שירותי הערכה וטיפול ילדים ונוער

שירותי הערכה
הערכה תפקודית כולל בניית תכנית התערבות ליישום בבית הספר ובהוראה מחוצה לו.

שירותי טיפול
שיעורי הוראה מותאמת על בסיס תכנית ההתערבות שנבנתה. מדובר על שיעורים ממוקדים בהם יוקנו אסטרטגיות מותאמות לפרופיל התפקודי של ילדכם.

משחקים לטיפוח מיומנויות אוריינות  
  • תמונות וצלילים - מיועד לילדים בגן חובה וכיתה א' (הציגו לילדכם את הכרטיסיות ובכל פעם בקשו מהם לומר משהו אחר: למשל, צליל פותח, צליל סוגר, איך אומרים חתול בלי ת' וכן הלאה.
  • שרשרת חרוזים: מיועד לילדים בגן חובה עד כיתה ג'. למי שטרם יודע לכתוב ניתן לבצע בעל פה, לחשוב על כמה שיותר חרוזים שניתן לקשר למילה 'רון'. מי שיודע לכתוב, שיכתוב בכל חרוז.
  • פותרים ונהנים: תלמידים בכיתה א'-ב'. מבוסס על מודל "אחת ולתלמיד".
  • תרגילי חיבור וחיסור תחום המאה: מתאים לכיתה א'. 
  • פעילות חידות מילים לפי תמונות: תרגול של כתיבה ותבניות כתיב. מתאים לתלמידי כיתה א'-ב'.
  • ​פעילות משפחות מילים: הרחבה של אוצר מילים, מתאים לתלמידי כיתות א'-ד'.
מחקרים וקישורים שימושיים 
א​תר שפינט​  מידע בנושא לקויות למידה, הפרעות קשב והתאמות בדרכי היבחנות לפי הנחיות משרד החינוך אסטרטגיות למידה ותלמידי תיכון – סקירה אתר שפינט - מלקויות ללמידה: התוכנית המערכתית​

לתאיר ולכל הצוות היקר
תודה על היחס האישי והמקצועי.
יצאנו מהתהליך עם הרבה תובנות וכן עם דוח מאוד ברור, המסכם ומסביר את הממצאים 
ההמלצות שקיבלנו היו מעמיקות ומקצועיות ונתנו הרבה מעבר למה שצפוי מאבחון מסוג זה (קצר יחסית).
הרגשנו שהצוות באמת הקדיש זמן ומחשבה לבחינת המצב ולגיבוש ההמלצות, המתאימות עבורנו
בכללותו, התרשמנו מאוד מהיחס המקצועי והאישי של הצוות, ומשירות איכותי ומותאם אישית
איריס 

ניתן לברר לגבי החזר מול ביטוחי בריאות פרטיים או מקופת החולים בה אתם חברים. במידה ואתם מקבלים אישור, יסופקו תעודות הסכמה של תארים רלוונטיים.  

אנחנו מאמינות בהתאמת המענה לכל מקרה ועל כן אנחנו מזמינות אתכם להתייעץ עמנו לבירור מעמיק יותר בנוגע למקרה האישי שלכם. ​​

לאחר בירור מעמיק של פרטי המקרה, ייעשה יחד אתכם תהליך חשיבה לפי דרישות המערכת ולפי צרכיו האישיים של ילדכם. כך שתהליך ההתערבות יותאם עבורכם.​

כן, אך אבחון ייקבע רק לאחר שיחה עם יועצת בית הספר להבנת הצרכים והדרישות מאבחון זה. 

ישנם מספר הבדלים. הראשון הינו הגורם המבצע. באבחון פסיכו-דידקטי לרוב האבחון יבוצע על ידי פסיכולוג לעומת אבחון דידקטי אשר יבוצע על ידי מאבחנת לקויות למידה מוסמכת. ההבדל השני הינו שאבחון פסיכו-דידקטי בוחן גם אינטליגנציה ותפקוד רגשי דברים שבאבחון דידקטי נבחנים בהיקף מצומצם יותר. אבחון פסיכו-דידקטי נדרש רק כאשר ישנה התלבטות לגבי רמת האינטליגנציה או כשיש קשיים רגשיים משמעותיים מעבר לתפקודו הלימודי. לבסוף, כאשר יש צורך במתן התאמות מדרגה 3 ומעלה (לדוגמת מבחן מותאם) לצורך הבגרויות. 

המטרה שלנו היא שהילד ייתרם באופן מיטבי ומלא מהשיעורים. על כן, אנחנו מעדיפים לבצע אותו בשעות השיא של הילד. 

מכון אורן החל את דרכו כמכון אבחון למבוגרים. בארץ ישנה מערכת אחת שבה ניתן לאבחן בוגרים (מועמדים וסטודנטים בהשכלה הגבוהה) והיא מת"ל. לכן, על מנת לקבל סיוע אקדמי בהמשך עדיף לעבוד מול מכון המכיר את הדרישות לזכאות והתאמות גם בגילאים הבוגרים יותר, לצד ידע וניסיון מקצועי בעבודה עם גילאים צעירים יותר. 

כמכון אבחון וותיק יש לנו הבנה מעמיקה של חשיבות תהליך התערבות מתועד, כבר מגילאים צעירים כדי להביא את הלומד לעצמאות בלמידה. זאת על מנת שיוכל להתקדם בהשכלתו. לכן, בחרנו ליישם את הידע המקצועי שברשותנו וליצור פלטפורמה שתאפשר זאת.  

החשיפה לסטודנטים המתמודדים עם קשיים בלימודים, למדה אותנו כי התמודדות עם קשיים אלו פוגעת בין היתר בפן הרגשי. על כן, אנחנו מאמינות שעבודה מותאמת לילד תאפשר לו לשפר את הישגיו הלימודיים אך גם תעניק לו ביטחון עצמי, חיזוק של דימוי עצמי חיובי ורכישת מיומנויות של לומד עצמאי. נוסף על כך, לעיתים קרובות אנחנו נחשפות לכך שהקשיים המדווחים עליהם הסטודנטים שמגיעים לאבחון הינם תוצאה של חסך באסטרטגיות למידה יעילות בילדות המוקדמת. ​ ​​​​​​​​​​

Footer Mobile