זוהר פורשיאן
מי אני?
איש חינוך היפר-אקטיבי... מורה להיסטוריה וגיאוגרפיה, מדריך פדגוגי ומרצה ביחידה להכשרת מורים של הפקולטה לחינוך במכללת אורנים. דוקטורנט בקתדרה ללימודי אמל"ט - החוג להיסטוריה כללית שבאוניברסיטת חיפה (התמקדות באתנו-היסטוריה של תרבויות אמריקה הקדומה). כמו כן עוסק כמאמן אישי, מדריך סדנאות ODT ומנחה קבוצות לפיתוח מקצועי, חשיבה יצירתית, גיבוש והעצמה של צוותים ומנהלים במוסדות חינוך ובארגונים עסקיים. טייל ותיק ומרצה על מסעות, נופים ותרבויות עתיקות של מקומות נידחים ברחבי הגלובוס. מעבד מוזיקלי, מנחה ומלווה להקות ומקהלות.
אז, מה היא פדגוגיה מתבוננת עבורי?
היא כזו שאני משתדל ככל יכולתי לשלב כחלק בלתי נפרד מהעשייה החינוכית והפדגוגית שלי כמורה, כמורה וכמנחה קבוצות. אני מאמין כי התבוננות מהותית, פנימה, אל תוך התהליכים שאנו עוברים בכל תחום או היבט בחיים עשויה להביא אותנו לחידוד ההבנות והתובנות הקשורות לאופק ההתפתחות של כל אחד מאיתנו - בין אם עוסקים בתוכן וידע פדגוגי, ובין אם עוסקים בהתפתחות מנטאלית ורוחנית.
כמורה, אני משתדל לעשות שימוש מהותי בכלים מן הפדגוגיה המתבוננת, ה-NLP, הדמיון המודרך, המדיטציה, שילוב המוסיקה בכלים חיים ועוד, וזאת במסגרת המפגשים שלי עם תלמידיי בבית הספר ואף עם הסטודנטים ככל שהדבר מאפשר. אני מוצא את הדבר כתשתית חיונית לשיפור הריכוז, האינטראקציה החיובית בין המשתתפים והעצמת הקבוצות, וכן לעיבוד המידע אליו אנו נחשפים.
לפני כארבע שני פיתחתי סדנאת מדיטציה ייחודית -
"המסע הקדום של בני המאיה" - בה המשתתפים יוצאים לתהליך התבוננות עמוק, מדיטטיבי ומנטאלי בעזרת שביליה השונים של פילוסופיות עתיקות מאמריקה התיכונה. את הסדנה זכיתי להעביר במספר מקומות בארץ.