שביל ביומימיקרי ישראל

השביל הוקם בשנת 2012 ביוזמה משותפת של ד''ר מיכל גרוס מנהלת הגן הבוטני, יעל הלפמן כהן וד''ר רוני לב מארגון הביומימקרי הישראלי. יחד גובשו המטרות , נבחרו הנושאים ונכתבו התכנים.
לאורך השביל תשע תחנות שעוצבו על ידי, טלי גיל, מרצה לאמנות במכללה, והן מזמנות היכרות ראשונית וחווייתית עם ההמצאות המרתקות של הטבע ועם היישומים שפותחו בהשראתן . השביל הוקם בתמיכה כספית של מכללת אורנים ומשרד החינוך.

ביומימיקרי (Bio=Life, Mimesis=imitate) הינה דיסציפלינה רב-תחומית העוסקת בחיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות
(Sustainable). שילוב הידע האנושי עם הידע שבמערכות הטבעיות מאפשר פתרונות חדשניים ומקיימים.
שביל ביומימיקרי הוא דרך חדשה להיכרות עם תחום הקיימות והסביבה דרך למידה מהטבע. שביל דומה הוקם ע"י ארגון הביומימיקרי האמריקאי במונטנה שבארה"ב והוא מהווה מוקד משיכה מעניין לתושבי האזור.

"שביל הביומימיקרי" בגן הבוטני באורנים הוא שביל הממוקם בסביבה הטבעית ומכיל מידע אודות נושאים סביבתיים שונים על פי מתודולוגיית הביומימיקרי. השביל מהווה למעשה תערוכת חוץ, המזמינה את המבקרים לעצור בנקודות שונות בקרבת צמחים ו/או בעלי חיים, וללמוד בדרך של הפעלה ומשחק על ההתמודדות הסביבתית של אורגניזמים טבעיים אלו ועל אפליקציות מעשיות ומקיימות שהאדם יכול ללמוד מאותם אורגניזמים.

תהליך פיתוח התכנים ובניית השביל שנעשה בשיתוף סטודנטים – "פרחי הוראה", יוצר מוקד למידה ייחודי לנושאי קיימות וסביבה מחד ומאידך, מפתח חשיבה יצירתית ומכשיר אותם להיות שגרירים של תחום חדש זה בבתי הספר בהם ילמדו בעתיד.

היתרון של קידום המודעות לנושאים סביבתיים באמצעות תחום הביומימיקרי הוא שימוש בגישה חינוכית היוצאת ממקום של תקווה - יש פתרונות בטבע לבעיות הסביבתיות איתן אנו מתמודדים היום. גישה זו גם מחדדת את ההתבוננות בסביבה,
ומאפשרת פיתוח תפיסת עולם המכבדת את הטבע והחיים בו.

הסיור בשביל יכול להתבצע באופן עצמאי אך יש יתרון וערך מוסף לסיור מודרך המותאם לגילאים השונים.


הגן הבוטני באורנים - מכללה לחינוך
הגן הבוטני באורנים - מכללה לחינוך
Footer Mobile