הכנס המדעי השנתי ה-18 - "מחקר, עיון ויצירה באורנים"
יום ב', י"ז בשבט, תשע"ז 13/2/2017,
בין השעות 08:30 - 16:10
בית הדומי (בית 46)
לאורך כל היום תוצג תערוכת פרסומים של סגל אורנים
08:30 - 09:00 – התכנסות והרשמה – קומה ד' בבית הדומי
מושב פתיחה 09:00 - 09:40אולם בית הדומי, קומה ד'
לילך לב ארי: ראשת הרשות למחקר ולהערכה באורנים, יו"ר הכנס: דברי פתיחהרינה בן-שחר: העברית כמודל להתחדשותיערה בר-און: נשיאת מכללת אורנים: מגיבהקרא עוד
...........................................................................
מושב א' 09:40 - 11:20 1. ביולוגיה וסביבהיו"ר: שמחה לב-ידוןכיתה: 401
- מרים קישינבסקי ותמר קיסר: האם צרעות טפיליות מוגבלות על ידי צוף בשטחים חקלאיים? מטעי רימון כמקרה מבחן
- אביטל בייליס ושי מרקמן: למידת אותות צבע ומיקום של פרחים מתגמלים על ידי הצופית הארץ ישראלית (Nectarinia osea) – העדפה והבדלים בין הזוויגים.
- שמחה לב-ידון: מימיקרי הגנתי של בעלי חיים ופעולותיהם על ידי צמחים
- עומר לביא: אפיון אוכלוסיית החיידקים בארבה המדברי
קרא עוד
2. מעמדן של נשים בספרות ובתקשורתיו"ר: דוד מיטלברגכיתה: 402
- ענת ישראלי וענבר רווה: "טֶרֶף לְבֵיתָהּ" (משלי לא, טו): אימהות בין הזנה לבולענות בספרות התלמודית
- תמר לוז גרבר: קו פרשת הנידה – מופע הווסת בין טומאה ללידה מחדש ברומן חבלים מאת חיים באר
- אריאל פרידמן ועירית זאבי: בין נוכחות לנפקדות: דימויים של נשים בפרסומות במגזינים לציבור החילוני והחרדי
קרא עוד
3. מגדר, קהילה וקיבוץ
יו"ר: אורה אביעזרכיתה: 403
- חנה טיש וליאורה פישמן: בין הערך לדרך
- ננסי פלד: חוויית אימהות בקיבוץ במעבר: מלינה משותפת ללינה משפחתית- הבאת ילדינו הביתה
- מירב בן-נון: קהילה, חינוך ובנייה של חברה משותפת
- גייל סוסקין: קבוצות תנועה קצרת מועד בקרב נשים חרדיות – גישה רגישה תרבותית
קרא עוד
4. תקשורת וגיאוגרפיהיו"ר: לילך לב אריכיתה: 201
- מיכל דולב-כהן וצמרת ריקון: סקסטינג בקרב מתבגרים בישראל
- ארנון מדזיני: שבטיות לעומת קהילתיות: גיאוגרפיה פוליטית של ישוב בדווי רב-שבטי בגליל
- טל יער-ויזל: זה עובר כל גבול! היתכנות של שיתופי פעולה בתכנון ובפיתוח אזורי גבול
- דלית לן: הגאוגרפיה הרגיונלית בישראל: בין האקדמיה ומערכת החינוך בישראל
קרא עוד
5. חינוך והכשרה להוראהיו"ר: הלל וורמןכיתה: 202
- אורית דרור-לוי: סדנת ההתמחות של גננות במכללת אורנים - דו"ח מחקר
- איריס יניב: "לעולם תהיה שמאל דוחה וימין מקרבת" (מסכת סוטה מ"ז, ע"א): המתח בין ריחוק לקרבה בהוראת התנ"ך בבתי הספר הממלכתיים - תיאור מחקר
- ריקרדו טרומפר, יהודית ברק, סמדר דוניצה-שמידט, רות זוזובסקי וח'אלד עראר: תכניות ה-M.Ed. בארץ: מגמות והשפעות
- ניבי גל-אריאלי ואיציק גונן: למה חינוך? עמדות מורים ביחס לתפקיד החינוך הפורמלי
קרא עוד
6. הוראת המדעים, חינוך לטבע ולסביבהיו"ר: מדי וליצקר-פולקכיתה: 203
- עמוס כהן: הזוויות הקסומות של הטבע – מורים חוקרים מגלים גילויים בפיזיקה ובמתמטיקה
- תקוה עובדיה: חיבור דיאלוגים וירטואליים מתמטיים ככלי הכשרה וקידום מקצועי של פרחי הוראה ומורים למתמטיקה
- אסנת אלדר ושירלי מידז'נסקי: עיצוב והפעלה של גישה מטה-קוגניטיבית להתפתחות מקצועית של מורי מדעים
- מרוה שמואלי ונירית אסף: החינוך לטבע ולסביבה: על משנתם של יהושע מרגולין ומרדכי סגל, יישומה, השפעתה, והרלוונטיות שלה לימינו
קרא עוד
הפסקה 11:20 – 11:30מושב ב' 11:30 – 13:10
7. מושב קק"ל: אתגרי שימור יערות במאה ה-21יו"ר: ארנון מדזיניכיתה: 401
- דניאלה קופל ואנה ברוק: שריפה ב"חגורת הספר העירוני" – חיפה כמקרה בוחן
- אלון אורנאי, גידי נאמן ותמר קיסר: השפעת פעולות למניעת שריפות על רשתות האבקה בחורש כרמל
- עומרי בונה: איך להתמודד עם שריפות ענק על רגל אחת?
קרא עוד
8. TIMSS, PISA, מגדר ויצירתיות - סוגיות בהערכה בחינוך מתמטי
Thematic Session in Mathematics Education
TIMSS, PISA, Gender and Creativity: Issues in Assessment in Mathematics Education
יו"ר: עטרה שריקיכיתה: 402
- הלן פורגז: TIMSS ו-PISA: האם קיים קשר ביניהם?
- דוד מיטלברג: פיזה 2012: אתניות, מגדר והישגים בקרב תלמידים ישראלים
- עטרה שריקי: טיפוח יצירתיות מתמטית של תלמידים והערכת התפתחותה: מציאות אפשרית או חזון שלא ניתן למימוש?
• Helen Forgasz: TIMSS and PISA: Are they Related?
• David Mittelberg: PISA 2012: Ethnicity, Gender and Achievement among Israeli Students
• Atara Shriki: Nurturing Students' Mathematical Creativity and Assessing its Development: A Possible Reality or an Unattainable Vision?
-
ההרצאות במושב זה יוצגו בשפה האנגלית
קרא עוד
9. סוגיות במקרא – מחקר ופרשנות
יו"ר: מיכה רואיכיתה: 403
- רות דנינו ליכטנשטיין: תרומתו של השדה הסמנטי בפרשנות תהלים יח (שמ"ב כב)
- ליאורה גולדמן: שמו ודמותו של משה בחיבור הארמי "חזונות עמרם" מקומראן
- מיכה רואי: ארבעה "סיפורי יציאה למסע" בספר יונה
- חנה כהן ידען: מקומו של מרחב הפולחן הביתי ותפיסות המרחב העולות ממנו: בית בעלת האוב כמקרה בוחן
קרא עוד
10. חדשנות בהוראה, חינוך מיוחד וויסות עצמי
יו"ר:
מירי הראלכיתה: 201
- איילת אגוזי: מודל מתווך-מתערב להבנת השלכות נחשונים על חדשנות בבתי ספר
- אילת אטינגר: ללמד בן מלך: על תכני לימוד ועל דידקטיקה, בבן המלך והנזיר לאברהם אבן חסדאי
- אורית צוק ועינת ליכטינגר: קידום תהליכי ויסות עצמי ברמת התלמיד וברמת הצוות בכיתה ט' תקשורתית
קרא עוד
11. מפגשים בין-תרבותיים
יו"ר: הדס הירשכיתה: 202
- קטף מוראד-סלאמה ודוד נצר: "רק עכשיו הבנתי…" - רפלקציות של בוגרי סדנת דיאלוג ערבי-יהודי
- שלומית אורין, שאווקי ספורי וניצה יוגב: מיזם משותף לביה"ס התיכון :עמל דבורייה" ומכללת אורנים – גשר ראשון להשתלבות באקדמיה
- סיגל אחיטוב ושולמית מנצורה: איך מגשרים על הפער הזה? עמדות מורי מורים בהוראת סוגיית 'האחר' במקרא בגיל הרך
קרא עוד
הפסקת צהריים 13:10 – 13:40בית 42, כניסה 4, אולם 306מושב ג' 13:40 –
15:20
12. מושב ספרים
יו"ר: משה שנרכיתה: 401
- אורית אבידב-אונגר ויפעת אשרת-פינק: ממעוף הציפור- סיפורי התפתחות מקצועית של מורים
- רחל צביה ב"ק: באפילה המוארת: מבחר שירים מאת טוביה ריבנר
קרא עוד
13.
ביולוגיה וסביבהיו"ר: רחל בן-שלמהכיתה: 402
- עירית זהר: על הקשר בין דגים, אבולוציה אנושית ומיומנויות קוגנטיביות
- עמיר ספיר: חיים על הקצה בסביבה רעילה רווית הרעל ארסן: גילויי של שמונה מיני נמטודות שחיות באגם מונו אשר בקליפורניה
- סתו טלל, ואמיר אילי וערן גפן: האם הנשימה הבלתי רציפה בחרקים (DGC) מצמצמת איבוד מים נשימתי?
- שלמה קאין, עידן שפירא, אבי בר-מסדה ואורי שיינס: השפעת דרך נוף על פעילות והרכב חברה של יונקים גדולים: נחל שקמה כמודל
קרא עוד
14. ניהול בחינוך וקבלת החלטות בארגוניםיו"ר: ניר מיכאליכיתה: 403
- חנה קורלנד ואימאן מחאג'נה: תפיסת מנהלים את הערכתם על ידי המפקחים על פי הכלי של "אופק חדש
- חנה קורלנד ורתם לבנה: דמותו של המנהל ה"אידאלי" כפי שמשתקפת בתפיסותיהם של חברי צוות רב מקצועי בבית ספר לחינוך מיוחד - חקר מקרה
- גלית ברנשטוק: קונפליקטים ערכיים ותהליכי קבלת החלטות בארגונים עסקיים גדולים - נקודת המבט של המנכ"לים
קרא עוד
15. אמנות ויצירהיו"ר: יעל גילעתכיתה: 201
- אתי גורדון גינזבורג: נונסנס אריסטוקרטי: ז'אנר הנונסנס בשרות המעמד העליון
- נילי אלון עמית: על נפשות ונהרות: קריאה מחודשת בתורת הנפש של היראקליטוס בהקבלה לזו של אפלטון
- טלי גיל: בחירה בבריחה: כיצד ציורי נוף שנוצרו בכיתת אמנות בבית מעצר מחלחלים לתוך עבודות האמנות של מנחת הקורס
- יונתה משי: בין יצירת אמנות והוראת אמנות: אמונות ותפיסות פדגוגיות של אמן-מורה
קרא עוד
16. שייכות, זהות והנצחהיו"ר: ענת ישראליכיתה: 202
- מיכל שכנאי יעקבי: משפחות יקרות: תרבות ההנצחה
- נעם טמיר, נורית גור-יעיש והדס וייסמן: חווית מעברי הדירה התכופים של 'ילדי חיל האוויר' בילדות ובהתבגרות, בראי שייכות וסוגיות זהות
- כרמית שלו לייפר והדס ברודי שרודר: מקום הסמארטפונים בחיי הסטודנטים באורנים
- לודמילה קריבוש: זהות ותחושת שייכות מול הדרה בקרב הסטודנטים להשכלה גבוהה
קרא עוד
17. על הוראה, חינוך ומה שביניהןיו"ר: נעמי דה-מלאךכיתה: 203
- נועה ציון: הוראה קונסטרוקטיביסטית בקיבוץ כפר גלעדי בשנות ה-30 וה-40 של המאה שעברה מן הזווית של סיפורי תלמידים על מורתם בת-עמי גבעוני-מלמוד לבית אליוביץ'
- נעה בר חושן: בין מחנכים ומורי מקצוע – הילכו השניים יחדיו? האם נועדו?
- סופי ברזילי וגלית קליגר: מפגשים – יישומי פדגוגיה מתבוננת עבור אנשי חינוך
- נעמי דה-מלאך: מתמחים בהוראה כותבים על מיניות בכיתה
- רחל אורון: מורים גברים בבית הספר היסודי?! כיצד ניתן לשנות את המצב של מיעוט גברי של מורים הבוחרים בהוראה לבית הספר היסודי?
קרא עוד
מעבר למושב נעילה ללא הפסקה מושב נעילה 15:20– 16:10יו"ר: לילך לב אריאולם בית הדומי, קומה ד'
- רמה בורשטיין: אישה יהודייה חרדית יוצרת קולנוע: הרבה קירות לעבור
- לילך לב ארי: ראשת הרשות למחקר ולהערכה, יו"ר הכנס: דברי סיכום
פוסטר
- בותינה עזה בהנחיית מוחמד חמד: אוצר המילים הנדרש בשפה הערבית הספרותית – פוסחא - מתלמיד דובר ערבית בכתה ד'
תערוכות
- הקרנת עבודות וידאו של סטודנטים מהחוג לאמנות