טופס נייח

פודקסט 12, פרק 1: מנהיגות חינוכית בתנאי משבר - טלי רביב-קרויטרו

פודקסט 12, פרק 1:
מנהיגות חינוכית בתנאי משבר - עם טלי רביב-קרויטרו
מראיינים: אבי גרוסמן וקמליה סגל
עריכה: אבי גרוסמן

תקציר תובנות מרכזיות מתוך הפודקסט (גזור/י ושמור/י):
  • 'לקחת אוויר': "הבנתי שקורה משהו מאוד גדול, שהוא הרבה מעבר ליישוב שלנו, וכולם עוברים את הסערה הזו. אבל ידעתי שיש לי גיבוי מראש המועצה ומהצוות. היכולת הזו, 'לקחת אויר' ולא להיכנס לפאניקה, היא תכונה חשובה מאוד למנהיג חינוכי בעת שגרה, לא כל שכן בשעת חרום".

  • חשיבותה של עבודת צוות: יחד עם הקושי שבכניסה לתפקיד בתקופה כאוטית כל כך, נוצרה גם הזדמנות לעבודת צוות אינטנסיבית, שלולא הקורונה היה לוקח לה זמן רב יותר להיווצר. ״עבדנו כמו בחמ"ל וזה אפשר היכרות מעמיקה ושותפות גורל, שהיו יכולות להתקיים רק במצב חירום מעין זה".

  • שיתופי פעולה: שיתוף הפעולה עם משרד החינוך קיים בבסיס העבודה של מנהל מחלקת החינוך, וצריך לראות בכך משאב ולא איום חיצוני. מפקחים וגורמים נוספים במשרד החינוך רוצים בטובת השטח, בדיוק כמו אנשי המועצה. כמו בתוך הצוות, גם כאן העבודה המשותפת והאמון, שנוצרו בין מחלקת החינוך במועצה לבין משרד החינוך (מחוז חיפה), הובילו לקידום מואץ של תהליכים, מתוך מחויבות משותפת.

  • אידיאולוגיה: למנהל מחלקת החינוך צריכה להיות אג’נדה ארוכת טווח, שתיקח בחשבון גם את היום שאחרי (המשבר), ולא תתמקד רק בטווח הקצר. לדוגמה: מנהיגות הנוער ביישוב, שחשוב לחזק ולטפח אותה גם בשגרה וגם בזמן משבר -  לגייס את הנוער לטובת התושבים, לחזק את מועצת הנוער היישובית ולקדם מהלכים נוספים.
    ​​​​
    האזנה טובה!
    לחצו להאזנה >>
    ​​​​​​​​​​​​ ​קהילה מנהיגות השראה - מרכז קמה באורנים
Footer Mobile