Elaine Skates. (2008). Learning outside the classroom. How far should you go. Ofsted. London.
*This report evaluated the impact of learning outside the classroom in 12 primary schools, 10 secondary schools, one special school, one pupil referral unit and three colleges across England where previous inspections had shown that curricular provision, in particular outside the classroom, was good, outstanding or improving rapidly*
כאשר הלמידה מחוץ לכיתה מתוכננת ומיושמת היטב, היא תורמת באופן משמעותי להעלאת הסטנדרטים, וחל שיפור גדול בהתפתחות האישית, החברתית והרגשית של התלמידים.
המחקר מצביע על כך שלמידה מחוץ לכיתה היא מוצלחת ביותר כאשר היא חלק אינטגרלי מתוכנית הלמידה השנתית, ומקושרת היטב לפעילויות המתרחשות בתוך הכיתה.
למידה בסביבה טבעית עוזרת גם לילדים שהישגיהם נמוכים, וגם לתלמידים עם בעיות קשב וריכוז ובעיות בוויסות חושי.
אלה הגיבו היטב לפעילויות בחוץ שנעשו באיכות גבוהה ועם גירויים מתאימים.
בסקר התגלה כי בתי ספר יסודיים השתמשו במבנים, בשטחי ביה"ס ובסביבה השכונתית בצורה טובה ומתמידה יותר כדי לתמוך בלמידה, לעומת בתי ספר תיכוניים.
המטרות הלימודיות של ביקורים ביתיים ושל אנשים אחרים במסגרת הלימודית לא היו מוגדרים ומיושמים בצורה יעילה בפעילויות בתוך הכיתה.
מתוך כל בתי הספר והמכללות שהשתתפו בסקר, שלושה העריכו את ההשפעה של למידה מחוץ לכיתה כגורם משמעותי בשיפור הישגי התלמידים או פעילויות שהתלמידים לקחו על עצמם.