Personal Site

Krivosh Ludmila

באדר אורן

Dr. Ludmila Krivosh

Ph.D - Haifa University, Israel 2008

Ph.D - Dniepropetrovsk University, Ukraine 1991

 

Ludmilk@gmail.com

ludmila_k@oranim.ac.il

 

 

 

Areas of Interest and Specialization

Identity study through multidisciplinary approach:

-          Linguistics (identifying author of anonymous texts; bilingualism; professional language);

-          Sociology (multiculturalism, cultural identity, social identity; organizational socialization; professional socialization, professional identity);

-          Social Work (personal, cultural and social identity in mixed marriage, case management, intake).  

-           

Academic Position  

Lecturer

 

Books

Moin, V., Krivosh, L., & Kenigshtein, M. (2007). Ethnically mixed Russian-speaking families in Israel: Problems of adaptation. In M. Kenigshtein (Ed.), The “Russian” side of Israel: Features of a social portrait (pp. 194 – 217). Jerusalem – Moscow: Gesharim. (in Russian)

 

 

Articles in Refereed Journals (Hebrew)

Krivosh, L. (2016a). Impact of studying in mother's tongue on the bilingual students' socialization to the school counseling. School Counseling (in Hebrew).

Krivosh, L. (2016b). Lecturer Induction Program implications: Different aspects of the organizational socialization. Studies in Educational Management and Organization (in Hebrew).

Krivosh, L.,& Shvarts M. (2016). Intercultural interactions in bilingual Jewish-Hebrew kindergarten. Dvarim, 10 (in Hebrew).

Krivosh, L. (2016c). Library-Research paper as a teaching and learning tool in higher education. Dapim, 63, 190-213 (in Hebrew).

Krivosh, L., Vaingast, Y., & Pronkin, A. (2011). Development of a human-sensitive programming system in Social Services. Society and Welfare, 2, 287-296. (in Hebrew).

Krivosh, L., & Vaingast, Y. (2007). High-Tech in intake: Knowledge management outcomes at the Nazareth-Illit social services department. Society and Welfare, 3, 479 – 496 (in Hebrew)

 

Krivosh, L. (1994). On one of the possibilities of definition and differentiation of the literary genres. Dniepropetrovsk: University Publication (in Russian).

Krivosh L. (1993). From the attempt of syntactically attributing anonymous texts (Publicism of Dostoyevsky). Syntax of linguistic units. Dniepropetrovsk: University Publication (in Russian).

Krivosh L., & Stoliarova, L. (1993). Concerning the question of objectivization of the individual attributes of text. Stylistics and semantics of linguistic categories in the Russian language. Dniepropetrovsk: University Publication (in Russian).

Krivosh L. (1990). Concerning the question of using linguistic techniques for attribution of texts. Communications techniques in the modern Russian language. Dniepropetrovsk: University Publication (in Russian).

Krivosh L., & Plochei, S. (1988). From the attempt of using linguistic methods for the attribution of texts. The question of using quantitative techniques for analysis and classification of the historical sources of the state. Dniepropetrovsk: University Publication (in Russian).

Krivosh L., & Stoliarova, L. (1984). Concerning the question of development of the simple sentence structure from the XI century to the XX century. The linguistic heritage of professor Lomtev and questions of Russistics. Dniepropetrovsk: University Publication (in Russian).

Articles in Refereed Journals (English)

Krivosh, L., & Lavee, Y. (2012). Marital stability among Jewish and mixed couples following immigration to Israel from the former Soviet Union. European Psychologist, 17(2), 158-167.

קורות חיים

השכלה אקדמית

 

מועדי הלימודים

שם המוסד והמחלקה

התואר

תאריך קבלת התואר

2003 – 2007 

אוניברסיטת חיפה, ביה"ס לעבודה סוציאלית 

Ph.D.

11.2.2008

1999 – 2003

אוניברסיטת חיפה, ביה"ס לעבודה סוציאלית

M.A.

01.04.2003

1995 – 1997

אוניברסיטת חיפה, ביה"ס לעבודה סוציאלית

B.A.

01.06.1997

1988 – 1991

אוניברסיטת דנייפרופטרובסק, אוקראינה, החוג לפילולוגיה

Ph.D.

14.06.1991

1981 –1986

אוניברסיטת דנייפרופטרובסק, אוקראינה, החוג לפילולוגיה

M.A.  ,B.A.

19.06.1986

מומחיות אקדמית

, גיל ההתבגרות, דו-לשוניות, הגירה, הסתגלות המערכת הזוגית, הסתגלות חברתית, זהות תרבותית, חיברות, יציבות מערכת זוגית, מגזר שלישי, ניהול ידע, נישואי תערובת, פסיכולוגיה התפתחותית, קרימינולוגיה, רב-תרבותיות, שיטות מחקר איכותיות, שיטות מחקר כמותיות, שירותים חברתיים


Multicultural tradition, Adolescence, דו-לשוניות, Immigration, הסתגלות המערכת הזוגית, Social Adaptation, Cultural Identity, Socialization, Marital Stability, The third sector, Knowledge management, Intermarriage, Developmental psychology, Criminology, Multicultural tradition, Qualitative research, Quantitative research, Social services

הוראה

במכללת אורנים

 

          הוראה במכללת אורנים:                   

ניתן בשנה"ל

שם הקורס

פקולטה            

2014 – עד היום

רשתות חברתיות בעולם הפוסט-מודרני

ב"א

החוג לסוציולוגיה

2014 – עד היום

סמינריון בנושא: חינוך והגירה

מ"א

תכנית מסע-נתיב

2014 – עד היום

סמינריון בנושא: הכנה לכתיבת עבודות גמר

מ"א

תלמידים בהדרה

2012 – עד היום

ההיבטים השונים של המחאות החברתיות בארץ ובעולם בעשור האחרון

ב"א

החוג לסוציולוגיה

2011 – עד היום

סמינריון בנושא: עבודת יועץ בצוות רב-מקצועי

מ"א

ייעוץ חינוכי

2011 – עד היום

שיטות מחקר איכותיות

מ"א

תכניות התואר השני

2011 – עד היום

שיטות מחקר כמותיות

מ"א

תכניות התואר השני

2010 – עד היום

 

עבריינות נוער בראיית פסיכולוגיה התפתחותית

מ"א

ייעוץ חינוכי וחינוך תלמידים בהדרה

2010 – עד היום

 

המגזר השלישי בישראל

ב"א

החוג לסוציולוגיה

2010 – עד היום

 

תיאוריות סוציולוגיות

ב"א

החוג לסוציולוגיה

2007 – עד היום

החברה בישראל: חלק א'; חלק ב'                            

ב"א

החוג לסוציולוגיה

 

מחוץ למכללה

 הוראה באוניברסיטת חיפה:

ניתן בשנה"ל

שם הקורס

סוג הקורס

לתואר

2010 – 2011

שיטות מחקר - מבוא

שיעור

ב"א

2008 – עד היום

שיטות מחקר כמותיות

שיעור

מ"א

2009 - 2010

שיטות מחקר איכותיות

שיעור

מ"א

2009 - 2010

פסיכולוגיה התפתחותית

שיעור

ב"א

2006

ניהול ידע וניהול טיפול בעבודה סוציאלית

שיעור

ב"א

    הוראה בטכניון חיפה:      

ניתן בשנה"ל

שם הקורס

סוג הקורס

לתואר

2006-2005

רוסית כשפה זרה

שיעור

ב"א

הוראה באשל - האגודה לתכנון ולפיתוח שירותים למען הזקן בישראל:

ניתן בשנה"ל

שם הקורס

מחלקה

 

2014 – עד היום

בני משפחה מטפלים – סוגיות ומיומנויות טיפול לאנשי מקצוע

השתלמות

2011 - עד היום

רב-תרבותיות וזקנה

השתלמות

              

 

רשימת פרסומים

נושאי תיזה

עבודת הדוקטורט ( .Ph.D. / D.Sc) - בעברית ובאנגלית

בעברית:

2007: עבודת דוקטורט בנושא: "יחסי זוגיות של זוגות מעורבים, בהשוואה לזוגות יהודים, לאחר עלייתם ארצה מברית המועצות לשעבר". אוניברסיטת חיפה, ישראל.

 1991: עבודת דוקטורט בנושא: "ייחוס הטקסט. גילוי המחבר האלמוני לפי המתודיקה הקומבינטורית". אוניברסיטת דנייפרופטרובסק, אוקראינה.

באנגלית:

2007:          Doctoral research: "Relationships of Ethnically Mixed Couples, in Comparison to Jewish Couples, following their Immigration to Israel from the Former USSR". University of Haifa, Israel.

1991:          Doctoral research: "Attribution of the Text, Revealing the Anonymous Writer using the Combinatory Method".  Dniepropetrovsk National University, Ukraine.

עבודת תיזה למאסטר (.M.Sc. / M.A) - בעברית ובאנגלית

בעברית:

2003: הסתגלות המערכת הזוגית בין עולי בריה"מ לשעבר אל המעבר הבין-תרבותי, כאשר אחד מבני הזוג לא-יהודי. עבודת גמר לקבלת תואר "מוסמך", בית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת חיפה.

 באנגלית:

 

2003: Adaptation of immigrant couples from the former USSR to the intercultural transition, in a case where one spouse is non-Jewish. University of Haifa.

 

מאמרים

כתבי עת מדעיים ומקצועיים או פרקים בספרים

מאמרים שפורסמו

קריבוש, ל., ווינגסט, י., פרונקין, א. (2011). תוכנה רגישה לאדם: פיתוח מערכת מידע אגפית בשירותי רווחה (חברה ורווחה, ל"א (2), 287 – 296.

קריבוש, ל., ווינגסט, י. (2007). ההייטק של האינטייק. תוצרי ניהול הידע באגף לשירותים חברתיים בעיריית נצרת עילית. חברה ורווחה, כז (3), 479 – 496.

קריבוש, ל. (2007). יחסי זוגיות של זוגות מעורבים, בהשוואה לזוגות יהודים, לאחר עלייתם ארצה מברית המועצות לשעבר. עבודת גמר לקבלת תואר "דוקטור לפילוסופיה", בית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת חיפה.

קריבוש, ל. (2003). הסתגלות המערכת הזוגית בין עולי בריה"מ לשעבר אל המעבר הבין-תרבותי, כאשר אחד מבני הזוג לא-יהודי. עבודת גמר לקבלת תואר "מוסמך", בית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת חיפה.

קריבוש, ל. (1994). על אחת האפשרויות של הדפיניציה והדיפרנציאציה של הז'אנרים הספרותיים. הוצאת האוניברסיטה, דנייפרופטרובסק (ברוסית).

 קריבוש ל., וסטוליארובה, ל. (1993). אל שאלת האובייקטיביזציה הלשונית של אפיוני הטקסט האינדיבידואליים. סטיליסטיקה וסמנטיקה של הקטגוריות הדיקדוקיות בשפה הרוסית. הוצאת האוניברסיטה, דנייפרופטרובסק (ברוסית).

קריבוש, ל. (1992). מניסיון הייחוס התחבירי של הטקסטים האלמוניים (פובליציסטיקה של פ. דוסטוייבסקי). התחביר של היחידות הלשוניות. הוצאת האוניברסיטה, דנייפרופטרובסק (ברוסית).

קריבוש, ל. (1990). אל שאלת השימוש באמצעים הספציפיים לשם ייחוס הטקסטים. שיטות הקומוניקציה בשפה הרוסית המודרנית. הוצאת האוניברסיטה, דנייפרופטרובסק (ברוסית).

קריבוש, ל., ופלוחיי ס. (1988). מניסיון השימוש בשיטות הלינגביסטיות לשם ייחוס הטקסטים. שאלות השימוש בשיטות הכמותניות לשם ניתוח וסיווג המקורות ההיסטוריים של המדינה. הוצאת האוניברסיטה, דנייפרופטרובסק (ברוסית).

 קריבוש, ל., וסטוליארובה ל. (1984). אל שאלת התפתחות הסטרוקטורה של המשפט הפשוט מהמאה ה- XI עד המאה ה- XX. הירושה הלינגביסטית של הפרופסור לומטיב ושאלות הרוסיסטיקה. הוצאת האוניברסיטה, דנייפרופטרובסק (ברוסית). 

Krivosh, L., & Lavee, Y. (2012). Marital stability among Jewish and mixed couples following immigration to Israel from the former Soviet Union. European Psychologist, Vol. 17(2), 158-167.

Krivosh, L., Moin, V., & Kenigshtein, M. (2007). Ethnically mixed Russian-speaking families in Israel: problems of adaptation. In M. Kenigshtein (Eds.), The “Russian” side of Israel: Features of a social portrait (pp. 194 - 217). Jerusalem, Moscow: Gesharim (in Russian).

 

דוחות מחקר

יוני 2013: דוח מחקר "שימוש ברפרטים כדרך הוראה ולמידה בתכניות התואר השני". הוגש לפקולטה ללימודים מתקדמים ולרשות למחקר והערכה, מכללת אורנים.

הצגה בכנסים מדעיים

19.10.06. הרצאה "השתלבות העולים הלא-יהודים בישראל". אוניברסיטת בר-אילן, וועידה מדעית בין-לאומית בנושא: "יהדות דוברת רוסית בעולם המודרני: קהילה, פוליטיקה ושלטון.

05.06.06. הרצאה "הסתגלות זוגות מעורבים (יהודי ולא-יהודי) מחבר העמים לישראל. כנסת ישראל, וועידה מדעית בנושא: "15 שנה לעלייה מבריה"מ לשעבר – סיכומים ותחזיות".

16.05.2005. הרצאה "יחסי זוגיות של זוגות מעורבים בהשוואה לזוגות יהודים לאחר עלייתם ארצה מחבר העמים". אוניברסיטת בר-אילן, יום העיון המדעי השמיני של מרכז פלג-ביליג לחקר איכות חיי המשפחה "לא דיברנו עוד על אהבה...": היבטים מחקריים וטיפוליים של יחסים זוגיים.

20.10.2004. הרצאה "כיצד משתפת יחידת האינטייק את הלקוחות והעובדים המקצועיים בתהליכי קבלת ההחלטות בנוגע לתוכנית ההתערבות?" היריד השלישי לניהול ידע ולמידה ארגונית בשירותי הרווחה, במעמד שר הרווחה ח"כ זבולון אורלב.

 16.05.07. “Mixed families in intercultural transition. Adaptation of ethnically mixed imigrants couples from the former Soviet Union to Israel”. World Family Conference, May 16 – 18, Prague, Czech Republic.

הנחיית סטודנטים לתארים מתקדמים

1)       סואר מרשוד, 2011, עבודת גמר יישומית בחוג לחינוך והוראה לתלמידים בהדרה (התואר מ"א). נושא העבודה: "התמודדות התלמידים עם מעברם לכיתות אומ"ץ - כיתות תגבור לימודי" (העבודה אושרה).

2)       באדרה עומרי, 2011, עבודת גמר יישומית בחוג לחינוך והוראה לתלמידים בהדרה (התואר מ"א). נושא העבודה: "משמעות האסטרטגיות הניהוליות בעבודת מורים עם ילדים בסיכון בחברה הערבית" (העבודה הוגשה).

3)       מאיה פארן, 2012עבודת גמר יישומית בחוג לייעוץ חינוכי (התואר מ"א). נושא העבודה: "גיבוש הזהות המקצועית של היועצים החינוכיים בתוך הדרישות המקצועיות המשתנות" (העבודה אושרה).

4)       שירה מירלי, 2012, עבודת גמר יישומית בחוג לחינוך והוראה לתלמידים בהדרה (התואר מ"א). נושא העבודה: "התמכרות להימורים בגיל ההתבגרות" (העבודה אושרה).

5)       אירית פז, 2012, עבודת גמר יישומית בחוג לחינוך והוראה לתלמידים בהדרה (התואר מ"א). נושא העבודה: "גבולות וענישה" (העבודה אושרה).

6)       עינת הולנברג, 2012, עבודת גמר יישומית בחוג לחינוך והוראה לתלמידים בהדרה (התואר מ"א). נושא העבודה: "התמודדות גננת עם ילד מאתגר בגן לחינוך רגיל" (העבודה אושרה).

7)       יעל הימן, 2013, עבודת גמר יישומית בחוג לחינוך והוראה לתלמידים בהדרה (התואר מ"א). נושא העבודה: "שילוב תלמידים דתיים בסיכון בחינוך הממלכתי דתי הרגיל" (העבודה בתחילת הדרך).

8)       ג'וזפין חורי, 2013, עבודת גמר מורחבת בחוג לייעוץ חינוכי (התואר מ"א). נושא העבודה: "מורכבות יחסי גומלין בין הורים ומורים בבי"ס במגזר הערבי" (העבודה בתחילת הדרך).

9)       אילה נאור,  2013, עבודת גמר יישומית בחוג לחינוך והוראה לתלמידים בהדרה (התואר מ"א). נושא העבודה: "תכנית התערבות בנושא חיזוק הדימוי העצמי בקרב תלמידים עם לקויות/קשיי למידה" (העבודה בתחילת הדרך). 

 

 

 

 

 

 

פעילות מקצועית/חינוכית/אקדמית, פיתוח וייזום

2011 – עד היום: אש"ל - האגודה לתכנון ולפיתוח שירותים למען הזקן בישראל. העברת הרצאות בקורס "רב-תרבותיות וזקנה".

 

2007 – עד היום: מכללת אורנים, החוג לסוציולוגיה והתוכנית לתואר שני, מרצה. העברת

                                 הקורסים: ב.א. - "החברה בישראל" (חלק א' וחלק ב'), "תיאוריות 

                                 סוציולוגיות", "המגזר השלישי בישראל", "ההיבטים השונים של המחאות

                                 החברתיות בארץ ובעולם בעשור האחרון"; מ.א. – "עבריינות הנוער

                                 בראיית פסיכולוגיה התפתחותית", "שיטות מחקר כמותיות", "שיטות מחקר

                                 איכותיות", סמינריון "עבודת יועץ בצוות רב-מקצועי".

2005 – עד היום: אוניברסיטת חיפה, בית הספר לטיפול באמצעות אמנויות; החוג ללימודים רב-תחומיים. מרצה. העברת קורסים לתארים ב"א ו- מ"א.

1997 עד היום: עיריית נצרת עילית, מחלקת הרווחה. רכזת ניהול הידע והלמידה הארגונית

                                 במחלקה. רכזת יחידת האינטייק. עובדת סוציאלית בתחומי המשפחה, 

                                 טיפול משפחתי והדרכת הורים. יושבת ראש הוועדה לייעוץ, אבחון

                                 והפנייה. הנחיית קבוצות לנשים מוכות ולהוריי תלמידים עולים בבתי הספר.

                              העברת ימי עיון. עובדת מצטיינת לשנת 2003. עובדת סוציאלית בכירה משנת 2008.

 

2008 –2010: אוניברסיטת חיפה, "מינרבה" - המרכז לחקר החברה. עוזרת מחקר.

 

2005 – 2009: אוניברסיטת חיפה, מעונות הסטודנטים. רכזת השירות הסוציאלי "עמית"

                                  במעונות.

 

2008 – 2009: ג'וינט ישראל, פרויקט מתו"ב, נצרת עילית. בניית מערך תיאום ותמיכה

                                  במשאבי קהילה, רכזת הפרויקט.

 

2005 –2006: אוניברסיטת חיפה, מוקד מצוינות יחסי מטפל-מטופל בתחום הבריאות.

                                  רכזת המוקד, עוזרת מחקר.

 

 10.1997- 02.1998: טכניון חיפה, המחלקה ללימודים כלליים. מרצה לשפה הרוסית כשפה זרה.

 

 1996- 1997: בית הספר התיכון "אורט" רוגוזין, מגדל העמק. מחנכת ומורה להנחלת

      הלשון, תוכנית נעל"ה.

 

 1995 - 1996: בית הספר התיכון ויצ"ו, נהלל. מחנכת ומורה ללשון ואולפן עברית,

        מורה להבעה.

 

1994- 1995: אולפן למבוגרים "בית אשכול", ויצ"ו, עפולה. מורה לעברית.

 

1994 –1995: העברת השתלמויות בנושאי קליטת עלייה ולימוד עולים באולפן עברית,

                                 אזור הצפון: חיפה, עפולה, מגדל העמק.

 

1994  - 1995: החברה להגנת הטבע. מדריכת חוגי טבע, בית ספר שדה באלון תבור.

      שיעורי טבע במסגרת התוכנית "קרן קרב" בבתי ספר בנצרת עילית ובקיבוץ

      שריד.

 

1991 - 1994: אוניברסיטת דנייפרופטרובסק, אוקראינה. מרצה וחוקרת בחוג לשפות

                                 זרות. מורה לרוסית כשפה זרה.       

 1986- 1988: ביה"ס התיכון, דנייפרופטרובסק, אוקראינה. מורה ללשון וספרות.

תפקידים אקדמיים במכללה/אוניברסיטה

במכללת אורנים

2007 – עד היום: מכללת אורנים, החוג לסוציולוגיה והתוכניות לתואר שני, מרצה וחוקרת.

מחוץ למכללה

2005 - עד היום: אוניברסיטת חיפה, בית הספר לטיפול באמצעות אמנויות; החוג ללימודים רב-תחומיים, מרצה וחוקרת.

1997 - 1998: טכניון חיפה, המחלקה ללימודים כלליים, מרצה

1991- 1994: אוניברסיטת דנייפרופטרובסק, אוקראינה. מרצה וחוקרת.

 

תפקידים ציבוריים


התנדבות:

ייעוץ והעברת ימי עיון בעמותה להגנת זכויות של משפחות מעורבות בישראל. עריכת טור קבוע באתר העמותה

מרחב אישי

אני מאמינה ששילוב בין העבודה המדעית לבין העבודה בשטח מעשיר ומעמיק את היכולות האקדמיות ונותן השראה בהוראה ובמחקר. אי-לכך, בחיי המקצועיים הנני מעורבת בתחומים רבים. באקדמיה, כבעלת תואר שלישי בשני תחומי ידע - לינגוויסטיקה ועבודה סוציאלית, אני חוקרת, מורה ומרצה בתחומים נרחבים ולקהלים מגוונים. מבחינת העבודה בשטח, אני מרכזת פרויקטים ותוכניות ועובדת כעובדת סוציאלית בעירייה במשרה מלאה. פרסומיי הינם בעברית, אנגלית ורוסית, ואני משתתפת פעילה בכנסים מקצועיים ומדעיים. בין עיסוקיי גם עבודה התנדבותית: ייעוץ, העברת ימי עיון ועריכת טור קבוע באתר העמותה להגנת זכויות של משפחות מעורבות בישראל. המחקרים העתידיים שלי ייערכו בתחומי הרב-תרבותיות, העבודה בצוותים רב-מקצועיים בחינוך והמחאות החברתיות בעשור האחרון בארץ ובעולם.