יותר ויותר תלמידים סובלים מהפרעות למידה המקשות על תפקודם בבית הספר ובהמשך החיים. הוריהם משקיעים רבות באבחון ובמתן תמיכה לימודית שוטפת.
האבחון הדידקטי מהווה את הצעד הראשוני בתהליך ההתמודדות עם לקויות הלמידה והפרעות הקשב והריכוז. מטרתו – להעריך את כישוריו של התלמיד, לזהות את נקודות התורפה והחוזקות שלו, ולהציע דרכי התמודדות ותוכניות לימוד מותאמות אישית, לצד הקלות בבחינות – כדי לאפשר לו לממש את הפוטנציאל ולשפר את הישגיו.
במהלך תכנית הלימודים באבחון דידקטי עובר כל סטודנט תהליך מעמיק – ממורה למאבחן – ומקבל ארגז כלים שלם להוראה ולקידום תלמידים מתקשים ותלמידים עם לקויות למידה. הבוגרים הופכים לאנשי מקצוע בעלי יכולת לאבחן קשיים קוגניטיביים בתחומי השפה, הקריאה, הכתיבה, המתמטיקה ומיומנויות עיבוד נוירו־פסיכולוגיות, לצד שליטה בדרכי הערכה והתערבות וכלי הוראה ייחודיים מותאמים אישית, לעבודה פרטנית או בקבוצות קטנות.
שילוב בין עומק מקצועי ליתרון תעסוקתי
היקף התוכנית תוכנן כך שיעמוד בדרישות משרד החינוך, ומאפשר לבוגריה להשתלב באופן מלא בתפקידי אבחון במערכת החינוך. המשמעות היא שבוגרי התוכנית יוצאים עם הכשרה מוכרת ותקפה – ללא פשרות על כמות השעות או איכות ההכשרה.
*ההסמכה באבחון דידקטי מחייבת גם הסמכה בהוראה מותאמת
פרקטיקום מקיף – ניסיון אמיתי לפני היציאה לשטח
ייחוד בולט של התוכנית הוא ביצוע פרקטיקום מלא באורנים - החל מהשלב הבירוקרטי (טפסי משרד החינוך), דרך ביצוע האבחון בפועל, כתיבת דוחות, ועד הגשתם. כל סטודנטית וסטודנט מסיימים את התוכנית עם ארבעה תיקי אבחון מלאים שביצעו בעצמם, בליווי צמוד של המרצות. ההתנסות המדויקת הזו מעניקה לבוגרים ביטחון ומוכנות גבוהה לעבודה מיידית בשטח.