טופס נייח

קהילת מובילים - מנחי קהילות לדוברי ערבית

קהילה מקצועית לומדת מכללת אורנים תשפ"א
ימי ב בין 15:30- 18:30 מפגש ראשון יתקיים ב- 26.10.2020
30 שעות עם ציון, מוכר לגמול השתלמות לאופק חדש
 
מנחים
ד"ר אליף פארנש Aleef.f@gmail.com
רותם אוחנה- וצלר (M.A) – מנחת בינוי קהילה Rotem.ohana@oranim.ac.il

קהל יעד
מנחי קהילות מורים לדוברי השפה הערבית

*הקבלה לקורס מותנת באישור מפמ"רית

רציונל
מורים רבים מרגישים בודדים, שחוקים ושקופים בתוך המערכת הבית ספרית. השתייכות לקהילה מקצועית לומדת מזמנת מרחב קבוע ובטוח לשייכות, נראות ותמיכה. זאת, באמצעות התייעצות, שיתוף בידע, תמיכה הדדית ולמידה וחקירה משותפים. כל אלה הוכחו במחקרים רבים כמשמעותיים ואפקטיביים בתהליך הפיתוח המקצועי של מורים, כמו גם כתורמים להעלאת מוטיבציה בהוראה ולשיפור הישגי התלמידים ובתי הספר. לכך גם השפעה ישירה על הנכונות והיכולת של מורים להישאר במערכת לאורך זמן.

מבנה התכנית נועד לתת מענה לשבעה רבדים:
1. ידע תיאורטי (בתחום התוכן, בתחומי ההוראה הגנריים ובלמידת התלמידים).
2. חקר הפרקטיקה - עבודה מבוססת נתונים וראיות מהשדה (מעבודת המורה ומלמידת התלמידים).
3. כלים וידע פדגוגיים רלוונטיים ועדכניים.
4. למידה הוראה מרחוק בשגרה ובעת חירום.
5. שיתוף של חברי הקהילה בצרכיהם בתחומים שונים ( האפקטיבי, הפדגוגי, ניהול כתה וכדומה).
6. תהליכים רפלקטיביים של חברי הקהילה בעקבות תהליכי הלמידה-הוראה והשינויים לאורך הזמן בהקשר ללמידת התלמידים.
7. תהליכים לבניית הקהילה (אמון בין חברי הקהילה, נורמות של קהילה וכדומה)

מבנה מפגש:
יחידת תוכן ראשונה45 דק'מאמר תיאורטי; הצגת מקרה בוחן; הבאת נתונים; לימוד כלי/תוכן
עיבוד30 דק'רפלקציה; חיבור אישי; עבוד נתונים; יישום הכלי
הפסקה15 דק' 
הכרות10 דק'"חבר מציג עולמו"
יחידת תוכן שניה45 דק'מאמר תיאורטי; הצגת מקרה בוחן; הבאת נתונים; לימוד כלי/תוכן
התייעצות/שיתוף עמיתים25 דק'"עזרה ראשונה/"הטיפ השבועי"
סיכום10 דק' 


  • ופן העברת התכנים מותאם כולו להוראה והנחיה מרחוק, המשלבת למידה סינכרונית (זום) ופלטפורמה ללמידה א-סינכרונית (מודל). בכוונה לקיים שני מפגשים פא"פ במהלך הקורס.
  • אופן העברת כלל היחידות יאפשר למידה והתנסות במגוון כלים דיגיטליים להקניית ידע, מיומנויות ואסטרטגיות להובלת קבוצה לומדת הוראה במציאות משתנה.

Footer Mobile