צור קשר - מובייל

המרכז לפדגוגיה מתבוננת וקשיבות בחינוך ובחברה

​מהי פדגוגיה מתבוננת
פדגוגיה מתבוננת מציעה מבט חדש על החינוך. היא משלבת בתוך הלימוד וההוראה פרקטיקות של התבוננות, מדיטציה והקשבה לעצמי ולאחר. מטרתה להפוך את הלימוד למעמיק, אישי ומשמעותי, שזור בהקשר חברתי ורוחני.
פדגוגיה מתבוננת בזמן הקורונה: המשבר העולמי מכריח אותי להתבונן, להקשיב, להיות ער. כמו הנשימה, הקשב פונה פנימה והחוצה. האם אני יכול להרגיע את הרעש? האם אני יכול להיות ער למצבי הפנימי? מה באמת חשוב?  על מה אפשר לוותר ? מה יכול להיווצר, להתגלות?

 

 

הסטודנטים שלנו
 תעודת הוראה לגיל-הרך  

ירדן זיו סטודנט,  נאות סמדר 2018
ידעתי שלא כדאי לי לצפות ששגרת חיי תשתנה בעקבות המפגש בנאות סמדר. אבל רציתי לקחת איתי מזכרת, פיסה אחת, החלטה אחת. החלטתי לאמץ את ההתרכזות בנשימה. יש בהתרכזות הזאת הימצאות מטיבה בהווה. עכשיו בכל פעם שאני מרגיש שלא נעים לי אני מתרכז בנשימה-  מפתח מודעות להווה. מפסיק להרעיד את הרגליים לרגע, מיישר את הגב, חושב לעצמי, איפה היית הכי רוצה להיות ומה אתה הכי רוצה לעשות? פיסה אחת פשוטה. אני לא חושב שהיה לי מקום במזוודה ליותר מזה.

 תעודת הוראה לגיל-הרך  

עינב מוקריה – סטודנטית. שיר שכתבה בנאות סמדר 2017
"מה שארע, ארע
השקט מזמן,
את רגע הכניסה.
תן למים להוביל,
הכר את עצמך
והודה על ההכרה
אל תפחד מהמחשבה
תן לה רגע בך"

​​
Footer Mobile