טופס נייח

מחקרים אקדמים

​מחקרים אקדמיים עדכניים על חינוך יער מצביעים כי הוא:

Kings College. (2011). Understanding the diverse benefits of learning in natural environments. London: Kings College.

המחקר מראה כי תלמידים מצליחים יותר בקריאה, חשבון, מדע ויכולות חברתיות.
הילדים מגלים עניין רב ורצון ללמוד את תחום המדעים. עוד הוכח כי התלמידים רוכשים כישורים רבים, החל מהיבטים טכניים ועד לאלו החברתיים, במיוחד כאשר הלימוד החוץ כיתתי משולב עם הלמידה היום יומית. המחקר מצא כי לימוד בסביבה טבעית מחזק למידה יעילה וחשיבה חיובית, בהשוואה ללימוד בתוך כיתה בלבד.
גם המורים יוצאים נשכרים מעבודה חוץ כיתתית.  מעקב אחרי מורים העובדים ביער מראה כי המורים נהנים ושמחים יותר ללמד, ורבים מהם מביאים את היצירתיות והעושר שלהם לידי ביטוי מוגבר.

The National Environmental Education & Training Foundation (2000)

במחקר זה דווחו פחות מקרים של בעיות התנהגות ויותר מוטיבציה ללמידה בקרב התלמידים אשר למדו בסביבה טבעית, בחוץ.
בלמידה מסוג זה מפתחים התלמידים יכולת לעשות חיבורים ולהעביר את הידע שרכשו מהקשרים מוכרים לכאלה שאינם מוכרים להם. גם מחקר זה מראה שתלמידים הלומדים בסביבה טבעית מצליחים יותר בקריאה, חשבון, ומדע, וכמו כן ברכישת מיומנויות חברתיות, בהשוואה לילדים אחרים באותו אזור שייכות, מדינה ולאום.

 Elaine Skates. (2008). Learning outside the classroom. How far should you go. Ofsted. London.

*This report evaluated the impact of learning outside the classroom in 12 primary schools, 10 secondary schools, one special school, one pupil referral unit and three colleges across England where previous inspections had shown that curricular provision, in particular outside the classroom, was good, outstanding or improving rapidly*

 
כאשר הלמידה מחוץ לכיתה מתוכננת ומיושמת היטב, היא תורמת באופן משמעותי להעלאת הסטנדרטים, וחל שיפור גדול בהתפתחות האישית, החברתית והרגשית של התלמידים.
המחקר מצביע על כך שלמידה מחוץ לכיתה היא מוצלחת ביותר כאשר היא חלק אינטגרלי מתוכנית הלמידה השנתית, ומקושרת היטב לפעילויות המתרחשות בתוך הכיתה.
למידה בסביבה טבעית עוזרת גם לילדים שהישגיהם נמוכים, וגם לתלמידים עם בעיות קשב וריכוז ובעיות בוויסות חושי.
אלה הגיבו היטב לפעילויות בחוץ שנעשו באיכות גבוהה ועם גירויים מתאימים.
בסקר התגלה כי בתי ספר יסודיים השתמשו במבנים, בשטחי ביה"ס ובסביבה השכונתית בצורה טובה ומתמידה יותר כדי לתמוך בלמידה, לעומת בתי ספר תיכוניים.
המטרות הלימודיות של ביקורים ביתיים ושל אנשים אחרים במסגרת הלימודית לא היו מוגדרים ומיושמים בצורה יעילה בפעילויות בתוך הכיתה.
מתוך כל בתי הספר והמכללות שהשתתפו בסקר, שלושה העריכו את ההשפעה של למידה מחוץ לכיתה כגורם משמעותי בשיפור הישגי התלמידים או פעילויות שהתלמידים לקחו על עצמם.

Dr Mel McCree, Dr Roger Cutting. (2016). Wildlife Trust. Plymouth University Co-investigator  

מחקר זה נערך על פני 3 שנים ובדק את השפעת הלמידה בחוץ על היכולות האקדמיות ואיכות החיים של 11 ילדים במצוקה מבית ספר אחד.
לאחר שנתיים בתוכנית נראה כי חל שיפור משמעותי בנוכחות התלמידים בתוכנית - ממצב שהם היו פחות נוכחים בבית הספר משאר התלמידים ומהממוצע הארצי הם הפכו להיות נוכחים ב1-2% לעומת שאר תלמידי בית הספר והממוצע הארצי.
גם בתחום הלימודי נרשמה התקדמות של ילדי התוכנית ביחס לקבוצת השווים שלהם בביהס.
השינוי המשמעותי ביותר היה בתחום הכתיבה, כאשר בתחום הקריאה ההתקדמות של התלמידים היתה מעט יותר איטית. במתמטיקה הביצועים שלהם השתפרו גם כן.

Justin Dillon, Marian Morris, Lisa O’Donnell, Alan Reid, Mark Rickinson, William Scott. (2005). Engaging and Learning with the Outdoors – The Final Report of the Outdoor. Classroom in a Rural Context Action Research Project.  King’s College London

 
ילדים שלומדים בסביבה טבעית לומדים בצורה אחרת וחווים שיפורים ב4  אופנים ספציפיים:

  • השפעה קוגנטיבית- יותר ידע והבנה.
  • השפעות אפקטיביות- תפיסות, ערכים, אמונות ותפיסה עצמית.
  • השפעות בינאישיות וחברתיות- כישורי תקשורת, עבודת צוות ומנהיגות.
  • השפעות התנהגותיות ופיזיות-  כושר גופני, פעילויות חברתיות והתנהגויות בינאישיות.
Footer Mobile