קורסים אקדמיים במכללת אורנים

שם הקורס: פדגוגיה מתבוננת (תרבות ודעת)
קוד הקורס: 18.1.9876091.1 שנתון: תש"ח
סוג הקורס: סדנא נקודות: 2
משך הקורס: סמסטריאלי שעות שנתיות: 1
חוגים ותוכניות בהם נלמד הקורס:
חינוך מיוחד לגיל הרך   חינוך חברתי קהילתי   חטיבת תחומי דעת לגיל הרך   חינוך בגיל הרך   גננות לחינוך המיוחד ולחינוך הרגיל   גננות לגיל הרך   יסודי א'-ו'   על יסודי ז'-י'   חינוך מיוחד לגילאי 6-21 וחוג שני לעל יסודי   חינוך מיוחד לגילאי 6-21 וחוג שני ליסודי  
סמסטריוםמשעהעד שעהתואר,שם המרצהמיקוםסילבוסאתר הקורס
אד"ר מיכאל מוטולהסילבוס
אד"ר גלית קליגרסילבוס
אד"ר סופי צופיה ברזיליסילבוס
קהל יעד

קהל יעד

מטרות הקורס

תקציר: "שערים לפדגוגיה המתבוננת (Contemplative Pedagogy)"
אנחנו מזמינים את הסטודנטיות והסטודנטים לעצור לרגע בתוך מרוץ החיים, לקחת נשימה ולהתבונן, לפגוש את עצמם, את השקט שבתוכם, את גופם, את הסובבים אותם ואת הסביבה הפיזית בה הם מתנהלים, באווירה מכילה ומקבלת שאינה שיפוטית. הקורס "שערים לפדגוגיה מתבוננת" מציע מפגש עיוני ומעשי עם גישה חינוכית חדשה שמתפתחת בשנים האחרונות בארה"ב באירופה ובישראל, בבתי ספר, במוסדות להכשרת מורים, להכשרת רופאים ואף בחוגים להכשרת מהנדסים ומנהל עסקים. פדגוגיה מתבוננת (contemplative education) משלבת בתוך הלימוד האקדמי תאוריות ופרקטיקות של התבוננות, של מדיטציה, תרגול גוף-נפש (כמו יוגה, טאי צ'י) ושל הקשבה לאחר.  המטרה היא להפוך את הלימוד של התכנים הדיסציפלינריים בהשכלה הגבוהה לאישיים ולעמוקים יותר תוך מבט על ההקשרים החברתיים והרוחניים הרחבים ביותר. הסטודנטים יתנסו מעשית ב 3 תחומים שונים: מיינדפולנס ((Mindfulness, NLP (ניתוב לשוני פיזיולוגי) ויוגה. הרצאות על הקשר בין פעילות המוח והפרקטיקות שיתורגלו ילוו את הקורס.

נושאים

תקציר: "שערים לפדגוגיה המתבוננת (Contemplative Pedagogy)"
אנחנו מזמינים את הסטודנטיות והסטודנטים לעצור לרגע בתוך מרוץ החיים, לקחת נשימה ולהתבונן, לפגוש את עצמם, את השקט שבתוכם, את גופם, את הסובבים אותם ואת הסביבה הפיזית בה הם מתנהלים, באווירה מכילה ומקבלת שאינה שיפוטית. הקורס "שערים לפדגוגיה מתבוננת" מציע מפגש עיוני ומעשי עם גישה חינוכית חדשה שמתפתחת בשנים האחרונות בארה"ב באירופה ובישראל, בבתי ספר, במוסדות להכשרת מורים, להכשרת רופאים ואף בחוגים להכשרת מהנדסים ומנהל עסקים. פדגוגיה מתבוננת (contemplative education) משלבת בתוך הלימוד האקדמי תאוריות ופרקטיקות של התבוננות, של מדיטציה, תרגול גוף-נפש (כמו יוגה, טאי צ'י) ושל הקשבה לאחר.  המטרה היא להפוך את הלימוד של התכנים הדיסציפלינריים בהשכלה הגבוהה לאישיים ולעמוקים יותר תוך מבט על ההקשרים החברתיים והרוחניים הרחבים ביותר. הסטודנטים יתנסו מעשית ב 3 תחומים שונים: מיינדפולנס ((Mindfulness, NLP (ניתוב לשוני פיזיולוגי) ויוגה. הרצאות על הקשר בין פעילות המוח והפרקטיקות שיתורגלו ילוו את הקורס.

Footer Mobile