Personal Site

Lichtinger Einat

סגל אקדמי

  • Reception Hours:

    יום ב' 10:00-11:00

קורות חיים

השכלה אקדמית

התואר

חוג/מחלקה/פקולטה

מוסד אקדמי

שנת קבלת תואר

Ph.D. (דוקטור)

חינוך

אוני' בן גוריון

2004

M.A. (מוסמך)

חינוך

אוני' בן גוריון

1998

B.A.

ספרות ופילוסופיה

אוני' העברית בירושלים

1988

תעודת הוראה

חנ"מ – הסבת אקדמאים

מכללת בית ברל

1990

מומחיות אקדמית

אסטרטגיות למידה, ויסות עצמי בלמידה, חינוך והוראה של נוער בסיכון, כתיבה, מוטיבציה, תלמידים בהדרה


Learning Strategies, Self Regulated Learning, Teaching and educating youth at risk, Writing, Motivation, Youth at Risk

הוראה

במכללת אורנים

 2011 ואילך סדנה ללווי עבודות גמר מורחבות   הפקולטה ללמודים מתקדמים 1
2010 ואילך
סדנה ללווי עבודות גמר הפקולטה ללמודים מתקדמים         1
2009 ואילך הוראה ככלי ליצירת שינוי – תואר שני הפקולטה ללמודים מתקדמים

1

2009 ואילך אסטרטגיות קריאה וכתיבה לנוער בהדרה – תואר שני הפקולטה ללמודים מתקדמים

1

2008 ואילך ויסות עצמי בלמידה: ראיה רב ממדית של התלמיד – תואר שני הפקולטה ללמודים מתקדמים

2

2008 -2011 אבחון והוראה של תהליכי כתיבה – קורס מאבחנות. הפקולטה ללמודים מתקדמים

2

2008 - 2010 ליקויי כתיבה – הסבת אקדמאים הפקולטה לחינוך

2

2008 ואילך התנסות מעשית וסמינר דידקטי חנ"מ שנה ב'. הפקולטה לחינוך

8

2007 ואילך אסטרטגיות של ויסות עצמי לתלמידים ל"ל הפקולטה לחינוך

2

 

מחוץ למכללה

2001-2005: הוראה בחוג לחינוך מיוחד, מכללת אחווה

2000- 2007: מרצה במסגרת השתלמויות עובדי הוראה של האוניברסיטה הפתוחה, בהשתלמויות מורים של משרד החינוך, קורס מת"ליות. הוראה בקורס מאבחנות דידקטיות בניצ"ן. 

רשימת פרסומים

נושאי תיזה

עבודת הדוקטורט ( .Ph.D. / D.Sc) - בעברית ובאנגלית

תזת דוקטור (.P.h.D):
ליכטינגר, ע. 2004: "ויסות עצמי בכתיבה: השפעת תפיסת מבנה הסביבה הלימודית על אסטרטגיות קוגניטיביות, מוטיבציוניות והתנהגותיות". אוני' בן-גוריון בנגב, בהנחייתם של פרופ' מלכה גורודצקי וד"ר אבי קפלן.

 Lichtinger, E., Gorodetzki, M. & Kaplan, A. (2004). Self-Regulation in Writing: The Role of Perceived Environmental Goal Structure in Regulating Cognition, Motivation and Behavior. Ph.d. Thesis, Ben-Gurion, University.

עבודת תיזה למאסטר (.M.Sc. / M.A) - בעברית ובאנגלית

תזת מאסטר (.M.A):
ליכטינגר, ע. 1998: הפער בין הידע המטה-קוגניטיבי של ילדים על אסטרטגיות קריאה לבין הביצוע שלהן בפועל. אוני' בן-גוריון בנגב, בהנחייתם של פרופ' אלי קוזמינסקי ופרופ' לאה קוזמינסקי.

 Lichtinger Einat, Kozminsky Eli, Kozminsky Lea (1998). The gap between children`s metacognitive knowledge of reading strategies and their actual preformance. M.A Thesis, Ben Gurion University.

ספרים - כתיבה או עריכה

ליבנית רות, ליכטינגר עינת (1993) "קום והתהלך בארץ". ספר להוראת הגיאוגרפיה וההיסטוריה של א"י לחינוך המיוחד. הוצאת פרויקט יח"ס, אוני' ת"א.

ליכטינגר ע. (2008) "האתגר שבהבעה: תהליכי ויסות ואסטרטגיות בכתיבה". הוצאת תמ"ה, מכון מופ"ת, ת"א.

ליכטינגר ע., איתן, נ. (2008) "הוראת הכתיבה, הבעה בכתב". אתר אינטרנט סביבות למידה מכוונות, מכון מופ"ת. http://www.mofet.macam.ac.il/svivot/sites/write

מאמרים

כתבי עת מדעיים ומקצועיים או פרקים בספרים

מאמרים שיצאו לאור בכתבי עת שפיטים:

Kaplan, A., Lichtinger, E. & Gorodetzky, M. (2009). Integrating , motivational orientation and action possibilities: Exploring writing strategies as integral components of achievement goals. Journal of Educational Psychology. 101 (1), 51–69

Kaplan, A., Lichtinger, E., & Margulis, M. (2011). The dynamics of situated purposes of engagement and self-regulation strategies in writing: A mixed-method case study. Teachers College Record. 113 (2).

Lichtinger, E. & Kaplan, A. (2011). The Central Role of Purpose of Engagement in Academic Self-Regulation. New Direction of Teaching and Learning On line.

Lichtinger, E. & Kaplan, A. (submitted). Motivation and self-regulation of pupils with learning disabilities included in regular classes in primary school . Special Issue on Motivation and Self-Regulation. Metacognitin and Learning

Lichtinger, E. & Leich tentritt J. (submitten). Self-Regulation Programs for At-Risk Youth: Are Teachers Affected Too? Urban Education.

Lichtinger, E. (submitted). Academic writing skills of college students. Teaching in Higher Education

 

 

 בן אשר, נ., ליכטינגר, ע. קפלן, א. בן-אשר, ס. (2009) אבחון תהליכי הויסות כתיבה ככלי לקידום הישגי התלמיד בביה"ס. הייעוץ החינוכי. אגודת היועצים החינוכיים בישראל.

ליכטינגר, ע. (2010). השפעתה של הסביבה הלימודית על תהליכי ויסות עצמי ומוטיבציה של תלמידים. דברים כתב עת אקדמי של מכללת אורנים. עמ' 135-150.

ליכטינגר, ע. (2011). ויסות עצמי בלמידה. מאמר מוזמן לכתב העת בנושא מוטיבציה. הד החינוך פ"ה (7) עמ' 82-85

ליכטינגר, ע.  (2012). בניית כלי אבחוני לאיתור תהליכי ויסות עצמי ואסטרטגיות בכתיבה. סחי"ש, 26 (2) כתב עת לחינוך מיוחד של אוני' חיפה.עמ' 57-74

בהליכי כינוס

 ליכטינגר, ע. (בפרסום). המפגש עם התלמידים "האחרים" בכתה - פדגוגיה מותאמת לבני נוער בהדרה. כנס האחר. מכללת אורנים.

דוחות מחקר

ליכטינגר, ע. (2009). מאפיינים מוטיבציונים ותהליכי ויסות עצמי של תלמידים  לקויי למידה המשולבים בכתות רגילות בביה"ס היסודי. הוגש לועדת המחקר, מכון מופ"ת.

 

ליכטינגר, ע. (2010). ההשלכות של הפעלת תוכניות התערבות לקידום הויסות העצמי של תלמידים בהדרה על המורים המפעילים אותן. הוגש לועדת המחקר של התואר השני, מכללת אורנים.

 

ליכטינגר, ע. (2012). קידום הכתיבה האקדמית של סטודנטים במכללת אורנים. הוגש לועדת  המחקר, מכללת אורנים.

 

ליכטינגר, ע. (2013). הערכה של תוכניות התערבות לקידום הויסות העצמי והמוטיבציה של תלמידים תת משיגים בביה"ס היסודי. הוגש לועדת המחקר, מכון מופ"ת.


 

הצגה בכנסים מדעיים


ליכטינגר ע., קוזמינסקי א., קוזמינסקי ל.(יולי 1998). "הפער בין הידע המטה-קוגניטיבי של ילדים על אסטרטגיות לבין הביצוע שלהן בפועל". כנס "סקריפט" מעלה החמישה, יולי 1998.

  Lichtinger E., Kuzminski E. & Kuzminski L. (1999, Apr.) The Gap between metacognitive knowledge of reading strategies and their actual performance. American Educational Research Association (AERA), Montreal, Canada.

 ליכטינגר ע., גורודצקי מ., קפלן א., (מאי 2001). "ויסות עצמי בכתיבה: השפעת תפיסת מבנה הסביבה הלימודית על אסטרטגיות קוגניטיביות, מוטיבציוניות והתנהגותיות". הוצג במפגש "מוטיבציה ורגש בחינוך", אוני' בן-גוריון, ב"ש.

 Lichtinger, E., Kaplan, A. & Gorodetzky, M. (2004, Sep.) Integrating motivational orientation and action possibilities: Exploring writing strategies as integral components of achievement goals. 9th International Conference On Motivation. (ICM) Lisbon, Portugal.

 ליכטינגר ע., גורודצקי מ., קפלן א. (יולי 2005) "איתור תהליכי ויסות בכתיבה ובניית כלי לדיווח עליהם". הוצג בכנס "סקריפט", ניר עציון.

 Lichtinger, E., Kaplan, A. & Gorodetzky, M. (2006, Sep.) Self-regulation in writing; Exploring processes that junior High-School students employ while writing a composition. The 9th SigWriting, Antwerp, Belgium.

 ליכטינגר ע. (יולי 2007) ויסות עצמי בכתיבה: בניית כלי אבחוני לאיתור תהליכי ויסות ואסטרטגיות בכתיבה. כנס "סקריפט", מכללת לוינסקי, ת"א.

 Kaplan, A., Lichtinger, E., & Gorodetsky, M. (2007, Aug.). Situating Motivational Orientations and Self-Regulation in Socio-Cultural Educational Contexts An Integrative Perspective. Paper presented as the 12th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Budapest, Hungary


Kaplan, A., Lichtinger, E., & Gorodetsky, M. (2008, July). Investigating the integration of motivational orientations and self-regulation strategies: Employing a stimulated recall methodology. Paper presented as part of an invited symposium titled Keeping Track of Research on Self-Regulated Learning at the XXIX International Conference of Psychology, Berlin, Germany.

Lichtinger, E & Kaplan, A. (2010, July). The Central Role of Purpose of Engagement in Self-Regulation in Academic Writing. Paper presented at the. Israel’s First International Conference on Academic Writing, Tel-Aviv, Israel.

ליכטינגר עינת. (פברואר, 2011) המפגש עם האחר בכתה – פדגוגיה מותאמת לבני נוער בסיכון. הרצאה מוזמנת. כנס האחר, מכללת אורנים.

Lichtinger, E .( June 2012) Effect of Intervention Programs to Promote Self-Regulation in At-Risk Students on the Self-Identity and Motivation of Teachers.  Agency, 2012. Cambrige, England.

ליכטינגר, ע.(יולי, 2012) .קידום הכתיבה האקדמית של סטודנטים במכללה לחינוך. הכנס הבינלאומי לכתיבה, מופ"ת. ת"א.

ליכטינגר, ע. (דצמבר, 2012). תהליכי ויסות עצמי ואסטרטגיות של סטודנטים בכתיבה אקדמית במכללה לחינוך הרצאה מוזמנת. פורום כתיבה אקדמית, מופ"ת. ת"א.

ליכטינגר, ע. (2012).: תהליכי ויסות עצמי, אסטרטגיות ומוטיבציה בכתיבה. הרצאה מוזמנת. * כנס כתיבה של הועדה לאוריינות, האקדמיה הלאומית למדעים, יירושלים.

ליכטינגר, עינת. (2013) ויסות עצמי ומוטיבציה בכתיבה אקדמית. הרצאה מוזמנת. כנס כתיבה אקדמית. מכון מופ"ת.

ליכטינגר, עינת(2013). תכנון, פיקוח והערכה, תהליכי ויסות עצמי בלמידה. הרצאה מוזמנת. כנס רכזי מל"א (משרד החינוך): אספקטים תאורטיים, פדגוגיים ואומנותיים בתכנית מל"א.

הנחיית סטודנטים לתארים מתקדמים

סלים עלי סלאח

2009

Med הוראת אסטרטגיות ותהליכי ויסות בבית ספר יסודי
ויולט בוקאעי

2009

Med

פיתוח תוכנית למודים באזרחות המקדמת תהליכי ויסות
רינה ורקר

2009

Med קידום תהליכי הפיקוח של ילדים ל"ל בגנים "זורמים"
עאבד אניסה 2010 Med השפעת הויסות העצמי על המוטיבציה, הדימוי העצמי ועל ההישגים של תלמידים בהדרה
עבוד לובנא 2010 Med הוראה מערכתית של תהליכי ויסות עצמי ואסטרטגיות למידה וניהול דיון מטא-קוגניטיבי עליהם לקידום מסוגלות והישגים של תלמידים חלשים בתיכון
עיאדאת וג'דאן 2010 Med הוראת אסטרטגיות למידה ולמידה שיתופית והשפעתם על העלאת המוטיבציה וההישגים אצל תלמידים בהדרה
גלי בן סימון 2011 Med השפעה של תכנית לקידום תהליכי ויסות עצמי על המוטיבציה והתפקוד של כיתות על נוער בהדרה.
רוזלין פאחורי חורי 2011 Med השפעה של תהליכי ויסות על העלאת מוטיבציה והישגים אצל נוער בהדרה
שרה שוורץ 2011 Med ההשפעה של הצבת מטרות על התקדמות מקצועית של מורים העובדים עם אוכלוסיה מיוחדת,
 אלבינה בריטוין 2012  Med בנית תוכנית בית ספרית המיועדת לטיפול בתלמידים המוגדרים "נושרים סמויים" 

פעילות מקצועית/חינוכית/אקדמית, פיתוח וייזום

1990 – 2004: מורה לחינוך מיוחד בבי"ס מפתן בהרצליה, ביה"ס הפתוח ביפו, ביה"ס ניצני אשכול בנגב . הקמה וניהול של מרכז למידה לתלמידי חט"ב ותיכון בבי"ס "מעלה הבשור" בנגב.

2005 – 2007 הדרכה של צוותים של מרכזי למידה בקיבוצים עירוניים בנצרת עלית וביוקנעם

 

תפקידים אקדמיים במכללה/אוניברסיטה

במכללת אורנים

2009 - 2010: ריכוז צוות הדרכה הפדגוגית שנה ב' בחוג לחנ"מ.

2010: אחראית על עבודות גמר בתוכנית לתואר שני לחינוך והוראה לנוער בהדרה.

2011: רכזת מגמת "פדגוגיה מותאמת" בתוכנית לתואר שני לחינוך והוראה לנוער בהדרה.



מחוץ למכללה

2009: קורא מומחה בכתב העת סחי"ש, אוני' חיפה. 

2011: הוזמנתי להיות קורא מומחה בכתב העת Learning and Instruction

2012: קורא מומחה בכתב העת Learning and Individual Differences

תפקידים ציבוריים

2000 - 2005 ריכוז מרכז למידה, בי"ס מעלה הבשור.
2002- 2006 מרצה במכללת אחווה בחוג לחנ"מ.
2000- 2006 מרצה באגף להכשרה של עובדי הוראה באוני' הפתוחה.

מרחב אישי


בהתייחס לדמות המורה אני מבקשת לצטט מהספר "סיפור על אהבה וחושך" מאת עמוס עוז:
"אם ביטאת בכיתה רעיון שמצא חן בעיניה, הייתה מורה-זלדה מצביעה עליך ואומרת חרש: תסתכלו נא כולכם, הנה יש כאן ילד שטוף-אור. אם שקעה אחת הבנות בחלום בהקיץ, הייתה מורה-זלדה מבארת לנו כי ממש כשם שאיש אינו אשם בנדודי-השינה שלו, כך אסור להאשים את נועה בנדודי הערות הפוקדים אותה לעיתים.
ללעג, לכל לעג שהוא, קראה מורה-זלדה בשם רעל. לשקר קראה נפילה או שבירה. לעצלות קראה בשם עופרת, לרכילות עיני הבשר. הגאווה נקראה אצלה חורכת-כנפיים והוויתור, גם ויתור קטנטן, ואפילו ויתור על מחק או על תורך לחלק לכתה את דפי הציור, כל ויתור נקרא בפיה ניצוץ" (עמ' 327).