טופס נייח

תכנית הלימודים

מועד הלימודים
הלימודים במסלול יתקיימו בימי ה'

במהלך הלימודים נעמיק ב:
  • התנסות מעמיקה במגוון אמנויות: צילום, וידיאו, דרמה, ציור, תנועה ועוד...
  • סיורים וביקורים: נבקר בהופעות, בהצגות, במוזיאונים ובמגוון מוסדות ואירועים אמנותיים.
  • קהילת סטודנטים תוססת ומגובשת: ניצור יחד, נבנה קשרים ונלמד יחד.
  • אקטיביזם: נפעל יחד, במכללה ומחוצה לה באקטיביזם דרך אמנויות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, תלמידים בבתי ספר וקהילות.
  • בסיס ללימודי הסמכה ולתואר שני בתרפיות: מגוון קורסים בתכנית מהווים בסיס משמעותי ללימודי הסמכה ולתארים שניים בתחום הטיפול באמנויות.

​מספר קורסים מתוך מגוון רחב של קורסים בתכנית

מרצה: ד"ר רונן ברגר

הקורס מזמין את הסטודנטים להעמיק את הקשר לאמן הפנימי – לחקור, לבטא ולהרחיב אותו.
הקורס משלב למידה תיאורטית והתנסותית מכל תחומי האמנויות בדגש על עבודה בדרמה ובגישת שילוב האמנויות.
בסמסטר הראשון נציג ונחקור את הנושאים בצורה רחבה.
בסמסטר השני נזמין את הסטודנטים והקבוצה לתהליך מעמיק יותר שבסופו נציג פרזנטציה יצירתית.
נערוך הכרות עם מושגי יסוד, מודלים וכלים מתחום שילוב האמנויות וונדגים כיצד ניתן להיעזר בהם לקידום תהליכים בחינוך.

מרצה: אוהד אופז

נלמד את עקרונות ויסודות המבע החזותי והקולי כאוריינות חברתית תרבותית מרכזית בימינו. כאשר מבקשים ללמד את דור ה"Z" ליצור ולהתבטא, ברוח האמרה "חנוך לנער על פי דרכו", יש צורך לקחת ברצינות את כוכבי הרשת -היוטיוברים.
מטרת הקורס, לרכוש כלי ביטוי מרכזיים בעולמם התרבותי חברתי של ילדים ובני נוער, מתוך מבט אוהד וביקורתי כאחד כלפי תרבות המסכים.
ללמוד ולהתנסות ביצירתם של סרטים ברשת כחלק משיח מגבש זהות שילדים ובני נוער שותפים פעילים, מגיבים ויוצרים במסגרתו.

מרצה: אריה לדרהנדלר
מטרת הקורס להעמיד לרשות הסטודנטים כלים בסיסיים לפיתוח תהליך יצירתי עצמאי, ולהובלתו בכיתה.
בנוסף נכשיר את הסטודנטים בהכשרה בסיסית בהגשת חומרי יצירה בכיתה.
הקורס מציג בפני הסטודנטים את הממשקים האפשריים בין הגשת חומרים לבין מטרות פדגוגיות וחברתיות בכיתה.

מרצה: ד"ר גייל סוסקין

פיתוח אוריינות תנועתית בקרב הסטודנטים כבסיס לחינוך לאמנות בשלושה רבדים:

  • לימוד תיאורטי, צפייה והתבוננות, התנסות מעשית.

  • להעז ולשלב תחומי דעת ואומנויות בתנועה ומשחק

  • להקנות דעת על התפתחות הילד בדגש המוטורי ,רגשי, קוגניטיבי וחברתי.


במהלך הקורס יקבלו המשתתפים כלים לשיפור המודעות העצמית, להגברת הביטחון ויכולת הביטוי באמצעות חוויות והתנסויות תנועתיות.
מטרתנו העיקרית שכל משתתף ירכוש במהלך הסמסטר "ארגז כלים" המיועד לשימוש במסגרות חינוך פורמלי ובלתי פורמלי, ובנוסף  לילדים בעלי צרכים שונים.

     *החוג לחינוך בהתמחות שילוב אמנויות בחינוך לא מעניק תעודת ההוראה
    Footer Mobile