טופס נייח

סטודנטים מספרים

הדר ביבס - תואר בהיסטוריה  
"חווית הלימודים שלי מורכבת מהמון דמויות משמעותיות, אשר עיצבו חלק במרכיב הזהות שלי כמורה וכמדריך"


הדר ביבס - סטודנט שנה ד' מל"ח וגאוגרפיה

באורנים פגשתי קודם כל אנשים: אלו שהיוו לי עוגן, אלו שתמכו בתקופות לימודים יותר לוחצות, אלו שהציעו עזרה, אלו שחייכו במסדרון ואמרו בוקר טוב בדרך לעוד שיעור.
חווית הלימודים שלי מורכבת מהמון דמויות משמעותיות, אשר עיצבו חלק במרכיב הזהות שלי כמורה וכמדריך.
בעודי מסתכל על חוויות טובות מן ההוראה - פגשתי אנשים (קצת יותר קטנים ממני, אבל אנשים) עם תפיסות עולם, עם ברק בעיניים, עם חיוך, עם הרצון להגיד כל פעם איזו מילה טובה. פגשתי תלמידים הרוצים בך כדמות משמעותית וקשר אישי, ופגשתי גם כאלו שלא. זה בסדר. יש מהכול.
פגשתי הורים, אי-הסכמות, תהיות, ספקות, וגם הצלחות.

שרית ארבל - תואר בהיסטוריה  
"חינוך, בעיני, זה לראות את התלמיד כעולם מלא בלי ביקורת ודעה קדומה. יחס אישי מכיל ומבין"


שרית ארבל - סטודנטית שנה ד'בחוג לחינוך חברתי קהילתי ואזרחות


בחרתי ללמוד הוראה אחרי קריירה ענפה בת 24 שנה.
הפגישה הראשונה שלי היתה עם ראש החוג לחינוך חברתי קהילתי באורנים, ד"ר אסנת ניסנוב. האנושיות שבה הקסימה אותי וממש אחרי הפגישה ידעתי שאני רוצה ללמוד תחת שרביטה במכללת אורנים.
במקביל בחרתי בחוג לאזרחות.
מעולם לא חשבתי שלימודים יכולים להיות כל כך מהנים ומאתגרים,  בייחוד המפגש עם מרצים וסטודנטים מגוונים ושונים.

לקראת סוף השנה השנייה שלי קרה הדבר המופלא ביותר - נכנסתי להריון עם תאומים. לתדהמתי גיליתי שיש מערכת שלמה שמבינה ומכילה את סיטואציית החיים שלי.
כל המרצים שלי הגמישו ובאו לקראתי. האמפתיה וההבנה רק דרבנו אותי להמשיך ולא לוותר ולעמוד בכל מטלותיי כסטודנטית גם בתקופה מורכבת וקשה.  
לא חשבתי שזה אפשרי אבל כנראה שכן, ואני ההוכחה לכך!

כיתת הדידקטיקה באזרחות הייתה מורכבת מכל צבעי הקשת של החברה בישראל: יהודים וערבים, מוסלמים ונוצרים, דתיים וחילוניים, ימנים ושמאלים, צמחונים וקרניבורים ועוד. בשיעורים האלה קיבלתי מנה גדושה של איך זה להיות אזרח במדינה. התווכחנו, צעקנו, נעלבנו, צחקנו  - הכול, מהכול. בעיקר למדנו פלורליזם וסובלנות, שגם "אי-הסכמה זה  סוג של הסכמה".

אני זוכרת שפעם גם אני ישבתי על ספסל הלימודים בתיכון, והמורה שהכי אהבתי זו המורה שנתנה לי יחס אנושי. גם היום, שלושים שנה אחרי, אנחנו בקשר.
חינוך, בעיני, זה לראות את התלמיד כעולם מלא בלי ביקורת ודעה קדומה.
יחס אישי מכיל ומבין.  במילה אחת - אנושיות
                                                                                                     
היום אני לקראת סיום שנה רביעית ואחרונה, התאומים שלי בני שנתיים ובכוונתי להמשיך לתואר שני  ב... ברור: במכללת אורנים.

עמית ססבון - תואר בהיסטוריה  
"מכללה שבה למידה משמעותית וחינוך משמעותי של דור העתיד הן לא קלישאות"


ניב מאירוביץ - סטודנטית שנה ד'


לפני שנרשמתי לאורנים שמעתי על המכללה והמרצים בה הרבה דברים טובים, שזו מכללה מקצועית, שיש בה יחס אישי עם דרישות גבוהות ושם טוב שיוכל לפתוח לי דלתות רבות כשאגיע לבתי ספר.
כשהתחלתי ללמוד באורנים הבנתי על מה מדברים.
כבר מהשנה הראשונה הרגשתי שהלימודים באורנים היו ברמה מקצועית, עם מרצים מנוסים ומגוונים שנתנו לי ידע רב וכלים רבים ללמידה ערכית, רלוונטית ומותאמת לצרכי התלמיד במאה ה-21.
מעבר לקורסי החינוך ולקורסי המקצוע שבחרתי, חווית ההתנסות בבתי הספר לימדה אותי הרבה ונתנה לי הזדמנות לחוות על קצה המזלג את העבודה של המורה מזווית אחרת.
כיום אני מורה בשנת סטאז' בבית ספר כרמל זבולון בקיבוץ יגור, מלמדת כיתות בחטיבת ביניים, בחטיבה העליונה ומגישה לבגרות.
כבר עכשיו, למרות שעוד לא סיימתי את לימודיי אני יודעת שעשיתי את הבחירה הנכונה כשהלכתי ללמוד באורנים, מכללה שבה למידה משמעותית וחינוך משמעותי של דור העתיד הן לא קלישאות.

עמית ססבון - תואר בהיסטוריה  
"הדואג לימים זורע חיטים, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים"

(יאנוש קורצ’אק)

עמית ססבון - שנה ד'- היסטוריה, לימודי דמוקרטיה ואזרחות


זכיתי להכיר באורנים מרצים מרתקים, מעוררי השראה וסקרנות.
המרצים העניקו לי יחס אישי, חם ומכבד ובכל פעם מחדש חשפו בפניי את היופי הגלום במקצוע המיוחד בו בחרתי.
למדתי בהכשרה שלי כיצד להנחיל ערכים בכל נושא אותו אלמד.
למדתי כיצד לשלב דיונים שיתנהלו תוך קבלה של דעות שונות.
למדתי איך ללמד את המקצוע תוך שילוב יצירתיות, ביקורתיות, שיתוף פעולה והנאה. כמו כן, איך הופכים את התלמיד מלומד פאסיבי לאקטיבי, מלומד שלא רק מקשיב למורה, אלא לומד בכוחות עצמו, שואל שאלות, חוקר את החומר ועושה זאת מתוך אהבה עמוקה ומוטיבציה פנימית ללמידה.

כסטודנטים התנסינו בשיטות הוראות מגוונות שבאמצעותן זכינו ללמוד בכוחות עצמנו כיצד מיישמים את אותן אידיאות חינוכיות בשטח. כך למשל למדנו לשלב בהוראה עבודות חקר, דיונים, כתבי חידה שאותם התלמיד נדרש לפענח, בניית עיתון, כרזה, משחקי קלפים וכרטיסיות, בינגו ועוד.

הדבר החשוב ביותר שתרם להכשרה שלי הוא להיות כמה שיותר בשטח. הצטרפתי לתכנית אקדמיה כיתה, המגדילה את זמן ההתנסות בבית הספר, ושם זכיתי להבין לעומק מהו תפקיד המורה. הבנתי שמעבר להעברת שיעורים, המורה נדרש בתפקידו למגוון מיומנויות נוספות. התנסיתי בשיחות אישיות, שיעורים פרטניים בקבוצות קטנות, בניהול כיתה, בעבודה עם הורים, בהשתתפות בטיולים בבית הספר ובבדיקת מבחנים ועבודות. קיבלתי ליווי צמוד של מורה מבית הספר, ושל  מרצים מהמכללה אשר העניקו לנו יחס חם, תומך ואוהב. כל התמיכה הזאת הייתה עבורי כחממה בה יכולתי לגדול, לטעות בדרך ולחזור לתלם, לצמוח ולהתפתח.

Footer Mobile