תוכנית כנס תלמידות ותלמידי מחקר בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה של החינוך

תוכנית כנס תלמידות ותלמידי מחקר בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה של החינוך
יום רביעי - 19.10.22

לחצו לתקצירי הכנס ​​​​​​​​​


תוכנית הכנס​

9:00 - 9:30: התכנסות וכיבוד קל
מושב פתיחה
9:30 - 10:00: אולם הדומי בית 46

יו"ר פרופ' יריב פניגר, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב
ברכות
הרצאת פתיחה - מדיניות הכשרת מורים לאחר משבר הקורונה
ד"ר ניר מיכאלי, מכללת אורנים

​​​​​​​​​​​​​​​

11:30-10:00 מושבים מקבילים  

מושב 1: כיתה 401 בית 46 
זהות פרופסיונאלית של מורות ומורים, יו"ר ד"ר ערן תמיר, אוניברסיטת תל אביב

  • עיצוב תפיסת זהות מקצועית בקרב מורים לאור התנסות בהוראה במדינה אחרת בהקשרי הגירה שונים: השוואה בין שתי קבוצות של מורים מהגרים
איתמר רוזנפלד, אוניברסיטת תל אביב

  • קליטת מורים חדשים כצרור רוטינות
נוי דלי, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

  • חינוך למיניות מיטיבה: תפקידה של למידת עמיתים בהכשרת מורות בנושא שהוא טאבו
נועה נופר, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

מושב 2: כיתה 402 בית 46
מעמד, גוף וחשיבה מחודשת על הוראה - יו"ר פרופ' דבי גולדן, אוניברסיטת חיפה

  • דיאלוג אתנו-מעמדי בין מעמד בינוני -מזרחי לפרולטריון מזרחי: ניתוח מקרה של אינטראקציות חינוכיות בלתי פורמאליות בגבעת אולגה
אמרי אביטן, אוניברסיטת תל אביב

  • בגוף אני לומדת: גוף וגופניות בפדגוגיה הבלתי פורמלית
ליאור שריר, אוניברסיטת חיפה

  • "לשבור את קירות הכתה": חווית השהות בבית ספר הבנוי כסביבה מרחבית פתוחה מנקודת מבטם של התלמידים והצוות החינוכי
קרין בר-און, מכללת אורנים

  • מחקר אתנוגרפי בחינוך: מופעי 'ארוס פדגוגי' אצל מחנכים
עמוס צחר, מכללת אורנים


מושב 3: כיתה 403 בית 46
מגדר, אתניות, דתיות ומעמד בבית הספר - יו"ר פרופ' הללי פינסון, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב  

  • חווית ופרשנות של תלמידות מדעים בחינוך העל יסודי: נרטיבים של התמדה או זליגה מה "צינור הדולף" ב- STEM
גילה מנביץ' מלול, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

  • חינוך פרטי, הון תרבותי וזהות אליטיסטית בקרב תלמידים ערבים בישראל
דאליה חלבי, אוניברסיטת חיפה

  • לימודי קודש במוסדות הכשרה מקצועית לחרדיות – על מה ולמה?
תהילה גאדו, האוניברסיטה העברית

  • תפיסות של מנהלי מוסדות חינוך לנוער בסיכון אודות השתתפות בני נוער בתהליכי קבלת החלטות קולקטיביות בתוך מסגרות חינוך
מתן גזית, אוניברסיטת חיפה

​​​​​​​​​

12:15-11:30 מושב פוסטרים

יו"ר פרופ' יריב פניגר, אולם הדומי בית 46

  • מציאות טראומטית משותפת: חווית ההתמודדות של יועצות חינוכיות המתגוררות ועובדות ביישובי עוטף עזה עם אתגרי תפקידן
אדוה סויסה, מכללת אורנים

  • שילובם של ילדי פליטים בבתי ספר בקמפלה, אוגנדה
מניה אוריאל כגן, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

  • תהליכי למידה דליברטיביים באספת האזרחים בקרית טבעון והשפעתם על תחושת האזרחות הסביבתית והיחס למשבר האקלים
גולן צוקרון, אוניברסיטת תל אביב

  • הגירה והשתלבות באקדמיה הישראלית – סיפורם של אנשי ונשות אקדמיה יוצאי ברית המועצות
ויקטוריה קוט, אוניברסיטת תל אביב


13:00-12:15 ארוחת צהריים
​​​​​​​​​​​​​​​

14:30-13:00 מושבים מקבילים

מושב 1: כיתה 401 בית 46
סוגיות פרופסיונאליות ותרבותיות בחינוך, יו"ר ד"ר ניר מיכאלי, מכללת אורנים

  • משא ומתן על גבולות הפרופסיה - המקרה של קלינאיות התקשורת בבית הספר
עינת פולק, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

  • אחורי דלת הכיתה? רוטינות ארגוניות לקידום הוראה בכיתות
ברקת סעדה, אוניברסיטת בן גוריון בנגב

  • המאבק ליצירתן של תרבויות מסורתיות מודרניות: נתיבות מעבר לחילוניות ולדתיות 
גלעד כהן קובץ', האוניברסיטה העברית

  • "גם לנו יש צד בסיפור": האופן בו תלמידים בישראל משתמשים בזמינויות של טיקטוק כדי להתבטא בנוגע ללמידה מקוונת בתקופת הקורונה
דגנית לוי, האוניברסיטה העברית בירושלים

 
מושב 2: כיתה 402 בית 46
ניתוח ארגוני ומשפטי של בית הספר,  יו"ר ד"ר גליה פלוטקין עמרמי, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

  • בית ספר "במיקוד" – ניתוח בראי תיאורית הרוטינה הארגונית
מירב כהן זכריה, אוניברסיטת בן גוריון בנגב

  • המפגש של הורים עם בית הספר של ילדיהם הניבט מתוך זיכרונותיהם מתקופת בית הספר
טל רייס, אוניברסיטת חיפה

  • רפורמת "הכלה והשתלבות", כיצד מתעצבות החלטות הוריות בנוגע למסגרת החינוכית שילדם ילמד בה?
רונית כץ, אוניברסיטת בן גוריון בנגב

  • "בעקרון אפשר לתבוע על כל דבר": בחינת הליכי משמעת בבתי ספר דמוקרטיים מפרספקטיבה של סוציאליזציה משפטית
עידן זק-דורון, אוניברסיטת חיפה


מושב 3: כיתה 403 בית 46
היבטים של מדיניות חינוך, יו"ר פרופ' לילך לב-ארי, מכללת אורנים. 

  • מבחנים בינלאומיים כמנגנון לעיצוב מדיניות חינוך מקומית: מבחני פיזה ותקשוב בתי הספר
    ענבר מימר, אוניברסיטת בר-אילן

  • מדיניות החינוך לרב-תרבותיות בזרמי החינוך השונים בישראל כפי שהיא נתפסת בקרב ארגוני המגזר השלישי 
שירה פירסטנברג, אוניברסיטת תל אביב

  • אינדיקטור ERC חריג והביטוס אקדמי לאומי
יניב וינרב, אוניברסיטת תל אביב

14:30 – 15:00 אולם הדומי, בית 46
סיכום ורפלקציה, פרופ' ג'וליה רסניק, האוניברסיטה העברית


לחצו לתקצירי הכנס ​​​​​​​​​


Footer Mobile