אתר אישי

ד"ר קצ'רגין עופר


קורות חיים

השכלה אקדמית

 

B.A. בפסיכולוגיה, בסוציולוגיה ובאנתרופולוגיה - אוניברסיטת תל-אביב.

M.A. בסוציולוגיה ובאנתרופולוגיה - אוניברסיטת תל-אביב.

Ph.D. בסוציולוגיה ובאנתרופולוגיה - אוניברסיטת תל-אביב.

מומחיות אקדמית

אוריינות, אנתרופולוגיה, היסטוריה אינטלקטואלית ותרבותית, התפתחות מקצועית של מורים ומורי מורים, לימודי הגבל / מוגבלויות, לימודי מגדר, לקויות למידה, סוציולוגיה, סוציולוגיה של הגיל הרך, סוציולוגיה של ידע, סוציולוגיה של ספרות, סוציונליגוויסטיקה, ניתוח שיח, רטוריקה , קריאה ולקויות קריאה, שיטות להוראת קריאה


Literacy, Anthropology, intellectual and cultural history, Development of Mentors' Expertise through Mentoring, disability studies, gender studies, Learning Disabilities, sociology, sociology of infanthood, sociology of knowledge, , , Reading and Dyslexia, Methods of teaching reading

הוראה

במכללת אורנים

 

תואר שני:

החוג לנוער בהדרה.

החוג ליעוץ חינוכי.

החוג M.teach.

 החוג לגיל הרך. 

 

תואר ראשון:

הוג לאזרחות.

החוג לסוציולוגיה.

החוג לחינוך.

תכנית מל"ח.

 

מחוץ למכללה

 

מרצה במסגרת תואר שני ותואר ראשון במכללת לוינסקי - תל-אביב.

רשימת פרסומים

נושאי תיזה

עבודת הדוקטורט ( .Ph.D. / D.Sc) - בעברית ובאנגלית

 

נושא הדוקטורט: מחקר סוציולוגי והיסטורי על תופעת 'לקויות הלמידה' בישראל (2009).

מאמרים

כתבי עת מדעיים ומקצועיים או פרקים בספרים

קצ'רגין, ע. (2012). מה זו בעצם לקות למידה? –דיון על הגדרהומשמעויותיה. דברים 5: 67-82.

קצ'רגין, ע. (2014). מישויות קליניות לתופעה חברתית: הזמנה לניתוח השיח של לקויות למידה בישראל . סוציולוגיה ישראלית טו (2): 416-440.

Katchergin, O (2014). ‘Learning disabilities’ as a ‘black box' in Israeli context.  Culture, Medicine, and Psychiatry 38 (4): 669-699.

Katchergin, O. (2012). Between negative stigma (cultural deprivation) and positive stigma (learning disability): The historical development of two special

education tracks. Culture, Medicine, and Psychiatry 36 (4): 679-711.

תפקידים אקדמיים במכללה/אוניברסיטה

במכללת אורנים

ראש החוג לסוציולוגיה

ראש החוג לאזרחות

חבר במועצה האקדמית.

חבר בועדת ההוראה.