Personal Site

Netzer David


קורות חיים

השכלה אקדמית

התואר

חוג/מחלקה/פקולטה

מוסד אקדמי

שנת קבלת תואר

Ph.D. (דוקטור)

School of Education

University of Sussex, UK

2008

M.A. (מוסמך)

ביה"ס לחינוך

אוניברסיטת חיפה

1996

B.A.

הפקולטה למח"ר

אוניברסיטת חיפה

1987

תעודת הוראה

היסטוריה

אורנים

1987

מומחיות אקדמית


הוראה

במכללת אורנים

  • הפקולטה לחינוך, היחידה להכשרת מורים בעי"ס: ניווט כיתה, מיומנויות הוראה,
  • הדרכה פדגוגית בהתנסות מעשית, זהות.
  • ביה"ס ללימודי מוסמך – המסלול למנהיגות בחינוך: דילמות מנהיגות בחברה דמוקרטית.

מחוץ למכללה

המרכז לחינוך הומניסטי בבית לוחמי הגטאות – מנחה סדנאות ומרצה

רשימת פרסומים

נושאי תיזה

עבודת הדוקטורט ( .Ph.D. / D.Sc) - בעברית ובאנגלית

תיזת דוקטור ( Ph.D ):

המרכז לחינוך הומניסטי בבית לוחמי הגטאות – פעולתו והשפעותיו.

מאמרים

כתבי עת מדעיים ומקצועיים או פרקים בספרים

בכתבי עת מדעיים עם שיפוט:

 Painful Past in the Service of Israeli Jewish-Arab Dialogue: The Work of the Center for Humanistic Education at the Ghetto Fighters House in Israel
In Factis Pax (2), 2, 282-291. http://www.infactispax.org/Volume_special_IIPE/Netzer.pdf

הצגה בכנסים מדעיים


מתהום לגשר: מכאובי העבר כחומרי עבודה במרכז לחינוך הומניסטי כנס "מורים חוקרים" התשיעי במכללת אורנים, יוני 2008. היחידה למחקר והערכה, המכללה האקדמית לחינוך, אורנים.

תפקידים ציבוריים

1998-2001: צוות הפיתוח וההובלה של תוכנית ניסויית בהוראת היסטוריה: "היסטוריה אחר"ת".

מרחב אישי


כאזרח ישראלי וכמחנך, אני רואה בדיאלוג השוויוני עם "האחר" (יהיה/תהיה מי שתהיה/יהיה) את אבן הראשה של חברה נאורה, הומניסטית. המושג "מיזוג אופקים" של הפילוסוף הקונסטרוקטיביסט גאדאמר מייצג נאמנה את אמונתי בדיאלוג כערך וכדרך:
"בדיאלוג – כל אחד מביא את 'האופק' שלו; המפגש יוצר 'שדה משמעות' חדש.
תהליך מיזוג האופקים מעניק לנו זוית רחבה יותר של התבוננות – כזו המכילה גם את אופקו של האחר... כך אנו לומדים להסתכל על מעבר לעצמנו: לא כדי להינתק מעולמנו-שלנו, אלא כדי לראותו בפרספקטיבה רחבה יותר."