טופס נייח

הוראת היסטוריה באמצעים טכנולוגיים

קוד תכנית: 93427

אופי המפגשים: זום + משימות א-סינכרוניות
היקף ההשתלמות: 15 שעות לגמול ללא ציון
מרצה: יערה כהן
אוכלוסיית יעד: מורי היל"ה

רציונל
העולם מתקדם ואיתו – גם המורים להיסטוריה! כלים טכנו פדגוגיים מאפשרים למידה שיתופית ומעודדים שיח קבוצתי ביקורתי ומעמיק. הכלים הטכנו פדגוגיים מאפשרים להנגיש את נושא ההיסטוריה לעולמם של התלמידים ולקרב אותם אל אירועים שהתרחשו לפני שנים רבות. כמו כן, כלים אלו עונים על אחת מהבעיות הגדולות של מורי היל"ה: יצירת תכנים דיפרנציאליים ומותאמים עבור התלמידים. במהלך ההשתלמות נכיר את הכלים השונים, נתנסה בהם ונלמד כיצד לשלבם בהצלחה במהלך השיעור.     

מטרות

  • העמקת ההיכרות עם המושג "טכנו פדגוגיה" והבנת החשיבות של שימוש בכלים אלו בלמידה.
  • הכרות והתנסות בכלים טכנו-פדגוגיים לארגון חומרי הלמידה, לשיפור חווייתיות והעמקת הלמידה ולמתן מענה דיפרנציאלי, הולם ותואם עבור התלמידים.                                        
  • צירת מאגר שיתופי של התוצרים מהקורס, בו המורים המשתתפים יוכלו להשתמש במהלך עבודתם.
  • המורה ידע לבחור את הכלי הטכנו-פדגוגי המתאים למטרות השיעור ולתלמידיו.

 

נושאים מרכזיים

  • כלים לארגון הלמידה והכנת בחני הצלחה:  wizer, כלי גוגל (drive, docs, forms וjamboard)
  • כלים ללמידה שיתופית או ללמידה עצמאית ודיפרנציאלית: יצירת עיתון ביויו, quizizz, thinglink nearpod,, genially
  • כלים ליצירת מפות חשיבה וצירי זמן: miro, genially

 

פירוט דרכי היישום ביחידות
למידה סדנאית (הפקת תוצרים בכל שיעור).              

דרישות מיוחדות
נדרשת הכנת תוצרים והצגתם במהלך השיעור.

 

 תכנית ההשתלמות 

תאריך ש"א
שעות
נושא המפגש:

סוג המפגש


28/12/2022 3 17:00-18:45 הסבר על תוכנית ההשתלמות. העמקת ההיכרות עם המונח טכנו-פדגוגיה ומדוע היא רלוונטית לשיעורי ההיסטוריה. מתן דוגמאות לשילובה בלמידה. תזכורת קצרה על "האינטליגנציות המרובות" של גרדנר ועל "הטקסונומיה של בלום". הסבר על גוגל דוקס וגוגל דרייב – לצורך ארגון החומר הנלמד. מקוון בזום + מטלה א-סינכורנית בעקבות המפגש
04/01/2023 3 17:00-18:45

דפי עבודה ובחנים טכנולוגיים:

צפייה במס' דפי עבודה\בחנים טכנולוגיים בגוגל פורמס ודיון בהם.

התמקדות בwizer: צפייה בדף עבודה שנוצר בwizer. למידה על מס' מצומצם של סוגי שאלות וטמפלטים + כיצד תלמידים יכולים להתחבר ללא סיסמא וכיצד ניתן לראות את תוצאות התלמידים. דיון בכלי.

חלוקה לקבוצות והתנסות בכלי.

מקוון בזום + מטלה א-סינכורנית בעקבות המפגש
18/01/2023 3 17:00-18:45

מפות חשיבה וצירי זמן:

צפייה ודיון בצירי זמן ומפות חשיבה בmiro ובgenially.

מקוון בזום + מטלה א-סינכורנית בעקבות המפגש
25/01/2023 3 17:00-18:45

למידה והתנסות בכלים ללמידה שיתופית או עצמאית ודיפרנציאלית: nearpod וthinglink (ייתכן שאצליח לדון פה גם בquizziz)

 

כלים ללמידה שיתופית או עצמאית:

צפייה ודיון במשחקים ופעילויות בnearpod וgenially.

 

מקוון בזום + מטלה א-סינכורנית בעקבות המפגש
08/02/2023 3 17:00-18:45

הכנת תוצרים שיתופיים: thinglink והכנת עיתון ביויו.

 

צפייה ודיון בתוצרים שיתופיים בthinglink ובעיתון יויו.

מקוון בזום + מטלה א-סינכורנית בעקבות המפגש


Footer Mobile