אתר אישי

ד"ר דולב-כהן מיכל

סגל אקדמי

קורות חיים

השכלה אקדמית

2012 - 2006   תואר שלישי בחוג לייעוץ והתפתחות האדם, הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה.
2005 - 1999   תואר שני בחינוך, המגמה לפיתוח תוכניות לימודים במוקד מחשבים, אוניברסיטת חיפה.
1999 - 1996   תואר ראשון בחינוך ובמדע המדינה, אוניברסיטת חיפה.

מומחיות אקדמית

בריונות ברשת האינטרנט, היבטים תרפויטיים של האינטרנט, מתבגרים ברשת, פסיכולוגיה של האינטרנט


Cyberbullying, Therapeutic aspects of the internet, Teens @ cyberspace, cyberpsychology

הוראה

במכללת אורנים

תואר ראשון

תואר שני

מחוץ למכללה

שיטות מחקר איכותניות (תואר ראשון).

השפעת האינטרנט על מערכת החינוך (תואר ראשון).

רשימת פרסומים

נושאי תיזה

עבודת הדוקטורט ( .Ph.D. / D.Sc) - בעברית ובאנגלית

היבטים תרפויטיים של האינטרנט: השימוש בתוכנה למסרים-מיידיים כאמצעי להקלה רגשית אצל מתבגרים.

עבודת תיזה למאסטר (.M.Sc. / M.A) - בעברית ובאנגלית

בחינת ההקלה הרגשית של משתתפים בקבוצת תמיכה מקוונת למתבגרים הסובלים ממצוקה נפשית.

מאמרים

כתבי עת מדעיים ומקצועיים או פרקים בספרים

בוניאל-ניסים,מ. ודולב-כהן, מ. (2014). גלישה אל מעמקי קהילת פרו-אנה באינטרנט: ניתוח תוכן שלבלוגים. מפגש.

בוניאל-ניסים,מ. ודולב-כהן, מ. (2013). פנים אל פנים (Face-to-Face) עם "ילדי הפייסבוק" (FaceBook): תפיסות ילדים את השימוש ברשת החברתית "פייסבוק". מפגש,38, 79-93.

בוניאל-ניסים,מ. ודולב-כהן, מ. (2012). ילדים כותבים על קירות: תרבות הפייסבוק. עיון ומחקרבהכשרת מורים, 13, 207-231.

דולב-כהן,מ. (2010). שיחות במסרים מידיים בין מתבגרים: יתרונות, חסרונות ומה שביניהם. עטהשדה, 5, 16-20.

דולב-כהן,מ. (2008). הערך התרפויטי בשימוש בתוכנות למסרים מיידיים – לא רק שיחות חולין. הייעוץהחינוכי, 15, 144-159. 

Lapidot-Lefler, N., & Dolev-Cohen,M. (2015). Comparing cyberbulling and school bullying among school students:prevalence, gender, and grade level differences. Social Psychology ofEducation. 18,1-16.

Lapidot-Lefler, N., & Dolev-Cohen,M. (2014). Differences in Social Skills among Cyberbullies, Cybervictims,Cyberbystanders, and Those Not Involved in Cyberbullying. Journal of Childand Adolescent Behavior. 2, article 149. DOI10.4172/2375-4494.1000149

Dolev-Cohen, M., & Barak, A. (2013). Adolescents' use of instant messaging asa means of emotional relief. Computers in Human Behavior, 29,58-63.

Barak, A., Boneh, O., & Dolev-Cohen,M. (2011). Factors underlyingparticipants' gains in online support groups. In A. Blachnio & A.Przepiorka (Eds.), Internet in psychological research. Warsaw, Poland:UKSW Publishing.

Barak, A., & Dolev-Cohen, M. (2006).Does activity level in online support groups for distressed adolescentsdetermine emotional relief? Counselling and Psychotherapy Research, 6,186-190.

הצגה בכנסים מדעיים

דולב-כהן, מ. ולפידות-לפלר, נ. (פברואר, 2014). בריונות ברשת ובריונות בכיתה בקרב מתבגרים בישראל. כנס מחקר, עיון ויצירה באורנים, המכללה האקדמית לחינוך אורנים.

דולב-כהן (יוני, 2013). הסרת עכבות במדיום המקוון ותרומתה ללמידה והוראה. סאמר נט, המכללה האקדמית לחינוך אורנים.

דולב-כהן, מ. וברק, ע. (ינואר, 2013). השימוש ב"מסרים-מיידיים" כאמצעי להקלה רגשית אצל מתבגרים. כנס מחקר, עיון ויצירה באורנים, המכללה האקדמית לחינוך אורנים.

דולב-כהן, מ. וברק, ע. (אוקטובר, 2012). מסרים מידיים ונהנים: על שיחות בין מתבגרים באמצעות מסרים מידיים. כנס מחקר, המכללה האקדמית לחינוך גורדון.

דולב-כהן, מ. (פברואר, 2012). בית הספר והמרחב החברתי המקוון. כנס באר-שבע לשלום הילד 2012, אוניברסיטת בן-גוריון.

דולב-כהן, מ., וברק, ע. (נובמבר, 2011). היבטים תרפויטיים של האינטרנט: השימוש ב"מסרים-מיידיים" כאמצעי להקלה רגשית אצל מתבגרים. הכנס המדעי של היועצים החינוכיים – תשע"ב: תמיכה רגשית וחברתית לילדים ונוער בסיכון, אוניברסיטת חיפה.

דולב-כהן, מ., וברק, ע. (מרץ, 2010). היבטים תרפויטיים של האינטרנט: השימוש בתוכנה למסרים-מיידיים כאמצעי להקלה רגשית אצל מתבגרים. הכנס השנתי ה- 14 של האגודה הישראלית לתקשורת, בית ספר סמי עופר לתקשורת, המרכז הבינתחומי הרצליה.

 

Barak, A., Ben-David, M., Boneh, O., & Dolev-Cohen, M. (2010, August). The moderating effect of participants'
involvement in online support groups
. Paper presented in the symposium "Online psychological and mental health interventions" (J. Grohol, Chair) at the 118th Annual Convention of the American Psychological Association, San Diego, CA, USA.

Barak, A., Ben-David, M., Dolev-Cohen, M., & Boneh, O. (2010, July). Participants' involvement and
personal gains in online support groups
. Paper presented in the symposium "Therapist-assisted e-interventions" (J. Proudfoot, Chair) at the 27th International Congress of Applied Psychology, Melbourne, Australia.

Barak, A., Dolev-Cohen, M., & Boneh, O. (2008, June). What makes online support groups a successful experience for participants? Paper presented in the panel "Current research in group counseling and psychotherapy" (Z. Shechtmen, Chair) conducted at the 39th Meeting of the Society for Psychotherapy Research, Barcelona, Spain.