Contact Form

הסגל האקדמי

גייל סוסקין  
ד"ר גייל סוסקין

ראשת החוג ותכנית ההכשרה לגיל הרך
בעלת דוקטורט בלימודי מגדר, בעלת תואר שני בלימודי נשים בשילוב אומנויות, ותואר ראשון בפסיכולוגיה ובחינוך. תרפיסטית מוסמכת מטעם משרד הבריאות.
תרפיסטית בתנועה .
מרצה בחוג לגיל הרך ומלמדת קורסים שונים בתחום התנועה. מלמדת בחוג לחינוך מיוחד ובתכנית של המצטיינים במכללה. מרכזת את התחום של שילוב אמנויות בחינוך במכללת אורנים.
בעבר עבדה כמדריכה מחוזית במשרד החינוך והיתה ממונה על תחום הטיפול הפרא רפואי במחוז הצפון. עבדה בפיקוח של משרד החינוך בחינוך המיוחד במגזר החרדי והיום עובדת כמדריכה ויועצת במרכז הנותן מענה טיפולי לציבור החרדי בחיפה ובצפון. מלמדת בנוסף בקורסי הכשרה לעבודה בחדר סנוזלן.

דר אורית דרור  
ד"ר אורית דרור

מרצה בכירה
אורית מנהלת את המכון הישראלי לחינוך בגיל הרך במכללת אורנים ומרצה בקורסים שונים בתואר הראשון. היא עמיתה בתכנית מנדל למנהיגות אקדמית, מרכזת בשותפות את הפורום הארצי של הגיל הרך, חברה בועדת ההיגוי של
"אנו- קואליציה לחינוך מלידה" (ארגון חברתי- אזרחי).
בעבר היתה ראשת החוג לגיל הרך ומדריכה פדגוגית.
היא בעלת תואר שלישי בחינוך (אוניברסיטת חיפה 2014), תואר שני ביעוץ חינוכי (אוניברסיטת תל-אביב, 2001), ותואר ראשון בריפוי בעיסוק (אוניברסיטת תל-אביב, 1995).
בעבר עבדה כמרפאה בעיסוק (1995-2008) במוסדות שונים (גנים, בתי ספר ומרכזים התפתחותיים).

ד  
ד"ר אילת אטינגר

מרצה בכירה
ד"ר אילת אטינגר, מרצה בכירה במכללת אורנים בחוג לספרות עברית ולמבע יצירתי, בחוג לגיל הרך ובלימודי מוסמך בחינוך (M.Ed.) בהוראת מדעי הרוח בגישה רב-תחומית. מרכזת קורסי 'תרבות ודעת' במכללת 'אורנים'.
המחקר של אילת מתמקד בשירה העברית שנכתבה בתקופת ימי הביניים בספרד המוסלמית והנוצרית ובספרות הפרוזה-החרוזה שנכתבה אז, כמו-גם בספרות העממית של ימי-הביניים (ובכלל). חוקרת כעת את ספר 'בן המלך והנזיר' לאבן חסדאי, שאף יצא לאור בההדרתה (סדרת תור הזהב, אוניברסיטת תל-אביב, 2011).

סיגל אחיטוב   
ד"ר סיגל אחיטוב

ראש התכנית לתואר שני בגיל הרך באורנים ומרצה בכירה
דר' סיגל אחיטוב היא ראש התכנית לתואר שני בגיל הרך במכללה האקדמית אורנים ומרצה בחוגים לגיל הרך בתואר הראשון ובתואר השני במכללות האקדמיות אורנים וגורדון. הרצאותיה כוללות מגוון נושאים הנוגעים לגיל הרך וביניהם: מדיניות חינוכית בגיל הרך, עבודת צוות בגנ"י, סיפורי המקרא, חגי ישראל וטקסים בגן ומחקר איכותני. מחקריה מתמקדים בזהותן של מחנכות בגיל הרך.
סיגל בעלת תואר שלישי מהחוג למידה, הוראה והדרכה בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה. בוגרת מחזור א' של תכנית הפוסט דוקטורט במכון מופ"ת, במסגרתה חקרה תהליך שינוי שעוברות מנהלות במעונות יום. עבדה שנים רבות כמפקחת על גני ילדים מטעם משרד החינוך במחוז הצפון. חברת צוות ההגוי של המכון הישראלי לגיל הרך באורנים.   

דר הדס ברודי שרודר  
ד"ר הדס ברודי שרודר

מרצה
מרצה בחוג לגיל הרך ובחינוך היסודי במכללת אורנים. בנוסף היא מדריכה פדגוגית ומלמדת קורסים בתחום הסוציולוגיה של החינוך, מחשבת החינוך קורסים בפיתוח חשיבה ובפדגוגיה חדשנית. תחומי המחקר העיקריים שלה מתמקדים בחינוך בפריפריה מול המרכז, בהשתלבות אקדמית של סטודנטים מהפריפריה ומנגד, בהצטיינות בפריפריה ובהוראה. כיום הדס מרכזת את תכנית המצטיינים של אורנים ובנוסף מנהלת את תכנית השקפה- מורים מובילים של מחוז חיפה מטעם מכון ברנקו וייס.
להדס תואר שלישי בסוציולוגיה של החינוך במנהיגות חינוכית מאוניברסיטת Northeastern  שבבוסטון ארצות הברית. תואר שני במנהל  חינוכי מאוניברסיטת בן גוריון.

תמר לוז גרבר  
ד"ר תמר לוז גרבר

מרצה ומדריכה פדגוגית
בעלת תואר שלישי בספרות ומגדר מאוניברסיטת חיפה. תואר שני במגדר, מאוניברסיטת חיפה, תואר שני נוסף בספרות עברית מאוניברסיטת בר אילן. תואר ראשון בספרות ופילוסופיה באוניברסיטת בר אילן.
במכללת אורנים מרצה בפקולטה לחינוך, מנחה סדנאות העוסקות בזהות תרבות ושייכות. מרצה בתוכנית לחינוך על יסודי קורסי חינוך, וסדנאות למורים בכניסתם להוראה: הדרכה פדגוגית וסדנאות סטאז'. בתוכנית לגיל הרך מרצה לספרות לגיל הרך.
עוסקת שנים רבות בחינוך יהודי פלורליסטי, הנחתה גננות לעבודה עם תוכן יהודי-ישראלי בגן (במסגרת תכנית תל"י). הדרכה אישית והנחיית השתלמויות גננות בתחומי: עבודה עם לוח שנה עברי, תכני חג ומועד, יום השפה העברית, סופרים, משוררים, פתגמים וחינוך אורייני.
חוקרת ספרות ומגדר. עבודת הדוקטורט עוסקת במופעי המחזור החודשי בספרות העברית.
מתנדבת בישוב בתחומי חינוך ותרבות. לפני כעשור, הובילה את הקמת מערכת הגיל הרך בישוב נהלל ואת תהליך ניסוח החזון החינוכי.

דר אסנת גביאן  
ד"ר אסנת גביאן

מרצה
בוגרת תואר שלישי ושני מהחוג לספרות באוניברסיטת תל אביב, תואר ראשון בספרות ומקרא מאוניברסיטת חיפה.
מלמדת קורסים שונים בתחום של ספרות ילדים, דידקטיקה של ספרות ילדים, ספרות עממית ודידקטיקה של הוראת החגים במכללת אורנים. כמו כן מורה לעברית באולפן קיבוץ מרחביה במסגרת המחלקה להנחלת הלשון במשרד החינוך.
תחומי מחקרה מתמקדים בשני נושאים מרכזיים: האחד, חילופי נרטיבים בספרות ילדים בין השנים  1960-1965 והשני, ספרות עממית ונקודות משק שלה לספרות ילדים.

דר דינה כהן  
דינה גילבי

מדריכה פדגוגית ומרצה
בוגרת תואר ראשון בייעוץ חינוכי אוניברסיטת חיפה. תואר שני בתכנית המוסמך לגיל הרך – שוורץ, האוניברסיטה העברית.
מדריכה בתכנית המוסמך לגיל הרך בתכנית שוורץ. מדריכה פדגוגית במכללת אורנים ומרצה בקורס - תקשורת הורים מחנכים.
עוסקת בייעוץ חינוכי לאנשי מקצוע בגיל הרך (סופרוויז'ן ליחידים וקבוצות) . מכשירה ומלווה מנחים בתכנית "ללמוד לחיות ביחד" . מתמחה בגילאי לידה -שלוש בתחום החברתי רגשי ובהדרכה בווידאו.

חובב רשלבך  
ד"ר חובב רשלבך

מרצה
תואר ראשון בעיצוב גרפי, איור וניהול אמנותי במחלקה לעיצוב תקשורת חזותית, האקדמיה לעיצוב ואמנות בצלאל; אקוויולנט תואר שני מטעם משרד החינוך; תואר שני עם תזה (בהצטיינות), התמחות בסמיולוגיה של מעשה האמנות בהגותו של רולאן בארת, החוג לפילוסופיה, אוניברסיטת תל-אביב; תואר שלישי בפילוסופיה של ההרמנויטיקה, התמחות בסוגיית הסגנון בהגותו של ה. ג. גאדמר, החוג לפרשנות ותרבות, אוניברסיטת בר-אילן; אמן רב-תחומי, מרצה בכיר בתחומי הפרשנות וביקורת התרבות, מלמד רישום ומנחה סנאות אמן במכון לאמנות במכללה האקדמית לחינוך, אורנים. לשעבר יו"ר אגודת המאיירים בישראל.

ענת גלר  
ד"ר ענת גלר

מרצה
בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה, תואר שני בתכנית "שוורץ" של אוניברסיטת ירושלים ותואר שלישי בפילוסופיה של החינוך מאוניברסיטת באת באנגליה.
מלמדת בחוג לגיל הרך ובמסלול הסבת אקדמאיים במכללת אורנים, מדריכה פדגוגית ומלמדת קורסים שונים, סטאז, לימודי המשך וסמינריון .
תחומי מחקרה מתמקדים בשני נושאים מרכזיים: פדגוגיה ביקורתית ופרספקטיבה של ילדים.
עבדה כגננת, רכזת תכנית "האתגר" יועצת לגיל הרך.\כיום ענת עובדת גם כמדריכה ויועצת במסגרות חינוכיות לגיל הרך, מדריכה השתלמויות של גננות דרך מרכזי פסגה של משרד החינוך.

דר דינה כהן  
דפנה נגלר וידנפלד

מרצה
בעלת תואר ראשון בתיאטרון, תואר שני בהנחיית קבוצות בשילוב אמנויות, תעודת מטפלת בפסיכודרמה ותעודת פסיכותרפיסטית מטעם מרכז ויניקוט.
מלמדת קורסים בחוג לגיל הרך בתחומי משחק, תנועה ופסיכודרמה. במכללת אורנים.
מדריכה באוניברסיטת חיפה.
מטפלת, מדריכה ומנחת קבוצות בכפר ילדים ונוער 'אהבה'.
בעבר הנחיתי צוותים במרכז רפואי לבריאות הנפש, מעלה הכרמל.
מנחת קבוצות פסיכודרמה לנוער על הרצף בבית ספר אורט גרינברג. במאית ומורה למשחק.
מטפלת בקליניקה פרטית.

יעל גלוברמן  
יעל גלוברמן

מרצה
משוררת, סופרת ומתרגמת. למדה קולנוע באוניברסיטת תל אביב. מרצה בחוג לגיל הרך ובחוג לספרות והבעה יצירתית במכללת אורנים. לימדה כתיבה ותרגום במסלול הכתיבה בחוג לספרות עברית והשוואתית באוניברסיטת חיפה, וכתיבת שירה במכללת מנשר לאמנות. מנהלת בית הספר לשירה הליקון, ועורכת בכתב העת הליקון לשירה חדשה.
שיריה תורגמו לשפות רבות, ומרבים להתפרסם בכתבי עת ובאנתולוגיות בארצות הברית ובאירופה.
ספריה: הרומן 'מנענע את העץ' (1996 הוצאת כנרת) ספרי השירה 'אליבי' (2000 הוצאת הליקון) 'אותו הנהר פעמיים'  (2007 הוצאת הליקון), תרגומי שירה: 'תולדות הנשמה', מבחר משירתו של סטיבן ספנדר (2007 הוצאת קשב) 'שיעורים ברעב' מבחר משירתה של אן סקסטון (2015 הוצאת קשב). שזכה בתמיכת הקרן לתרגומי מופת. על שירתה זכתה בין היתר בפרס אקו"ם, פרס מטעם מפעל הפיס לשירה, עמיתת הוֹטוֹרְנדֶן סקוטלנד, עמיתת פוּלבּרַייט לשירה ועוד.

סמדר דולב  
ד"ר סמדר דולב

מרצה בתואר ראשון ותואר שני
מלמדת במכללת אורנים (בתואר ראשון ושני בגיל הרך) ובאוניברסיטת חיפה (בתואר שני בהתפתחות הילד) קורסים העוסקים בפסיכולוגיה התפתחותית, ילדים בסיכון, קשיים ועיכובים בהתפתחות, אוטיזם, וכלים מחקריים-התפתחותיים.
מנחה סטודנטים לעבודות גמר ולתזות. מחקריה מתמקדים בקשר מטפל–ילד, בעיקר בהקשר של ילדים עם צרכים מיוחדים. חוקרת את התרומה של התפיסות והייצוגים של ההורה או המחנך כלפי הילד, להתנהגותו כלפיו. לצד חקירת תרומת הקשר בין המטפל לילד להתפתחות הילד. מושגים וכלים מחקריים מרכזים בהם היא עוסקת כוללים: התקשרות, זמינות רגשית, תובנה הורית, קלאס, השלמת ההורה עם אבחנת הילד, ואמביאנס.

דוריס טולדנו קיפר  
דוריס טולדנו קיפר

מרצה ומדריכה פדגוגית
בעלת תואר שני מאוניברסיטת חיפה בחוג לחינוך מיוחד ,וסיימה תואר ראשון בחוג לגיל הרך בסמינר הקיבוצים בתל אביב.
מדריכה פדגוגית ומרצה בקורס הגשת חומרים. בעבר הרצתה בקורסים העוסקים בניהול גן, תקשורת הורים - מחנכים  ושימשה כגננת במשרד החינוך בגילאי 3-6. כיום דוקטורנטית בחוג ללקויות למידה.

חנה כהן ידען  
חנה כהן ידען

מרצה ומדריכה פדגוגית
בוגרת תואר ראשון בהצטיינות במקרא וספרות במכללת אורנים, ובוגרת תואר שני בהצטיינות בחוג למקרא באוניברסיטת חיפה.
מרצה בחוגים למקרא, לשון וחינוך, מדריכה פדגוגית ומלמדת קורסים שונים בתחומי המקרא ולשון המקרא, במסלול לגיל הרך מלמדת קורסי מקרא שונים כגון: בראשית, שמות, מגילות רות ואסתר וכן קורסי חג ומועד ודידקטיקה של המקרא לגיל הגן.
לימדה תנ"ך, ספרות ותיאטרון במשך שנים רבות בתיכון העמק המערבי יפעת, ומלמדת במכללת אורנים מ-2009 - הן לימודים דיסציפלינאריים בחוגים למקרא וללשון עברית, והן דידקטיקה של המקרא (במכללה ובהשתלמויות למורים במרכזי פסג"ה).
סיימה ב-2011 השלמות לדוקטורט באוניברסיטת תל אביב בנושא "שכתוב מקרא מקומראן", וכיום דוקטורנטית בחוג למקרא באוניברסיטת בר אילן. נושא מחקרה הוא "מרחב ודימויי מרחב במקרא".

הגר לב  
הגר לב

מרצה ומדריכה פדגוגית
בעלת תואר שני, מוסמך בגיל הרך ממכללת לוינסקי ותואר ראשון, ממכללת אורנים.
מדריכה פדגוגית, מרצה בחוג לגיל הרך בקורס ניווט התנהגות ומדריכת סטאז' ומדריכה פדגוגית לגננות במסגרת מחוז צפון של משרד החינוך.
בעבר הייתה גננת במשרד החינוך בגילאי 3-6 , מדריכה ויועצת פדגוגית למערכות חינוך לגיל הרך בתנועה הקיבוצית.

דר דינה כהן  
ד"ר דינה כהן

מרצה ומדריכה פדגוגית
בעלת תואר שלישי מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם מאוניברסיטת חיפה, שם קיבלה גם את התואר השני וסיימה תואר ראשון בעבודה סוציאלית.
מדריכה פדגוגית ומלמדת קורסים שונים בתחום של פסיכולוגיה במכללת אורנים ובאוניברסיטת חיפה.
תחומי מחקרה מתמקדים בשני נושאים מרכזיים: האחד, שינה אצל ילדים ומבוגרים והשני, קידום איכות טיפול-חינוך במסגרות לגיל הרך.
במהלך השנים מילאה תפקידים שונים במגוון מערכות חינוך: ניהול, פיקוח, הכשרה, הדרכה וייעוץ.עסקה בתכנון, בנייה והדרכה של תכניות התערבות המיועדות לקדם אקלים מיטבי במסגרות חינוכיות לילדים בגילי 0-6, מטעם משרד החינוך ומשרד הרווחה.
שייכת לצוות שקיבל רישיון בלעדי להכשרת איטרס-3 בישראל (כלי תצפיתי המעריך איכות טיפול במסגרות לגיל הרך).

שלומית מנצורה  
ד"ר שולמית מנצורה

מרצה
מרצה בחוג לגיל הרך במכללת אורנים, מדריכה פדגוגית ומלמדת גם את הקורס 'טקסים בגן'. תחומי המחקר שלה מתמקדים במגדר, בטקסים, במחקר הפרספקטיבה של הילד ובחינוך בחברה הדתית והחרדית. מלמדת גם במכללות 'אפרתה' ו'חמדת הדרום'.
שולמית היא בוגרת מסלול הגיל הרך ב'סמינר הקיבוצים', בעברה- גננת ומדריכה במגוון מערכות חינוך. כתבה תכניות לימודים וניהלה את אגף הגיל הרך בקרן תל"י. סיימה תואר ראשון במוסיקולוגיה ותארים שני ושלישי בחינוך יהודי, כולם באוניברסיטה העברית בירושלים.

דר דינה כהן  
עפרה מעוז

יועצת ארגונית ומלווה תהליכי התפתחות דרך תודעה, תנועה וגוף
בקורסים בנושאים כגון:  אנשי חינוך מובילי שינוי, דיאלוג בין זהות אישית למקצועית, מנהיגות ארגונית ועצמית, גישות מתקדמות לאנשי חינוך והנחיות אישיות לליווי דילמות מקצועיות ואישיות.
הדגש בעבודתי הוא יצירת מפגש בין התאוריה לבין העשייה בפועל, תוך הגדרת ה"שטח" כזירה ללמידה ותרגול.  זאת תוך שימוש בכלים סדנאיים, וחקירת הסטודנטים את עצמם. תואר ראשון בחינוך וסוציולוגיה ותואר שני בלימודי עבודה ויעוץ ארגוני. מתרגלת מיינדפולנס ועבודת גוף ובעלת ניסיון רב בליווי מנהלים ועובדים בארגונים מגוונים (עסקיים, ציבוריים, צה"ל וכו').

שירי שהם  
ד"ר נורית קפלן תורן

מרצה
למדה וחקרה במסגרת פוסט דוקטורט ב –University of Toledo , Ohio. בעלת תואר שלישי מהפקולטה לחינוך מאוניברסיטת חיפה, שם קיבלה גם את התואר השני והראשון בייעוץ חינוכי והיסטוריה.
מלמדת בפקולטה לחינוך ובפקולטה ללימודים מתקדמים בחוגים הגיל הרך והכשרת מורים בעל-יסודי ו- Mteach במכללת אורנים ובאוניברסיטת חיפה בקורסים שונים בתחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית והחינוכית.
תחומי מחקרה מתמקדים בשני נושאים מרכזיים: המרחב המשותף לבית הספר והמשפחה, גורמים מנבאים למעורבות הורים בחינוך ותרומת מעורבות ההורים לתפקוד הילדים במסגרות החינוכיות והמוקד השני, התפתחות והתבגרות בחברה הישראלית, פיתוח זהות ואורינטצית עתיד.
עבדה כיועצת חינוכית ומורה בחטיבת ביניים ובתיכון. כיום חברה בצוות ההנהלה של Oxford Symposium of School Based Family Counseling. ועורכת משנה של כתב העת International Journal of School & Educational Psychology

חגית פולק  
ד"ר חגית פולק

ד"ר חגית פולק, מרצה בחוג לגיל הרך, בחוג לחינוך היסודי, ובתואר השני במכללת אורנים. מדריכה פדגוגית ומלמדת קורסים שונים בתחום של ביבליותרפיה, חינוך והדרכה. תחומי המחקר שלה מתמקדים בסיפורי חיים של נשים, הדרכת עובדי הוראה, למידת מבוגרים ומסעות הגיבור במיתוסים ובאגדות. בנוסף, מטפלת בביבליותרפיה ומדריכה מטפלים.
לחגית  תואר שלישי מהחוג להוראה, למידה והדרכה באוניברסיטת חיפה, שם קיבלה גם את התואר השני בחוג לייעוץ, כמו גם תעודת מטפלת בביבליותרפיה. את התואר הראשון בפסיכולוגיה סיימה באוניברסיטת בר אילן.
ספרה "תמיד בזמן" יצא בשנת 2019, בהוצאת ידיעות ספרים

דר אורית דרור  
ד"ר אילה פרידמן

פסיכולוגית התפתחותית מומחית ומרצה באורנים בחוגים לגיל הרך בתואר הראשון והשני. עבודתה מתמקדת בהתפתחות רגשית בגיל הרך ובהקשרים המשמעותיים בחייהם של הילדים. היא מדריכה הורים, צוותים טיפוליים וחינוכיים, וכן עוסקת בטיפול בילדים והוריהם. מחקרה לתואר השני בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה עסק בקשרים בין תינוקות צעירים ואימהותיהם הבאים לידי ביטוי ביכולת של האימהות להשתמש בשפה מנטלית, המתייחסת לעולמו הפנימי של התינוק ובתקשורת התינוק יוצר עימה. את התואר השלישי קיבלה מאוניברסיטת ליידן (Leiden) בהולנדעבור מחקר שעסק בהשפעה ארוכת השנים של טראומת השואה בגיל הרך על התמודדות פיסיולוגית במצבי לחץ של בנות הדור הראשון לשואה ובנותיהן (דור שני).

בעבודתה כמרצה במכללה רואה חשיבות רבה לבניית זהות אישית ומקצועית אצל אנשי הטיפול והחינוך ולהבנת חשיבותם בהתייחסות רגשית מותאמת ובטיפוח קשרים עם ילדים והוריהם.

אילאיל קרן  
ד"ר אילאיל קרן

מרצה
בעלת תואר ראשון במוזיקה מטעם האקדמיה למוזיקה בירושלים ותואר שני במוזיקולוגיה מטעם אוניברסיטת תל אביב. כרגע דוקטורנטית באוניברסיטת בר אילן.
מוזיקאית ועוסקת בחינוך מוזיקלי בגיל הרך. כותבת ומלחינה שירים. מלמדת מוזיקה במסגרות גיל רך (מעונות וגנים). מרצה בחוג לגיל הרך במכללת אורנים, וכן במכללת בית ברל. מלמדת קורסים שונים העוסקים במקומה של המוזיקה כתומכת התפתחות בגיל הרך, ובדרך המיטבית ליצירת תקשורת עם ילדים דרך מוזיקה. חוקרת התפתחות מוזיקלית בגיל הרך. מדריכה השתלמויות לגננות משרד החינוך, ולמורות מוזיקה בגיל הרך. נותנת סדנאות ומרצה בכנסים בארץ ובעולם.

הילה שכטר-סולומון  
ד"ר הילה שכטר-סולומון

מרצה
בעלת תואר שלישי בהוראה, למידה והדרכה של אוניברסיטת חיפה, תואר שני בהצטיינות בלקויות למידה מאוניברסיטת חיפה, תואר ראשון בחינוך מיוחד מאוניברסיטת חיפה ותעודת הוראה בחינוך המיוחד ממכללת גורדון.
תחומי מחקרה קשורים בלקויות למידה, אסטרטגיות למידה ובלמידה מוטורית.
מלמדת בחוג לחינוך מיוחד ובחוג לחינוך מיוחד לגיל הרך במכללת אורנים. כהנה כראשת החוג לחינוך מיוחד לגיל הרך וכמרכזת קליניקת הל"ל במכללת אורנים. לאורך השנים עבדה כמומחית לאבחון וטיפול בלקויות למידה באוניברסיטת חיפה ובמכון "בית רות", הייתה חברה בצוותים לפיתוח כלי הערכה ומיפוי של תפקודי למידה, הדריכה סטודנטים לתואר שני בחוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה בתחומי האבחון והטיפול, ריכזה ולימדה בקורסי אבחון וטיפול בילדים ומבוגרים עם לקויות למידה ושימשה כמרצה בתחום החינוך המיוחד במכללות נוספות בארץ.

יעל ענבר  
יעל ענבר

מדריכה פדגוגית
בוגרת תואר ראשון במכללת אורנים ותואר שני בתכנית שוורץ של האוניברסיטה העברית
מנחת סדנאות סטא'ז במכללה, בעבר לימדה בלימודים המתקדמים - תקשורת הורים מחנכים.
רכזת מתכללת של תכנית אור במחוז צפון של משרד החינוך ואגף שח"ר (ילדים ונוער בסיכון)
מנחת קבוצות הורים,מעבירה השתלמויות בפסגות, למדריכות תכנית אור. בעבר עבדה כגננת אם במשרד החינוך לגילאי 3-6

מירית רחמים  
ד"ר מירית רחמים

מרצה ומדריכה פדגוגית
מרצה בחוג למתמטיקה במגוון קורסי דידקטיקה, מרצה בחוג לגיל הרך את הקורסים: המשגה חשבונית וניצני אורינות ומרצה בחוג לחינוך קורסים של מחקר איכותני ומחקר פעולה.
מלמדת בתואר השני בחוג ללמידה הוראה והדרכה באוניברסיטת חיפה.

דר אורית דרור  
ד״ר רחל רביד

מרצה בתואר ראשון ובתואר שני ואחראית על הפורום למאבק בגזענות וחינוך לסובלנות במכללת אורנים, בעלת תואר ד״ר מאוניברסיטת באת באנגל. נושאי מחקרה: סיכון וחוסן בקרב ילדים בעלי צרכים מיוחדים ומשפחותיהם, שילוב והכלה, השמעת קולם של הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות חינוכיות ובקהילה, השמעת קולם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות חינוכיות ובקהילה, אוריינות לשונית ומיטביות לקראת המעבר לכיתה א',התפתחות זהות המורה, רב תרבותיות וחינוך לשלום ומחקר - בין תרבותי.

מעורבת בפרויקטים בינלאומיים עם אוניברסיטת אוהיו ואוניברסיטת וולש בארה״ב וכן עם אוניברסיטת אליס - סולומון בגרמניה .

בימים אלה עורכת מחקר משותף עם ד״ר לורה סיגד ראשת התוכנית לחינוך והדרה תואר שני באורנים ועם חוקרות מאוניברסיטת מונש באוסטרליה העוסק בבחינת חווית הטרור של אוסטרלים וישראלים.

שירי שהם  
ד"ר שירי שהם

מרצה
בעלת תואר שלישי במדעי התרבות מאוניברסיטת תל-אביב, תואר שני במחקר התרבות מאוניברסיטת תל-אביב ותואר ראשון בבלשנות תיאורטית, מדעים קוגניטיביים ותורת התרגום, מאוניברסיטת תל-אביב. כמו כן למדה ב-Gallaudet University שבוושינגטון הבירה, ארה"ב.
מלמדת בחוג לחינוך מיוחד בגיל הרך במכללת אורנים, באקדמית גורדון ובאוניברסיטת חיפה.
תחומי התמחותה הם לימודי מוגבלות, לימודי חירשים, יזמות חברתית, ותיאוריות של תרגום ותעביר תרבותי.
חוקרת במרכז הישראלי ללימודי חירשות. כתבה תכניות לימודים להכשרת מתמללים ולהכשרת מתורגמנים לאנשים חירשים וכבדי שמיעה, עבור משרד הכלכלה.
בעבר הייתה מנהלת מרכז לחיים עצמאיים לאנשים עם מוגבלות בחיפה.

יעל שני  
ד"ר יעל שני

מרצה ומדריכה פדגוגית
בעלת תואר שלישי מבית הספר לחינוך באוניברסיטת בר אילן, תואר שני במסלול התפתחות הילד וייעוץ לגיל הרך באוניברסיטת בר אילן, ותואר ראשון במסלול ההכשרה לגיל הרך באורנים.
בעבר עבדה כגננת וכיום מדריכה פדגוגית ומלמדת קורסים בתחום הגיל הרך במכללת אורנים. קורסים העוסקים בנושאים: תיווך, אוריינות, ניהול מסגרות חינוכיות לגיל הרך, ילדים ומסכים ועוד, אשר בחלקם נעשה שימוש בקורסי mooc . בנוסף מנחה סדנת סטאז' לגננות ולימדה קורס של גננות מתחילות.
כיום עוסקת בהשפעות המדיה בגיל הרך.

דר אפי סטולרסקי  
ד"ר אפי סטולרסקי

מרצה ומדריכה פדגוגית
בעלת תואר שלישי מהחוג לפסיכולוגיה בתחום פסיכולוגיה התפתחותית באוניברסיטת חיפה ותואר שני מהחוג לניהול מערכות חינוך במוקד לגיל הרך מאוניברסיטת חיפה ותואר ראשון במדעי התנהגות באוניברסיטת בן גוריון,
מדריכה פדגוגית ומלמדת קורסים שונים בתחום של פסיכולוגיה התפתחותית וחינוך לגיל הרך במכללת אורנים ובאוניברסיטת חיפה ומנחה עבודות גמר בתכנית בינלאומית בהתפתחות הילד. עבדה בעבר כרכזת הפעוטונים במ.א משגב וכמפקחת על מעונות יום של ויצו.
תחומי מחקרה מתמקדים בהיענות רגשית של מטפלות במעונות יום ובשיפור אקלים חינוכי במעונות היום בישראל. כיום במקביל לעבודתה כמרצה ומדריכה פדגוגית באורנים עוסקת במחקר, בתכנון, בנייה והדרכה של תכניות התערבות המיועדות לקדם אקלים מיטבי במסגרות חינוכיות לילדים בגילאי 0-3 מטעם המרכז לחקר התפתחות הילד באוניברסיטת חיפה.  

Footer Mobile