טופס נייח

תכנית הלימודים

קורסים נבחרים בתכנית הלימודים

חולמים ללמוד איך לבטא את עצמכם בצורה משכנעת? לקבל כלים לנצח בוויכוחים? לנתח כל סוגיה תוך הבנה של היתרונות והחסרונות? לעשות את כל זה במקביל לקבלת כלי פדגוגי מהמעלה הראשונה שיאפשר לכם גם להקנות לתלמידים שלכם את כל הכלים הללו וגם ללמד בצורה דיאלוגית, מקורית ושוברת שגרה? בקורס נלמד מהו דיבייט, כיצד לטעון ולשכנע במסגרת הדיבייט ובעיקר כיצד לשלב את הדיבייט בתוכנית ההוראה שלנו על מנת להעצים את תלמידינו ולהקנות להם כלים להצלחה בחיים.

תוקידידס כתב: "מי שאינו יודע להתבטא דינו כמי שאינו יודע לחשוב".
במסגרת קורס זה נקבל כלים לבטא את עצמנו בצורה אפקטיבית – נלמד להתאים את המסרים שלנו לקהל ולסיטואציה, לבנות טיעונים בצורה משכנעת וכמובן להציג כל זאת באמצעות שפת גוף אפקטיבית, שימוש נכון בקול ובאסטרטגיות מילוליות. יתר על כן, נלמד לעשות כל זאת בשפה שאיננה שפת האם שלנו – אנגלית, ותוך הבנה כיצד לנטרל את החסרונות שלנו כדוברי אנגלית כשפה שנייה.
הקורס יהיה קורס מרוכז שיתקיים לפני תחילת הסמסטר ובכך יאפשר לכם להפחית מהעומס המוטל עליכם במהלך הסמסטר. הוא יכלול תרגול מעשי רב כך שכבר בתום השבוע בו יתקיים הקורס תוכלו להרגיש שיפור ממשי ביכולות השכנוע שלכם, בעברית ובאנגלית.  

בעידן המודרני קיימות התנגשויות תכופות בין תפקידה של התקשורת כמממשת זכויות בסיסיות כגון חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת לבין תפקודה כמאפשרת הסתה, הפרות פרטיות ושיימינג למיניו. כאנשי תקשורת לעתיד עלינו להבין התנגשויות אלו לעומק על מנת שנוכל להכריע מה תהיה דרך הפעולה הנכונה עבורנו.
במסגרת הקורס נבחן לעומק את הבסיס לזכויות השונות המעורבות בתפקוד התקשורת וננסה להבין מהי הדרך הנכונה לאזן ביניהן. נסתכל על מקרי בוחן שונים בהם קיימת התנגשות בין תפקידי התקשורת השונים דוגמת פרשת קו 300, פרשת ויקיליקס, הוצאה כפויה של סלבריטאים מהארון, שיימינג של נותני שירות וכיו"ב, ונשאף להבין מה הייתה דרך הפעולה הנכונה באירועים אלו וכיצד לאזן בין הזכויות המתנגשות.

נערוך היכרות עם מיטב העשייה הקולנועית הישראלית ומורכבותה האסתטית והתכנית. נפתח כישורי ניתוח ביקורתי ומעריך של סרטים ישראלים ונבחן את הקשר שבין היצירה הקולנועית הישראלית והנושאים בהם היא מטפלת,  לבין המציאות החברתית-פוליטית-אידיאולוגית בישראל.  נדון בקולנוע הישראלי העכשווי ונשווה אותו ליצירות מכוננות מן ההיסטוריה הקולנועית הישראלית.

השאלה הנשאלת בקורס זה מי נמצאים או נראים בתקשורת ומי נעדרים ממנה?  
לאור שאלה זו הקורס בוחן באיזו מידה אחראים אמצעי התקשורת השונים והתכנים שלהם  לבניית תפיסות העולם והערכים של הקהלים שלהם, במציאות האמתית.
בקורס נרכשים כלים לצריכה ביקורתית של תקשורת בעיקר בנוגע לנושאים של אי צדק או דיכוי מגדרי, מעמדי, גזעי או גילי. הקורס מבקש לעורר מודעות ביקורתית לגבי מקומם של אמצעי התקשורת בתוך מערכי הכוח של שלטון ובעלי הון כלכלי או תרבותי, ונבחנות הדרכים כדי לפעול לשינוי מציאות זו בתקשורת ומחוצה לה.

בקורס אנו מתוודעים להיצף של דימויים חזותיים באמצעי תקשורת שונים  כגון: ברשתות חברתיות, קולנוע, טלוויזיה, עיתון, אינטרנט;  ובז'אנרים מגוונים: צילום עיתונאי, סלפי, פרסומת, תכנית טלוויזיה, אתרי אינטרנט. נבחן את  המאפיינים המרכזיים של התקשורת והתרבות החזותית העכשווית ונרכוש מושגים מרכזיים, כלי ניתוח, מודלים ותיאוריות לניתוח טקסטים חזותיים בתרבות הפופולרית. נפתח  כישורים של ניתוח ביקורתי להבנת חלקה של התרבות בעיצובם ופענוחם של  דימויים חזותיים.

תקשורת היא כלי רב עוצמה להשגת מטרות. אנו חשופים ומחוברים אליה בהקשרים שונים, בעיקר שליליים: רכילות, השמצות, פגיעה בשם טוב וכדומה .
מדוע לא לרתום את כוחם של אמצעי התקשורת הדיגיטליים למען החברה,  הקהילה והסביבה?  ניתן בקלות רבה ללמוד את הכלים הבסיסיים והפשוטים כדי להתניע מהלך שיגרום לבאז חיובי והנעה לפעולה: גיוס וניהול אנשים בסביבתנו הקרובה ואפילו למען מטרה נעלה נפעל ברמה הארצית והעולמית. "אני ואתה נשנה את העולם" משירו של אריק איינשטיין, ניתן לביצוע מידי בעיקר כעת כשהכול מאוד זמין ונמצא בסופו של דבר בכף ידנו (והטלפון החכם).
בואו נשנה את העולם .... שלנו בכל אופן .

מהו דור ה- Y,  דור המסכים או דור המילניום? מה בין ווב 1 לווב 2? מהי אוריינות מדיה? כיצד התקשורת משפיעה על בני הנוער בהקשר של אלימות, מגדר וצריכה?
בקורס צעירים צעירות ותקשורת, נעסוק בשאלות אלו דרך חשיפה למחקרים ותיאוריות, תוך פיתוח דיון העוסק ברלוונטיות שלהן לנו כנשות חינוך, מורות ומורים לתקשורת ומורים מקצועיים בתחומים אחרים חוץ מתקשורת.

כיצד נלמד על התפתחות מפת התקשורת בישראל בצורה מעניינת? נעשה זאת  באמצעות שילוב של שיטות הוראה חדשניות, מעורבות הסטודנטים בתכני הקורס ושימוש בכלים דיגיטליים מגוונים.
בקורס נכיר נקודות ציון מרכזיות בהיסטוריה של אמצעי התקשורת בישראל שהשפיעו על התפתחותה ועיצבו אותה את תפקידה ואת תפקודה.  נכיר את התהליכים החברתיים, פוליטיים, כלכליים וטכנולוגיים שהשפיעו על התפתחות התקשורת הישראלית ואת ההסדרים העיקריים המשפיעים על  עבודתם ותפקודם של אמצעי התקשורת בישראל.

בקורס הזה נלמד לדבר "תקשורת".  נכיר את התפתחות הדיסציפלינה של התקשורת, נכיר את המרכיבים, הסוגים, המודלים והתיאוריות המרכזיות בתחום התקשורת ונלמד לנתח אירועים אקטואליים וטקסטים תקשורתיים בעזרת תיאוריות אלו.

Footer Mobile