טופס נייח

החוג לאלטרנטיבות בחינוך

תואר: B.Ed בחוג לחינוך ובחוג נוסף לבחירה.
תעודה הוראה: לבי"ס היסודי או העל יסודי בחוג השני​​​​​​​
שיטות הוראה פורצות דרך!
החוג פותח צוהר למגוון הולך וגדל של מודלים חינוכיים אלטרנטיביים​

בעולם משתנה במהירות ולאור התפתחויות טכנולוגיות, תהפוכות פוליטיות ותרבותיות ומהפכות בדרכי חשיבה ולמידה - גובר העניין בשיטות הוראה פורצות דרך, בזרמים חינוכיים אלטרנטיביים,  ובמחקר חינוכי ביקורתי.
החוג לאלטרנטיבות בחינוך פותח צוהר למגוון הולך וגדל של מודלים חינוכיים אלטרנטיביים שמעצבים כבר כיום את הנוף החינוכי בישראל.

מטרות החוג לחינוך
להעניק לסטודנטים פרספקטיבה רחבה, מקיפה ומשווה על מגוון האפשרויות החינוכיות הקיימות (על יתרונותיהן ואתגריהן), מחוץ ומעבר לקופסה, וכן לצייד אותם בכלים שימושיים וישימים להוראה.

הקורסים הנלמדים
הסטודנטים נחשפים למידע רב, לתיאוריות חינוכיות וחברתיות, לטרמינולוגיות רלוונטיות ולמסגרות חשיבה וביקורת – ובמקביל חווים את השטח ואת התהליך החינוכי על בשרם. לעתים קרובות מדובר בתהליכי למידה שמשלבים מלאכות, פיתוח מיומנויות התבוננות, הקשבה ותנועה, למידה במרחב הפתוח והטבעי, דינמיקות הוראה לא שגרתיות, מפגשים עם אנשי חינוך ויזמים חברתיים פורצי דרך, וכד'.


תכנית לימודים ייחודית!
חינוך וולדורף, חינוך יער, חינוך מונטסורי, חינוך אקטיביסטי
        

  • סיורים למסגרות חינוכיות מיוחדות וחדשניות, ומפגש ישיר עם מחנכים, מנהלים, קובעי מדיניות ויזמים חברתיים-חינוכיים
  • קורסים שמשלבים תיאוריה ברמה אקדמית עם התנסות מעשית, חווייתית ומחוברת לעולם האמיתי
  • תכנית מקיפה לתעודת הוראה משולבת בלימודי וולדורף
  • תכנים ייחודיים בחינוך יער, והכרה אקדמית בהכשרת המדריכים​ של ארגון "שומרי הגן"
  • סגל מקצועי ומלא תשוקה לנושאים הנלמדים, שחותר ליחס של שותפות עשייה וגורל עם הסטודנטים של התכנית ועם עמיתיהם.

 

 

11https://www.oranim.ac.il/sites/heb/academic-units/education-faculty/hugim/education-studies/slider/1.jpgסיורים לימודיים בארץסיורים במרחבי חינוך משמעותיים ברחבי הארץFalse
1212https://www.oranim.ac.il/sites/heb/academic-units/education-faculty/hugim/education-studies/slider/12.jpgהשתייכות לקבוצה מובחרתאנו לומדים, יוזמים ומתפתחים יחד, כקבוצהFalse
55https://www.oranim.ac.il/sites/heb/academic-units/education-faculty/hugim/education-studies/slider/5.jpgדיונים בקבוצהמועדון דבייטינג ומועדון קריאה בספרים הגדולים False
66https://www.oranim.ac.il/sites/heb/academic-units/education-faculty/hugim/education-studies/slider/6.jpgהנחיה אישיתמערכת יחסים קרובה עם מרצי החוג, פעילות חברתית בלתי פורמאליתFalse
77https://www.oranim.ac.il/sites/heb/academic-units/education-faculty/hugim/education-studies/slider/7.jpgיוזמות חינוכיותסטודנטים מקדמים יוזמות חינוכיות שלהם ברחבי אורנים, היישוב ובבתי ספר False
88https://www.oranim.ac.il/sites/heb/academic-units/education-faculty/hugim/education-studies/slider/8.jpgהתפתחות אישיתהתפתחות אומנותית, רגשית ובלתי פורמלית False
img-55img-55https://www.oranim.ac.il/sites/heb/academic-units/education-faculty/hugim/education-studies/slider/img-55.jpgלהיות נוכחFalse


הגישה שלנו דוגלת בקיום לימודים בטבע

חשיפת ילדים לשפע הגירויים והאתגרים שבטבע תורמת רבות להתפתחותם הקוגנטיבית והרגשית היער, הסביבה הטבעית, מגוון החיים, הצמחים הארץ והשמים וכל מה שמתרחש ביניהם הוא המאסטר, המורה הראשי. זה שמלמד בלי שנדע שהוא מלמד. מי שנותן למורים שעומדים מול התלמידים את ההשראה והכוח לשתף אותם בידע הזה. מי שנותן לילדים את הצורך ללמוד בלי להרגיש שהם לומדים, את הסקרנות, הפליאה, והחיבור. "חינוך יער" הוא גישה שצוברת הערכה ותאוצה בארץ.

נטע-לי גלזר - מדריכה, מורה, צוות פדגוגי ביה"ס שומרי הגן, מכללת אורנים


Footer Mobile