טופס נייח

פודקאסט בית 12, פרק 3 – עם מיכל מדמון, מייסדת קהילת 'חינוך 2020'

מראיינים: אבי גרוסמן וקמליה סגל
עורך: אבי גרוסמן

מיכל מדמון - מורה, מנהלת קהילות מורים למתמטיקה ומקימת קהילת 'חינוך 2020 – קהילה למערכת חינוך אפקטיבית יותר' (וגם חברה ועמיתה של 'בית 12'), הגיעה אלינו לפודקסט-זום (כי יש סגר) קהילתי, שבו דיברנו על ניהול קהילה מקצועית וירטואלית.
בין היתר, שוחחנו בפודקסט על:

  • 'קהילת הפייסבוק 'חינוך 2020 למערכת חינוך אפקטיבית יותר' שנולדה לפני שנתיים וחצי ומונה כיום למעלה מ-30,000 חברים - אנשי חינוך, הורים, אנשי תקשורת וכל מי שחינוך נמצא בסדר עדיפות גבוה עבורו.


  • למיכל היה חשוב שישמעו הקולות מן השטח והדרך היעילה ביותר לכך מבחינתה הייתה הקמה של קהילה וירטואלית, שמאפשרת לכל מי שמעוניין להשמיע את קולו. זו המשמעות של קהילה ציבורית מבחינתה.


  • אחד האתגרים שעמד בפניה הוא להפוך את הקהילה למקום שמכבד דעה וקול אחרים. לאט לאט ובעזרת עבודה חינוכית רבה (הסברים, פניות, הצבת גבולות), הקהילה הגיעה למצב שבו הרוב מכריע של הפוסטים נכתב בלשון נקייה מעלבונות, הכפשות או שיימינג.


  • האם קהילה וירטואלית יכולה באמת לייצר השפעה? ההוכחה לכך בשטח הם ההזמנות שמיכל, כמנהלת הקהילה, מקבלת - לוועדת החינוך בכנסת, לפגישות עם חברי כנסת ולפורומים נוספים של קובעי מדיניות.


  • חשוב להקים קהילות חינוך וירטואליות נוספות ברשויות ובכל מקום שקיים בו חינוך ויש מקום ״לדבר״ אותו ולהציע פתרונות, רעיונות, מחשבות ותובנות שמקדמים את אותו, בכל מקום ובכל מגזר.


  • לנהל קהילה וירטואלית גדולה זו עבודה מורכבת שדורשת זמן ומשאבים (משאבי זמן ומשאבים נפשיים), אך בהסתכלות לאחור זוהי השקעה משתלמת. כיום הקהילה היא חלק ממיכל ומהזהות שלה כאשת חינוך וכפעילה חברתית.


  • טיפ למי שרוצה להקים קהילה וירטואלית: אהבה, אמונה, חיוך, חוסן ולא לפחד משום דבר. להיות רגועים - כולנו בני אדם, אפשר להתנצל אם משהו היה לא כשורה ואפשר לשמוח מכל הדברים הטובים שמתהווים בקהילות פתוחות ובטוחות. העיקר הוא לייצר כמה שיותר שיתופי פעולה.
מרכז קמה באורנים - בינוי קהילה
Footer Mobile