טופס נייח

הסגל האקדמי

 לודמילה קריבוש  
ד"ר לודמילה קריבוש

ראש החוג לסוציולוגיה

ד"ר לודמילה קריבוש, מרצה בכירה,  בעלת PhD בשני תחומי ידע - לינגוויסטיקה ועבודה סוציאלית.
כמרצה בכירה, מלמדת קורסים מתודולוגיים וקורסים בנושאי סוציולוגיה ופסיכולוגיה התפתחותית במכללת אורנים ובמכללת עמק יזרעאל.
כחוקרת, עוסקת בחקר זהות בגישה רב-תחומית - סוציולוגיה, עבודה סוציאלית, חינוך והוראה, בלשנות.
כעובדת סוציאלית, מתמחה במיצוי זכויות והתמודדות עם אובדן. 

לחצו להסכת

  עופר צ'רגין  
ד"ר עופר קצ'רגין

 מרצה בכיר

בעבר ראש החוגים לאזרחות ולסוציולוגיה.
חוקר ומרצה בכיר בתחומים הבאים:
לקויות למידה והפרעות קשב בהקשר תרבותי וחברתי, מגדר ומיניות בחינוך ובתרבות, משחקים בתרבות ובחינוך ומשחוק ההוראה והלמידה, הזיקה שבין מדע בדיוני לבין חשיבה סוציולוגית ופוליטית והמציאות החברתית והתרבותית בת ימינו, ודת, הדתה, חילון וזהויות בהקשר זה. מחקרו הנוכחי עוסק בביקורת השיח הפמיניסטי


ג'ודת עיד  
ד"ר ג'ודת עיד

 מרצה 

דוקטור לחינוך, תואר שני בעבודה סוציאלית בנוסף להכשרה במדעי חברה, הוראה לפסיכולוגיה,  ביבליותרפיה, פסיכותרפיה, ספרות וספרות ילדים ועוד. מלמד במכללת אורנים, אוניברסיטת חיפה וביה"ס לסיעוד בי"ח נצרת, עו"ס מטפל במרכז טיפול בטראומה ביה"ח רמב"ם, בקליניקה פרטית.

קורסים: בפסיכולוגיה (מבוא, דידקטיקה, התפתחותית), בסוציולוגיה (סוציולוגיה של הבריאות, סוציולוגיה של הדת, זהות מיעוטים ורב תרבותיות), בסיעוד (הקשר הטיפולי, התמודדות עם משבר ואובדן, סגנונות התערבות, מיומנות תקשורת בינאישית), בחינוך (תלמיד, כיתה, מה"ק, היבטים תרבותיים בחינוך, דידקטיקה, מד"פ), סדנאות כתיבה יוצרת וספרות ילדים. בוסתן תרבות וחברה - סופר, משורר ומתרגם פרסם מספר רב של ספרי ילדים, לצד אוספים של סיפורים קצרים, שירה ופרוזה, בנוסף לתרגומים בספרות ילדים וספרות מקצועית. 


דר ענבל לם  
ד"ר ענבל לם

מרצה

בעלת תואר ראשון שני ושלישי בסוציולוגיה מאוניברסיטת חיפה. תחומי ההתמחות שלה הם סוציולוגיה דיגיטלית, פער דיגיטלי, ביטוייה של הסוגייה המגדרית במרחב הדיגיטלי וגורמי סיכון לפשיעה וקורבנוּת במרחב הדיגיטלי.

מלמדת קורסים העוסקים בבריונות מקוונת, בגורמי סיכון לקורבנוּת במרחב המקוון ובעבריינות מין במרחב הפיזי ובמרחב המקוון. הסוגייה המגדרית מהווה את ליבת העיסוק שלה בכל אחד מההקשרים הללו.

מרצה במכללת אורנים, במכללה האקדמית גליל מערבי ומלמדת בבית הספר הריאלי העברי בחיפה, חטיבה עליונה.

רות שנרך  
ד"ר רות שנרך
מרצה

בעלת תואר שלישי בחינוך, מהפקולטה לייעוץ והתפתחות האדם, אוניברסיטת חיפה. תחומי התמחותה עוסקים בתהליכי התפתחות בילדות ובהתבגרות,  יחסים בין-אישיים במסגרות חינוכיות ותרומתם להתפתחות ולתפקוד לימודי, קידום אינטראקציות חינוכיות בראיה התפתחותית ורב-תרבותית, מניעת נשירה ועבודה עם ילדים ובני נוער בסיכון. 
מלמדת קורסים בתחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית והחינוך במסגרת התוכניות להכשרת מורים במכללת אורנים.  
מדריכה מוסמכת להוראת מודל ה-CLASS מטעם ארגון TEACHSTONE  ועוסקת בהדרכת צוותי מחקר, לצד פיתוח של תכניות התערבות לקידום האינטראקציות במרחב החינוכי והדרכת הצוותים החינוכיים.


  עופר צ'רגין  
גב' ענבל מעודד

 מרצה

עוסקת בחינוך והוראה מזה עשור.
בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות בהצטיינות מהאו"פ,
תואר שני עם תזה מחקרית באנתרופולוגיה מאוניברסיטת חיפה,
ותעודת הוראה במדעי החברה בהצטיינות יתרה מאוניברסיטת חיפה.
מלמדת בבי"ס "עמקים תבור" אשר בעמק יזרעאל ומדריכה מחוזית של מורי מדעי החברה בחינוך ההתיישבותי במחוז צפון וחיפה.
מלמדת במכללת אורנים את הקורסים "דידקטיקה של מקצועות מדעי החברה פסיכולוגיה וסוציולוגיה", ו"להיות מורה למדעי החברה".

דר פדר טל  
ד"ר טל פדר

מרצה

ד"ר טל פדר הוא סוציולוג של תרבות ואמנות. מחקרו הנוכחי עוסק בצדק תרבותי ושיוויון תרבותי מפרספקטיבה מרחבית. קיבל את תואר הדוקטור מאוניבסיטת חיפה בתכנית משולבת עם אוניברסיטת הומבולדט, ברלין. היה עמית פוסטדוקטורט ב-Center for Cultural Affairs, באוניברסיטת אינדיאנה במלגת ISF ועמית פסוטדוקטורט באוניברסיטת שפילד בפרויקט מחקר שעסק בהשפעת מגפת הקורונה על עולם האמנות. תחומי העניין שלו הם מדיניות תרבות, סוציולוגיה של האמנות ושיטות מחקר כמותיות. פרסם מאמרים על מדיניות תרבות בכתבי עת בעולם ובישראל. מאמרו "normative justifications for public arts funding" התפרסם בכתב העת  Socio-Economic Reviewוזכה בפרס האגודה הסוצולוגית הישראלית. ד"ר פדר הוזמן להרצות בנושאי מומחיותו במסגרות של אקטיביזם תרבותי כגון תנועת תרבות ומרכז מנדל ובמוסדות אקדמיים בתחום ניהול התרבות כגון אוניברסיטת פלורידה ואוניברסיטת קונטיקט בארה"ב ואוניברסיטת צפלין בגרמניה.​

פרסומו האחרון:
המאמר זכה במקום ראשון בתחרות המאמר המצטיין של האגודה הסוציולוגית הישראלית בשנת 2019


Footer Mobile