ד"ר חיותה ינון
1 ש"ש
המתודולוגיה האיכותנית שואבת את רוחה מן המחקר האנתרופולוגי והסוציולוגי החותר להסתכלות הוליסטית, מעמיקה ורב ממדית על תופעות ואירועים אנושיים, בסביבה הטבעית שבה הם מתרחשים. המחקר האיכותני בתחום החינוך מאפשר לחשוף, לתאר ולפרש תופעות חינוכיות שהן באופיין מורכבות, דינאמיות, עמומות ותלויות הקשר, ושואף להתחקות אחר הכוחות הפועלים בשטח ולהביא להבנה של התהליכים, ההתנהגויות, האמונות והתחושות של המעורבים. מטרת הקורס היא לדון בתפיסת המחקר האיכותני, מאפייניו ומבנהו ובשימוש מושכל בכלי המחקר האיכותני והאתנוגרפי, באמצעות קריאת מאמרים מדעיים, והתנסות בהליך מחקרי בסיסי של מחקר איכותני (בהיקף מצומצם), על כל שלביו (תכנונו, ביצועו וכתיבת דוח מסכם עליו).