יום ראשון מחוננים (כיתות ז'-ח'-ט') – תקצירי קורסים

קורסים שנתיים ברצועה ראשונה (8:30-10:00)​

ד"ר דרור קפוטא 

קורס 'יצירה הנדסית' הוא סדנא פתוחה המהווה המשך למספר קורסים מהיסודי: אוריגמי, מחשבות בצורות, צעצועי מדע ולגו מכני. עם זאת, היא מיועדת לכולכם, בין אם השתתפתם באחד הקורסים הללו ובין אם לא. 
בחלקו הראשון של הקורס נלמד מבחר נושאים באחד מארבעה תחומים : אוריגמי, מבנים גאומטריים תלת ממדיים, פאזלים וצעצועים מכניים. מרבית השיעור נעבוד עבודת ידיים, אך יהיה גם היבט עיוני, כאשר המטרה היא לעלות מדרגה לעומת הקורסים ביסודי מבחינת המורכבות והאתגר. בחלקו השני של הקורס כל תלמיד/צוות יבחר נושא ויבצע בו פרויקט רחב יותר שיארך מספר שיעורים ויוצג לכיתה כולה במהלך השיעורים האחרונים. 
הקורס מיועד לכל מי שאוהב לעבוד עם הראש והידיים במקביל (ולשמוע מוזיקה תוך כדי...)
הקורס חדש ופתוח לכולם.

 ד"ר אלכס פולישוק

ויז'ואל בייסיק (Visual Basic) הינה שפת תכנות עילית ידידותית, אשר פותחה ע"י חברת מייקרוסופט. 'ויז'ואל בייסיק' מאפשרת לתלמידים לפתח יישומים בתכנות מונחה עצמים במהירות ובאופן עצמאי. היא נוחה ללמידה בתור שפת תכנות ראשונה ולהבנת עקרונות ומושגים במדעי המחשב - הוראות תנאי, לולאות, מערכים, משתנים ועוד. 
מטרת הקורס היא להקנות מושגי יסוד ועקרונות של תכנותהולשפר מיומנויות חשיבה מחשובית 
(אלגוריתמית ולוגית) תוך יצירת יישומי מחשב מסוגים שונים. 
בין היצירות המתוכננות בקורס - אנימציות, משחקים ("זיכרון", "איש תלוי", "איקס-עיגול"), אשליות אופטיות, יצירות גרפיות של צייר, פרקטלים, קבוצות הכוכבים, מופעי הירח ועוד.
הקורס הינו סדנאי ומיועד לתלמידים ללא רקע במדעי המחשב או לבעלי רקע בתכנות בשפת הבלוקים. לא מיועד לבעלי ניסיון בתכנות בשפת עילית כלשהי. 
הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.

ד"ר דודי מלצר

בקורס 'רפואה וטרינרית' נלמד על בעלי חיים בהיבט הטיפולי השוטף ועל משמעות טיפול בעת מחלה: מצבי חירום, מחלות מדבקות, משמעות סימני מחלה, מחלות העוברות לאדם. נלמד על מחלת הכלבת, העכברת ושאר כותרות אקטואליות בהיבט זה. נכיר את המערכות השונות דרך הבנת מצבי חירום ומשמעותם. נעסוק בעיקר בחיות מחמד על סוגיהם השונים – כלבים, חתולים, תוכים, ארנבים, נחשים, ואחרים. נעסוק בנושאים אתיים כמו עיקורים, המתות חסד, ניסויים בבעלי חיים, ועוד. נלמד על בדיקות שונות – משמעות התוצאות ודרך האיבחון של הוטרינר במרפאה ובסיום השנה נדון במקרי אמת. 
הקורס פתוח גם לתלמידים שלמדו אותו בעבר. 

ד"ר דנה שחייני

העולם שאנו חיים בו מורכב כולו מחומר – גזים, נוזלים ומוצקים, החל מהאוויר שאנו נושמים ועד לחומרים המרכיבים את גופנו, את האוכל שאנחנו אוכלים ואת הכוכבים שבשמיים. 
בקורס זה, נצא למסע חקר מרתק בעקבות סודותיו של החומר ונכיר את הכימיה כמדע שמסביר כיצד העולם פועל – לעיתים בעדינות, לעיתים בפיצוץ מרהיב.
הקורס משלב חקר, יצירה, ניסוי והתבוננות, ומעודד את התלמידים לפתח חשיבה סקרנית ומעמיקה, תוך למידה פעילה והתנסות חווייתית.
נושאים מרכזיים:
מהו חומר? סוגי חומרים ותכונותיהם
תגובות כימיות: איך חומרים משתנים ויוצרים חדשים
תערובות, תמיסות, חומצות ובסיסים – מדע מהמטבח ועד המעבדה
כימיה של הגוף האנושי: הנשימה, העיכול והחיים עצמם
כימיה טעימה: דברים מהמטבח
איכות הסביבה דרך עדשת הכימיה – חומרים מזהמים, פלסטיק, מים.
הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.​

אריאל רוזנר

בקורס זה נצלול אל עולמות מרתקים ונחשף לתרבויות עשירות כפי שהן מוצגות בספרות ובמשחקי תפקידים. נחקור כיצד רעיונות דמיוניים מהפנטזיה והמדע הבדיוני משקפים עקרונות מציאותיים, משפיעים על התרבות הפופולרית, ואף מניעים חדשנות טכנולוגית. נלמד על מקורותיהם של עולמות בדיוניים מפורסמים, כיצד יוצרים ומעצבים עולמות מרשימים שמרגישים אמיתיים, ואילו אלמנטים ספרותיים הופכים סיפורים לבלתי נשכחים. נעמיק בניתוח דמויות וסגנונות משחק, נבין כיצד תפקידים משפיעים על אינטראקציות חברתיות, ונגלה את הדרכים שבהן משחקי תפקידים יכולים לשפר את החשיבה הביקורתית, הדמיון והיכולת להבין נקודות מבט שונות. נעסוק גם בקשר בין משחקים לבין התפתחות חברתית ותרבותית, תוך כדי בחינת המוטיבים המרכזיים שעיצבו את עולם הפנטזיה והמדע הבדיוני לאורך השנים. הקורס יאפשר לתלמידים לגלות ידע עשיר ומרתק, דרך סיפורים, רעיונות ומהלכים שפותחים את הדמיון ומעמיקים את ההבנה של תרבויות בדיוניות ומציאותיות כאחד.
תוך כדי הם נתרגל כישורים הדרושים כדי להעביר את המידע לאחרים, נתכנן, ניצור ונפתח. ננהל משחקים לאורך השנה, תוך שימוש בתרחישים מתוך העולם שעיצבנו ובנינו.  כך נפתח את היכולת לדבר בביטחון בפומבי, לנהל צוות ולעבוד לפי תוכנית שפיתחנו לאורך השנה. 
הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.  ​

קארן גרינברג ​
 

הקורס שיכניס אתכם לעולם העתיד: יצירה, חדשנות וטכנולוגיה – במקום אחד!
במהלך המפגשים הסופר-חווייתיים נכיר את הכלים הכי מתקדמים בתחום המולטימדיה, נעצב בתלת-ממד, ניצור בעזרת בינה מלאכותית, נפתח משחקים משלנו ונבנה עולמות מדהימים במציאות מדומה ורבודה (VR/AR).
נלמד איך:
לעצב דמויות, חפצים ומשחקים
להשתמש בבינה מלאכותית ליצירת תמונות, סיפורים ותכנים
להדפיס מודלים במדפסת תלת-ממד
לתכנת משחקים אינטראקטיביים
ליצור חדרים וסצנות וירטואליים שאפשר ממש להיכנס אליהם
בסיום הקורס כל משתתף יציג פרויקט אישי בתערוכה דיגיטלית חגיגית – כולל תעודה ותיק עבודות מרשים.
הקורס מתאים לתלמידים סקרנים, יוצרים, גיימרים ומי שאוהבים טכנולוגיה, אמנות ודמיון.
 אין צורך בידע קודם – רק רצון ללמוד, לחקור וליצור. 
הקורס חדש ופתוח לכולם.

ד"ר מרווה שמואלי ושרה לוין

ט'תניקים - זה הקורס המסורתי שלכם! הקורס שיסכם את התקופה שלכם באורנים וההזדמנות שלכם להשאיר משהו אחריכם לדורות המחוננים הבאים וכך להיכנס לפנתיאון של אורנים! 
בקורס זה אתם תבחרו את הפרויקט שברצונכם להוביל ולבצע, בין אם זה יום שיא, סרטון סיום ט', ציור קיר, ארגון טיול הט'טים המסורתי, או כל רעיון מקורי שעוד לא שמענו עליו. בקורס זה אתם המובילים. זה קורס של ראש גדול, שמצריך הרבה רצון טוב והשקעה, אבל זה גם קורס שייתן לכם תחושת גיבוש, הנאה משנת הלימודים האחרונה שלכם באורנים וחברים טובים לכל החיים. מחכות לכם, שרה ומרווה
הקורס פתוח לתלמידי שכבת ט' בלבד.

אילן לוז

תארו לעצמכם שהייתה לכם מכונה שיכולה לשלוט במחשבות של האנשים סביבכם... כמה הייתם מוכנים לשלם עבורה? כמה זמן הייתם מוכנים להשקיע בכדי ללמוד לתפעל אותה? כמה מאמץ הייתם משקיעים בכדי ללמוד להתגונן מפניה כאשר היא אצל יריביכם?
ובכן, המכונה הזו קיימת כבר די הרבה זמן. קוראים לה בשמות רבים: תעמולה, לוחמה פסיכולוגית, יחסי ציבור, שטיפת מוח ועוד. היכולת שלה לשנות את תפיסת עולמכם מוכחת כבר די הרבה זמן. הבעיה היא שהמכונה הזו לא באה עם הוראות הפעלה. הלימוד נעשה דרך ניסוי וטעיה ובכל פעם שנמצאת דרך לראשם של ההמונים, הם מוצאים דרך לחסום אותם ולכן צריכים ללמוד דרך חדשה כדי "להיכנס להם לראש וללב".
מה נלמד בקורס? מהי תעמולה, מהם קהלי יעד, איזה כלי תקשורת מתאים לאיזו תעמולה, שימוש ברגשות, מה זה "שטיפת מוח", ניתוח פרסומות, תעמולה בסרטים מצוירים, תעמולת מדינית, לוחמה פסיכולוגית, תאוריות בתקשורת, שיטות לתעמולה סמויה, מחקר אישי/קבוצתי בנושא התעמולה והפרסום. במהלך הקורס יוקרנו הסרטים "עיר בטירוף", "כשכש בכלב" ו"הנחשול".
הקורס פתוח גם לתלמידים שלמדו אותו בעבר

עינת בוסי

"ציור הוא פשוט קו שיצא לטיול" פול קלה.
כמו הקו, נטייל לאורך הקורס בין ממדים - מהנייר הדו ממדי אל המרחב התלת ממיידי.
במחצית א' נעסוק בהתבוננות, בציור, בקולאז' ובעבודה בתוך יומן ויזואלי (בו נתעד רעיונות ותהליכי יצירה אינטואיטיביים). במחצית ב' נמשיך ליצירה ארוכת טווח בתוך קופסאות – נבנה, נפסל ונעבוד עם חומרים מגוונים. בחלק זה נשתף פעולה עם תלמידי ומורי קורס ARTEC  בתכנון וייצור אלמנטים במדפסת תלת ממד ליצירה שלנו. 
לאורך הקורס נתרגל באופן חווייתי חשיבה ויזואלית ומרחבית, כמו גם ביטוי אישי בטכניקות וחומרים שונים. סדנת האמנות תשמש מרחב יצירה בטוח וחופשי משיפוטיות, בו נלמד לחקור ולהתנסות ללא חשש מ"הקול הפנימי הביקורתי" שקיים בכולנו.  במהלך העבודה יושם דגש על דיאלוג והקשבה בין חברי הקבוצה ועל שיתוף פעולה והפריה הדדית. 
הסדנא מתאימה לכל אוהבות ואוהבי האמנות. 
הקורס חדש ופתוח לכולם.

מירי לב

כתיבה היא כלי רב עוצמה לביטוי עצמי ולתקשורת בין אישית. אפשר לכתוב בסוגות שונות - שירה, סיפור קצר, מכתב, כתיבה אינטואיטיבית אישית, כתיבה מסאית, כתיבת תסריט ועוד. בקורס נתנסה בתרגילי כתיבה על פניה המגוונות, ונוכל להתחיל לזהות את הכוח של כל סוגה לשרת את הצורך והמטרה של הכותב\ת בזמן נתון. נחשף לסגנונות כתיבה שונים ובתוכם נחפש סגנון שנעים לנו לכתוב בו.  בכל פניה השונות, נגלה שלכתיבה יש כוח מיוחד במינו, להיות כמו חלון אל עולמנו הפנימי, המורכב מרבדים-רבדים של סיפורים, רגשות, מחשבות ורעיונות, ולייצר גשרים של בהירות והבנה ביננו לבין עצמנו, וביננו לבין קוראינו. 
כמו כל אמנות, גם הכתיבה היא אימון, ועם האימון נוכל להתפתח ולגלות עוד על יכולותינו ועל הסיפורים מעניינים החיים בנו. כמו כל תהליך יצירתי, גם תהליך הכתיבה יכלול לצד רגעים של סיפוק התרגשות והנאה, גם תחושות תסכול וחוויות של "מחסום כתיבה". ננסה ללמוד איך לעבוד עם מכלול החוויות שבאות, ולאפשר להן ביטוי הן בכתיבה והן בשיח הקבוצתי. 
אין צורך בניסיון קודם בכתיבה.
הקורס חדש ופתוח לכולם.

הקורס מזמין אתכם למסע מעשיר ומעמיק בעולם הלוגיקה והפרדוקסים. הקורס ישלב בין תיאוריה לפעילויות חווייתיות. בחלקו הראשון של הקורס נלמד את עקרונות החשיבה ההגיונית, נחשוף את המרכיבים הלוגיים של השפה, נלמד כיצד לתרגם מהשפה שאנו דוברים לשפה הלוגית ובכלל מה הקשר בין שפה טבעית לשפה פורמלית. 
בחלקו השני של הקורס נשתמש במה שלמדנו בחלק הראשון כדי להבין ואף לנסות להגיב לכמה מהפרדוקסים המפורסמים ביותר כגון פרדוקסים של עמימות, הפרדוקס של ראסל, פרדוקס השקרן ועוד. נלמד על חשיבותם של פרדוקסים בחיים להתפתחויות במתמטיקה, לוגיקה ומדע. הקורס ישים דגש חזק על פיתוח מיומנות של טיעון, על פיתוח יכולת הפשטה ויכולת יצירתית. נעשה זאת בין היתר באמצעות משחקי לוגיקה, דיונים, עבודה בקבוצות וסקרנות אינטלקטואלית גדולה.
הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.

אילן לוז​

תארו לעצמכם  שהייתה לכם מכונה שיכולה הייתה לשלוט במחשבות של האנשים סביבכם... כמה הייתם מוכנים לשלם עבורה? כמה זמן הייתם מוכנים להשקיע בכדי ללמוד לתפעל אותה? כמה מאמץ הייתם משקיעים בכדי ללמוד להתגונן מפניה כאשר היא אצל יריביכם?
ובכן, המכונה הזו קיימת כבר די הרבה זמן. קוראים לה בשמות רבים: תעמולה, לוחמה פסיכולוגית, יחסי ציבור, שטיפת מוח ועוד. היכולת שלה לשנות את תפיסת עולמכם מוכחת כבר די הרבה זמן. הבעיה היא שהמכונה הזו לא באה עם הוראות הפעלה. הלימוד נעשה דרך ניסוי וטעיה ובכל פעם שנמצאת דרך לראשם של ההמונים, הם מוצאים דרך לחסום אותם ולכן צריכים ללמוד דרך חדשה כדי "להיכנס להם לראש וללב".
מה נלמד בקורס? מהי תעמולה, מהם קהלי יעד, איזה כלי תקשורת מתאים לאיזו תעמולה, שימוש ברגשות, מה זה "שטיפת מוח", ניתוח פרסומות, תעמולה בסרטים מצוירים, תעמולת מדינית, לוחמה פסיכולוגית, תאוריות בתקשורת, שיטות לתעמולה סמויה, מחקר אישי/קבוצתי בנושא התעמולה והפרסום. במהלך הקורס יוקרנו הסרטים "עיר בטירוף", "כשכש בכלב" ו"הנחשול".
שימו לב: הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.

​​​​

אריאל רוזנר ​ 

In this course the students will learn to create their own Role Playing Games in the worlds of science fiction and fantasy, while they practice the skills needed to speak before the players, take charge and keep the group on track. They will practice planning, creation, development and eventual Game Mastering over the course of the year with the scenarios from within the World that they designed and built. Allowing them to develop the ability to confidently speak in public, manage a team and work through a plan they have developed over the process throughout the year.
(הקורס נלמד בשפה העברית)


קארן גרינברג

משחקי מציאות מדומה ורבודה נהיו פופולאריים בשנים האחרונות. משקפי OCULUS ואייפדים מתקדמים מאפשרים לנו לגלוש למרחבים חדשים. 
במסגרת קורס זה נכין משחקים בהולוגרמות, נרכיב משקפי מציאות מדומה של OCULUS, משחקים שהולכים לצאת מתוך מקרנים על הרצפה ועל הקירות ומשחקים שאנחנו יכולים לשלוח לחברים בוואטסאפ, בקישורים וברקודים. הכל לפי הדמיון שלכם והיצירתיות שלכם.
הקורס פתוח גם לתלמידים שלמדו אותו בעבר.  

אייל לי און​

הפקת והקלטת פודקאסטים . רדיו דיגיטלי , כתיבת תוכן , שיווק ופרסום בדיגיטל . 
אייל לי און - איש רדיו פרסום ותקשורת וותיק . בוגר גלי צה"ל , שימש בשלל תפקידי ניהול ברדיו חיפה מנכ"ל רדיו צפון וברדיו נאס בשפה הערבית .מרצה במכללת אורנים .היה שותף בכמה מיזמי תקשורת בדיגיטל.​


קורסים ברצועה שנייה (10:30-11:55)​​
 

נעמה אור

המפגש המחודש עם הסדנה מאפשר עבודה מעמיקה יותר. מתוך כך השנה נתמקד בעבודה אישית בציור עם צבעי אקריליק על בד, בנושא שלקוח מתחום הצילום וחושף את הילדים לתרגום שפת הצילום לשפה הציורית.
"זום אין"- התנועה מן הרחוק אל הקרוב, היכולת לדלות פרט/חלק מהמרחב, להגדילו ובכך לגלות את פרטיו, לבחון אותם ולתת להם "מקום של כבוד".בתהליך העבודה יגלו הילדים את איכות הצבע האקרילי, יחוו עבודה על בד, יגלו אפשרויות נרחבות לנושאי הציור ודרכי ביטוייו. יפגשו עם קומפוזיציות שונות, יחשפו למהות הציור הריאליסטי והמופשט, ילמדו תהליכי עבודה, החל מרעיון, חקירת הרעיון, יצירת סקיצה ועד "עבודה גמורה".

אריאל רוזנר


Over the course of the year we will learn, through TV, Movies and other Media all about science, modern technologies and futurism. We will explore through Science Fiction stories from books as well as TV shows some of the forerunners to our current tech as well as discussing the problems facing us in Ecology, Space, Communication, Government and Space Exploration, in the Modern Age in contrast to what is portrayed in the various Mediums. We will conclude the year with a composition (written or otherwise) that deals with just such an issue from the students choice of  Media and the Technology described in the story.

(הקורס נלמד בשפה העברית)
שימו לב: הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.

ד"ר שמיר יגר

"היד שמנדנדת את העריסה היא היד שמושלת בעולם" (וו. ר. וולס)
מהפכת המידע ועידן ה"פוסט–אמת" העצימו דפוס חשיבה אנושי עתיק יומין: תאוריית הקונספירציה. למרות שבמרבית המקרים ישנן עדויות מוצקות המפריכות את הקונספירציות, מדוע דפוס חשיבה זה ממשיך לצבור פופולאריות בקרב קהלים הולכים וגדלים? מהו "סוד הקסם" של הקונספירציות? מה ניתן ללמוד באמצעותן על חברה אנושית המעודדת ומאפשרת לדפוסי חשיבה כאלו להתרחב? 
הקורס יתמקד בשלושה צירים מרכזיים: היסטורי, מושגי ויישומי. במישור ההיסטורי נעסוק בדוגמאות בולטות לתאוריות קונספירציה מהעת העתיקה, דרך ימי הביניים ועד לעת החדשה. יושם דגש על תפישות קונספירטיביות שזכו לפופולאריות גבוהה בקרב קהלים מגוונים (לדוגמא: "הפרוטוקולים של זקני ציון"). ברמה המושגית יידונו היבטים חברתיים, פסיכולוגיים, אנתרופולגיים ותקשורתיים של תאוריות הקונספירציה. במישור היישומי התלמידים יתנסו בפיתוח תאוריות קונספירציה ובדרכים אפקטיביות להתמודדות עמן.
למי מתאים הקורס?  לתלמידים ותלמידות שמצד אחד אוהבים סיפורים טובים ומצד שני שואפים להבין טוב יותר מה עומד מאחוריהם.  

ד"ר דרור קפוטא

כיצד עובדים יישומים במחשב המוכרים לנו מחיי היום יום? מטרת הקורס לעודד חשיבה על תחום זה, ולהבין אותו לעומק. במהלך הקורס נתנסה, דרך משימות חשיבה, חידות, משחקים ופעילויות, במספר נושאים מעולם הלוגיקה ומדעי המחשב שימחישו לנו מה עומד מאחורי המכונות שאנו משתמשים בהם יום יום - כל זאת ללא צורך בידע מוקדם או ציוד טכנולוגי כלשהו. למעשה את מקום המחשב נמלא אנחנו. נלמד כיצד ניתן לייצג מספרים בדרך שונה מהמוכר לנו, מהו אלגוריתם, כיצד פותרים בעיות ביעילות וכיצד מצפינים מסרים. נשחק בסימולציית ׳משחק החיים׳ ו׳משחק הכאוס׳, נפתור מגוון חידות, ונלמד כי למרות שהמחשב המודרני הוא מהיר ביותר - ישנן בעיות פשוטות שייקח לו מיליוני שנים לפתור ובעיות אחרות שהוא אינו יכול לפתור כלל. נלמד במה אנו בני האדם מתעלים על המחשב, מהי בינה מלאכותית והאם היא אפשרית. 
דרישות ומיומנויות: חשיבה לוגית ורצון לאתגר, עבודה פעילה בזוג או בקבוצה ושיתוף פעולה. 
שימו לב: הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.


דרור רכטמן 

אומרים שהיפנים הם  עם מוזר, לא פלא!  מאות שנים הם היו מבודדים ולא נחשפו למערב, בעינינו הם מאוד שונים לא רק בגלל העיניים המלוכסנות. 
בקורס ננסה להבין את המסורת, המנהגים, השפה, התרבות והשיגעונות שלהם. זאת באמצעות סרטים, הכנת סושי, התנסות בכתיבה יפנית, ביקור במוזיאון ועוד חוויות אחרות. 
במהלך הקורס המשתתפים יתחלקו לזוגות וכל זוג יחקור נושא על פי בחירתו, ביחד יציגו תוצרים חזותיים. 
מי רוצה לחקור מה זה איקבנה?​

יניב שמעוני 

במרכז הקורס תעמוד חוויית המשחוק (GAMIFICATION) באמצעותה נחזק עבודת צוות, שיתוף פעולה והכלה של ניצחון והפסד במשחק.
נבחן דרכי חשיבה (תהליך החשיבה, חשיבה יצירתית, חשיבה ביקורתית והגשמת דרכי חשיבה).
המשתתפים ייחשפו למגוון מנגנוני משחק (מכניקות משחק) אשר נמצאים במירב המשחקים, לעיתים כיחידה עצמאית ולעיתים בשילוב מנגנונים נוספים, ונחקור את החוויה האישית והרגשות אותם מעורר המשחק אצל השחקנים. נמחיש את הרעיונות שבין יצירה יש מאין, שיפור מנגנון קיים חדשנות INOVATION - , שינוי תצורה והעתקה של יישום אחד לעולם אחר. 
בסוף שנת הלימודים המשתתפים יציגו משחק אותם הם יצרו בקבוצה קטנה.​

ד"ר דודי מלצר

הקורס יעסוק ברפואה ואתיקה בבעלי חיים וכן בפיסיולוגיה ובאנטומיה דרך הבנת מחלות ומצבי חירום. במהלך הקורס נלמד על גזעי כלבים והמשמעויות הרפואיות של תחום זה, נשווה בין רפואה של אדם ורפואת בע"ח, ניחשף למחלות המדבקות לאדם, נעסוק בנושאי רפואה ומוסר, התנהגות בע"ח, אחריות האדם לעולם החי, נכיר את עקרונות הרפואה המשלימה וההשוואה לרפואה קונבנציונלית ועוד.
בקורס ייערכו דיונים על רקע לימוד נושאים בצורה פרונטלית, מדי פעם יובאו בע"ח לשיעור והכל במטרה להבהיר מהי עבודת הווטרינר, מה ייחודי למקצוע הווטרינריה, כיצד הוא פועל וחושב 
ומהם תחומי האחריות שלו.​

עו"ד אביטל שרוני

עולם המשפט הוא עולם מרתק ומגוון, רלוונטי ונוגע בכל תחומי החיים. הוא עוסק בשאלות חברתיות חשובות, שאלות הנוגעות לעוולות ולצדק חברתי ואישי. לימודי משפטים מצריכים יכולות אנליטיות, חשיבה מורכבת ויצירתית ועוד מגוון יכולות שכליות ותפישתיות. 
מה נלמד? שיטת המשפט וההתפתחות ההיסטורית של המשפט בישראל; מהם סוגי בתי המשפט ומה תפקידם; מושגי יסוד חשובים להבנת פעולת המערכת המשפטית; המשפט הפלילי והמשפט האזרחי; נעמיק בסוגיות המרכזיות של זכויות האדם; נבחן את יחסי המשפט והחברה מנקודת המבט של כללי הענישה והאכיפה; נלמד על עבריינות נוער, על בריונות ואלימות מילולית ברשת, ונלמד על הגבול בין חופש הביטוי לבין פגיעה בזולת בעידן הרשתות החברתיות; נדון בסוגיות האלכוהול והסמים בראי החוק והפסיקה ביחס לבני הנוער; נלמד על דיני עבודה (תוך דגש על חוקי העסקת בני נוער) ועל דיני ראיות ועוד. 
איך נלמד? דיונים, צפייה בסרטים, השתתפות בקבוצות לימוד שיעודדו חשיבה ביקורתית ופיתוח יכולת הטיעון והשכנוע, הפעלות, משחקי תפקידים, ניתוח סיטואציות מחיי היום, הרצאות אורח ועוד.  
הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.​

אילן לוז

בקורס זה נלמד את אמנות התמונה הנעה. בנושא הסטילס נתמקד ב"פריים" ובנושא הווידאו נתמקד בתמונה הנעה: ב"שוט" וב"סצינה". כלומר, התמקדות בפריים בו התמונה נעה, והיכולת לחבר בין תמונה נעה אחת לשנייה תוך כדי הוספת פס קול המורכב ממוזיקה ומאפקטים של סאונד.
נלמד על הראיה האור והצילום; צילום דיוקן; החשיפה – צמצם ומהירות תריס; קומפוזיציה וזוויות הצילום; עומק השדה ואשליית העומק; "פור גראונד"  וה"בק גראונד"; צילום ב"מאקרו"; מסגור; השתקפויות; צבע; מרקמים; צילום מופשט; צילומים בשחור לבן; קומפוזיציה של תנועה; היכרות עם תוכנת העריכה "פרימייר"; חיבור בין שוטים על בסיס ויזואלי ועל בסיס סאונד; אינטרקאט; עריכה מקבילה; צלליות וצללים; עריכת קליפ מופשט; עריכה לפי ה"ביט"; הוויס אובר ועוד. 
בסיום הקורס נעבוד על פרויקט גמר (וידאו קליפ, וידאו ארט, קליפ סיום ט' או סרטון ט', פרויקט קולנוע). תוצרי הסיום של קורס זה מיועדים להיות מוצגים כ"ווידאו ארט" או "וידאו קליפים". 
הקורס פתוח גם לתלמידים שלמדו אותו בעבר. ​

  ​

קארן גרינברג

מהפכות טכנולוגיות שינו את פני העולם מתרבות ואמנות ועד רפואה ומדע. היום הכל קורה בכל מקום, בעת ובעונה אחת, הרבה בזכות האינטרנט והבינה המלאכותית AI. 
אפשר ליצור תמונות, סרטונים וכרזות וגם לכתוב יצירות מוסיקליות ומחזות ולשלוט על רחפנים ומדפסות בשבריר השנייה.
במהלך הקורס נכיר כלים אמנותיים ונייצר מגוון קליפים, תסריטים ואנימציות בעזרת הבינה המלאכותית. 
*כל הכלים שיילמדו בקורס עברו אישור של משרד החינוך ומותאמים לשכבות הגיל.

ד"ר אלכס פולישוק ​​​

פיתוח אלגוריתמים הוא היסוד לחדשנות בינתחומית כגון אוטומציה ברפואה או נהיגה אוטונומית. עשייה זו דורשת פיתוח תכונות של דבקות במטרה, נחישות, התמדה, דיוק ומיומנויות של למידה עצמית, התארגנות וסידור בפתרון בעיות וביצוע משימות. 
בקורס יילמדו יסודות תכנות מונחה עצמים, ויסודות הנדסיים וחישוביים המהווים בסיס של מערכות רובוטיות. 
הקורס הוא בעל אופי סדנאי. במהלכו יושם דגש ביישום סיפורים מתחומי החיים השונים ליצירת אנימציות, משחקי ארקייד והתנהגות הרובוטים. האנימציות והדמיות למכונות ארקייד ייעשו באמצעות שפת ויז'ואל בייסיק, ויצירת התנהגות של הרובוטים - בעזרת לגו חשמלי/אלקטרוני המכיל מנועים ליצירת התנועה וחיישנים שונים לזיהוי מרחק, אור, צבע, קול ועוד.

​​​​​​​

יניב שמעוני 

משחקי חשיבה הם אמצעי נפלא לפיתוח והעמקה של קשרים חברתיים וכישורי חיים, חיזוק מיומנויות ויכולות משמעותיות התורמות להצלחה ומצוינות, וכן פיתוח חשיבה יצירתית תוך הקפדה על ערכי כבוד הדדי, קבלה ועמידה בחוקי המשחק ויכולת הכלה של ניצחון והפסד. 
במסגרת הקורס נתרגל ונחזק מגוון מיומנויות קוגניטיביות אותם רכשו המשתתפים עד היום. 
כל מפגש מחולק למספר שלבים, המשלבים שיח ולמידה חווייתית:
  • דיון ראשוני בנושא השיעור – המשתתפים מעלים ידע קיים, משתפים תובנות, וחוקרים את ההקשרים של הנושא.
  • ​למידה חווייתית באמצעות משחק – המשתתפים לומדים משחק חשיבה ומשחקים בו, תוך רכישה ותרגול של המיומנויות הנלמדות. המנחה מעניק ליווי אישי, מסייע בפתרון דילמות ומעודד חשיבה עצמאית.
  • ​רפלקציה ודיון מסכם – מתקיים דיון מכבד בסביבה בטוחה, בו המשתתפים מנתחים את תהליכי החשיבה והפעולה שלהם במשחק. ניתן דגש ללמידה האישית ולחוויה המשותפת.
  • קישור ליישומים בעולם האמיתי – בהתאם לגיל המשתתפים, מוצגים מודלים רלוונטיים ודוגמאות להשלכת המיומנויות שנרכשו על מצבי חיים מחוץ לעולם המשחקים.
התוכנית משלבת תנועה ומשחק לפיתוח כישורים קוגניטיביים וחברתיים. עקרון הליבה הוא רכישת ידע בעולם המשחקים ויישומו בהקשרים בוגרים. דגש ניתן לסקרנות, חשיבה עצמאית ולוגית, פתרון בעיות מורכבות, חשיבה ביקורתית, התמודדות בתנאי אי-ודאות ושיתוף פעולה צוותי.
הקורס פתוח גם לתלמידים שלמדו אותו בעבר

 דרור רכטמן

לכאורה על פי תורת הכלכלה הקלאסית אמורה לשרור תחרות משוכללת בין הפירמות השונות במשק. למה "לכאורה"? -  כי כבר הבנתם שבעולם האמיתי יש הבדל. מהי התורה הכלכלית הקלאסית? מהי תחרות משוכללת? מהם התנאים ההכרחיים כדי שהיא תתקיים? למה היא לא מתקיימת? מי נהנה מאי הקיום שלה? ומה הממשלה עושה בנידון? ואיך כל זה מתקשר לסיסמאות שאנחנו שומעים כמו הון – שלטון? על הכול ועוד הרבה דברים נדבר ונתנסה בקורס. ננסה להבין את הקשר בין מוסר, כסף, השפעה, כוח, פוליטיקה, כלכלה ופילוסופיות חיים. 
נשלב בלמידה תחומים שונים כמו היסטוריה, מדעי המדינה, כלכלה, אתיקה , סוציולוגיה פסיכולוגיה ועוד. מצפה לכולנו חוויה אחרת.
הקורס פתוח גם לתלמידים שלמדו אותו בעבר

עופרה מירון ליכטר

שימוש בפסיכולוגיה קוגניטיבית התנהגותית יכול לעזור לנו (אולי) להסתדר טובה יותר בעולם קצת (או הרבה?) מטורלל. 
על מה נדבר בקורס? התמודדות הגיונית עם חרדה לא הגיונית; מחשבות או מעשים?; למה אין דבר כזה ערך עצמי; תפיסה עצמית ומה עושים איתה; , מה נעשה עם העלבונות שאנחנו מטיחים בעצמנו?; מה ילדים צריכים; האם העולם השתגע? וגם נלמד את המרצה שיעור או שניים על הדרך.
את הקורס מנחה פסיכולוגית קלינית, מומחית טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (השיעור עוסק בלימוד תיאוריות בתחום הפסיכולוגיה ואינו תהליך טיפולי או תחליף לטיפול!).
הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר. במידה ויהיה מקום פנוי, ייפתח לכולם לאחר תחילת השנה.

קורסים שנתיים ברצועה שניה (10:30-11:55)​

נעמה אור

במפגשי "סדנת האמנות הפתוחה" תתבקשו לבחור נושא לעבודה שיהווה את הבסיס והמרכז לסדרת עבודות שתיצרו בדרככן.ם ושישקפו את הנושא שבחרתן.ם.
בחירת נושא וחשיבה כיצד לבטא אותו בדרכים יצירתיות שונות (ציור, פיסול, כתיבה, מוסיקה, תפירה, וידאו ארט)  הינה מאתגרת ודורשת חשיבה המסתעפת לכיוונים רבים. כבר בבחירת הנושא האישי נדרשת חשיבה והחלטות שיאפשרו לבטא את הנושא בחומר ובצורה בה בחרתן.ם. 
את היצירה ו"הסיפור" שהיצירה מספרת (הגלוי והנסתר) תתבקשו ליצור תוך מחשבה וקבלת החלטות של בחירת הרעיון, התכנים והדימויים. זאת כדי  שהיצירה תהיה "שלמה" ותעביר בדרככן.ם המיוחדת והאישית את הרעיון מחד, אך כמובן גם את החוויה הרגשית שיחוש הצופה.
לכן, הבחירה בסוג החומרים ובאופן הצגת היצירה האישית שלכן.ם היא זו המפעילה את כל חושיו ומחשבותיו של המתבונן.ת.
הסדנא פתוחה גם לתלמידים שלמדו בה בעבר

אריאל רוזנר 

מבוכים ודרקונים הוא משחק תפקידים קסום ופופולרי, המוכר ברחבי העולם. זהו לא רק משחק, אלא הזדמנות מופלאה להתחבר לאחרים, לפתח דמיון וליצור רגעים בלתי נשכחים בתוך עולם הפנטזיה. בקורס זה נשחק בD&D, ונהנה מחוויות מרתקות של יצירה ודמיון. תוך כדי המשחק, נלמד מיומנויות חברתיות חיוניות לחיים ונעמיק בהבנת נורמות חברתיות, תוך כדי שיפור יכולת ההקשבה וההבנה לאחרים באמצעות משחקי תפקידים. זהו מרחב בטוח ומעודד לגלות את הפוטנציאל המנהיגותי של כל אחד ואחת, לתכנן מהלכים חכמים וליישם אותם בהצלחה. במהלך השנה נפתח יכולות כמו תכנון אסטרטגי, מנהיגות, עבודת צוות וביצוע תוכניות מקוריות. נלמד כיצד להתמודד עם מגוון מצבים ואתגרים ונגלה שיכולת הדמיון והשיח יכולים להיות כלים רבי
עוצמה בעולם האמיתי. זה לא רק קורס - זו חוויה שתשאיר בכם ידע, ביטחון ושמחת יצירה. 
הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.

ד"ר דרור קפוטא  

בקורס 'על מחשבים ומחשבות' נתנסה, דרך משימות חשיבה, חידות, משחקים ופעילויות, במספר נושאים מעולם הלוגיקה ומדעי המחשב שימחישו לנו מה עומד מאחורי המכונות שאנו משתמשים בהם יום יום. כל זאת ללא צורך בידע מוקדם או ציוד טכנולוגי כלשהו. למעשה את מקום המחשב נמלא אנחנו. נלמד כיצד ניתן לייצג מספרים בדרך שונה מהמוכר לנו, מהו אלגוריתם, כיצד פותרים בעיות ביעילות וכיצד מצפינים מסרים. נשחק בסימולצית ׳משחק החיים׳ ו׳משחק הכאוס׳, נפתור מגוון חידות, ונלמד כי למרות שהמחשב המודרני הוא מהיר ביותר - ישנן בעיות פשוטות שייקח לו מיליוני שנים לפתור, ובעיות אחרות שהוא אינו יכול לפתור כלל... נלמד במה אנו בני האדם מתעלים על המחשב, מהי בינה מלאכותית והאם היא אפשרית. 
מטרות הקורס: לעודד חשיבה, אך גם להבין טוב יותר, דרך הנושאים הנלמדים, כיצד עובדים יישומים המוכרים לנו מחיי היום יום.
הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.

ד"ר דנה שחייני ​  ​
 

מה משותף לאוויר שמסביבינו, לאוכל שאנחנו אוכלים, לכוכבים רחוקים ולDNA  שבתוך התאים שלנו? המשותף להם הוא שהם כולם חומרים. 
אם נרצה להבין ממה מורכבים פריטים שונים מסביבנו ואפילו בגופינו, כדאי ללמוד כימיה: המדע של החומר.
בשיעורים נבצע ניסויים ונגלה את הכימיה במעבדה, ביצירה, בגוף האדם ובמטבח בעזרת בישול. לאחר שנתנסה ונחקור, נלמד גם להציג דברים שלמדנו בפני חברים וחברות לכיתה. 
למי מתאים הקורס? לתלמידים ותלמידות שאוהבים לבצע ניסויים וללמוד בכל מיני דרכים שונות.  
הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר.

עו"ד אביטל שרוני 

עולם המשפט הוא עולם מרתק ומגוון, רלוונטי ונוגע בכל תחומי החיים. הוא עוסק בשאלות חברתיות חשובות, שאלות הנוגעות לעוולות ולצדק חברתי ואישי. לימודי משפטים מצריכים יכולות אנליטיות, חשיבה מורכבת ויצירתית ועוד מגוון יכולות שכליות ותפישתיות. 
מה נלמד? שיטת המשפט וההתפתחות ההיסטורית של המשפט בישראל; מהם סוגי בתי המשפט ומה תפקידם; מושגי יסוד חשובים להבנת פעולת המערכת המשפטית; המשפט הפלילי והמשפט האזרחי; נעמיק בסוגיות המרכזיות של זכויות האדם; נבחן את יחסי המשפט והחברה מנקודת המבט של כללי הענישה והאכיפה; נלמד על עבריינות נוער, על בריונות ואלימות מילולית ברשת, ונלמד על הגבול בין חופש הביטוי לבין פגיעה בזולת בעידן הרשתות החברתיות; נדון בסוגיות האלכוהול והסמים בראי החוק והפסיקה ביחס לבני הנוער; נלמד על דיני עבודה (תוך דגש על חוקי העסקת בני נוער) ועל דיני ראיות ועוד. 
איך נלמד? באמצעות דיונים, צפייה בסרטים, השתתפות בקבוצות לימוד שיעודדו חשיבה ביקורתית ופיתוח יכולת הטיעון והשכנוע, הפעלות, משחקי תפקידים, ניתוח סיטואציות מחיי היום, הרצאות אורח ועוד.  
הקורס פתוח עבור תלמידי חט"ב שלא למדו אותו בעבר. 
לתלמידים שלמדו קורסים משפטיים ביסודי – תתכן חזרה והעמקה בחלק מהתכנים שנלמדו. 

ד"ר שמיר יגר

"כשיוצאים מגיעים למקומות מופלאים" (ד"ר סוס)
משחר ימיה נמצאת האנושות במסע מתמשך; המסע האנושי מראשיתו רצוף הצלחות כבירות לצד כישלונות אדירים. ועדיין, נראה שאנחנו ממשיכים להסתער קדימה אל העתיד, הכלכלי, הטכנולוגי והתרבותי, רודפים אחר החידוש הבא.
הקורס יתמקד במסעות בולטים במהלך ההיסטוריה האנושית  - היציאות הפרהיסטוריות של בני האדם הקדומים מאפריקה, המסע המתמשך של בני האדם מחברת ציידים-לקטים נוודית, לחברה חקלאית יושבת קבע, נצא בעקבותיהם של מגלי עולמות שהרחיבו את הידע הגאוגרפי והתרבותי של בני זמנם, והותירו חותם על ההיסטוריה. לסיום, נבחן את המסעות שעוד צפויים לבני האדם בעתיד.  
במהלך הקורס נכיר דוגמאות ארכיאולוגיות, היסטוריות ולא מעט ספרות מדע בדיוני. יושם דגש רב על בחירה של התלמידים: כל משתתף יוכל לחקור מסע / מגלה עולם שמסקרן אותו, ויחד נגבש תמונה רחבה ומגוונת של תגליות פורצות דרך. נעסוק גם במאפיינים אנושיים בולטים של מסעות: הצורך להתמודדות עם הלא נודע, התאמה לסביבה חדשה ומיזוג בין תרבויות. מתוך הזוויות הללו נבחן את הדוגמאות שיעלו במהלך הקורס והיבטים שעשויים להיות רלוונטיים לחיינו כיום.
למי מתאים הקורס? לתלמידים ותלמידות שאוהבים לצאת למסעות ולגלות עולמות חדשים. גם למי שלפעמים קצת חוששים מהלא-נודע אבל רוצים לקבל כלים להתמודדות עם סיטואציות כאלו.    

ד"ר אלכס פולישוק​

מטרות הקורס הן הקניית מושגים בסיסיים הקשורים לעולם הרובוטים, שיפור מיומנויות תכנון, הרכבה ותכנות של רובוטים ומודלים אוטומטיים הקשורים לנושא הקורס. 
משתתפי הקורס ייחשפו לנושא של רובוטים בתחומי החיים השונים ולצרכי תחבורה בעיר המדמה תכנון עתידי של מטרופולין בישראל. בתחילת הקורס, הם יכירו מתקנים מכניים מפורסמים ויבנו את המודלים של קטפולטה, גַּל אַרְכֻּבָּה, פנטוגרף ועוד. בבניה, המשתתפים ישתמשו במנועים, מנגנונים מכניים להעברת התנועה וחיישנים של ערכות רובוטיקה לימודית. התלמידים יכירו סוגי בקרה שונים, עקרונות פעולה של חיישנים, יחקרו את המנגנונים המכניים, יתנסו בתיאור של אלגוריתמים לפעולת הרובוט ויישמו אותם בשפת תכנות ויזואלית. בין היצירות המתוכננות: רמזורים אוטומטיים "מדברים", רכבים אוטונומיים, שערים אוטומטיים ועוד. הם יתכנתו את הרובוטים כך שיבצעו משימות משותפות באמצעות תקשורת אלחוטית. 
הקורס הוא בעל אופי סדנאי - התנסותי המזמין למידה שיתופית. התלמידים יעבדו בזוגות ויוכלו לשתף גם את חברי הקבוצה האחרים בתוצריהם.
הקורס פתוח עבור תלמידי חט"ב שלא למדו אותו בעבר. 

ד"ר דודי מלצר

בקורס 'רפואה וטרינרית' נלמד על בעלי חיים בהיבט הטיפולי השוטף ועל משמעות טיפול בעת מחלה: מצבי חירום, מחלות מדבקות, משמעות סימני מחלה, מחלות העוברות לאדם. נלמד על מחלת הכלבת, העכברת ושאר כותרות אקטואליות בהיבט זה. נכיר את המערכות השונות דרך הבנת מצבי חירום ומשמעותם. נעסוק בעיקר בחיות מחמד על סוגיהם השונים – כלבים, חתולים, תוכים, ארנבים, נחשים, ואחרים. נעסוק בנושאים אתיים כמו עיקורים, המתות חסד, ניסויים בבעלי חיים, ועוד. נלמד על בדיקות שונות – משמעות התוצאות ודרך האיבחון של הוטרינר במרפאה ובסיום השנה נדון במקרי אמת. 
הקורס פתוח גם לתלמידים שלמדו אותו בעבר. 

שרה לוין

​​​

איפה אפשר היה למצוא היפופוטמים ננסיים? האם המינואים העתיקים בכרתים קפצו מעל שוורים? מהי הדיאטה הים תיכונית? למה צבע הארגמן אותו הפיקו בישראל היה כל-כך חשוב? באיזו ספינות הפליגו הפרעונים במצרים?
בקורס 'החיים סביב הכחול הגדול' נלמד באופן חווייתי, ניצור, נאכל ונבנה דגמי ספינות מחופי הים התיכון בעת העתיקה. 
הקורס חדש ופתוח לכולם.

מירי לב ​​

בקורס זה נכיר את עקרונות היסוד של תכנות מחשבים תוך התמקדות בשפת פיית'ון – שפה מודרנית, נגישה וידידותית ללמידה. מהם ההבדלים בין שפת תכנות ולבין שפה טבעית בין בני אדם? כיצד הלמידה וההפנמה של יסודות שפת התכנות יכולה לסייע לנו ביצירת בהירות לוגית בחשיבה על פתרון בעיות? 
במהלך הסמסטר נבחן שאלות אלו לצד הלמידה הפרקטית של כתיבת קוד פשוט וברור בשפת התכנות פ'ייתון. נתרגל חשיבה אלגוריתמית ונפתח יכולות של פתרון בעיות וחשיבה יצירתית. 
בין הנושאים שיילמדו: משתנים, תנאים, לולאות ופונקציות. הקורס ישלב תרגול מעשי, אתגרים חשיבתיים המפתחים הבנה, יכולת עצמאית וכן חשיבה ועבודה בצוות. 
הקורס מתאים הן לתלמידים עם ניסיון והן לתלמידים ללא ניסיון ורקע בתכנות.
הקורס חדש ופתוח לכולם.

ירון אלון ​​

קורס דיבייט הוא מסע מרתק המשלב בין למידה להתפתחות אישית. אנחנו חיים בעולם שבו כולם מנסים לשכנע את כולם – הורים את ילדיהם ולהפך, מורים את תלמידיהם ולהפך, פוליטיקאים מנסים לשכנע אותנו לתמוך בהם, אני מנסה לשכנע אתכם להצטרף לקורס הזה, וכן הלאה. 
מטרת הדיבייט היא בראש ובראשונה ללמוד כיצד לשכנע אבל לא פחות חשוב מכך ללמוד גם כיצד ראוי ונכון לשכנע. הקורס נועד בין היתר לפתח חשיבה ביקורתית, לשפר את היכולת להקשבה פעילה, להבין דעות שונות וללמוד להעריך את מורכבות הנושאים, לבנות ביטחון עצמי ולשפר את יכולות התקשורת ובאופן כללי לפתח מיומנויות חיוניות לחיים. במפגשים נצלול לעולם הדיבייט, נלמד כיצד לבנות טיעונים משכנעים, כיצד להתמודד עם נקודות מבט שונות על אותו הנושא, כיצד לפתח את יכולות ההבעה שלנו ועוד. נעשה זאת בין היתר באמצעות דיונים פתוחים, סימולציות דיבייט, משובים ועוד. 
הקורס חדש ופתוח לכולם.

​​אילן לוז וקארן גרינברג​​

הקורס משלב מספר טכנולוגיות מתקדמות של צילום ועריכה באמנות הקולנוע והדיגיטל 
(3d, אולפן טלוויזיה, רחפן, AR, Go Pro ועוד). הקורס יתקיים כסדנא שבה בוחרים התלמידים להתנסות בתחום שמושך אותם ביותר, אך יחד עם זאת עובדים בשיתוף פעולה עם טכנולוגיות אחרות. העבודה בקורס תיעשה בצוותים, כאשר בכל תקופה קצרה יופקו תוצרים שונים. 
התלמידים יתנסו במהלך הקורס במירב האפשרויות הטכנולוגיות הקיימות ומהן יבחרו את המתאימות להם ביותר בכדי להפיק את תוצר הגמר: מסך ירוק, רחפן, מצלמת גו פרו 360, 
קידוד בתלת מימד, Tinkercad, Co spaces, פוטושופ ועוד.
סוגי תוצרים אפשריים לבחירה במהלך השנה: וידאו קליפ, סרטון שיווקי, משחק וירטואלי, תשדיר שירות, משאל רחוב, סרט קצר, רקע למשחק מחשב ועוד. 
הקורס פתוח רק עבור תלמידים שלא למדו אותו בעבר. במידה ויהיה מקום פנוי, ייפתח לכולם לאחר תחילת השנה.

יניב שמעוני ​​

בקורס זה יתנסו המשתתפים בפתרון חידות מגוונות שמפעילות ומחדדות את החשיבה.
מטרות הקורס כוללות פיתוח מיומנויות חשיבה אנליטית ולוגית, הכרת טכניקות פתרון בעיות (heuristics) והיכרות עם מגוון סוגי חידות נפוצות במיונים – מתמטיות, לוגיות, מילוליות ומרחביות, והכל באמצעות חידות ומשחקי חשיבה מגוונים. 
בכל מפגש המשתתפים מתוודעים לטכניקת פתרון בעיות חדשה – החל בשיטת Polya, דרך עבודה לאחור, זיהוי דפוסים וחלוקה לתת־בעיות. ישולבו במפגשים משחקי חשיבה שאינם בהכרח מבוססי הטכניקות הנלמדות, אלא מיועדים לפיתוח מיומנויות משלימות כגון חשיבה אסטרטגית, משחקי מילים ומשחקי מתמטיקה, ועידוד תרבות פנאי איכותית. פעילות זו מחזקת שיפוט וביקורת, מטפחת סקרנות, מחשבה עצמאית ויוזמה, ומשמשת כלי לפיתוח כישורים קוגניטיביים וקשרים חברתיים.  לאורך השנה נתרגל תכנון לטווח ארוך, ניהול סיכונים, זיהוי דפוסים וקבלת החלטות תחת לחץ, ובה בעת נחזק יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה - דרכי חשיבה שיכינו את התלמידים להתמודד בהצלחה עם תהליכי מיון ואתגרים מורכבים העתידים לעמוד בפניהם בעתיד.
הקורס חדש ופתוח לכולם

דרור רכטמן

אחד הדברים שמיליוני בני אדם עוקבים אחריו מדי יום הם המדדים של הבורסות השונים בעולם. מהי בורסה? מהם המדדים? למה מיליוני אנשים כל כך תלויים בכל תזוזה שלהם?
נתחיל במושגים הבסיסיים ביותר (כסף, חיסכון, משכורת) ונתקדם לשאלות לגבי תפקיד שוק ההון: מהם הכללים הקובעים את תפקודו, מהם ניירות ערך ואיזה סוגים יש, איך נעשה המסחר, מה ההבדלים בין הבורסות השונות ומהם הכלים המתקדמים שעומדים לרשות המשקיעים. מדי פעם נעזר במושגים ומודלים בכלכלה (חייבים) ונשלב את כל הידע שנצבור על מנת להשקיע בבורסה (כמשחק כמובן!) ולראות מיהו המשקיע הטוב בכיתה.
הקורס חדש ופתוח לכולם

אמנון הלל

בקורס זה נצפה יחד בסרטים מרתקים שהמשותף להם הוא שהם עיבודים מעניינים לספרים וסיפורים שנכתבו בעבר.  נתהה מדוע כל כך הרבה סרטים וסדרות מבוססים על ספרים ומה הופך עיבוד כזה למוצלח ולפעמים אפילו עולה על המקור בעוד במקרים רבים העיבודים לקולנוע לא הצליחו להשתוות לספר. 
בשיעורים נתייחס לתוכן של הסרטים וגם נקרא קטעים מהסיפור ששימש בסיס לסרטים ונדבר על הקשר בין ספרות וקולנוע ועל הכוח של כל אחד מהמדיומים האלו. נתייחס גם לתקופה ולאירועים שעליהם מבוססת היצירה.  
בין השאר נפגוש בקורס את הספרים והסרטים של 'הנסיכה הקסומה', 'צלילי המוסיקה', 'חומות של תקווה', 'התעוררות',  'כף רגלי השמאלית' ועוד הפתעות.
הקורס חדש ופתוח לכולם
Footer Mobile