אתר אישי

ד"ר אחיטוב סיגל

ראש התכנית לתואר שני בגיל הרך

  • נייד:

    0506283502
  • שעות קבלה:

    יום א' 11:30-12:30

קורות חיים

השכלה אקדמית

תואר

מוסד לימודים

מחלקה

שנים

B.E.D

 

אונ' עברית וסמינר אורנים

מו"ג

תשמ"א – תשמ"ז

B.A.


אונ' חיפה

חינוך, מחשבת ישראל

תשמ"ח-תש"נ

M.A.


אונ' חיפה

חינוך – תכנון לימודים

תשנ"ז-תשס"ב

Ph. D


אונ' חיפה

חינוך – למידה הוראה והדרכה

תשס"ז – תשע"ב

מומחיות אקדמית

גישות חינוכיות לעבודה בגן הילדים, התפתחות מקצועית של מורים ומורי מורים, חג ומועד בגיל הרך, סיפורי תנך בגן הילדים, קונסטרקטיביזם, תכנון לימודים בגיל הרך, תנך בגובה העיניים


Educational approaches to Kindergarten work, Development of Mentors' Expertise through Mentoring, Jewish religious festivals, Bible Stories In Kindergarten, Constructivism, Curriculum in Early childhood education

הוראה

במכללת אורנים

מרצה במכללת אורנים משנת תשע"א

מחוץ למכללה

מרצה במכללת גורדון משנת תשע"ד

רשימת פרסומים

נושאי תיזה

עבודת הדוקטורט ( .Ph.D. / D.Sc) - בעברית ובאנגלית

שם עבודת ד"ר: "גננות מספרות את עצמן – על זהות הגננת בחינוך הממ"ד".

 

Early Childhood Educators Tell Their Stories: On the Identity of Religious Pre-School Teachers in Israel 

עבודת תיזה למאסטר (.M.Sc. / M.A) - בעברית ובאנגלית

שם עבודת תיזה: "גננות נחשפות לפדגוגיה של הקשבה". 

 

 

 

Preschool Teachers exposed

to a Pedagogy of Listening

מאמרים

כתבי עת מדעיים ומקצועיים או פרקים בספרים

Achituv, Sigal and Manzura, Shulamit.2016: How to Bridge the Gap? Teacher Educators' Approaches to the Teaching ofthe Biblical 'Other' in Kindergarten. Journal of Jewish Education.Volume 82 (3) pp. 231-257. (h5- index – 5)

מקום 46 מתוך 360 בקטגוריית Religious Studies

 

 

Alexander, S.T.; Brody, D.L.; Muller,M.; Gor Ziv, H.; Achituv, S.; Gorsetman, C.; Harris, J.; Tal, C.; Goodman, R.;Schein, D.; Vogelstein, I. & Miller, L. (2016). Voices of American andIsraeli early childhood educators on inclusion, Journal of Early ChildhoodSpecial Education, 8(1), 16-38.

 

Achituv, Sigal. (2013). What did theteacher say today? - State religious kindergarten teachers deal with complexTorah stories. Journal of Jewish Education. Volume 79, (3), pp.256-296.  (h5- index – 5)

מקום 46 מתוך 360 בקטגוריית Religious Studies


אחיטוב,סיגל. 2013: "'זה משהו שמפריע לי, אבל לא אכניס אותו לגן' – קונפליקטיםמגדריים של גננות בגן הממ"ד, והשתקפותם בסיפורי התורה". אשהויהדותה, שיח פמיניסטי דתי עכשווי. עורכת: טובה כהן, הוצאת ראובן מס, ירושלים,תשע"ד, עמ' (73-89). 

הצגה בכנסים מדעיים

 

תאריך

הכינוס

מקום

נושא ההרצאה \ הדיון

18/6/17

כנס מחקר של תכנית הפוסט דוקטורט במכון מופ"ת

מכון מופ"ת

"לזרוע את זרעי הקהילה", זהותן של מנהלות מעון המשתתפות בפרויקט הטמעה של תפיסה קהילתית

25/5/17

הכנס הבינלאומי השני ליזמות בחינוך

המכללה האקדמית "אוהלו" בקצרין

"לפני שאת מזמינה אליך אורחים את צריכה לסדר את הבית", מנהלות מעון בפתחו של תהליך שינוי

10/5/17

ICEBAD 2017 International Conference on Education, Business and Architecture Design 2017

אוניברסיטת סנט פול, אוטווה, קנדה

תפיסות אמביוולנטיות של מנהלות מעון בישראל

13/2/17

מחקר, עיון ויצירה

המכללה האקדמית אורנים

איך מגשרים על הפער הזה? עמדות מורי מורים בהוראת סוגיית "האחר" במקרא בגיל הרך

 

28/12/16

מחקר איכותני בשרות הכשרת מורים

מרכז מלטון, האוניברסיטה העברית

עמדות מורי מורים בהוראת סוגיית "האחר" במקרא בגיל הרך

מחקר איכותני – שיתופי

 

16/3/16

משקפים מציאות - יצירה, מחקר ופרשנות

הכנס השנתי של ביה"ס ללימודי מוסמך

המכללה האקדמית אורנים

הנחיית שולחן עגול  בנושא:

ספרות ילדים ומקרא לילדים: מה גלוי ומה נסתר? (יחד עם פרופ' רינה בן שחר)

9/2/16

הכנס הישראלי השביעי למחקר איכותני

אוניברסיטת בן גוריון באר שבע

איך מגשרים על הפער הזה? עמדות מורי מורים בהוראת סוגיית 'האחר' במקרא בגיל הרך

 

1/2/16

כנס 'מחקר, עיון ויצירה'

המכללה האקדמית אורנים

איזה סיפור מסיפורי התנ"ך את בוחרת להעלות בזיכרונך?  תרומת הבחירה של סיפורי מקרא על ידי סטודנטיות לגיל הרך - להכשרתן להוראה (יחד עם דר' רותי דנינו ליכטנשטיין)

10/12/15

מפגשים מאירים בגיל הרך

המכללה האקדמית לחינוך  לוינסקי


תפיסות של מחנכות אמריקאיות וישראליות כלפי הכלה בחינוך היהודי בגיל הרך

8/2/15

 

דברים שלא מדברים עליהם בגן כנס הגיל הרך השישי לזכרו של גדעון לוין

מכון מופת

מה ספרה לכם הגננת?

גננות מתמודדות עם סיפורי תורה מורכבים

 

8/1/15

כנס NIMBY" לא בחצר האחורית שלי"

המכללה האקדמית "אורנים"

American and Israeli Educators' Attitudes Towards Inclusion in the Jewish Early Childhood Classroom

 

22/10/14

כנס מחקר "גורדון"

המכללה האקדמית "גורדון"

מה ספרה לכם הגננת? גננות מתמודדות עם סיפורי תורה מורכבים.

10/2/14

כנס 'מחקר, עיון ויצירה'

המכללה האקדמית "אורנים"

מה ספרה לכם הגננת? גננות מתמודדות עם סיפורי תורה מורכבים.

11/6/2012

כנס NRJE

Newton Centre MA. USA

"What did the teacher say today?"- State-religious kindergarten teachers deal with complex Torah stories.

4/7/2011

כנס "קולך"

ירושלים

"זה משהו שמפריע לי אבל אני לא אכניס אותו לגן" - סיפורי תורה כמשקפים זהות מגדרית של גננות ממ"ד.

21/6/2011

בקבוצת המחקר הבינלאומית לחינוך יהודי בגיל הרך

אוניברסיטת חיפה

"מה ספרה לי הגננת? התמודדות גננות ממ"ד עם סיפורי תורה מורכבים" (ההרצאה ניתנה באנגלית)

6/4/2011

בפורום ראשי החוגים לגיל הרך במכללות

מכון מופ"ת

"תוכנית הליבה בגן הילדים – טיול מאורגן או מסע ניווטים?"

18/1/2009

ביום עיון לזכרו של גדעון לווין

מכללת "אורנים"

"תוכנית הליבה בגן הילדים – טיול מאורגן או מסע ניווטים?"

2006-2013

כנסי גננות ממ"ד מחוזיים

ברחבי מחוז הצפון

ארגון כנס גננות מחוזי אחת לשנה בהשתתפות כ 300 גננות בנושאים שונים. לדוגמא: קיימות יהודית,

 סיפורי המקרא בגן.

10/2005

בכנס ארצי לגננות

תל אביב

"להקשיב לשינוי – סיפורן של שתי גננות". על תהליכי שינוי בתפיסה פדגוגית של גננות.

4/2003

בכנס לרגל יום האישה

אוניברסיטת חיפה

גננות נחשפות לפדגוגיה של הקשבה.

 

3/2002

בכנס ארצי לגננות

חיפה

השתתפות בפאנל בנושא "המהות רבת הפנים של גן הילדים".

8/2000

בכנס "מאה שנה לגן העברי"

בניני האומה ירושלים

"מקומו של הגן הממ"ד בעידן משתנה".

 

פעילות מקצועית/חינוכית/אקדמית, פיתוח וייזום

1.      תפקידים ופעילויות אקדמיות מחוץ למכללות:

·2015-2017 (שנה"ל תשע"ו-תשע"ז) עמיתת מחקר בתכניתפוסט דוקטורט במכון מופת.

·משנת2015 (שנה"ל תשע"ו) יועצת אקדמית של גן הניסוי "מעלותהמתמטיקה" במעלות מטעם גף ניסויים ויוזמות במשרד החינוך.

·     שנת2009 משתתפת בקבוצת מחקר בינלאומית בנושא: "חינוך יהודי בגיל הרך" במסגרתהמרכז לחינוך יהודי של אוניברסיטת חיפה והפורום הבינלאומי לחינוך יהודי של מכון וןליר בירושלים.

·       בשנים2007-2010 השתתפה בקבוצת מחקר בנושא "חינוך אזרחי פוליטי" במסגרת מכוןון-ליר ואוניברסיטת חיפה.


2.     פעילויות אחרות בתחומי החינוך:

·מרצהבקורסים המכשירים גננות תל"י במרכז להשתלמויות מורים "בית יציב"מאז תשע"ה.

·מרצהבקורסים לגננות במרכזי פסג"ה עפולה, עכו כרמיאל ונצרת עילית משנה"לתשע"ד.

·מפקחתעל גני הילדים בחנוך הממלכתי-דתי במחוז הצפון מאז שנת תשנ"ו. הפיקוח כללאחריות על 150 גננות ב-10 רשויות מקומיות, ובתוך כך הדרכת הגננות והובלתההשתלמויות שלהן.

·השתתפותבמשלחת הראשונה שיצאה מישראל לביקור במערכת גני הילדים בעיר ReggioEmiliaבאיטליה בשנת תשנ"ט.

·עבודהבאגף לתוכניות לימודים במשרד החינוך בשנים תשנ"ז – תשנ"ט.

·גננתבקיבוץ בית רימון בשנים תש"נ - תשנ"ו.

תפקידים אקדמיים במכללה/אוניברסיטה

במכללת אורנים

  •             משנת 2012 משתתפת בקבוצת מחקר בנושא "סולידריות" במסגרת מכללת אורנים.

·ריכוזקבוצת עבודה לקראת הערכת איכות החוג לגיל הרך בתחום "לימודי זהות תרבות ודעת" משנת 2015, המכללההאקדמית אורנים

מחוץ למכללה

משנת 2007 משתתפת בקבוצת מחקר בנושא "חינוך אזרחי פוליטי" במסגרת מכון ון-ליר ואוניברסיטת חיפה.

משנת 2009 משתתפת בקבוצת מחקר בינלאומית בנושא: "חינוך יהודי בגיל הרך" במסגרת המרכז לחינוך יהודי של אוניברסיטת חיפה והפורום הבינלאומי לחינוך יהודי של מכון ון ליר בירושלים. 

  
2015-2017 (שנה"ל תשע"ו-תשע"ז) עמיתת מחקר בתכנית פוסט דוקטורט במכון מופת.

תפקידים ציבוריים

עבודה באגף לתוכניות לימודים במשרד החינוך בשנים תשנ"ז – תשנ"ט.

מפקחת על גני הילדים בחנוך הממלכתי-דתי במחוז הצפון מאז שנת תשנ"ו. הפיקוח כלל אחריות על 150 גננות ב-9 רשויות מקומיות. במסגרת זו:

  1. הובלה פדגוגית וארגונית של קבוצות הגננות, חלקה בביצוע שלי אישית וחלקה בבניית מערך הדרכה וייעוץ המלווה את הגננות בתחומי פדגוגיה וניהול צוות.
  2. הובלת תוכניות של משרד החינוך במערכת גני הילדים בישראל לאורך השנים. מקצתן: יום חינוך ארוך (יוח"א), אופק חדש, יישום התוכנית הלאומית לחינוך.
  3. בניית תוכנית השתלמויות שנתית לגננות בכל אזור ואזור, ליווי ומעקב אחר השתלמויות אלו.

4. ליווי, הדרכה ואישור של סטאז'ריות.

5. פיתוח פרויקטים מיוחדים, כגון "גן ירוק" וגני ניסוי.

6. פיתוח תכניות רצף בין גני הילדים ובתי הספר.

7. ניהול ועדות שילוב לזיהוי וללווי ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

8. ליווי ילדים עולים מאתיופיה ותיאום בטיפול בהם בין הרשויות המקומיות משרד הקליטה ומשרד החינוך.

9. עבודה עם גורמים מגוונים בעלי עניין הקשורים לגני הילדים. מקצת מהם: רשויות מקומיות ואזוריות, שפ"י, גורמי רווחה, קרנות מלוות כגון תוכנית קרב, קרן רש"י ועוד.