קהל יעד: כול הסטודנטים בתואר ראשון
מרצה: דר' סופי ברזילי ורוני קרן, יעל ריבק
הקורס מציג בפני הסטודנטים את העקרונות של הפדגוגיה המתבוננת (contemplative education) העוסקת בזיקה בין החינוך המסורתי והידע שהתפתח במסורות הרוחניות במערב ובמזרח העוסק ביחס בין גוף ונפש, התבוננות, והתפתחות אישית. הפדגוגיה מתבוננת מנסה לשלב בתוך הלימוד האקדמי תאוריות ופרקטיקות של התבוננות, של מדיטציה ושל הקשבה לאחר. המטרה היא להפוך את הלימוד של התכנים הדיסציפלינריים לאישיים ולעמוקים יותר תוך מבט על ההקשרים החברתיים והרוחניים הרחבים ביותר.
הקורס יעסוק בעקרונות הכלליים של הפדגוגיה המתבוננת ויאפשר לסטודנטים להתנסות בשלושה תחומי תרגול מרכזיים: מיינדפולנס (mindfulness), ניתוב לשוני פיסיולוגי (NLP), יוגה, ולבחון את דרכי היישום האפשריות שלהם בשדה החינוך.