קהילה מקצועית לומדת מכללת אורנים תשפ"אימי ב בין 15:30- 18:30 מפגש ראשון יתקיים ב- 26.10.202030 שעות עם ציון, מוכר לגמול השתלמות לאופק חדש מנחים ד"ר אליף פארנש
Aleef.f@gmail.com רותם אוחנה- וצלר (M.A) – מנחת בינוי קהילה
Rotem.ohana@oranim.ac.il קהל יעדמנחי קהילות מורים לדוברי השפה הערבית
*הקבלה לקורס מותנת באישור מפמ"רית
רציונלמורים רבים מרגישים בודדים, שחוקים ושקופים בתוך המערכת הבית ספרית. השתייכות לקהילה מקצועית לומדת מזמנת מרחב קבוע ובטוח לשייכות, נראות ותמיכה. זאת, באמצעות התייעצות, שיתוף בידע, תמיכה הדדית ולמידה וחקירה משותפים. כל אלה הוכחו במחקרים רבים כמשמעותיים ואפקטיביים בתהליך הפיתוח המקצועי של מורים, כמו גם כתורמים להעלאת מוטיבציה בהוראה ולשיפור הישגי התלמידים ובתי הספר. לכך גם השפעה ישירה על הנכונות והיכולת של מורים להישאר במערכת לאורך זמן.
מבנה התכנית נועד לתת מענה לשבעה רבדים:
1. ידע תיאורטי (בתחום התוכן, בתחומי ההוראה הגנריים ובלמידת התלמידים).
2. חקר הפרקטיקה - עבודה מבוססת נתונים וראיות מהשדה (מעבודת המורה ומלמידת התלמידים).
3. כלים וידע פדגוגיים רלוונטיים ועדכניים.
4. למידה הוראה מרחוק בשגרה ובעת חירום.
5. שיתוף של חברי הקהילה בצרכיהם בתחומים שונים ( האפקטיבי, הפדגוגי, ניהול כתה וכדומה).
6. תהליכים רפלקטיביים של חברי הקהילה בעקבות תהליכי הלמידה-הוראה והשינויים לאורך הזמן בהקשר ללמידת התלמידים.
7. תהליכים לבניית הקהילה (אמון בין חברי הקהילה, נורמות של קהילה וכדומה)
מבנה מפגש:יחידת תוכן ראשונה | 45 דק' | מאמר תיאורטי; הצגת מקרה בוחן; הבאת נתונים; לימוד כלי/תוכן |
עיבוד | 30 דק' | רפלקציה; חיבור אישי; עבוד נתונים; יישום הכלי |
הפסקה | 15 דק' | |
הכרות | 10 דק' | "חבר מציג עולמו" |
יחידת תוכן שניה | 45 דק' | מאמר תיאורטי; הצגת מקרה בוחן; הבאת נתונים; לימוד כלי/תוכן |
התייעצות/שיתוף עמיתים | 25 דק' | "עזרה ראשונה/"הטיפ השבועי" |
סיכום | 10 דק' |
|
- ופן העברת התכנים מותאם כולו להוראה והנחיה מרחוק, המשלבת למידה סינכרונית (זום) ופלטפורמה ללמידה א-סינכרונית (מודל). בכוונה לקיים שני מפגשים פא"פ במהלך הקורס.
- אופן העברת כלל היחידות יאפשר למידה והתנסות במגוון כלים דיגיטליים להקניית ידע, מיומנויות ואסטרטגיות להובלת קבוצה לומדת הוראה במציאות משתנה.