external studies Contact

מגזין בית 12 – יולי 2020

אם אינך רואה מייל זה לחץ כאן
_________12_...
המגזין למנהיגים.ות בתחומי הקהילה והחינוך
יולי 2020
אנו שמחים לחלוק עימכם את גיליון מספר 2 של 'בית 12' – מגזין מקצועי המיועד למנהיגים ומנהיגות בתחומי החינוך והקהילה.

לעיתים אנו מזניחים את הטיפוח של תחושת המשמעותיות ובניית הקשר עם אחרים בעיתות חירום, למרות חשיבותם דווקא בזמני משבר ואי ודאות.
בגיליון זה אנו מציעים נקודות מבט שונות למבני פעילות, שעוסקים בשיפור ובשימור של תחושת המשמעותיות ושל הקשר עם האחר, כך שישמשו אותנו גם במציאות המשתנה.

נשמח מאוד לקבל את תגובותיכם למאמרים ולמגזין כולו בדף הפייסבוק של קהילת בית 12
או בדוא"ל.

מאחלים לכם קריאה פעילה וקיץ מלא בעשייה חברתית-חינוכית,

דני עבודי, מנהל המרכז לקהילה, מנהיגות והשראה, וצוות המרכז

_______________________________________________________________
עורך ראשי: אבי גרוסמן
צוות המגזין: ד"ר נירית קורן-לורנס, קמליה סגל, בת עמי זיידל, עופר ברקן
עריכה לשונית: שושן חיון
עריכה גרפית: שרית כלפון-סגל

 
 
 
בניית צוות חינוכי מוביל בביה"ס
030420_agala...
מתי ביצעתם משימה עם צוות חינוכי איכותי ומקצועי, בו כל אחד תרם את חלקו בצורה הטובה ביותר, והתוצר היה "פצצת אנרגיה", שהשפיעה באופן מיטבי על ביה"ס? מתי בפעם האחרונה הרגשתם שבוער בכם הצורך לקדם מהלכים שתכננתם, או רעיון חינוכי שאתם רוצים לממש?
עקרונות עשה/י זאת בעצמך לבניית צוות חינוכי מוביל בבית הספר!
ניהול צוות בגישה קהילתית
mauro-mora-3...
פרסומים רבים מתייחסים לאופן בו נכון לארגן את העבודה בימי הקורונה, בעיקר בהיבטים ניהוליים ואדמיניסטרטיביים.
אך מה באשר להיבטים הרכים של ניהול עובדים בזמן משבר, נושאים כגון: אמפתיה, רגישות, הקשבה? אלו ההיבטים אשר ישאירו את העובדים בארגון במהלך המשבר, בחזרה לשגרה וגם הרבה אחר כך.


 
 
 
קהליתיות בשלוש צורות
030420_agala...
האם הקהילה היא מטרה או אמצעי עבורכם? האם אתם בונים אותה או שהיא מהווה עבורכם שדה לפעולה?
האם הקהילה היא תפיסת עולם ואופן פעולה או מטרה בפני עצמה?
שלוש נקודות מבט וגישות פעולה על קהילה וקהילתיות.
נסו לעשות זום-אאוט ולבחון: איפה אתם נמצאים בתוך המשולש הזה?

יש ערימה של חבר'ה על הדשא?
mauro-mora-3...
כיצד משמרים אירועי תרבות עבור הקהילה, גם כשלא ניתן לקיים אותם באופן פיזי?
איך ביכולתנו להעניק לקהילה חוסן בימי משבר, אי וודאות ובידוד?
עם בוא הקורונה התרבות בקהילה עברה לפלטפורמה של תוצרי מדיה דיגיטלית כגון סרטונים. היום אנו מבינים שהקורונה תהיה איתנו, כפי הנראה, לעוד זמן רב, ועלינו להבין כיצד להחיות את אירועי התרבות בקהילה גם כאשר אין ביכולתנו להיפגש.

 
 
 
בין התנדבות, שלומות ואיתנות
mauro-mora-3...
התנדבות היא הבחירה לנקוט פעולה שהיא מעבר להתחייבויות הבסיסיות של האדם.
שלומות היא תחושות שביעות רצון, ביטחון ומימוש עצמי שיש ליחידים וקבוצות בקהילה.

איתנות קהילתית היא המידה שבה משאבים ותהליכים בתוך הקהילה מקיימים ומעשירים את השלומות האישית והקבוצתית.
על האופן שבו התנדבות מחזקת את תחושת השלומות והאיתנות הקהילתית.
מעורבות הורים כנכס חינוכי
030420_agala...
מעורבות הורים מייצרת מורכבות ובו זמנית מהווה נכס חינוכי לקהילה. בחברה הקיבוצית מדובר במהפך תפיסתי של ממש. עד שנות ה-80 מעורבות ההורים בחינוך הקיבוצים היתה קטנה, עד כדי הדרה כמעט מוחלטת מהמעשה החינוכי. אך כיום הגישה השתנתה לחלוטין. נועה צור, מנהלת הגן הקיבוצי בתנועה הקיבוצית, על המהפך שעברה התנועה בגישתה למעורבות הורים בחינוך, ועל המתח שבין צוותים חינוכיים, הורים וקהילה.
(מתוך אתר התנועה הקיבוצית)

 
 
 
כוחה של קהילה
mauro-mora-3...
אחד היסודות המהותיים ביהדות היא הקהילה – מניין, ערבות הדדית ובכלל הרגשת ה'ביחד'. כיצד שומרים על רוח הקהילה בתקופת הקורונה, בדרכים כמו שידור קבלת שבת, מפגשים וירטואליים עם קהילות מהעולם ועוד...
(מתוך "רשות הרבים" הפורום הירושלמי לארגוני התחדשות יהודית)
בתי ספר בעולם משתפים פעולה
030420_agala...
שיתופי פעולה בין בתי ספר מהעולם הפכו לתופעה. אלו באים מתוך רצון לשתף במשאבים, הפריה מקצועית הדדית ומתוך מניע חברתי – להגברת לכידות חברתית וצמצום פערים. שירה זיוון, חוקרת יוזמות בתחום החינוך מספרת כיצד נבנית רשת קהילתית-חינוכית בין בתי ספר ממדינות שונות, ומהם הרווחים לצוות בית הספר ולתלמידים. (מתוך מגזין "הגיע זמן חינוך")

 
 
 
_____2______...
Footer Mobile