אתר אישי

גור שרון

מידענית יעץ

  • טלפון:

    04-9838870

קורות חיים

מומחיות אקדמית


מרחב אישי

מאמינה ופועלת למען שילוב בין מחקר מדעי לעבודה בשטח - על כן אני דואגת לאורך השנים לעבוד, לתרום ולהיתרם משלושת המעגלים במערכת החינוך – תלמידים, סטודנטים וצוות חינוכיים ומקצועיים. במפגש שלי מידי יום אני פוגשת את כל באי מערכת החינוך ובכך הופכת למקצועית יותר, מכירה ויודעת את השטח על בוריו ומצליחה לתפקד בין עולמות התאוריה לעולמות השטח. בראשיתי אני מחנכת, לאחר מכן מרצה וחוקרת בתחומי מדעי החברה, מדע המדינה ואזרחות בתחומים מגוונים: פוליטיקה, שלטון חוק, שחיתות שלטונית, שסעים בחברה הישראלית, חוסן אישי וקהילתי בבתי הספר ובנוסף אני פועלת נמרצות בחקר באקדמיה ומעל במות של כנסים בארץ ובינלאומיים. המחקר שלי עוסק כאמור בתחומי מדעי החברה ומדע המדינה ומתמקד בשני תחומים עיקריים –האחד, שחיתות שלטונית בכלל ובשלטון המקומי בפרט. השני, חוסן אישי-מקצועי וקהילתי של צוותים חינוכיים, תלמידים וקהילה. אני מתפקדת כעמיתת מחקר באוניברסיטת אריאל במרכזי מחקר: חקר אסונות טבע רבי נפגעים וחקר המזרח התיכון ומזרח אסיה . פיתחתי שתי תוכנית חינוכיות בגפ"ן בשנים האחרונות , אחת נקראת "הכשרת שגרירי חוסן מערכת החינוך בישראל", תכנית מס' 10050. והשניה, המורה כמגדלור לחוסן מיטבי, תכנית מס' 25167. שתי התוכניות מעניקות כלים אופרטיבים מהשדה האקדמי והשדה החינוכי לצוותים החינוכיים בשטח. לצד העשייה המחקרית, ההוראה, ההנחיה אני מאמינה כחוקרת חוסן שחשוב לתת ולתרום לקהילה ולחברה – בשנים האחרונות אני מתנדבת בפדרציה העולמית של יהדות מרוקו בתפקידי אני ממונה על תחום החינוך ויוזמת הקמת מרכז מורשת וזיכרון ליהדות מרוקו , בנוסף לכך פועלת נמרצות בשדה הדיפלומטי-חינוכי ומקדמת מפגשים חינוכיים-אקדמאים בין הנוער והסטודנטים בישראל ומרוקו. בשנת 2022 סייעתי בכתיבת תכנית פדגוגית חינוכית שקידמה משלחת נוער מהעיר נשר למרוקו במסגרת התוכנית הייתי אמונה על יצירת קשר עם השלטונות במרוקו, עם השגרירות של ישראל במרוקו ועם בתי ספר מקומיים שיסייעו במפגשי נוער חינוכיים מרתקים בין משלחת בני נוער הראשונה שיצאה מישראל (מהעיר נשר) למרוקו. המפגשים היו מעוררי השראה בין הנוער היהודי לנוער המוסלמי שביחד דיברו את שפת הסובלנות והחיים בשותפות. המשלחת היתה הצלחה ומהווה מודל לקידום משלחת מהסוג הזה שתצא גם מאורנים למרוקו. אני חולמת להקים קליניקת חוסן לסטודנטים, סגל אקדמי ועובדי המנהלים באורנים – מרכז שייתן ומרכז מענה בתחום הרגשי/קהילתי והמקצועי לכל באי אורנים קליניקה שתכין לקראת אתגרים שעומדים בפנינו כל העת, חשוב להתכונן לאתגרים בזמן שגרה ולהכין את קהילת אורנים לרגעי משבר שצפויים כל העת האנושית בכלל והישראלית פרט. מרכז זה יכול לתת מענה מחקרי לאתגרי החוסן של צוותים חינוכיים, מקצועיים, סטודנטים. המרכז צריך לפעול בתקופת שגרה, שעת חירום ובשיקום ועיקרו למקסם את החוסן הקהילתי לא רק בתחומי ביטחון אלא בתחומים מגוונים: כלכליים, חינוכיים, אסונות טבע, מגפות, משברים. , משברי ארגונים וכו'. קלינקה מהסוג הזה שעוסקת בחוסן היא חדשנית וניתן להרוויח ממנה מס' פעמים : פעם אחת לקידום מחקר בתחום החוסן החינוכי והחוסן בכלל, פעם שניה לחיזוק הקהילה של המכללה (מוטיבציה,, עשייה וכו') ובפעם השלישית על ידי כך שהקליניקה תיצור מסלול של שירותי חוסן חיצונים לארגונים, בתי ספר מחוץ לאורנים שיהיו מוכנים לשלם עבור שירותי חוסן, למשל: בתי ספר, רשויות מקומיות, ארגונים ציבוריים ופרטיים ועוד. משפט שמלווה אותי שנים ואני מקדמת אותו בעשייה החינוכית שלי: "הדואג לימים זורע חיטים, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים" (יאנוש קורצ'ק). בחרתי בתפקידי כאשת חינוך מפני שאני רואה בו כתפקיד המשמעותי ביותר שיכול לבקש אדם - לדאוג, להשפיע ולקדם דורות של אנשים.