Contact Form

הסגל האקדמי

דר אורית דרור  
ד"ר אורית דרור

ראשת החוג ותכנית ההכשרה לגיל הרך
בעלת תואר שלישי בחינוך (אוניברסיטת חיפה 2014), תואר שני ביעוץ חינוכי (אוניברסיטת תל-אביב, 2001), ותואר ראשון בריפוי בעיסוק (אוניברסיטת תל-אביב, 1995). תחומי המחקר שלה קשורים בילדים בסיכון התפתחותי וסביבתי
לאורך השנים הייתה מדריכה פדגוגית, למדה קורסים בהתפתחות סנסו-מוטורית תקינה ולקוייה, בשילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים. אורית מרכזת (בשותפות)  את הפורום הארצי לראשות חוגים בגיל הרך אשר במכון מופ"ת, חברה בועדת ההיגוי של התנועה החברתית- אזרחית  "אנו- חינוך מלידה". בעבר עבדה כמרפאה בעיסוק (1995-2008) במוסדות שונים (גנים, בתי ספר ומרכזים התפתחותיים).

אורית אבריאל
 
אוהד אופז

קולנוען ומרצה לקולנוע, נשוי ואב לשלושה.
יוצר סרטי תעודה מאז 1997, סרטיו הופקו עבור ערוצי טלוויזיה מובילים בארץ ובעולם הוקרנו בסמינרים, השתתפו וזכו במסגרות תחרותיות בפסטיבלי סרטים.

סיים בהצטיינות יתרה לימודי תואר שני MFA במסלול הפקה בחוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב. דוקטורנט בחוג לתקשורת באוניברסיטה העברית בירושלים, במחקריו ובשיעוריו העיוניים הוא מתמקד בשאלות של אתיקה ועדות העולות בסרטיו ובסרטיהם של תלמידיו.

מרצה בכיר במכללת אורנים מלמד קולנוע ומרכז את תחום הפקת הסרטים בחוגים לתקשורת ולגיל הרך ובתוכנית לתואר שני במדעי הרוח. בין יוזמי ומובילי: תכנית "דיאלוג דרך קולנוע" – ליצירת סרטים על ידי מורים יהודים וערביים.  פרויקט "עדות ופליטות מסע תיעודי" -  הכולל קורס, משלחת, סמינר וסדנה להפקת עדויות. התמחות בקולנוע ומדיה במסגרת התוכנית לתואר שני בהוראת מדעי הרוח. 

אורית אבריאל  
אורית אבריאל

בעלת תואר ראשון במסלול הגיל הרך, גן, א', ב' עם התמחות בחינוך יצירתי בסמינר הקיבוצים. ותואר שני בתוכנית לחינוך בגיל הרך בלוינסקי.
החלה את דרכה המקצועית כגננת, ניהלה מערכות חינוך בחינוך הכפרי והיום מדריכה פדגוגית בחוג לגיל הרך במכללת אורנים מסלול מל"ח. תפקיד זה כולל העברת שיעורים בנושאי הפסיכו פדגוגיה לגילאי לידה עד שלוש וכן הדרכת הסטודנטיות בעבודתן המעשית בגנים בהם הן מתנסות.
במקביל עובדת גם כמדריכה ומלווה מערכות גיל רך מלידה עד 6. התפקיד כולל הבטחת קיום, המשכיות וחיזוק תפיסת העולם החינוכית בגיל הרך וביסוסו בקהילה. מתן כלים לעבודה עם הילדים, ההורים והצוותים ועם הקהילה בה הן פועלות.

ד  
ד"ר אילת אטינגר

מרצה בכירה
ד"ר אילת אטינגר, מרצה בכירה במכללת אורנים בחוג לספרות עברית ולמבע יצירתי, בחוג לגיל הרך ובלימודי מוסמך בחינוך (M.Ed.) בהוראת מדעי הרוח בגישה רב-תחומית. מרכזת קורסי 'תרבות ודעת' במכללת 'אורנים'.
המחקר של אילת מתמקד בשירה העברית שנכתבה בתקופת ימי הביניים בספרד המוסלמית והנוצרית ובספרות הפרוזה-החרוזה שנכתבה אז, כמו-גם בספרות העממית של ימי-הביניים (ובכלל). חוקרת כעת את ספר 'בן המלך והנזיר' לאבן חסדאי, שאף יצא לאור בההדרתה (סדרת תור הזהב, אוניברסיטת תל-אביב, 2011).

סיגל אחיטוב   
ד"ר סיגל אחיטוב

מרצה
בעלת תואר שלישי מהחוג למידה, הוראה והדרכה בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה. בוגרת מחזור א' של תכנית הפוסט דוקטורט במכון מופ"ת במסגרת התכנית חקרה תהליך שינוי שעוברות מנהלות במעונות יום.
מלמדת בחוגים לגיל הרך בתואר הראשון ובתואר השני במכללה האקדמית אורנים ובמכללה האקדמית גורדון. הרצאותיה כוללות מגוון נושאים הנוגעים לגיל הרך וביניהם: סיפורי המקרא בגן, מדיניות חינוכית בגיל הרך, עבודת צוות בגני ילדים ומחקר איכותני. מחקריה מתמקדים בזהותן של מחנכות בגיל הרך.
עבדה שנים רבות כמפקחת על גני ילדים מטעם משרד החינוך במחוז הצפון וכיום נותנת השתלמויות לגננות במרכזי הפסג"ה ומשמשת כיועצת מדעית של גן בניסוי בעיר מעלות.   

טל אלפנדרי   
טל אלפנדרי

עו"ס, מטפלת אישית, זוגית טיפול בילדים והדרכה הורים
מומחית לטיפול זוגי, בנשים וילדים מנקודת מוצא של העצמה ופסיכולוגיה חיובית. משתמשת בטכניקות שונות כולל CBT ו-MAP.
מרצה ומעבירה סדנאות בנושאים שונים כמו: ילדים בסיכון, שליטה בכעסים, תקשורת בין אישית, משפחה והורות , יחסים ואקלים בצוותים וארגונים.    

דר חנאן אסעד  
ד"ר חנאן אסעד

מרצה
בעלת תואר שלישי מהרשות ללימודים מתקדמים באוניברסיטת חיפה, סיימה את התואר הראשון והשני באוניברסיטת תל-אביב בחוג לקלינאות תקשורת.
מלמדת קורס שנתי בתחום התפתחות שפה נורמאלית וליקויים בהתפתחות שפה.
תחומי מחקרה מתמקדים בשלוש נושאים מרכזיים: התפתחות הנרטיב אצל ילדים, רכישת הקריאה בשפה הערבית ודו-לשוניות.
עובדת כקלינאית תקשורת ומומחית בתחום אוטיזם במשרד החינוך.

דר הדס ברודי שרודר  
ד"ר הדס ברודי שרודר

מרצה
מרצה בחוג לגיל הרך ובחינוך היסודי במכללת אורנים. בנוסף היא מדריכה פדגוגית ומלמדת קורסים בתחום הסוציולוגיה של החינוך, מחשבת החינוך קורסים בפיתוח חשיבה ובפדגוגיה חדשנית. תחומי המחקר העיקריים שלה מתמקדים בחינוך בפריפריה מול המרכז, בהשתלבות אקדמית של סטודנטים מהפריפריה ומנגד, בהצטיינות בפריפריה ובהוראה. כיום הדס מרכזת את תכנית המצטיינים של אורנים ובנוסף מנהלת את תכנית השקפה- מורים מובילים של מחוז חיפה מטעם מכון ברנקו וייס.
להדס תואר שלישי בסוציולוגיה של החינוך במנהיגות חינוכית מאוניברסיטת Northeastern  שבבוסטון ארצות הברית. תואר שני במנהל  חינוכי מאוניברסיטת בן גוריון.

סרינה רון - לימודי הגיל הרך
 
סרינה רון

מרצה בחוג לגיל הרך במכללת אורנים ומלמדת קורסים שונים בתחום ספרות הילדים . תחומי העניין מתמקדים בשני נושאים מרכזיים-  האחד -ספרות ילדים והקשר שלה להיבטים רגשיים ולתרבות עממית והשני -טקסים במחזור השנה היהודית. 
פרסמה מספר חוברות בתחום סיפורי העם וכן סיפורים קצרים בעתון 77.
בנוסף לעבודתה באורנים עובדת- כמטפלת רגשית בעזרת בעלי-חיים בקליניקה פרטית. בעבר עבדה בגניי תקשורת ובמרכז לילדים עם הפרעות בהתפתחות ותקשורת. ושמשה כמדריכה בכירה לסטודנטים בתוכנית לטיפול רגשי הנעזר בבע"ח.
לסרינה תואר שני בספרות ותעודה ללימודי תרפיה באמצעות בעלי חיים. 

דר אסנת גביאן  
ד"ר אסנת גביאן

מרצה
בוגרת תואר שלישי ושני מהחוג לספרות באוניברסיטת תל אביב, תואר ראשון בספרות ומקרא מאוניברסיטת חיפה.
מלמדת קורסים שונים בתחום של ספרות ילדים, דידקטיקה של ספרות ילדים, ספרות עממית ודידקטיקה של הוראת החגים במכללת אורנים. כמו כן מורה לעברית באולפן קיבוץ מרחביה במסגרת המחלקה להנחלת הלשון במשרד החינוך.
תחומי מחקרה מתמקדים בשני נושאים מרכזיים: האחד, חילופי נרטיבים בספרות ילדים בין השנים  1960-1965 והשני, ספרות עממית ונקודות משק שלה לספרות ילדים.

ענת גלר  
ד"ר ענת גלר

מרצה
בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה, תואר שני בתכנית "שוורץ" של אוניברסיטת ירושלים ותואר שלישי בפילוסופיה של החינוך מאוניברסיטת באת באנגליה.
מלמדת בחוג לגיל הרך ובמסלול הסבת אקדמאיים במכללת אורנים, מדריכה פדגוגית ומלמדת קורסים שונים, סטאז, לימודי המשך וסמינריון .
תחומי מחקרה מתמקדים בשני נושאים מרכזיים: פדגוגיה ביקורתית ופרספקטיבה של ילדים.
עבדה כגננת, רכזת תכנית "האתגר" יועצת לגיל הרך.\כיום ענת עובדת גם כמדריכה ויועצת במסגרות חינוכיות לגיל הרך, מדריכה השתלמויות של גננות דרך מרכזי פסגה של משרד החינוך.

יעל גלוברמן  
יעל גלוברמן

מרצה
משוררת, סופרת ומתרגמת. למדה קולנוע באוניברסיטת תל אביב. מרצה בחוג לגיל הרך ובחוג לספרות והבעה יצירתית במכללת אורנים. לימדה כתיבה ותרגום במסלול הכתיבה בחוג לספרות עברית והשוואתית באוניברסיטת חיפה, וכתיבת שירה במכללת מנשר לאמנות. מנהלת בית הספר לשירה הליקון, ועורכת בכתב העת הליקון לשירה חדשה.
שיריה תורגמו לשפות רבות, ומרבים להתפרסם בכתבי עת ובאנתולוגיות בארצות הברית ובאירופה.
ספריה: הרומן 'מנענע את העץ' (1996 הוצאת כנרת) ספרי השירה 'אליבי' (2000 הוצאת הליקון) 'אותו הנהר פעמיים'  (2007 הוצאת הליקון), תרגומי שירה: 'תולדות הנשמה', מבחר משירתו של סטיבן ספנדר (2007 הוצאת קשב) 'שיעורים ברעב' מבחר משירתה של אן סקסטון (2015 הוצאת קשב). שזכה בתמיכת הקרן לתרגומי מופת. על שירתה זכתה בין היתר בפרס אקו"ם, פרס מטעם מפעל הפיס לשירה, עמיתת הוֹטוֹרְנדֶן סקוטלנד, עמיתת פוּלבּרַייט לשירה ועוד.

דלית גרוס  
דלית גרוס

מרצה
בעלת תואר שני במנהל ציבורי – התמקדות במערכות חינוך (1997 Clark university) , תואר ראשון בלשון ובספרות מאוניברסיטת חיפה, תעודת הוראה מאוניברסיטת חיפה
מלמדת בקורסים , תקשורת הורים מחנכים בגיל הרך  , ניהול משברים במערך החינוכי , ותרבות ודעת , מנחת סדנאות סטאז' ופיתוח מקצועי למורים מתחילים .
בעבר עבדה כמורה בבית ספר תיכון, ולאורך השנים למדה טיפול בדמיון מודרך ו- NLP והנחיית קבוצות , וכיום מטפלת בדמיון מודרך במרכז "קשת ", באורנים .  
מנחה סדנאות בתחומי המיומנויות הרכות כגון: פיתוח קריירה, מנהיגות, שפת גוף, תקשורת בין אישית, פסיכולוגיה חברתית, שיפור השירות.
דוקטורנטית ב Adam Mickiewicz University - נושא מחקרה ”NLP as potential tool for improving social interaction skills”

דר מיכל גרוס  
ד״ר מיכל גרוס

מרצה
בעלת תואר שלישי מהחוג למדעי הצמח באוניברסיטת תל אביב, תואר שני קבלה מהחוג לגנטיקה הומנית בבית ספר לרפואה של אוניברסיטת תל אביב, תואר ראשון בביולוגיה ותעודת הוראה קבלה מאוניברסיטת חיפה-אורנים.

מרצה בתחומי אקולוגיה, איכות סביבה, קיימות וחינוך סביבתי בחוג להוראת מדעי הטבע והסביבה. ומנהלת את הגן הבוטני במכללה ומשמשת כיו״ר קמפוס ירוק. תחומי המחקר שלה מתמקדים בחינוך סביבתי וחינוך לקיימות.
ד"ר גרוס הביאה את הגן הבוטני לעמדה של "גן בוטני מוכר" מטעם המשרד החקלאות ופיתחה בו מסלולי לימוד חוץ כיתתיים ייחודיים.
מנחה עבודות גמר בתואר שני במכללה ובחוג למשאבי טבע וסביבה באוניברסיטת חיפה.
חברה בצוות המומחים של התנועה הירוקה ובעמותה הישראלית לכלכלה בת-קיימא.
משמשת כנציגת הציבור במועצת שמורות טבע וגנים לאומיים.
בעבר שמשה גם כמנחה קורסים וקבוצות פעילים בקהילות שונות לקידום פרויקטים סביבתיים.

דר גילה דנינו-יונה  
ד"ר גילה דנינו-יונה

מרצה
בעלת תואר שלישי מאוניברסיטת בן גוריון בספרות ילדים, ותואר ראשון ושני של אוניברסיטת חיפה בחוגים לחינוך וספרות.
מלמדת באורנים בחוגים: הגיל הרך ולשון, קורסים בספרות הילדים. כמו כן מרצה במרכז האקדמי לעיצוב ויצו חיפה ומשמשת כמנהלת לימודי חוץ.
תחומי מחקרה בספרות הילדים מתמקדים במגדר, מיניות, אתניות וגזע.
גילה שמשה במשך שנים רבות כמרכזת הפורום לפיתוח מקצועי של מורים במכון מופ"ת במשרד החינוך. ספרה: "ילדות טובות-הבניית יחסים מגדריים בספרות הילדים הישראלית הקנונית" יצא לאור בהוצאת רסלינג.

ד  
ד"ר נעמי דה-מלאך

מרצה
בוגרת תואר ראשון ושלישי מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני מאוניברסיטת ברנדייס בארצות הברית
מלמדת בחוגים לספרות וחינוך במכללת אורנים. בעברה הייתה מורה בבתי-ספר שונים בארץ ובחו"ל, ובמהלך השנים לימדה בכל הכיתות, תחומי מחקרה מתמקדים בקו התפר בין ספרות לחינוך, ובייחוד בהוראת הספרות.
מתעניינת  בסוגיות של צדק חברתי, ובביטוין במערכות החינוך ובספרות.
ד"ר דה-מלאך כתבה את הספר "לא על היופי לבדו", שעוסק בהוראה ביקורתית של ספרות. היא מרכזת שנים רבות את הוראת ספרות הילדים במכללה, ובעבר הייתה הרכזת האקדמית של מרכז מרים רות לספרות ילדים.

סמדר דולב  
ד"ר סמדר דולב

ראשת התכנית לתואר שני בחינוך לגיל הרך ומרצה
מלמדת במכללת אורנים (בתואר ראשון ושני בגיל הרך) ובאוניברסיטת חיפה (בתואר שני בהתפתחות הילד) קורסים העוסקים בפסיכולוגיה התפתחותית, ילדים בסיכון, קשיים ועיכובים בהתפתחות, אוטיזם, וכלים מחקריים-התפתחותיים.
מנחה סטודנטים לעבודות גמר ולתזות. מחקריה מתמקדים בקשר מטפל–ילד, בעיקר בהקשר של ילדים עם צרכים מיוחדים. חוקרת את התרומה של התפיסות והייצוגים של ההורה או המחנך כלפי הילד, להתנהגותו כלפיו. לצד חקירת תרומת הקשר בין המטפל לילד להתפתחות הילד. מושגים וכלים מחקריים מרכזים בהם היא עוסקת כוללים: התקשרות, זמינות רגשית, תובנה הורית, קלאס, השלמת ההורה עם אבחנת הילד, ואמביאנס.

דוריס טולדנו קיפר  
דוריס טולדנו קיפר

מרצה ומדריכה פדגוגית
בעלת תואר שני מאוניברסיטת חיפה בחוג לחינוך מיוחד ,וסיימה תואר ראשון בחוג לגיל הרך בסמינר הקיבוצים בתל אביב.
מדריכה פדגוגית ומרצה בקורס הגשת חומרים. בעבר הרצתה בקורסים העוסקים בניהול גן, תקשורת הורים - מחנכים  ושימשה כגננת במשרד החינוך בגילאי 3-6. כיום דוקטורנטית בחוג ללקויות למידה.

מירה טנצר  
ד"ר מירה טנצר

מרצה
בעלת תואר שלישי בהוראת המדעים מהאוניברסיטה העברית, תואר ראשון ושני בביולוגיה מהטכניון, תואר ראשון בספרות ורב-תחומי ממכללת אורנים.
מרצה במכללת אורנים בתואר הראשון והשני, בחוג לחינוך ובתכניות להוראת המדעים ולתואר שני בהוראה; מרצה במכללת שאנן בתואר שני בחינוך, מרצה לכתיבה אקדמית במכון וייצמן במסגרת תכנית רוטשילד לתואר שני בהוראת המדעים.
תחומי ההתמחות, המחקר וההוראה: מחקר כמותי, שילוב תקשוב בחינוך ובהוראה, כתיבה אקדמית.

חנה כהן ידען  
חנה כהן ידען

מרצה ומדריכה פדגוגית
בוגרת תואר ראשון בהצטיינות במקרא וספרות במכללת אורנים, ובוגרת תואר שני בהצטיינות בחוג למקרא באוניברסיטת חיפה.
מרצה בחוגים למקרא, לשון וחינוך, מדריכה פדגוגית ומלמדת קורסים שונים בתחומי המקרא ולשון המקרא, במסלול לגיל הרך מלמדת קורסי מקרא שונים כגון: בראשית, שמות, מגילות רות ואסתר וכן קורסי חג ומועד ודידקטיקה של המקרא לגיל הגן.
לימדה תנ"ך, ספרות ותיאטרון במשך שנים רבות בתיכון העמק המערבי יפעת, ומלמדת במכללת אורנים מ-2009 - הן לימודים דיסציפלינאריים בחוגים למקרא וללשון עברית, והן דידקטיקה של המקרא (במכללה ובהשתלמויות למורים במרכזי פסג"ה).
סיימה ב-2011 השלמות לדוקטורט באוניברסיטת תל אביב בנושא "שכתוב מקרא מקומראן", וכיום דוקטורנטית בחוג למקרא באוניברסיטת בר אילן. נושא מחקרה הוא "מרחב ודימויי מרחב במקרא".

הגר לב  
הגר לב

מרצה ומדריכה פדגוגית
בעלת תואר שני, מוסמך בגיל הרך ממכללת לוינסקי ותואר ראשון, ממכללת אורנים.
מדריכה פדגוגית, מרצה בחוג לגיל הרך בקורס ניווט התנהגות ומדריכת סטאז' ומדריכה פדגוגית לגננות במסגרת מחוז צפון של משרד החינוך.
בעבר הייתה גננת במשרד החינוך בגילאי 3-6 , מדריכה ויועצת פדגוגית למערכות חינוך לגיל הרך בתנועה הקיבוצית.

דר דינה כהן  
ד"ר דינה כהן

מרצה ומדריכה פדגוגית
בעלת תואר שלישי מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם מאוניברסיטת חיפה, שם קיבלה גם את התואר השני וסיימה תואר ראשון בעבודה סוציאלית.
מדריכה פדגוגית ומלמדת קורסים שונים בתחום של פסיכולוגיה במכללת אורנים ובאוניברסיטת חיפה. תחומי מחקרה מתמקדים בשני נושאים מרכזיים: האחד, שינה אצל ילדים ומבוגרים והשני, פיתוח אקלים מיטבי בגן הילדים.
עבדה כמפקחת על מעונות יום של ויצו. כיום דינה עובדת גם כמדריכה ויועצת במסגרות חינוכיות לגיל הרך, מדריכה השתלמויות של גננות דרך מרכזי פסגה של משרד החינוך. בנוסף, עוסקת בתכנון, בנייה והדרכה של תכניות התערבות המיועדות לקדם אקלים מיטבי במסגרות חינוכיות לילדים בגילאי 0-6, מטעם משרד החינוך ומשרד הרווחה.

שלומית מנצורה  
ד"ר שולמית מנצורה

מרצה
מרצה בחוג לגיל הרך במכללת אורנים, מדריכה פדגוגית ומלמדת גם את הקורס 'טקסים בגן'. תחומי המחקר שלה מתמקדים במגדר, בטקסים, במחקר הפרספקטיבה של הילד ובחינוך בחברה הדתית והחרדית. מלמדת גם במכללות 'אפרתה' ו'חמדת הדרום'.
שולמית היא בוגרת מסלול הגיל הרך ב'סמינר הקיבוצים', בעברה- גננת ומדריכה במגוון מערכות חינוך. כתבה תכניות לימודים וניהלה את אגף הגיל הרך בקרן תל"י. סיימה תואר ראשון במוסיקולוגיה ותארים שני ושלישי בחינוך יהודי, כולם באוניברסיטה העברית בירושלים.

דר דינה כהן  
עפרה מעוז

יועצת ארגונית ומלווה תהליכי התפתחות דרך תודעה, תנועה וגוף
בקורסים בנושאים כגון:  אנשי חינוך מובילי שינוי, דיאלוג בין זהות אישית למקצועית, מנהיגות ארגונית ועצמית, גישות מתקדמות לאנשי חינוך והנחיות אישיות לליווי דילמות מקצועיות ואישיות.
הדגש בעבודתי הוא יצירת מפגש בין התאוריה לבין העשייה בפועל, תוך הגדרת ה"שטח" כזירה ללמידה ותרגול.  זאת תוך שימוש בכלים סדנאיים, וחקירת הסטודנטים את עצמם. תואר ראשון בחינוך וסוציולוגיה ותואר שני בלימודי עבודה ויעוץ ארגוני. מתרגלת מיינדפולנס ועבודת גוף ובעלת ניסיון רב בליווי מנהלים ועובדים בארגונים מגוונים (עסקיים, ציבוריים, צה"ל וכו').

שירי שהם  
ד"ר נורית קפלן תורן

מרצה
למדה וחקרה במסגרת פוסט דוקטורט ב –University of Toledo , Ohio. בעלת תואר שלישי מהפקולטה לחינוך מאוניברסיטת חיפה, שם קיבלה גם את התואר השני והראשון בייעוץ חינוכי והיסטוריה.
מלמדת בפקולטה לחינוך ובפקולטה ללימודים מתקדמים בחוגים הגיל הרך והכשרת מורים בעל-יסודי ו- Mteach במכללת אורנים ובאוניברסיטת חיפה בקורסים שונים בתחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית והחינוכית.
תחומי מחקרה מתמקדים בשני נושאים מרכזיים: המרחב המשותף לבית הספר והמשפחה, גורמים מנבאים למעורבות הורים בחינוך ותרומת מעורבות ההורים לתפקוד הילדים במסגרות החינוכיות והמוקד השני, התפתחות והתבגרות בחברה הישראלית, פיתוח זהות ואורינטצית עתיד.
עבדה כיועצת חינוכית ומורה בחטיבת ביניים ובתיכון. כיום חברה בצוות ההנהלה של Oxford Symposium of School Based Family Counseling. ועורכת משנה של כתב העת International Journal of School & Educational Psychology

חגית פולק  
ד"ר חגית פולק

ד"ר חגית פולק, מרצה בחוג לגיל הרך, בחוג לחינוך היסודי, ובתואר השני במכללת אורנים. מדריכה פדגוגית ומלמדת קורסים שונים בתחום של ביבליותרפיה, חינוך והדרכה. תחומי המחקר שלה מתמקדים בסיפורי חיים של נשים, הדרכת עובדי הוראה, למידת מבוגרים ומסעות הגיבור במיתוסים ובאגדות. עובדת כמרכזת לשכת הדרכה של מחוז חיפה במשרד החינוך ואחראית על פיתוח מקצועי של מדריכים. בנוסף, מטפלת בביבליותרפיה ומדריכה מטפלים.
לחגית  תואר שלישי מהחוג להוראה, למידה והדרכה באוניברסיטת חיפה, שם קיבלה גם את התואר השני בחוג לייעוץ, כמו גם תעודת מטפלת בביבליותרפיה. את התואר הראשון בפסיכולוגיה סיימה באוניברסיטת בר אילן.

דר אורית דרור  
ד"ר אילה פרידמן

פסיכולוגית התפתחותית מומחית ומרצה באורנים בחוגים לגיל הרך בתואר הראשון והשני. עבודתה מתמקדת בהתפתחות רגשית בגיל הרך ובהקשרים המשמעותיים בחייהם של הילדים. היא מדריכה הורים, צוותים טיפוליים וחינוכיים, וכן עוסקת בטיפול בילדים והוריהם. מחקרה לתואר השני בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה עסק בקשרים בין תינוקות צעירים ואימהותיהם הבאים לידי ביטוי ביכולת של האימהות להשתמש בשפה מנטלית, המתייחסת לעולמו הפנימי של התינוק ובתקשורת התינוק יוצר עימה. את התואר השלישי קיבלה מאוניברסיטת ליידן (Leiden) בהולנדעבור מחקר שעסק בהשפעה ארוכת השנים של טראומת השואה בגיל הרך על התמודדות פיסיולוגית במצבי לחץ של בנות הדור הראשון לשואה ובנותיהן (דור שני).

בעבודתה כמרצה במכללה רואה חשיבות רבה לבניית זהות אישית ומקצועית אצל אנשי הטיפול והחינוך ולהבנת חשיבותם בהתייחסות רגשית מותאמת ובטיפוח קשרים עם ילדים והוריהם.

אילאיל קרן  
אילאיל קרן

מרצה
בעלת תואר ראשון במוזיקה מטעם האקדמיה למוזיקה בירושלים ותואר שני במוזיקולוגיה מטעם אוניברסיטת תל אביב. כרגע דוקטורנטית באוניברסיטת בר אילן.
מוזיקאית ועוסקת בחינוך מוזיקלי בגיל הרך. כותבת ומלחינה שירים. מלמדת מוזיקה במסגרות גיל רך (מעונות וגנים). מרצה בחוג לגיל הרך במכללת אורנים, וכן במכללת בית ברל ומכללת אוהלו. מלמדת קורסים שונים העוסקים במקומה של המוזיקה כתומכת התפתחות בגיל הרך, ובדרך המיטבית ליצירת תקשורת עם ילדים דרך מוזיקה. חוקרת התפתחות מוזיקלית בגיל הרך. מדריכה השתלמויות לגננות משרד החינוך, ולמורות מוזיקה בגיל הרך של קרן קר"ב. נותנת סדנאות ומרצה בכנסים בארץ ובעולם.

דר רונית ניצן-סלע  
ד"ר רונית ניצן-סלע

מרצה
בעלת תואר שלישי מהחוג להיסטוריה של המזרח התיכון באוניברסיטת חיפה עם התמחות בלקויות למידה ילדים עד מבוגרים (גם התמחות קלינית) מאוניברסיטת חיפה, שם קיבלה גם את התואר השני בלקויות למידה, תואר שני בהיסטוריה של המזרח התיכון וסיימה תואר ראשון בלימודי מזרחנות
מלמדת בחוג לגיל הרך ובחוג לחינוך מיוחד במכללת אורנים ובמכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל-חיפה, מדריכה בסדנת קריאה וכתיבה בקליניקה באורנים ומלמדת קורסים שונים בתחום של חינוך מיוחד ולקויות למידה. תחומי מחקרה מתמקדים בשני נושאים מרכזיים: האחד, פיתוח חומרי למידה לגיל הרך בשפה הערבית והשני, סוגיית ההטרוגניות האקדמית ומשמעותה עבור המורה מבחינה רגשית ומעשית.
בנתה את התכנית לדוברי ערבית בחוג לחינוך מיוחד באורנים, הייתה ראשת החוג לחינוך מיוחד במכללה האקדמית הערבית לחינוך בחיפה-ישראל ועבדה כמפתחת ראשית של אבחון אלו"ל באוניברסיטת חיפה בחוג ללקויות למידה וכמאבחנת ילדים, בוגרים ומבוגרים במסגרת יהל באוניברסיטת חיפה. כיום רונית עומדת בראש מרכז התמיכה לסטודנטים לקויי למידה ובעלי מוגבלויות במכללה האקדמית הערבית-חיפה. 

הילה שכטר-סולומון  
ד"ר הילה שכטר-סולומון

מרצה
בעלת תואר שלישי בהוראה, למידה והדרכה של אוניברסיטת חיפה, תואר שני בהצטיינות בלקויות למידה מאוניברסיטת חיפה, תואר ראשון בחינוך מיוחד מאוניברסיטת חיפה ותעודת הוראה בחינוך המיוחד ממכללת גורדון.
תחומי מחקרה קשורים בלקויות למידה, אסטרטגיות למידה ובלמידה מוטורית.
מלמדת בחוג לחינוך מיוחד ובחוג לחינוך מיוחד לגיל הרך במכללת אורנים. כהנה כראשת החוג לחינוך מיוחד לגיל הרך וכמרכזת קליניקת הל"ל במכללת אורנים. לאורך השנים עבדה כמומחית לאבחון וטיפול בלקויות למידה באוניברסיטת חיפה ובמכון "בית רות", הייתה חברה בצוותים לפיתוח כלי הערכה ומיפוי של תפקודי למידה, הדריכה סטודנטים לתואר שני בחוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה בתחומי האבחון והטיפול, ריכזה ולימדה בקורסי אבחון וטיפול בילדים ומבוגרים עם לקויות למידה ושימשה כמרצה בתחום החינוך המיוחד במכללות נוספות בארץ.

גייל סוסקין  
ד"ר גייל סוסקין

מרצה
בעלת תואר שני בלימודי נשים ותואר ראשון בפסיכולוגיה ובחינוך. תרפיסטית מוסמכת מטעם משרד הבריאות.
תרפיסטית בתנועה (בשלבי סיום של הדוקטורט בר אילן בלימודי מגדר) מרצה בחוג לגיל הרך ומלמדת קורסים שונים בתחום התנועה. מלמדת בחוג לחינוך מיוחד ובתכנית של המצטיינים במכללה. מרכזת את התחום של שילוב אמנויות בחינוך במכללת אורנים.
בעבר עבדה כמדריכה מחוזית במשרד החינוך והיתה ממונה על תחום הטיפול הפרא רפואי במחוז הצפון. עבדה בפיקוח של משרד החינוך בחינוך המיוחד במגזר החרדי והיום עובדת כמדריכה ויועצת במרכז הנותן מענה טיפולי לציבור החרדי בחיפה ובצפון. מלמדת בנוסף בקורסי הכשרה לעבודה בחדר סנוזלן.

יעל ענבר  
יעל ענבר

מדריכה פדגוגית
בוגרת תואר ראשון במכללת אורנים ותואר שני בתכנית שוורץ של האוניברסיטה העברית
מנחת סדנאות סטא'ז במכללה, בעבר לימדה בלימודים המתקדמים - תקשורת הורים מחנכים.
רכזת מתכללת של תכנית אור במחוז צפון של משרד החינוך ואגף שח"ר (ילדים ונוער בסיכון)
מנחת קבוצות הורים,מעבירה השתלמויות בפסגות, למדריכות תכנית אור. בעבר עבדה כגננת אם במשרד החינוך לגילאי 3-6

מירית רחמים  
ד"ר מירית רחמים

מרצה ומדריכה פדגוגית
מרצה בחוג למתמטיקה במגוון קורסי דידקטיקה, מרצה בחוג לגיל הרך את הקורסים: המשגה חשבונית וניצני אורינות ומרצה בחוג לחינוך קורסים של מחקר איכותני ומחקר פעולה.
מלמדת בתואר השני בחוג ללמידה הוראה והדרכה באוניברסיטת חיפה.

דר אורית דרור  
ד״ר רחל רביד

ראשת החוג לחינוך מיוחד בגיל הרך ואחראית על הפורום למאבק בגזענות וחינוך לסובלנות במכללת אורנים, בעלת תואר ד״ר מאוניברסיטת באת באנגל. . נושאי מחקרה: סיכון וחוסן בקרב ילדים בעלי צרכים מיוחדים ומשפחותיהם, שילוב והכלה, השמעת קולם של הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות חינוכיות ובקהילה, השמעת קולם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות חינוכיות ובקהילה, אוריינות לשונית ומיטביות לקראת המעבר לכיתה א',התפתחות זהות המורה, רב תרבותיות וחינוך לשלום ומחקר - בין תרבותי.

היא מעורבת בפרויקטים בינלאומיים עם אוניברסיטת אוהיו ואוניברסיטת וולש בארה״ב וכן עם אוניברסיטת אליס - סולומון בגרמניה .

בימים אלה עורכת מחקר משותף עם ד״ר לורה סיגד ראשת התוכנית לחינוך והדרה תואר שני באורנים ועם חוקרות מאוניברסיטת מונש באוסטרליה העוסק בבחינת חווית הטרור של אוסטרלים וישראלים.

שירי שהם  
ד"ר שירי שהם

מרצה
בעלת תואר שלישי במדעי התרבות מאוניברסיטת תל-אביב, תואר שני במחקר התרבות ותואר ראשון בבלשנות תיאורטית, מדעים קוגניטיביים ותורת התרגום, מאוניברסיטת תל-אביב. כמו כן למדה ב-Gallaudet University שבוושינגטון הבירה, ארה"ב.
מלמדת בחוג לחינוך מיוחד בגיל הרך במכללת אורנים, באקדמית גורדון ובאוניברסיטת חיפה.
תחומי התמחותה הם לימודי מוגבלות, לימודי חירשים, יזמות חברתית, ותיאוריות של תרגום ותעביר תרבותי.
ד"ר שהם הקימה ומרכזת קורסים להכשרת מתמללים עבור אנשים כבדי שמיעה וחירשים בארגון "בקול" בשיתוף קרנות הביטוח הלאומי ומשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים.
עוסקת בנושאי נגישות במסגרות נוספות: חוקרת במרכז הישראלי ללימודי חירשות, חברת הוועד המנהל בארגון "אלומות" – פעילים עם מוגבלות לשינוי חברתי, חברה בוועדת גילן לקידום נגישות בעיריית חיפה, ובפורום "צפונה" – מובילים עם מוגבלות לשינוי חברתי בצפון.
בעבר הייתה מנהלת מרכז לחיים עצמאיים לאנשים עם מוגבלות בחיפה.

יעל שני  
יעל שני

מרצה ומדריכה פדגוגית
בוגרת תואר ראשון במסלול ההכשרה לגיל הרך באורנים ועבדה כגננת, בוגרת תואר שני באוניברסיטת בר אילן במסלול התפתחות הילד וייעוץ לגיל הרך בחוג לגיל הרך במכללת אורנים.
מדריכה פדגוגית ומלמדת קורסים בתחום הגיל הרך במכללת אורנים. קורסים אלה עוסקים בנושאים שונים: תיווך, אוריינות, ניהול מסגרות חינוכיות לגיל הרך, ילדים ומסכים ועוד, אשר בחלקם נעשה שימוש בקורסי mooc.
נושא עבודת הדוקטורט שלה הוא באופן שבו תיווך מבוגר ממתן התנהגויות אלימות כתוצאה מצפייה בטלוויזיה בקרב ילדים בגיל הרך וכן באופן שבו תיווך גננות מפחית התנהגות אלימה בגן.
כיום יעל מלמדת קורסים במכללת אורנים, מנחה סדנת סטאז' לגננות, ועובדת לקראת השלמת עבודת הדוקטורט שלה מטעם אוניברסיטת בר אילן.

דר אפי סטולרסקי  
ד"ר אפי סטולרסקי

מרצה ומדריכה פדגוגית
בעלת תואר שלישי מהחוג לפסיכולוגיה בתחום פסיכולוגיה התפתחותית באוניברסיטת חיפה ותואר שני מהחוג לניהול מערכות חינוך במוקד לגיל הרך מאוניברסיטת חיפה ותואר ראשון במדעי התנהגות באוניברסיטת בן גוריון,
מדריכה פדגוגית ומלמדת קורסים שונים בתחום של פסיכולוגיה התפתחותית וחינוך לגיל הרך במכללת אורנים ובאוניברסיטת חיפה ומנחה עבודות גמר בתכנית בינלאומית בהתפתחות הילד. עבדה בעבר כרכזת הפעוטונים במ.א משגב וכמפקחת על מעונות יום של ויצו.
תחומי מחקרה מתמקדים בהיענות רגשית של מטפלות במעונות יום ובשיפור אקלים חינוכי במעונות היום בישראל. כיום במקביל לעבודתה כמרצה ומדריכה פדגוגית באורנים עוסקת במחקר, בתכנון, בנייה והדרכה של תכניות התערבות המיועדות לקדם אקלים מיטבי במסגרות חינוכיות לילדים בגילאי 0-3 מטעם המרכז לחקר התפתחות הילד באוניברסיטת חיפה.  

Footer Mobile