טופס פנייה - דסקטופ

הוראה מותאמת (מתקנת) - בעברית ובחשבון

לחצו על תוכנית הלימודים המבוקשת למידע נוסף:
מועד הלימודים: ימי ד', 13:15-08:15
מתכונת ההוראה: פרונטלי 
היקף הלימודים: 180 שעות אקדמיות
תעודת סיום: הוראה מותאמת בשפה עברית וחשבון ​ ​
מועד הלימודים: ימי ג', 19:30-16:00
מתכונת ההוראה: מקוון 
היקף הלימודים: 180 שעות אקדמיות
תעודת סיום: הוראה מותאמת בשפה עברית וחשבון ​ ​
מועד הלימודים: ימי ב', 09:00-12:30​
מתכונת ההוראה: מקוונת​
היקף הלימודים: 210 שעות אקדמיות
תעודת סיום:
1
. הוראה מותאמת בשפה עברית וחשבון 
2. השתלמות בעבודה עם ילדים בעלי קשיים התנהגותיים ורגשיים 
​​

לקבלת מידע נוסף 04-9539669 שלוחה 1 ​​​​​​​​​​​​​​​​

מועד הלימודיםהוראה מותאמת: ימי ב' 09:00-12:30  או ימי ג', 19:30-16:00, אבחון דידקטי: ימי א', 12:00-15:30
מתכונת ההוראה: הוראה מותאמת: היברידי, בחון דידקטי: פרונטלי
היקף הלימודים​: 480 שעות אקדמיות
תעודות סיום: 2 תעודות סיום, בתוכנית הוראה מותאמת ובתוכנית אבחון דידקטי, מטעם ק.מ.ה אורנים.
ראשות התוכנית: טלי אילון ושלומית פרג'​​

על התוכנית 
חלקה הראשון של התוכנית עוסק בהוראה מותאמת. התוכנית מתמקדת בזיהוי של מטרות למידה ומעודדת אחריות, גמישות ומעורבות, תוך ייצור סביבת למידה מותאמת אישית והתייחסות להיבטים של ידע, קוגניציה ורגש. באמצעות רכישת ארגז כלים להוראה, הבנת חשיבות הדיוק בהוראה, הגברת המודעות ומתוך הפעלת חשיבה וביקורת כלפי אמצעי הוראה/למידה שונים (משחקים, שימוש בטכנולוגיה, כרטיסי ניווט, משחקי תנועה ועוד) הבוגרים הופכים למורים טובים יותר היודעים להעריך ידע באופן מעמיק וללמד באופן מותאם.  
בוגרי הקורס רוכשים ידע רחב ומעמיק שכולל הבנה של מושגים והיכרות עם מגוון אביזרים, משחקים, סביבות למידה ודרכי הוראה. 
הבוגרים יכולים לאפיין תלמידים בנושאים של קריאה, כתיבה וחשבון ועל סמך הערכה מעמיקה, תוך הבנת הסיבות לטעויות או לקושי, לדייק ולהתאים תוכנית עבודה מגוונת הנשענת על חוזקותיו, מאפייניו, קשייו והעדפותיו של הילד שמולם.

חלקה השני של התוכנית עוסק באבחון דידקטי ובו נלמדות פרקטיקות לזיהוי של יכולות קוגניטיביות, כגון: חשיבה ועיבוד מידע, כישורי קריאה, הבנת הנקרא, כתיבה, חשבון, זיכרון והתארגנות, ככלי לסיוע באיתור הסיבות לכשלים לימודיים. התוכנית הייחודית באורנים מבוססת על אבחונים אשר מתבצעים לפי נורמות תואמות גיל וכן אבחונים דינמיים על פי תורתו של פוירשטיין. שילוב זה יוצר כלי עוצמתי המשמש לבחינה של תפקוד התלמיד ולהתייחסות למדד ההשתנות ביכולותיו. התכנים בתוכנית מתעדכנים מדי שנה, בהתאם להתפתחות שדה המחקר בתחום, ומשלבים ידע תיאורטי וידע יישומי עדכניים כבסיס לניתוח של ממצאים, לקביעה של אבחנה, לבנייה של תוכנית עבודה מותאמת ולהכוונה לגורמי טיפול מתאימים. כלי האבחון הנלמדים במסגרת הקורס, ובראשם ערכת אבחון א'-ת' להערכה של תפקודי קריאה וכתיבה, אשר פותחה באגודת 'ניצן', הינם כלים מתוקננים הכוללים נורמות מדויקות תואמות גיל וכיתה.
במהלך קורס האבחון הדידקטי עובר כל סטודנט תהליך שמשמעותו להפוך ממורה למאבחן והוא מעניק כלים להוראה ולקידום של תלמידים מתקשים ושל תלמידים לקויי למידה. מאבחנים דידקטיים מסייעים לילדים להתגבר על הקשיים הנגרמים כתוצאה מהפרעות הלמידה ולהצליח. 
הסטודנטים ילמדו כיצד לאבחן את הקשיים הקוגניטיביים בתחומים כגון שפה, קריאה, כתיבה, מתמטיקה ומיומנויות עיבוד נוירו-פסיכולוגיות ובנוסף ילמדו ויתנסו בשימוש בדרכי הערכה והתערבות ובכלי הוראה ייחודיים מקדמי למידה, המותאמים להוראה לתלמידים לקויי למידה, באופן פרטני ובקבוצות קטנות. מאבחנים דידקטיים יוכלו לעבוד במקצועם הן בשעות פרטניות בבתי הספר והן בעבודה במכונים פרטיים. 
במהלך  התוכנית ייבנה לכל סטודנט תיק מקצועי ובו כל כלי האבחון, כולל הסבר מפורט על דרך ההעברה של הכלים. 

יתרונות התוכנית
  • ניצול זמן מקסימלי המאפשר התמקצעות כפולה בשני תחומי הידע 
  • 2 תעודות מקצועיות מבוקשות במשרד החינוך ובמגזר הפרטי.
  • לימודים פרקטיים הניתנים ליישום מידי בעבודה פרטנית ובמשרד החינוך
  • קבוצת סטודנטים הנבחרת בקפידה לשם העמקה ואיכות למידה בסביבה איכותית- הן במובן איכות הלומדים והם ברמת איכות הלמידה. 
  • ​התייחסות אישית ללומדים

נושאי הלימוד
הוראה מותאמת
  • עקרונות ההוראה המותאמת ומרכיבי ההוראה הדיפרנציאלית.
  • קידום לומד פעיל שמזהה את מטרות הלמידה שלו ופועל מתוך אחריות ומעורבות, בהתאם למסגרת התפישתית של מודל מרכיבי החינוך OECD 2030
  • חשיפה לסביבות למידה מגוונות במטרה לייצר סביבת למידה אישית מותאמת, אשר תומכת ומעודדת כל תלמיד בהתאם לרצונותיו, ליכולותיו, לכישוריו ולקשייו
  • הקניית עקרונות בסיסיים להוראה של שפה ושל חשבון תוך הדגשת החשיבות של היצירתיות, הגיוון וההתאמה בעת ההוראה ומתוך תשומת לב להיבטים קוגניטיביים, רגשיים ומטא-קוגניטיביים.
  • מגוון דרכי הוראה ואסטרטגיות למידה וכן של דרכים מגוונות להערכה של ידע מתמטי ומיומנויות שפה.
  • חיבור התוכנית לתחום הקהילה, חיזוק היחסים וה- well being ועידוד של פרו-אקטיביות בהוראה
  • קריאה וכתיבה: היבטים תיאורטיים ויישומיים, היכרות עם כלי הערכה ומתן כלים לבנייה של תוכנית מותאמת תוך שימוש באסטרטגיות למידה מגוונות
  • הוראת מחוננים בכיתה הטרוגנית ובתוכנית הוראה מותאמת בעברית ובחשבון, כולל דגש התנהגותי-רגשי
  • העמקה בתחומי הידע המתמטיים הרלוונטיים לבית הספר היסודי על מנת להבין את מרכיבי התחום, את חשיבותם ואת הקשרים בין הנושאים השונים
  • מתן כלים להערכה של קשיים וטעויות, הבנה של המקור להם ומתן אסטרטגיות להוראה ולהערכה
  • הדגשה של חשיבות ההבנה החשבונית ותפקיד המורה בהוראת המתמטיקה
  • טכנו-פדגוגיה

אבחון דידקטי
  • מודלים עכשוויים המנחים את תהליך האבחון הדידקטי
  • התחומים הנבדקים באבחון והכלים להערכתם
  • ניתוח ממצאי מבחנים - כמותי ואיכותני
  • סיכום אינטגרטיבי של הממצאים
  • כתיבה מונחית של דוחות אבחון
  • שילוב של ידע פרקטי ותיאורטי לצורך קביעת אבחנה
  • ​התאמות בדרכי הלמידה והבחנות בהתאם לממצאי אבחון

קהל היעד
  • מורים בבתי ספר יסודיים ואנשי חינוך מדרגים נוספים
  • מעוניינים שאינם עובדי חינוך יוכלו להתקבל בתיאום עם רכזת התוכנית

תנאי הקבלה
  • תואר ראשון ותעודת הוראה
  • ריאיון אישי

חובות הסטודנטים
  • נוכחות פעילה של 80% לפחות
  • ​הגשת משימות שבועיות ועבודות סיום סמסטר

מועד תחילת הלימודים: 
תאריך תחילת הלימודים בהוראה מותאמת 10.11.24/11.1.24/12.11.24/13.11.24
(תלוי באיזו תוכנית משתבצים)
תאריך תחילת הלימודים באבחון דידקטי 5/11/24

המלצות
טלי איילון - מעניינת, רלוונטית, קשובה, חושפת אותנו למגוון רחב של חומרים וכלים. כן ירבו כמוה.

קוד תכנית:  10424​

גמול לעו"ה
מסלול אישי באחריות הסטודנט:
על עובד ההוראה להגיש בקשה, 45 יום מראש, למפקח על הפיתוח המקצועי במחוז עבודתו ולצרף סילבוס מפורט שיכלול נושאים, תאריכים ושעות לימוד.
כמו כן יש לצרף מכתב המתאר את החשיבות והתרומה של הקורס עבורו.

הנחיות בנושא קורסים המאושרים לעו"ה במסלול אישי - לחצו לצפייה

***פתיחת התוכנית מותנית במספר מינימום של נרשמים
ט.ל.ח​​


​​​

Footer Mobile