טופס לנייח

הסגל האקדמי

תעודת הוראה - תואר בחינוך  

ראש התכנית לתואר שני בחדשנות ויזמות טכנולוגית ופדגוגית בחינוך

ד"ר דני גליק הוא חוקר ומומחה מוביל בתחום טכנולוגיות למידה, המתמחה במחקר יישומי של כלים מבוססי בינה מלאכותית, אפיון ופיתוח בוטים מותאמים אישית, וכן בתהליכי ויסות עצמי בלמידה (SRL) בסביבות טכנולוגיות.
כיום הוא מכהן כמנהל האקדמי של Edge - חממה לחדשנות טכנולוגית בחינוך ומשתף פעולה במחקריו עם אוניברסיטאות מובילות בעולם, ובהן אוניברסיטת הרווארד ואוניברסיטת קליפורניה.
עבודתו משלבת מחקר תאורטי עם פיתוח ויישום של פתרונות חדשניים לשיפור חוויית הלמידה של לומדים במסגרות חינוך פורמליות ובלתי פורמליות.
במהלך שני העשורים האחרונים כיהן ד"ר גליק בתפקידי מפתח בתעשיית ה-EdTech במסגרתם הוביל תהליכי אפיון, פיתוח, הטמעה והערכה של יישומים טכנולוגיים חדשניים, אשר שולבו במערכות חינוך ביותר מ-30 מדינות ברחבי העולם.
פרסומיו האקדמיים כוללים מאמרים בכתבי עת שפיטים מובילים ועריכה של ספרים אקדמיים. בנוסף, הוא משמש כעורך-אורח בכתבי עת מובילים דוגמת Frontiers in Education.

ד"ר גליק מגיש את סדרת ההסכתים "ריקוד המכונה", בה הוא מארח מומחים מהאקדמיה ומהתעשייה לשיחות על חינוך, טכנולוגיה וחדשנות.
​​


אורית אבריאל
 
פרופ' שמעון עמר

נשיא מכללת אורנים

פרופ' שמעון עמר הינו ד"ר לנוירוביוכימיה מהאוניברסיטה למדעים וטכנולוגיה בניס, צרפת.
לאורך כל שנות פעילותו הוביל ארגונים אותם ניהל ברמות בכירות: במגזר האקדמי כמקים וראש המחלקה לביוטכנולוגיה באורט בראודה בכרמיאל, כנשיא המכללה האקדמית לחינוך אוהלו בקצרין, כנשיא המרכז האקדמי לעיצוב ויצו בחיפה וכיום משמש כנשיא אורנים בטבעון.
במגזר הציבורי, כראש המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית (מה"ט) וכראש האגף להכשרה ופיתוח כח אדם במשרד העבודה והרווחה. כמו כן בסקטור הפרטי בתפקידי ניהול בכירים בחברת אינטל בארץ ובעולם.
במסגרת כל תפקידיו במגזרים השונים, פרופ' עמר חקר, יזם, ניהל והוביל תהליכי אבחון ארגוניים, ניתוחי מצב אסטרטגיים ומנהיגותיים וכן תהליכי שינוי משמעותיים אשר טבעו את חותמם על תפיסת עולמו המנהיגותית והניהולית, על חשיבתו האסטרטגית והביקורתית ועל האמונה שלו כי מנהיגות היא מצבית ואם זוהתה נקודת מפנה או סטייה מאסטרטגיה ארגונית, זה סימן שהשינוי המתבקש פוספס.


שירלי מידז'נסקי  
ד"ר שירלי מידז'נסקי

מרצה

ד"ר שירלי מידז'נסקי היא מרצה בכירה בפקולטה ללימודים מתקדמים ובפקולטה לחינוך מתמטי במכללת אורנים. מחקריה הנוכחיים עוסקים בטכנולוגיות חדשניות בחינוך ובפרט שילוב של מציאות מדומה ובינה מלאכותית בחינוך. כמו כן, עוסקת בבחינה והערכה של ידע תוכן, טכנולוגי ופדגוגי בקרב מורים ופרחי הוראה ובבחינה של יכולות מטה-קוגניטיביות ותהליכי ויסות עצמי בלמידה בסביבות טכנולוגיות. היא פרסמה מאמרים רבים בכתבי עת שפיטים ופרקים בספרים אקדמיים. היא זכתה במספר פרסים על הצטיינות במחקר, כהוקרה על תרומתה המשמעותית לתחום החינוך. בנוסף, היא משמשת כעורכת-אורחת בכתבי עת אקדמיים מובילים.​​
אורית אבריאל
 
ד"ר או​הד אופז

מרצה​

יוצר סרטי תעודה מאז 1997, סרטיו הופקו עבור ערוצי טלוויזיה מובילים בארץ ובעולם הוקרנו בסמינרים, השתתפו וזכו במסגרות תחרותיות בפסטיבלי סרטים. סיים בהצטיינות יתרה לימודי תואר שני MFA במסלול הפקה בחוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב. דוקטורנט בחוג לתקשורת באוניברסיטה העברית בירושלים, במחקריו ובשיעוריו העיוניים הוא מתמקד בשאלות של אתיקה ועדות העולות בסרטיו ובסרטיהם של תלמידיו.
מרצה בכיר במכללת אורנים מלמד קולנוע ומרכז את תחום הפקת הסרטים בחוגים לתקשורת ולגיל הרך ובתוכנית לתואר שני במדעי הרוח. בין יוזמי ומובילי: תכנית "דיאלוג דרך קולנוע" - ליצירת סרטים על ידי מורים יהודים וערביים.  פרויקט "עדות ופליטות מסע תיעודי" - הכולל קורס, משלחת, סמינר וסדנה להפקת עדויות. התמחות בקולנוע ומדיה במסגרת התוכנית לתואר שני בהוראת מדעי הרוח. ​

נורית גור יעיש  
פרופ' נורית גור יעיש

 ראשת התכנית מוסמך בהוראה לביה"ס העל יסודי .M.Teach

בעלת תואר שני מהתוכנית להתפתחות הילד באוניברסיטת חיפה ודוקטורט בהתפתחות האדם מאוניברסיטת קורנל. עבודת הדוקטרט שלה עסקה ביחסי התקשרות במבוגרים צעירים. מלמדת פסיכולוגיה התפתחותית וקורסי מחקר בתואר הראשון והשני במכללה האקדמית אורנים ובאוניברסיטת חיפה. עוסקת במחקר של מערכות יחסים קרובות לאורך מעגל החיים והשפעתן על בריאות, תפקוד ומיטביות נפשית.


תואר בגאוגרפיה - תואר ראשון בחינוך  
ד"ר סלעית רון
מרצה

השלמתי דוקטורט בטכניון שעסק בלמידה בקבוצות קטנות של תחום האבולוציה בתיכון. בהמשך, חקרתי בפוסט דוקטורט חשיבה ביקורתית אצל תלמידים (בחיפה) וסטודנטים (באורנים).
במהלך חיי המקצועיים, לימדתי והדרכתי מורים בבתי ספר יסודיים ועל יסודיים, הקמתי וניהלתי את תחום החינוך ברמת הנדיב שעסק בחינוך אקולוגי במשך יותר מעשור וניהלתי את תחום המתמטיקה והמדעים בחותם במשך חמש שנים.
בחותם הכרתי לעומק את הפריפריה החברתית גאוגרפית בישראל ואת החשיבות הגדולה של החינוך כמשנה מציאות חברתית. אני מאמינה בלמידה מתמדת ובהתנסויות מרחיבות אופקים.
זכיתי להיות עמיתה בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית בירושלים במשך שנתיים ואני ממשיכה ללמוד בתוכנית השונות באמצעות יחידת הבוגרים.
תמר לוז גרבר  
ד"ר עמיר גפן

מרצה 

ד"ר עמיר גפן הוא חוקר ומרצה לבינה מלאכותית בחינוך.
עמיר משמש כיועץ אקדמי לאגף המחקר והפיתוח של משרד החינוך.
כמו כן, הוא חבר מרכז המצוינות לטכנולוגיות למידה בלשכה לטכנולוגיות המידע, ומטמיע בינה מלאכותית בקרית ההדרכה בצה"ל.
עבודת הדוקטורט של ד"ר גפן עוסקת בנושא מוגנות רשת. עמיר חבר בצוות ההקמה של המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת-מוקד 105.​ ​

תואר שני בחינוך - תואר שני בהוראה  
ד"ר רותי סגל

ראשת התכנית לתואר שני בהוראת המתמטיקה/הוראת המדעים לבית הספר היסודי

כיהנה כמורה למתמטיקה בחטיבה העליונה במשך 26 שנה, ובתפקיד ציבורי כמדריכה ארצית למתמטיקה בחטיבה העליונה מטעם משרד החינוך. בוגרת תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת חיפה, תואר שני בהוראת מדעים בתחום המתמטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שלישי בפקולטה לחינוך מדע וטכנולוגיה בטכניון. לימודי פוסט דוקטורט במוסד נאמן לחקר מדיניות. תחומי מחקר מרכזיים: התפתחות מקצועית של מורים למתמטיקה, ושל מורי מורים למתמטיקה, שילוב טכנולוגיה בהוראת מתמטיקה, התפתחותן של קהיליות מורים למתמטיקה.
חברת צוות מחקר בפרויקטים המתקיימים בטכניון: "רמזור למורה" ו- "שילוב הבזקי חדשות מתמטיות בהוראה",  ובמכון וייצמן: "וידקטיקה" – התפתחות מקצועית של מנחי מורים למתמטיקה על בסיס קטע וידאו מתוך שיעור.​​

אילה צור  
ד"ר אילה צור

מרצה 

מרצה בכירה, תחומי ההוראה מתמקדים במתודולוגיה, עקרונות ההוראה ופסיכולוגיה חברתי-והתפתחותית של גיל ההתבגרות. מרצה בתכנית המוסמך בהוראה, בתכנית הייעוץ החינוכי ובתכנית לחינוך והוראה לתלמידים בהדרה, בפקולטה ללימודים מתקדמים במכללת אורנים.
מחקריה מתמקדים במרחב הפיזי של בית ספר, ובזיקה שלו לסביבה החינוכית. במסגרת מחקריה היא מיישמת שיטות מחקר המבוססות על נתונים חזותיים אשר באמצעותם היא בוחנת את החוויה הבית ספרית של אנשים.
בעבר היא עמדה בראש תכנית המוסמך בהוראה במכללת אורנים. בנוסף, היא לימדה מדעי-החברה בבתי ספר על-יסודיים במחוז הצפון.

תואר בחינוך - תואר ראשון בחינוך  
ד"ר יערה הרמלין פיין ​

דיקנית הפקולטה לחינוך

ד"ר יערה הרמלין פיין הינה בוגרת תואר ראשון בחינוך מיוחד ופסיכולוגיה ותואר שני בייעוץ חינוכי מאוניברסיטת תל-אביב, ותואר שלישי בייעוץ והתפתחות האדם מאוניברסיטת חיפה. ד"ר הרמלין פיין היתה מדריכה פדגוגית ומרצה בחוג לחינוך מיוחד במכללה האקדמית לחינוך אורנים החל משנת 2007. בשנים 2019-2024 כיהנה בתפקיד ראש החוג לחינוך מיוחד, ובשנת 2024 נכנסה לתפקיד דיקנית הפקולטה לחינוך.
בשנים 2021-2023 ריכזה את הפורום לראשי חוגים לחינוך מיוחד במסגרת מכון מופ"ת, והיא בוגרת מחזור ד' של תוכנית "אלומות" של מכון מופ"ת ועתודות לישראל.
תחומי ההוראה והמחקר שלה עוסקים ביחסי הורים ומחנכים ובהכשרת מורים. ​​​
תואר בחינוך - תואר שני בחינוך  
פרופ' לורה איליין סיגד


אנתרופולוגית שמחקריה מתמקדים בהיבטים שונים של סיכון וחוסן בראיה תרבותית, כולל פגיעה והתעללות בילדים, פגיעות מיניות, הקשרים תרבותיים של פגיעת ילדים, הגירה ועוני בילדות. ד"ר סיגד היא מרצה בכירה, ראשת התכנית לחינוך והוראה לתלמיד בהדרה וגם מרכזת לימודי מחקר - תואר שני.  בוגרת אוניברסיטת מישיגן, בעלת תואר BA בפסיכולוגיה, ודוקטורט באנתרופולוגיה חינוכית מהחוג למנהיגות חינוכית באוניברסיטת חיפה.
מלמדת קורסים המתמקדים בהיבטים חינוכיים ואנתרופולוגיים של זכויות הילד בחברות רב תרבותיות: אנתרופולוגיה ככלי טיפולי בעבודה עם נוער בסיכון, סיכון וחוסן, אלימות בחברה בראיה תרבותית: בהקשרים קהילתיים, חינוכיים ומשפחתיים ושיטות מחקר איכותניות.


Footer Mobile