:005שיחות אישיות בנושא אופי היישום של התכנים שנלמדו במפגשים הקודמיםעדי לבנקווירטואלי סינכרוני (זום)
‏20/01/202109:30-11:302.5אסטרטגיות למידה לניהול הזיכרון + ארגון מידע ולמידה באמצעות סכמת שמש + יישום והנחיה של הצוותיםעדי לבנקומקוון
‏03/02/202109:30-11:302.5שיחות אישיות בנושא אופי היישום של התכנים שנלמדו במפגשים הקודמיםעדי לבנקווירטואלי סינכרוני (זום)
‏21/04/202109:30-14:005תרשימי זרימה ככלי להבנה, ניהול תהליך וקבלת החלטות + סיכום ואינטגרציה של התכנים שנלמדו ועבודה על המשימה המסכמתעדי לבנקומקוון
Footer Mobile