Achituv, Sigal and Manzura, Shulamit.2016: How to Bridge the Gap? Teacher Educators' Approaches to the Teaching ofthe Biblical 'Other' in Kindergarten. Journal of Jewish Education.Volume 82 (3) pp. 231-257. (h5- index – 5)
מקום 46 מתוך 360 בקטגוריית Religious Studies
Alexander, S.T.; Brody, D.L.; Muller,M.; Gor Ziv, H.; Achituv, S.; Gorsetman, C.; Harris, J.; Tal, C.; Goodman, R.;Schein, D.; Vogelstein, I. & Miller, L. (2016). Voices of American andIsraeli early childhood educators on inclusion, Journal of Early ChildhoodSpecial Education, 8(1), 16-38.
Achituv, Sigal. (2013). What did theteacher say today? - State religious kindergarten teachers deal with complexTorah stories. Journal of Jewish Education. Volume 79, (3), pp.256-296. (h5- index – 5)
מקום 46 מתוך 360 בקטגוריית Religious Studies
אחיטוב,סיגל. 2013: "'זה משהו שמפריע לי, אבל לא אכניס אותו לגן' – קונפליקטיםמגדריים של גננות בגן הממ"ד, והשתקפותם בסיפורי התורה". אשהויהדותה, שיח פמיניסטי דתי עכשווי. עורכת: טובה כהן, הוצאת ראובן מס, ירושלים,תשע"ד, עמ' (73-89).