התנסות מעשית

לקוחות ממליצים

לאה זית - מנהלת בית האומנויות עמק יזרעאל
סמדר, ענבל ומיכל נכנסו מהר מאד לעובי הקורה.  הן היו יעילות, יצירתיות ומקצועיות ונהנינו מאד לעבוד איתן. בחרנו לטפל בנושא החזון. המפגשים איתן זימנו לנו הזדמנות לחשוב לעומק על הנושא. יצאנו עם תובנות שמלוות אותנו גם חודשים אחרי שהתהליך הסתיים...".

חגית אורי קמרון - מנכ"לית שערים לגיוס
זכינו 
אנחנו, מכון  'שערים לגיוס' – הכוונה לשירות צבאי מיטבי – חברה בע"מ.  
עסק חדש, בראשית דרכו, מתלבטים בהמון שאלות, משלמים שכר לימוד על טעויות של ההתחלה, צופים אל העתיד ובעיקר נלחמים על ההווה.
בתוך כל זה, בהפתעה , באה אלינו הצעה להיעזר ביוחנן וטלי כחלק מהפרקטיקום שלהם בלימודי יעוץ ארגוני באורנים.
אכן מתנה משמים.
תהליך האבחון שעשו – עזר לנו לקבל פידבק  ולהבין  חוזקות וחולשות,
בניית החזון מיקדה 
תוכנית העבודה – עשתה סדר.
שלא לדבר על מפגש אנושי עם האישיות של כך אחד מהם.
 
הייתה זו נגיעה  של יעוץ ארגוני , ממוקד עם הגבלת זמן.
הנגיעה הזו השאירה חותמה.
לאור הייעוץ ממשיכים קדימה .
​יצאנו מורווחים.

ראמי שלאעטה - מנהל עמותת השלום לטיפול בקשיש
​"שמחתי מאוד שנפל בחלקינו לקבל ייעוץ ארגוני מטעם הסטודנטים של המכללה ובליווי צמוד שלך (ד"ר יעל בודואן מנהלת התכנית)
הייעוץ סייע רבות באבחון וניחוח מצב הארגון בתקופה הנוכחית, נתן להכיר את חוזקות וחולשות פנים הארגון, הזדמנויות ואיומים בסביבה הארגונית החיצונית.
במהלך השנה לאחר האבחון שערכתם הצלחתי ליישם את המלצות הייעוץ יחד עם הנהלת העמותה וצוות העובדים.
הצעתי ליועצים הטריים להמשיך ללוות את העמותה גם בעתיד הקרוב בתכניות חדשות".

קרוב לשטח - על ההתנסות המעשית
אנו מאמינים כי למידה משמעותית ומיטבית מתקיימת ע"י התנסות. התכנית מתוכננת כך שלאורך כל תקופת ההכשרה הסטודנט נשאר "קרוב לשטח", דהיינו: "קרוב לעצמו" ו"קרוב לנועץ" ולארגונו. 

"קרוב לעצמו": היועץ מהווה כלי מרכזי בתהליך הייעוץ. ככזה עליו להיות בעל מודעות עצמית גבוהה ובעל מיומנויות בינאישיות מקצועיות מפותחות. על מנת לשפר יכולות אילו לא נתן "לדבר על...", אלא צריך "לעשות את..." וכך, במהלך כל התכנית, נמצאים הסטודנטים במעין "מעבדה" בה הם מתנסים, חווים, בוחנים את עצמם, ממשבים את האחר, מפתחים את המודעות העצמית והחברתית שלהם ומשכללים את עצמם ככלי. 

"קרוב לנועץ": במהלך הלמידה ישנם שני שיאים של התנסות מעשית (פרקטיקום) אצל לקוחות, ארגונים "של ממש", והם מתרחשים לאורך כל תקופת ההכשרה - החל מסמסטר ב', במסגרת הקורס אבחון ארגוני ולאורך כל שנת הלמודים השנייה במהלך סמסטר ג' ו ד', במסגרת הקורס יעוץ ארגוני. אנו התכנית היחידה בה מתקיימים שני תהליכי פרקטיקום והתכנית היחידה בה תהליך הפרקטיקום הינו לא רק אבחון אלא גם התערבות של ממש, ליווי שינוי אצל הלקוח! 

תוך שמירה על חיסיון מלא של פרטי הלקוח נשתף אתכם במספר דוגמאות:
יעוץ לחברה בתחום בריאות הנפש - לאחר אבחון יסודי של החברה שכלל ראיונות, תצפיות השתתפות בישיבת הנהלה, עיון במסמכים ובאתר האינטרנט של החברה, גובש דו"ח אבחוני שהוצג ללקוח. במשותף עם הלקוח הוחלט על רענון החזון, בניית תוכנית אסטרטגית שממנה גם נגזרה חלוקת תפקידים ברורה ויציאה לפיילוט של הכיוון החדש. כבר במהלך הליווי, כלומר בתוך שנת הלימודים, החברה דווחה על עליה משמעותית במספר הלקוחות ועליה במחזור הכספי.... 

יעוץ לעמותה בתחום האומנות - לאחר אבחון יסודי שכלל ראיונות עם  מנהלת העמותה, מנהלים, עובדים ונציגות של הנהלת העמותה, הוגש ללקוח דו"ח אבחוני. במשותף עם הלקוח נבחרה ליישום ההמלצה לגבש למרכז חזון, שיהווה בסיס להמשך תכנון של אסטרטגיה ותכניות עבודה. בתהליך משתף עם כלל הצוות של העמותה ועם לקוחותיה גובש חזון מעורר תשוקה ומוסכם על כלל הגורמים המשתתפים. 

יעוץ ליחידה במשרד ממשלתי - לאחר אבחון ארגוני שכלל ראיונות של המנהלים והצוותים נותני השירות ועיון במסמכים, בנהלים ובחוק, הוצג דו"ח אבחוני שכלל המלצות להמשך התערבות. לאחר דיונים עם צוות המנהלים ביחידה הוחלט על סדנאות שמטרתן תיאום ציפיות בין המנהלים לעובדים וחידוד הגדרת התפקיד של המנהלים ושל העובדים. התהליך פתח דיאלוג חדש בתוך היחידה, הוצפו קשיים ואתגרים לשיפור, הוצעו רעיונות לפתרון ואנשים התנדבו לקחת על עצמם משימות לקדם נושאים שעלו. התהליך הסתיים בשינוי הנחת היסוד שאמרה "מה שהיה הוא  שיהיה" ועם אופטימיות להמשך באוויר. 

יעוץ בבית ספר - לאחר שיחת הכרות, תיאום ציפיות ויצירת חוזה עם מנהל בית הספר החל אבחון ארגוני, שמטרתו לבחון את תהליכי ההוקרה של המורים בבית הספר. האבחון העלה חוסר שביעות רצון של המורים מהתהליכים הקיימים ומחוסר שותפותם בקביעת התהליכים. בעקבות המשוב למנהל בית הספר הוחלט על כניסה לתהליך שיגדיר נוהל/תהליך להוקרת מורים. נבחר צוות היגוי שבחן את הנושא, גיבש קווים כלליים שהיוו בסיס לדיון עם כל חדר המורים, ובתהליך משותף גובשו קריטריונים מדידים ונוהל לתהליך ההוקרה. התהליך התנהל בהאצלה מלאה של הסמכויות בנושא לצוות ההיגוי, והמנהל חווה ולמד תהליך שיתופי מהו. התהליך הסתיים עם הישג כפול - החלטה של המנהל להאציל למורים ("לשחרר"...) יותר ויותר נושאים, וכמובן נוהל מוסכם ומקובל על כל המורים לתהליך הוקרתם.

​את/ה מוזמן להצטרף וללמוד בתכנית להעשיר את ארגז הכלים שלך ולרכוש מקצוע נוסף.​

Footer Mobile