ראש התכנית מוסמך בהוראה לביה"ס העל יסודי .M.Teachבעלת תואר שני מהתוכנית להתפתחות הילד באוניברסיטת חיפה ודוקטורט בהתפתחות האדם מאוניברסיטת קורנל. עבודת הדוקטרט שלה עסקה ביחסי התקשרות במבוגרים צעירים. מלמדת פסיכולוגיה התפתחותית וקורסי מחקר בתואר הראשון והשני במכללה האקדמית אורנים ובאוניברסיטת חיפה. עוסקת במחקר של מערכות יחסים קרובות לאורך מעגל החיים והשפעתן על בריאות, תפקוד ומיטביות נפשית.
מרצה בכירה, תחומי ההוראה מתמקדים במתודולוגיה, עקרונות ההוראה ופסיכולוגיה חברתי-והתפתחותית של גיל ההתבגרות. מרצה בתכנית המוסמך בהוראה, בתכנית הייעוץ החינוכי ובתכנית לחינוך והוראה לתלמידים בהדרה, בפקולטה ללימודים מתקדמים במכללת אורנים. מחקריה מתמקדים במרחב הפיזי של בית ספר, ובזיקה שלו לסביבה החינוכית. במסגרת מחקריה היא מיישמת שיטות מחקר המבוססות על נתונים חזותיים אשר באמצעותם היא בוחנת את החוויה הבית ספרית של אנשים. בעבר היא עמדה בראש תכנית המוסמך בהוראה במכללת אורנים. בנוסף, היא לימדה מדעי-החברה בבתי ספר על-יסודיים במחוז הצפון.
רכזת ההתנסות המעשית במוסמך להוראה .M.Teachבוגרת תואר ראשון בהוראת מתמטיקה בטכניון ותואר שני במערכות וטכנולוגיות למידה מהאוניברסיטה הפתוחה בהצטיינות יתרה. ביצעה מחקר בחינוך מתמטי בנושא ערנות, מודעות ולמידת המתמטיקה בקרב תלמידים דוברי ערבית ופרסמה מאמר. מבצעת מחקר מקדים לדוקטורט באוניברסיטת חיפה בנושא למידה היברידית.מורה למתמטיקה כ-20 שנה בבית ספר תיכון ושימשה כרכזת מקצוע המתמטיקה למשך שמונה. מדריכה ארצית למתמטיקה בחטיבה העליונה במגזר הערבי, ורכזת מניפת ההדרכה במתמטיקה על יסודי במחוז צפון- מגזר ערבי. מדריכה פדגוגית באקדמיה כיתה (סטודנטים לתואר הראשון) במכללת אורנים. זכתה בפרס אביטל מהטכניון בשת 2005 על יוזמה להעלאת אחוז הזכאים לבגרות במתמטיקה. זכתה בשנת 2018 במקום ראשון על פיתוח כרזה מצטיינת לפיתוח מקצועי "איחוד מול ייחוד ממשרד החינוך LNet ומט"ח. מנחה בקורסי פיתוח מקצועי למורים.
מלמד באורנים בפקולטה ללימודים מתקדמים (תאר שני) בתכניות: מדעי הרוח במבט רב-תחומי, מורה מוסמך לעל יסודי ונוער בסיכון והדרה, כמו כן ד"ר אסולין מעביר קורסים שונים גם במסגרת התואר הראשון באורנים. ד"ר אסולין הינו בעל תואר שלישי מהתכנית לפרשנות ותרבות באוניברסיטת בר-אילן. הרצאותיו ומחקריו עוסקים בשאלות של פילוסופיה פוליטית וחינוך, חשיבה ביקורתית, פרשנות הטקסט ותרבות וחינוך.
מרצה וחוקרת בתחום הפסיכולוגיה של האינטרנט, מנהלת המרכז ללמידה וחקר פגיעות במרחב המקוון בתוכנית לייעוץ חינוכי. מדריכה ומנחה ילדים, נוער, צוותי חינוך והורים בהתנהלות מושכלת במרחב המקוון, בנושאים של בריונות ופגיעות ברשת ובתקשורת מיטבית ואחראית באמצעים דיגיטליים.חוקרת היבטים שונים של השפעת המרחב המקוון על ילדים ונוער בבית ובמסגרת החינוכית. בין מחקריה: בריונות במרחב המקוון, סקסטינג בקרב מתבגרים בישראל, קבוצות וואטסאפ בין מורים ותלמידים, בריונות מקוונת כלפי אנשי חינוך, תפיסת הילדים את השימוש של הוריהם בסמארטפון ועוד.
ד"ר הלל וורמן, ראש החוג לחינוך, מרצה במכללת אורנים בתחומי הפילוסופיה והסוציולוגיה של החינוך, חינוך אזרחי וחינוך בלתי פורמלי. בהוראתו ובפעילותו באורנים הוא מבקש לקדם הכשרת מחנכים משמעותית וחדשנית שאינה מסתפקת בהקניית תיאוריות על חינוך אלא מבקשת לפתח זהות חינוכית ערכית ומחויבות לשיפור ממושך על פני שנים רבות של מערכת החינוך הציבורית בישראל. לשם כך מקדם במכללת אורנים הכשרה המעודדת סטודנטים לחרוג מזהות המורה של תחום דעת, לחשוב יצירתית על חינוך, לערער על הנחות יסוד והרגלים, ליזום פרויקטים חינוכיים מקוריים המשנים את פני המכללה, היישוב ובתי הספר. אחד מיוזמותיו של הלל הנו החוג לחינוך. ספרו האחרון יצא לאור בהוצאת רסלינג בשנת 2013: "אזרחות בין השורות – מבט ביקורתי על לימודי האזרחות בישראל". כמה מהרצאותיו ניתנים לצפייה באתר יוטיוב.
בעל דוקטורט מהאוניברסיטה העברית. מלמד במכללת אורנים ובחוג לחינוך באוניברסיטה העברית. עבד כעשרים שנים בתחום המפגשים בין פלסטינים ויהודים בישראל. מחבר הספר אזרחים שווה חובות: הזהות הדרוזית והמדינה היהודית. ערך את הספר דיאלוג בין זהויות העוסק בגישת העבודה של בית הספר לשלום ובמפגשים בכלל שתורגם לערבית לאנגלית וגרמנית, ערך קובץ מאמרים בערבית על הגותו החינוכית של פאולו פרירה. תחומי ההתמחות העיקריים שלו; הזהות של בני העדה הדרוזית בישראל, המפגש היהודי- ערבי, זהות וחינוך, חינוך רב- תרבותי וחינוך ביקורתי. תחומי ההתמחות שלו, חינוך לרב- תרבותיות וכן פדגוגיה ביקורתית. מלמד באורנים במסגרת התוכניות לתואר השני M.Teach) ) והדרה וכן בפקולטה לחינוך. מנסה לקדם את תחום ההוראה הדיאלוגית על פי תורתו פאולו פרירה.
בעלת תואר שלישי בהוראת המדעים מהאוניברסיטה העברית, תואר ראשון ושני בביולוגיה מהטכניון, תואר ראשון בספרות ורב-תחומי ממכללת אורנים.מרצה במכללת אורנים בתואר הראשון והשני, בחוג לחינוך ובתכניות להוראת המדעים ולתואר שני בהוראה; מרצה במכללת שאנן בתואר שני בחינוך, מרצה לכתיבה אקדמית במכון וייצמן במסגרת תכנית רוטשילד לתואר שני בהוראת המדעים.תחומי ההתמחות, המחקר וההוראה: מחקר כמותי, שילוב תקשוב בחינוך ובהוראה, כתיבה אקדמית.
senior lecturer
The Department of English Language and LiteratureI received my Ph.D. in English literature from Bar-Ilan University in 2014. My research interests include children and childhood in literature; children’s literature; childhood studies; nineteenth-century American women writers; nonsense poetry; theories of genre, canonicity and gender in literature. In addition, I teach and write about humanistic practices in education.
מורה ומרצה, גיאוגרפית וחוקרת. מתמחה בתחומי הגאוגרפיה הפוליטית ובחקר גבולות. לימדה שנים רבות בבית הספר העל יסודי "משגב" ובכיתות מחוננים במרכזי "מדע ודעת".מלמדת מגוון קורסים הקשורים בהוראה, בדגש על הוראה יצירתית. מנחה בתכנית "השקפה"- מורים מובילים שינוי פדגוגי של משרד החינוך.ניהנת ללמד. מאמינה בעבודת המורה, בחשיבותה ובמקצועיות הנדרשת בעבודה זו. אוהבת אנשים ונופים.
מלמדת וחוקרת בתחום של ויסות עצמי, אסטרטגיות קריאה וכתיבה ומחקר פעולה. מלמדת באורנים בתכניות לתואר שני לחינוך של נוער בהדרה, חינוך בגיל הרך ומוסמך להוראה ובתואר הראשון בחוג לחינוך מיוחד. במסגרות אלה מנחה מורים וגננות ממגזרים שונים בעריכת תכניות התערבות לקידום הויסות העצמי בכתות ובגנים שלהם.במקביל, מדריכה חברי סגל במכללה בתחום הויסות העצמי ומנהלת פורום של מנחות בנושא. הפורום מוביל התערבויות מערכתיות לקידום הויסות העצמי בבתי ספר ובהכשרה של מורים וגננות. פתחה כלים של ויסות עצמי המקדמים את האוטונומיה של הלומדים ואת המוטיבציה שלהם, משפרים את האקלים הרגשי והחברתי בכתה ומחוללים שיפור באיכות החיים של תלמידים ומורים. בוגרת התואר השלישי בחינוך באוני' בן גוריון בנגב. מחקריה עסקו בויסות עצמי בהקשר של כתיבה ולמידה. ספרים שכתבה: "האתגר שבהבעה: אסטרטגיות וויסות בכתיבה" בהוצאת מופת (2008), "מנהלים את עצמם: קידום תהליכי ויסות עצמי בבית הספר ובגן" הוצאת מופ"ת (בתהליך).
מרצה בכירה, חוקרת ומרצה בתכניות התואר השני ובתואר הראשון. מנחה סטודנטים בעבודות גמר לתארים מתקדמים. מומחית בתחום הוראת המדעים והמתמטיקה, חינוך מחוננים ובפיתוח תכניות לימודים יצירתיות וחדשניות. פיתחה מודל ייחודי המשלב למידה מבוססת פרויקטים והערכה לשם למידה. המודל יושם במרכזי מחוננים ברחבי הארץ. בוגרת הטכניון (תואר ראשון בביולוגיה, מסלול ישיר לדוקטורט ופוסט דוקטורט בהוראת המדעים והטכנולוגיה, הטכניון). זוכת פרס קפלן לחוקרים מצטיינים בתחום החינוך המדעי. תחומי העניין והמומחיות שלה כוללים: מרחבי הוראה חדשניים, חינוך מדעי, חינוך מחוננים, יצירתיות, מטה-קוגניציה, הערכה לשם למידה השזורה בהוראה ובלמידה, למידת מבוססת חקר ופרויקטים, עיצוב הוראה ולמידה בקורסים מקוונים, מחקר פעולה שיתופי והתפתחות מקצועית של מורים. פרסמה מאמרים ופרקים בספרים ושותפה בפרויקט בינלאומי ARTIST במסגרת תכנית +ERASMUS של האיחוד האירופי. הפרויקט מתמקד בשיפור ההוראה בקרב מורים למדעים על ידי ביצוע מחקרי פעולה.
ד"ר לורה סיגד היא אנתרופולוגית חינוכית שמחקריה מתמקדים בהיבטים שונים של סיכון וחוסן בראיה תרבותית, כולל פגיעה והתעללות בילדים, הגירה ועוני בילדות. כמו כן, ד"ר סיגד חוקרת את דרכי ההתמודדות של אנשי חינוך עם פגיעות מניות בתלמידיהם, הזנחת תלמידים ואלימות פיזית כליפי אנשי חינוך מתלמידיהם. היא מרצה בכירה, וראשת התכנית לחינוך והוראה לתלמידים בהדרה. ד"ר סיגד היא בוגרת אוניברסיטת מישיגן, ארצות הברית, בעלת תואר BA בפסיכולוגיה, ודוקטורט באנתרופולוגיה חינוכית מהחוג למנהיגות חינוכית באוניברסיטת חיפה. ד"ר סיגד מלמדת קורסים על סיכון וחוסן, אלימות בחברה בראיה תרבותית ושיטות מחקר איכותניות.
חברה בועד המנהל שלOxford Symposium for School Based Family Counseling ועורכת קובץ המאמרים של הסימפוזיון.
ערכה את הספר:
Parental Involvement Practices, Improvement Strategies and Challenges
מלמדת באורנים בפקולטה לחינוך ובפקולטה ללימודים מתקדמים בתוכניות לגיל הרך והכשרת מורים וב- Mteach . עוסקת בשלושה תחומי מחקר עיקריים: המרחב המשותף לבית הספר והמשפחה, גורמים מנבאים למעורבות הורים ותרומת מעורבות ההורים לתפקוד הילדים במסגרות חינוכיות מהגן ועד בית הספר התיכון בשגרה ובמצבי לחץ, והתפתחות מתבגרים בחברה הישראלית, פיתוח זהות ואורינטצית עתיד. לאחרונה הצטרפה למחקר בנוף הגליל במסגרת פרויקט עיר מדברת שפות, המחקר בוחן את העמדות של אנשי החינוך וקובעי המדיניות בעיר כלפי ריבוי שפות וריבוי תרבויות במסגרות החינוכיות בעיר.
בעבר ראש החוגים לאזרחות ולסוציולוגיהחוקר ומרצה בתחומים הבאים: לקויות למידה והפרעות קשב בהקשר תרבותי וחברתי, מגדר ומיניות בחינוך ובתרבות, משחקים בתרבות ובחינוך ומשחוק ההוראה והלמידה, הזיקה שבין מדע בדיוני לבין חשיבה סוציולוגית ופוליטית והמציאות החברתית והתרבותית בת ימינו, ודת, הדתה, חילון וזהויות בהקשר זה. מחקרו הנוכחי עוסק בביקורת השיח הפמיניסטי
ראשת החוג לחינוך מיוחד בגיל הרך ואחראית על הפורום למאבק בגזענות וחינוך לסובלנות במכללת אורנים, בעלת תואר ד״ר מאוניברסיטת באת באנגל. . נושאי מחקרה: סיכון וחוסן בקרב ילדים בעלי צרכים מיוחדים ומשפחותיהם, שילוב והכלה, השמעת קולם של הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות חינוכיות ובקהילה, השמעת קולם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות חינוכיות ובקהילה, אוריינות לשונית ומיטביות לקראת המעבר לכיתה א',התפתחות זהות המורה, רב תרבותיות וחינוך לשלום ומחקר - בין תרבותי. היא מעורבת בפרויקטים בינלאומיים עם אוניברסיטת אוהיו ואוניברסיטת וולש בארה״ב וכן עם אוניברסיטת אליס - סולומון בגרמניה .בימים אלה עורכת מחקר משותף עם ד״ר לורה סיגד ראשת התוכנית לחינוך והדרה תואר שני באורנים ועם חוקרות מאוניברסיטת מונש באוסטרליה העוסק בבחינת חווית הטרור של אוסטרלים וישראלים.
אתר אישי | בלוג אישי | פייסבוקחוקר ומורה בתחומי ההיסטוריה, הפילוסופיה והמחשבה היהודית המודרנית. עוסק בשאלות של תרבות וזהות, הקיבוץ כמערכת חיים טוטאלית, וחינוך בעקבות השואה. מוביל סמינרים לתלמידי אורנים בפולין וליטא וחבר בוועד המנהל של מוזיאון השואה והמרד על שם יצחק קצנלסון.ד"ר שנר מדגיש את חשיבות השיחה הבינאישית הגלויה והמעורבת בעשייה החינוכית, מתוך אמונה שמחנכים צריכים להיות אנשים בעלי דעה, גם בענייני חברה ופוליטיקה, ועם קלסתר פנים גלוי גם בעולם האינטרנטי. ד"ר שנר מפרסם ספרים, מחקרים, מסות ומאמרים פובליציסטיים בבמות שונות בנושאים אקטואליים כמו גם בסוגיות פילוסופיות בבמות שונות וכן בבלוג שלו. בין פרסומיו: לאינטרנט נולד: רוחו של האדם בעולם שנפרצו גבולותיו; יאנוש קורצ'אק ויצחק קצנלסון: שני מחנכים בתהומות ההיסטוריה; בראשית הייתה השואה במסדרת זו אני– אתם מוזמנים להצטרף.