טופס נייח

בין ספרות לתנ"ך - הרחבת ההבנה של הרקע הספרותי תנכי שעומד בבסיס היצירות

קוד תוכנית: 93436

אופי המפגשים: מקוון 
היקף ההשתלמות: 15 שעות לגמול ללא ציון
מרצה: מאיה בן אמוץ וישראלה הלזנר
אוכלוסיית יעד: מורי היל"ה

רציונל
שבירת ההפרדה המלאכותית בין תחומי הדעת, הפרדה שאינה מתקיימת במציאות. יצירת רשתות וחיבורים אצל הלומדים והלומדות בין תחומי הדעת. הרחבת ההבנה של הרקע הספרותי תנכי שעומד בבסיס היצירות. פיתוח מיומנות של לומדים ולומדות עצמאיים ועצמאיות, העצמת למידת חקר אוטונומית במאמצעות מורה מנחה.   

מטרות
  • הכרת הנושא של הוראה בינתחומית והכנת מערך שיעור ביתנחומי.                                                   
  • אפשרות להסיק מסקנות פדגוגיות (הערכה חלופית) על סמך נתוני ותוצרי המשימות.                 
  • שיתוף תכני הקורס בקרב מורי ומורות היל"ה.

נושאים מרכזיים
  • הסיפור הקצר ביחס לסיפורים מקבילים בתנך. 
  • השוואת שירה מתוכנית 12 שנה"ל לסיפור תנכי דומה על הגירה.                                     
  • הכרת הטרגדיה היוונית הקלאסית והשוואתה לחוק המקראי ולסיפור טרגי תנכי.                             

פירוט דרכי היישום ביחידות: הוראה בעקבות ההשתלמות ביחידות.                                  
דרישות מיוחדות: מותאם לתוכנית הלמידה של ספרות ותנ"ך                        

תכנית ההשתלמות 
תאריךש"א
שעות
נושא המפגששם המרצה

סוג המפגש

19/02/23318:00-20:15מפגש פתיחה : עיסוק בסיפור הקצר "העיוורת" מול הסיפור המופיע בבראשית כ"ז על עיוורונו של יצחקמאיה וישראלהמקוון
20/2/23218:00-19:30משימה במרחב למידה מקוון sutoriלחץ או הקש כאן להזנת טקסט.א-סינכרוני (מטלה)
12/3/23218:00-19:30עיסוק בסיפור הקצר "יגון " מול סיפורו של יעקב אבינו המתאבל על בנו יוסף בראשית ל"ז.מאיה וישראלהמקוון
14/3/23218:00-19:30משימת פוסטר ג'יניאלי א-סינכרוני (מטלה)
23/04/23218:00-19:30השיר "סלימה את דומעת" מול סיפורן של רות נעמי במגילת רות.מאיה וישראלהמקוון
24/4/23218:00-19:30משימה בלוח שיתופי – פאדלט - לקראת מפגש הסיום א-סינכרוני (מטלה)
7/05/23218:00-19:30מפגש סיום: "אנטיגונה" מול סיפורו של שאול המלך. מאיה וישראלהמקוון



Footer Mobile